Zamknij

Biedronka zakpiła z klientów? Będą zwracać po 150 zł. Wiemy dlaczego

09:08, 22.05.2024 Redakcja/ źródło: UOKiK Aktualizacja: 11:09, 22.05.2024
Skomentuj Foto: Gostyn24 Foto: Gostyn24

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał decyzję nakładającą obowiązek rekompensaty na Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, za wprowadzanie konsumentów w błąd podczas promocji "Magia Rabatów". Spółka nie informowała jasno o warunkach promocji, co skutkowało licznymi skargami. Teraz klienci, którzy nie wykorzystali vouchera, otrzymają nowe bony o wartości 150 zł.

Podczas akcji promocyjnej "Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r." posiadacze aplikacji lub karty Moja Biedronka byli zachęcani do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/lub zabawki, obiecując voucher o wartości połowy wydanej kwoty. Brakowało jednak dokładnej listy produktów objętych promocją, a istotne ograniczenia były ukryte w regulaminie dostępnym tylko online.

Brak Transparentności

Promocja miała szereg ukrytych ograniczeń, o których konsumenci dowiadywali się dopiero po wydrukowaniu paragonu. Plakaty w sklepach nie informowały jasno o produktach wyłączonych z promocji, co spotkało się z licznymi skargami konsumentów.

- Warunki promocji powinny być jasne dla konsumenta, bez haczyków czy gwiazdek, wyjątków zapisanych małą czcionką. Nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów. Grudniowa promocja w sklepach Biedronka zamiast miłym, przedświątecznym bonusem, stała się dla konsumentów kłopotliwym doświadczeniem – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Odszkodowanie dla Konsumentów

W ramach zobowiązania do zmiany praktyk, Jeronimo Martins Polska dostarczy nowe vouchery dla poszkodowanych klientów o wartości 150 złotych.  - Zachęcam wszystkich, którzy wzięli udział w akcji promocyjnej 'Magia rabatów', do skorzystania z rozwiązań wynikających z wydanej decyzji – dodaje Prezes UOKiK.

Zasady Przyznawania Nowych Voucherów

Benefity dotyczą klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów” w okresie 1-3 grudnia 2022 r., otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal są w programie lojalnościowym sieci. Osoby spełniające te kryteria automatycznie otrzymają od spółki bon o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany wcześniej voucher, który będzie:

  • Przyznany automatycznie na kartę Moja Biedronka w ciągu 14 dni od dnia uprawomocnienia się decyzji.
  • Można nim będzie zapłacić za wszystkie produkty oferowane w sklepach sieci Biedronka (z wyłączeniem napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, preparatów początkowego żywienia niemowląt oraz wszelkich usług czy doładowań, w tym doładowań telefonów i kart podarunkowych) w ramach jednorazowych zakupów.
  • Nie będzie podlegał wymianie na gotówkę.
  • Będzie ważny rok od dnia jego wydania.
  • Informowanie Konsumentów

Informacja o decyzji Prezesa UOKiK ma trafić do konsumentów poprzez różne kanały komunikacji marki Biedronka z klientami. Konsumentom, którzy po przeprowadzeniu akcji zrezygnowali z udziału w programie lojalnościowym Moja Biedronka i nie są jego członkami, Jeronimo Martins przyzna e-kod o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany voucher. Aby go otrzymać, należy zwrócić się do Biura Obsługi Klienta Biedronki mailowo [email protected] lub telefonicznie 800 080 010 lub 22 205 33 00.

(Redakcja/ źródło: UOKiK)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%