Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał decyzję nakładającą obowiązek rekompensaty na Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, za wprowadzanie konsumentów w błąd podczas promocji "Magia Rabatów". Spółka nie informowała jasno o warunkach promocji, co skutkowało licznymi skargami. Teraz klienci, którzy nie wykorzystali vouchera, otrzymają nowe bony o wartości 150 zł.
Podczas akcji promocyjnej "Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r." posiadacze aplikacji lub karty Moja Biedronka byli zachęcani do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/lub zabawki, obiecując voucher o wartości połowy wydanej kwoty. Brakowało jednak dokładnej listy produktów objętych promocją, a istotne ograniczenia były ukryte w regulaminie dostępnym tylko online.
Promocja miała szereg ukrytych ograniczeń, o których konsumenci dowiadywali się dopiero po wydrukowaniu paragonu. Plakaty w sklepach nie informowały jasno o produktach wyłączonych z promocji, co spotkało się z licznymi skargami konsumentów.
- Warunki promocji powinny być jasne dla konsumenta, bez haczyków czy gwiazdek, wyjątków zapisanych małą czcionką. Nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów. Grudniowa promocja w sklepach Biedronka zamiast miłym, przedświątecznym bonusem, stała się dla konsumentów kłopotliwym doświadczeniem – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
W ramach zobowiązania do zmiany praktyk, Jeronimo Martins Polska dostarczy nowe vouchery dla poszkodowanych klientów o wartości 150 złotych. - Zachęcam wszystkich, którzy wzięli udział w akcji promocyjnej 'Magia rabatów', do skorzystania z rozwiązań wynikających z wydanej decyzji – dodaje Prezes UOKiK.
Benefity dotyczą klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów” w okresie 1-3 grudnia 2022 r., otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal są w programie lojalnościowym sieci. Osoby spełniające te kryteria automatycznie otrzymają od spółki bon o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany wcześniej voucher, który będzie:
Informacja o decyzji Prezesa UOKiK ma trafić do konsumentów poprzez różne kanały komunikacji marki Biedronka z klientami. Konsumentom, którzy po przeprowadzeniu akcji zrezygnowali z udziału w programie lojalnościowym Moja Biedronka i nie są jego członkami, Jeronimo Martins przyzna e-kod o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany voucher. Aby go otrzymać, należy zwrócić się do Biura Obsługi Klienta Biedronki mailowo [email protected] lub telefonicznie 800 080 010 lub 22 205 33 00.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz