Zamknij

Jak przyciągnąć uwagę odbiorców, a jednocześnie zbudować spójny wizerunek brandu?

14:26, 09.07.2020 Materiał partnera Aktualizacja: 14:27, 09.07.2020
Skomentuj

Działania marketingowe przynoszą wymierne efekty, ale trzeba na nie trochę poczekać. Żadna, nawet najbardziej udana reklama, nie jest w stanie wywołać u konsumenta konkretnej potrzeby. Za to pozwala wyryć w świadomości potencjalnego klienta trwały ślad związany z brandem, wywołać pozytywne skojarzenia. I kiedy nadejdzie moment, w którym dana osoba faktycznie postanowi poszukać określonego towaru, w pierwszej kolejności pomyśli o marce znanej z własnych, pozytywnych doświadczeń… albo reklam. Rozmaite targi i konwenty to świetne miejsce do promowania firmy.

W komunikowaniu odbiorcom wartości, odróżniających Twoją markę od pozostałych, liczy się konsekwencja

Osiągnięcie odpowiedniego stopnia rozpoznawalności wymaga czasu i prowadzenia kampanii marketingowych na wielu różnych polach. Media tradycyjne, internet, influencerzy, sponsoring, rozmaite wydarzenia branżowe to tylko niektóre spośród nich. Eventy są o tyle istotne, że gromadzą ludzi o zbliżonym profilu: podobnych zainteresowaniach, zamiarach, potrzebach. Jak podkreślają eksperci z firmy Adsystem, której specjalnością jest projektowanie stoisk targowych – reprezentacja osób z grupy docelowej podczas takich imprez jest zdecydowanie większa, niż w przypadku innych okazji do pokazania swojej oferty. Do tego trzeba dołożyć jeszcze relacje medialne, zwiększające zasięg przekazu wśród tych odbiorców, na których najbardziej Ci zależy. Tym samym publiczne prezentacje są niezwykle istotne. Wykreować odpowiedni obraz marki wśród klientów to trudne wyzwanie, a jednym nieprzemyślanym ruchem łatwo zniweczyć cały wcześniejszy wysiłek.

Projektowanie stoisk targowych stanowi jeden z kluczowych elementów kreowania świadomości brandu

Stworzenie nowej marki na bazie starej, akcentującej inny zestaw istotnych dla konsumentów cech, musi przebiegać stopniowo. Całościowy proces rebrandingu niejednokrotnie zajmuje nawet kilka lat. Dlatego zamiast dokonywać rewolucji, lepszym rozwiązaniem może okazać się równoległe prowadzenie dwóch lub więcej brandów, skierowanych do nieco innego grona odbiorców. To całkiem często spotykana praktyka: przecież osoby z zamiłowaniem do luksusu nie będą kupować tego samego, co ludzie o niższej pozycji społecznej (i vice versa). Ktoś, komu się powodzi i chce podkreślić swój status, wręcz oczekuje wysokich cen oraz luksusowej otoczki. Pierwszą ustali dział sprzedaży, o drugą powinni zadbać wykwalifikowani specjaliści do spraw marketingu. Podczas projektowania stoisk targowych oraz innych materiałów promocyjnych tego rodzaju właściwości marki mają pierwszoplanowe znaczenie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%