Zamknij

Sypią się mandaty dla rowerzystów. Jest plan na rozwiązanie tego problemu

14:11, 03.06.2024 Aktualizacja: 20:56, 04.06.2024
Skomentuj Foto: Gostyn24 Foto: Gostyn24

Sypią się mandaty dla rowerzystów, którzy jeżdżą po chodnikach w centrum Gostynia. Przepisy mówią jasno - nie wolno, ale realia fundują nam zupełnie inny obraz ruchu rowerowego w mieście. Rada Miasta wzięła na ostatniej sesji pod lupę Park Karola Marcinkowskiego, ul. Olejniczaka i Jana Pawła II.

Wszystko zaczęło się od pytania radnego Karola Stefaniaka o wytyczenie dróg rowerowych w okolicy i w samym parku Karola Marcinkowskiego.

- Mieszkańcy zgłaszają, że dostają mandaty jak wracają do domu – opowiadał radny - Ruch w kierunku ul. Kolejowej nie stanowi problemu, natomiast w drugą stronę już tak. Osoby starsze boją się tamtędy przejeżdżać, ze względu na silny ruch uliczny przy Netto na skrzyżowaniu z drogą krajową nr. 12. Wjeżdżając na chodnik otrzymują mandaty,  zatem proszą o umożliwienie przejazdu chodnikiem w drodze na ul. Poznańską i tamtejsze osiedla - mówił radny Karol Stefaniak.

Foto: Gostyn24

Do wniosku radnego niemal natychmiast odniósł się wiceprzewodniczący Mikołaj Jackowiak zgłaszając podobną problematykę dotyczącą ul. Olejniczaka i Jana Pawła II. Padły też pomysły zmiany na niektórych ulicach po oddaniu do użytku obwodnicy drogi DK12. Wtedy ruch uliczny w mieście powinien się zmniejszyć. Zdaniem wiceprzewodniczącego warto pokłonić się nad tematem wytyczenia pasów ruchu rowerowego m.in. na ul. Olejniczka.

- Podobna sytuacja z jeżdżeniem rowerami po chodniku jest na ul. Olejniczaka i Jana Pawła II. Gdy już uda się przejąć te ulice, to czy nie warto by było na jednym z pasów wydzielić drogę rowerową, wzorem wielkich miast? – pyta wiceprzewodniczący Mikołaj Jackowiak.

Foto: Gostyn24

Do pomysłów reorganizacji ruchu we wspomnianych miejscach odniósł się burmistrz Gostynia.

- Przebudowa dróg wewnątrz miasta po oddaniu obwodnicy do użytku to będzie temat bardzo duży i poważny. Będzie to z całą pewnością łączyło się to z dużymi protestami społecznymi. Łatwo rzucić pomysł, ale wprowadzenie go w życie na pewno nie będzie łatwe. Mam taki plan, aby powstała grupa robocza złożona z radnych, która będzie pracować nad poszczególnymi etapami reorganizacji ruchu wewnątrz miasta. Nie jesteśmy w stanie tego zrobić na raz. Pojawiające się pomysły na wytyczenie ścieżek rowerowych i miejsc postojowych tam gdzie można to należy wprowadzić, choć pewnie nie wszędzie to będzie możliwe. Nie będzie to zadanie na 2-3 lata, ale na dekadę. Z całą pewnością nasza kadencja, będzie musiała z tymi decyzjami się zmierzyć - mówił burmistrz Jerzy Kulak.

A wy co myślicie o pomysłach radnych? Jakie macie doświadczenia w ruchu rowerowym na ul. Olejniczaka, Jana Pawła II i w parku Karola Marcinkowskiego? Zabierzcie głos w komentarzach.

[ALERT]1717411110355[/ALERT]

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!
(ps)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(50)

rowerzystarowerzysta

40 9

Gostyń nie jest miastem i gminą, która sprzyja rowerzystom, Radni szczycą się budową scieżki rowerowej do Kunowa i to tyle na Kunowie się kończy, weżcie przykład z Leszna, i gmin sąsiadujacych !!

14:42, 03.06.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nienie

5 0

na Gole , na Witosa , Starogostyńska,Poznańska ,Wrocławska tam są ścieżki Jana Pawła

16:26, 03.06.2024

MieszkaniecMieszkaniec

7 0

Gostyń to zaścianek. Nie znam miasta z tak nieudolnymi ścieżkami.

07:37, 04.06.2024

Pieszy Pieszy

40 23

Rowerzyści jeżdżą jak chcą i gdzie chcą. Jako pieszy nie czuję się bezpiecznie. Jako kierowca zresztą też, jak mi wyskakują na pasach przed maskę

14:59, 03.06.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

racja racja

13 6

racja

16:23, 03.06.2024

RowerowyRowerowy

0 1

Jeśli się Pan boi poruszać pieszo i samochodem zapraszam na ROWER!

10:03, 07.06.2024

Tak trzymać Tak trzymać

52 4

Brawo zabrać się jeszcze za komorkowcow na przejściach

15:01, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Emeryt,Emeryt,

38 11

Bardzo często widzę rowerzystów, którzy przejeżdżają przez przejście dla pieszych i nie schodzą z roweru po zwróceniu im uwagi powiedział mi jeden rowerzysta bo jesteś *%#)!& nikt z roweru nie schodzi. Należy takich karać.

15:01, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

👍🏻👍🏻

18 36

Wreszcie, chodnik jest dla pieszych, żaden rower nie ma prawa tam się znajdować!

15:01, 03.06.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

HihiHihi

23 1

Nie prawda sa wyjątki kiedy mozna jechac po chodniku, doinformuj sie a nie szczekasz jak burek

16:29, 03.06.2024

RacjaRacja

21 0

Rowerzysta musi dostosować prędkość do pieszego i nie wolno zakłócić jego drogi - Wtedy można.

17:38, 03.06.2024

xdxd

10 0

czym różni się chodnik na plantach od chodnika na poznańskiej? albo na fabrycznej? ano tym że władca dał znak że jest ścieżka taki okrągły niebieski. Tylko Gostyń tak potrafi

18:35, 03.06.2024

piesipiesi

6 1

Pozdrowienia dla wszystkich pieszych którzy nielegalnie czyli niezgodnie z prawem chodzą po drodze dla rowerów na ulicy europejskiej. Tam pieszy nie ma prawa wchodzić

13:46, 04.06.2024

EmerytEmeryt

23 9

Bardzo często widzę rowerzystów, którzy przejeżdżają przez przejście dla pieszych i nie schodzą z roweru po zwróceniu im uwagi powiedział mi jeden rowerzysta bo jesteś d.pa nikt z roweru nie schodzi. Należy takich karać.

15:07, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ktos Ktos

25 3

A co z ścieżką na Piaski? Po wyborach miała być podjęta jakaś decyzja. A czas ucieka.

15:17, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytaPyta

2 1

A *%#)!& moźna po chodnicku, czy kara Mustafa.

15:29, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

25 8

Co pieniążki potrzebne ? Nie ma skąd brać to trzeba szukać gdzie się da . Ścieżki powyznsczajcie w tym zacofanym mieście

15:33, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aa

38 5

Najwyzsza pora na wytyczenie sciezek w centrum, patrzac na Srem czy inne podobne miasta jestesmy w dziurze jesli chodzi o sciezki

15:33, 03.06.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nononono

9 8

Tylko jeszcze trzeba umieć po tych ścieżkach jeździć!

16:22, 03.06.2024

sremsrem

4 0

akurat w Śremie w centrum też jest kicha. O np. na moście przez warte zrobili po obydwu stronach mostu pasy dla rowerów dwukierunkowe ale tak wąskie że rowery się nie miną. A mogli po prostu jednokierunkowe zrobić. Wiadomo urzędnicy jak się za coś zabiorą to zawsze spier.....

00:30, 04.06.2024

rkrk

9 3

Popieram pana wiceprzewodniczącego Mikołaja.

15:42, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

64 7

Już wolę jechac po chodniku i dostać mandat,niż poruszać sie po ulicy gdzie kierowcy samchodów maja w głębokim poważaniu rowerzystów jako uczestników ruchu.Oczywiście, poruszając się po chodniku to pieszy ma tu pierszeństwo ale wystarczy zwykła kultura by nie utrudniać sobie ruchu.A wystarczy również zobaczyć niedawno filmik gdzie chłopak prawidłowo przechodzący na pasach z rowerem został potrącony przez samochód...I jak rowerzyści maja czuć się bezpiecznie na ulicy..

15:47, 03.06.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do Ja Do Ja

7 17

Nie jest tu ważne twoje ja!. Nie o Twoje bezpieczeństwo tu chodzi a o bezpieczeństwo osób pieszych to oni mają prawo do użytkowania chodnika. Rower to na ścieżkę lub na jezdnie. Potrącisz dziecko na chodniku to może zmądrzejesz gamoniu!
Pisał rowerzysta.

16:04, 03.06.2024

RowerzystaRowerzysta

16 2

Odpowiedź Do Ja
Czy ty człowieku umiesz czytać?Ja dokładnie napisał/ła ,że wystarczy kultura jazdy na chodniku by zarówno pieszy jaki i rowerzysta czuł sie bezpiecznie.A wiadomo,że pieszy na chodniku ma pierszeństwo.A ja jako rowerzysta popieram wypowiedż poprzedniej osoby.Ja osobiście juz raz zostałem potrącony na ulicy jadąc poprawnie,bo jakiś gamoń za kierownicą stwierdził,że mnie ominie i zahaczył lusterkiem ,więc jestem zdania,że powinien byc wytyczony pas na chodnikach dla rowerzystów..

20:18, 03.06.2024

krecikkrecik

46 5

Wystarczy że ćwoki przestaną się przyp... i po temacie.Przerost formy tylko takiemu mundur dać a pokazuje ile jest wart.Zapomniał jak sam jeżdził rowerem.Pytanie za 200 punktów.Gdzie rowerzysta jest bardziej bezpieczny na drodze Jana Pawła czy na chodniku obok niej.Niech bubek od drogówki się zastanowi.Przepis przepisem a życie swoje.Pozdrawiam
Wystarczy że głowę w drugą stronę odwrócą a nie na 70 letnim dziadku się znęcają i zapełniają swój druczek (sam byłem świadkiem )

16:06, 03.06.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TakTak

14 1

Cała ul.Jana Pawła a szczególnie cały chodnik powinien byc równiez dla rowerzystów. Bo jadąc rowerem ulicą od rynku do torów to jest totalne szaleństwo pośród samochodów,tirów,autobusów.Tak,wiem za chwile odezwą sie osoby gdzie żeś zdawał na karte rowerową...Tak ,tylko ,że czasy się zmieniły a i ruch został wprowadzony jednostronny by było bezpieczniej.Tylko czy rowerzyści na tej ulicy czują sie bezpiecznie?Niech Ci co na stołkach siedzą wezma i się przejadą rowerem w szczycie ruchu,to może zrozumieja obawy rowerzystów.

20:34, 03.06.2024

JacekJacek

30 7

Bo Polska to jedno wielkie państwo POLICYJNE!!!! Policja uwielbia łapać kogo popadnie i wlepiać mandaty. A oczekiwania idą z samej góry….

16:21, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

123123

36 5

Jakiś czas temu dostałam mandat wjeżdżając na chodnik przy Placu Karola.
Chodnik w kierunku Poznańskiej jest szeroki i jest tam bardzo mały ruch pieszy.
Cały czas ludzie tam jeżdżą więć dawanie mandatu bo jest akurat dzień na karanie rowerzystów jest bardzo niesprawiedliwy.

16:34, 03.06.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ToTo

9 0

Mogłeś uciekać. Policjant na pieszo by ciebie nie dogonił.

17:42, 03.06.2024

rowerzysta rowerzysta

21 4

przyszedł nowy Pan komendant i robi czystki w Gostyniu

16:41, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ALFALF

8 19

Np deptak są znaki zakaz ruchu rowerzystów tam nie brakuje , kto nie potrafi korzystać poruszania się rowerem zgodnie z przepisami to niech da sobie spokój z jednośladem .

17:04, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ROWERZYSTA I PIESZY ROWERZYSTA I PIESZY

22 3

WARTO rozważyć rozwiązanie jak u naszych zachodnich sąsiadów gdzie czy jest wąski chodnik czy szeroki jest wytyczony pas dla rowerów po którym mogą iśc piesi ale z ustąpieiem pierwszeństwa rowerzyście jeśli się akurat tym pasem porusza. ścieżek rowerowych w mieście nie upchniemy bo drogi ani nie zwęzimy ani chodników nie poszerzymy. Nikt nie chodzi i nie jeździ jak " święta krowa"(sorki za wyrażenie) ale każdy uważa na każdego bo są wysokie mandaty i tak powinno być tez u nas . Osobiście wolę dostac mandat niz mam jechac ulicą bo zwyczajnie nie mam szans z samochodem a dzieki naszemu miejskiemu rondu samochody jeżdzą jak jeżdżą. Ostatnio znajomego wyprzedzal tir i wylądował w rowie rowerem ....przede wszystkim kultura zachowania na chodniki pieszych i rowerzystów jakby był wytyczony pas i szacunek jednych do drugich żyło by się przyjemniej. Warto przemyślec i przedyskutować takie rozwiązanie :) Liczę tez na to , że po oddaniu do użytku obwodnicy DK12 zostanie przywrócony ruch dwukierunkowych na Jana Pawła II do Ronda oraz w innych miejscach aby nie objeżdżać miasta dookoła :)

17:59, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec gostyniamieszkaniec gostynia

23 4

tylko karać i łupić ludzie, tak żeby statystyki się zgadzały. rozumu tam nie ma, w innych krajach rowerem można jeździć wszędzie , a u nas okazja do łupienia ludzi. nNo cóż mamy nadal państwo restrykcyjne i policyjne

18:32, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brawo policja.Brawo policja.

7 29

Chodniki są dla pieszych i wszystko na temat. Karać tych co o tym zapominają. A radny coś musi gadać aby zaistnieć.
Szkoda ze Straż Miejska chowa się po kątach i nie dostrzega problemu rowerzystów na chodnikach.

19:47, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Paweł Paweł

8 2

blagam, wezcie swoja diete radnego czy burmistrza i niczego nie dotykajcie, jak sie gostynscy urzednicy zabiora do roboty to bedzie jeszcze gorzej niz jest teraz"

19:51, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rower Rower

11 5

Kierowcy wogole nie zwracają uwagi na rowerzystów zajeżdżają drogę wymuszają pierwszeństwo przy okazji pozdrawiam panią z białej Kia która wyjeżdżała ze stacj na plantach dużo nie brakowało a zaparkował bym pani w to piękne autko czarny okular *%#)!& z psiapsiulka ale żeby spojrzeć w prawo po co dama jedzie. Pamiętajcie że coraz więcej rowerów elektrycznych się porusza po drodze które rozwijają szybko prędkość i może być zdziwko.

19:58, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BicCyklBicCykl

4 8

Konfiskowac rowery, szybciej będziemy/ P/ wdeptywac w ziemię.

20:26, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PiterPiter

5 19

Bardzo dobrze, z grubej rury rowerzysta, większość z nich nie zna podstawowych przepisów ruchu drogowego. Zapiszcie się na kurs cielaki 🤠🤠🤠

20:45, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jana PawłaJana Pawła

22 3

To jest śmieszne,że chcąc wydostać się z ul.Jana Pawła rowerem np na deptak ,czy nawet po dziecko do przedszkola to trzeba w urzędników jechac ul.Nad Kania,Fabryczna,potem Lipową wjechać na Helsztyńskiego i dopiero na deptak lub z Helsztyńskiego prowadzić rower by dostać się do przedszkola..A przecież tam chodnik nie jest wąski (wyłączając wąski pas przez Kanię).Co komu tam przeszkadza wyróżnic wąski pas dla rowerzystów.Najlepiej jednak jak policja czai się koło żłobka i wlepia mandaty,tylko żeby kasa się zgadzała...

20:49, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ABCABC

5 2

Co za hamy za dobrze, jak panowie panowali to hołota rowami chodziła.

21:03, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ABCABC

7 0

No a tak serio panie Burmistrzu można wybierać pety z popiołu pod monopolem, przecież to własność w danym przypadku zakładów komunalnych.

21:11, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OliOli

1 6

Zdaję sobie sprawę z powagi sprawy. Niestety gdzie można , a gdzie nie można jeździć rowerem po chodniku , to ogromny dylemat np : Jana Pawła II od rynku do Kościelnej, ul Olejniczaka . Jednakże jestem zdecydowanym wrogiem przejeżdżania rowerem przez pasy . Dziś kilkunastoletni chłopiec na ul. Mostowej pokazał mi gest słynnej posłanki, a wczoraj burknął pod nosem *%#)!& No cóż nawet policja często na to nie reaguje, a wręcz sami ułatwiają ten proceder wykonywać.

21:38, 03.06.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

5 2

Też bym ci pokazał palec słynnej posłanki

07:08, 04.06.2024

Gń nie dla cyklistówGń nie dla cyklistów

29 2

My Gostyńscy rowerzyści mamy pecha bo nasi radni a raczej bezradni rowerami się nie poruszają więc nie wiedzą w ogóle o co chodzi.Burmistrz też zna miasto niestety tylko zza kierownicy samochodu więc bida drodzy państwo w tym względzie. W prywatnych rozmowach gostyńskie policjanty wiedzą doskonale że gdyby ci cykliści którzy dziś jeżdżą po chodniku zaczęli tak po Bożemu ulicą to ruch w mieście stoi kompletnie. Ale obłuda musi być i mandaty trza walić. Po co nocą iść na interwęcję np w boczną uliczkę gdzie młodych rozpiera i mordy drą jak można walnąć mandacik babci na rowerze w południe na pustym chodniku . Jest wykrywalność i kasa z mandatów się zgadza. A potem chyc na wcześniejszą emeryturę bo stresująca praca.

22:12, 03.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

17 0

Na tych ulicach jest bardzo duży ruch samochodowy, zgadzam się z propozycją, że na tych szerszych ulicach należy wytyczyc pas dla rowerzystów. Skoro zwalcza się rowerzystów to jak to się ma do promowania zdrowego trybu życia a przede wszystkim dbania o czystość klimatu.

00:35, 04.06.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do obywatela pólbogaDo obywatela pólboga

2 0

Masz czas na komenty? Zona dalej Cię leje ? :)

16:02, 06.06.2024

Kierowca rowerzysta Kierowca rowerzysta

9 0

A ja jestem każdym z tych uczestników ruchu.
Przecież to jest banalnie proste rozwiązanie :
zakażmy pierwszym chodzić rowerzystom jeździć rowerami a kierowcą poruszać się samochodami. Porażka

05:52, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

7 9

Na chodniku ja mam pierwszeństwo i nie dzwoń na mnie że mam ci ustąpić miejsca! Bo poczęstuje cię gazem *%#)!&

07:06, 04.06.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

I tyleI tyle

4 1

De bil

17:33, 04.06.2024

SteveSteve

2 5

Rowerzysta to też kierowca czyli pełnoprawny urzytkownik drogi ? tak tylko pytanie dlaczego nie jest ubezpieczony? Jak spowoduje kolizję czy wypadek to wtedy zaczyna się problem

08:06, 04.06.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ABCABC

3 1

Czy wytyk kuje jeszcze, czy tylko robią to aktualnie w Pacanowie? wybierz się tam po drodze jest są tworki i rowery w leasing.

09:26, 04.06.2024

ABCABC

2 1

Z pewnością jesteś osobą wykształconą i na jakimś stanowisku(użytkownik)

09:29, 04.06.2024

werwawerwa

1 0

ale tez dzieki temu widac kto jest kapusiem jedzie sobie gdzie chce itp a ci w mundurkach nie zwracaja uwagi to jest dobry namiar wystarczy troche popatrzec

08:27, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

11111111

3 5

Na wrocławskiej jest scieszka rowerowa a jadą ulicą gdzie jest policja

09:36, 04.06.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RowerowyRowerowy

6 1

W lesie jest większy komfort poruszania niż na tej ścieżce przy wrocławskiej. Ten co to projektował powinien za karę codziennie dwa razy w tę i z powrotem całość przejechać

10:38, 04.06.2024

celowocelowo

6 1

zaczynam podejrzewać że te wszystkie projekty ścieżek rowerowych w Gostyniu to nie wynikają z nieudolności i niewiedzy ale wynikają z celowej chęci utrudnienia poruszania się rowerzystom po mieście.

11:09, 04.06.2024

RowerzystaRowerzysta

9 0

Z samej ciekawości przejechałem się rowerem chodnikiem po Jana Pawła od torów do rynku(wiem,jest to niezgodne z prawem) i chodnikiem na ul.Nad Kania,gdzie jest przeznaczony zarówno dla rowerzystów jak dla dla pieszych.Nie wiem kto wpadł na pomysł by na chodniku Nad Kania wpaść na pomysł takiego ruchu gdzie chodnik ma może z 1,5 m szerokości a na Jana Pawła jest o wiele większa szerokość i tu nie można wprowadzić takiego ruchu.?Dodatkowo Nad Kania na chodniku są barierki,które utrudniają ruch swobodny w dwie strony(wiem jest tam droga dojazdowa).Na chodniku Nad Kania czuje się jak śledź wetknięty w ten wąski pas ruchu i zapewne tam prędzej dojdzie do jakiejś tragedii niż na chodniku na Jana Pawła...Drodzy urzędnicy moze najwyższy czas wziąć swoje rowery (jak macie ) przejechać się tymi chodnikami lub po prostu przejść,zaprosić rowerzystów ,porozmawiać z nimi i wybrać najlepszą metodę ruchu tak by wszyscy byli zadowoleni.Albo drodzy rowerzyści umawiamy się jednego dnia w szczycie ruchu na przejazd naszymi ulicami i zarówno,kierowcy ,piesi i rowerzyści zobaczycie jak to wygląda naprawdę.Czy warto karać rowerzystów za przejazd na chodniku,gdzie tak naprawdę rzadko co się zdarza wypadek,niż być świadkami jak rowerzyści są traktowani na drodze przez kierowców i gdzie częściej dochodzi do wypadków..

10:19, 04.06.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

barierkibarierki

0 0

te barierki to też trzeba na jezdni zamontować na nad kanią. Przecież to jest niebezpieczeństwo jak samochód wyjeżdża z posesji. Niech samochody się zatrzymują bo z posesji może wyjechać samochód na jezdnię i będzie ambaras. Barierki wszystko rozwiążą

11:03, 04.06.2024

RowerzystkaRowerzystka

12 0

Proszę szefów drogówki i władz przejechać rowerem ulicą Leszczyńska od ronda do drugiego rondaprzy ul sądowej rowerem i możemy potem podyskutować.zycze bezpiecznej podróży.

10:46, 04.06.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

fajna drogafajna droga

1 0

Jeżdżę tam często rowerem. Lepiej jezdnią niż ścieżką z teleportem.

11:00, 04.06.2024

kontraruchkontraruch

2 0

Panie radny! Nie pasy dla rowerów bo rowery już teraz mogą Olejniczaka jeździć a namalowanie paska niczego nie zmieni. Wprowadzić na jezdniach jednokierunkowych kontrapasy i kontraruch! Tego trzeba!

11:06, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RowerzystaRowerzysta

7 1

Gostyń to miasto nieprzyjazne dla rowerzystów,radni i Włodarze gminy i powiatu nie jeżdżą rowerami ,Burmistrz
kiedyś skuterem pomykał do pracy,może wsiądzie na rower,całe szczęście że Starosta nie odpowiada za drogi w mieście,bo drogę w Brzeziu od szkoły w kierunku Ponieca ,,wyremontowali"tylko zapomnieli o chodnikach i ścieżce rowerowej,za to nas-ra-li studzienek w drodze.Jazda rowerem po Gostyniu to sport ekstremalny,nadzieja że Burmistrz i ludzie decyzyjni to zmienią.

11:24, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W/g prawa...W/g prawa...

6 0

" Jeśli szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów, to bez obaw o łamanie przepisów rowerzysta może z niego korzystać. Ponadto, gdy warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), może on jechać po chodnikach lub drogach dla pieszych, ale jest obowiązany jechać powoli i zachować szczególną ostrożność, jak również ustępować miejsca pieszym twierdzi nadkomisarz. I dodaje. - Co więcej, rowerzysta musi jechać z prędkością zbliżoną do prędkości z jaką poruszają się piesi. Dodatkowo, jeździć po chodniku mogą dzieci do lat 10 wraz z opiekunem."

11:30, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Trochę empatii Trochę empatii

12 0

Wprowadziłabym obowiązkowe jazdy rowerem miastem wszystkim osobom decyzyjnym w Gń. I taki np Burmistrz w godzinie szczytu rowerkiem z wałów przy Leszczyńskiej do sądu ulicą jak przepisy karzą. Taki np komendant od rynku do świateł na Jana Pawła oczywiście w godzinach szczytu. I tak po kilka razy.
Naprawdę w życiu nie należy myśleć tylko o sobie bo ja mam auto i reszta się nie liczy. Wystarczy trochę wyobraźni. A taki policjant jeden z drugim mniej nadgorliwości bo wiadomo jak to w przysłowiu.

11:43, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JankaJanka

7 0

No cóż, bywają niby ulepszenia, ale czy przemyślane? Na ul. Mostowej przesunięto przejście dla pieszych / na przeciw małego mostku/ gdzie można się było zatrzymać i spokojnie ocenić czy nadjeżdżają samochody od strony kina. Teraz trzeba przemieścić się wąziutkim chodnikiem nad rowem, gdzie dwa dziecięce wózki się nie miną, nie mówiąc o tym, że nie ma jak się odwrócić, by sprawdzić czy coś nie nadjeżdża. Zawsze lepsze jest wrogiem dobrego ! Poza tym szanowni kierowcy samochodów nie przestrzegają podstawowych zasad. Przed przejściem dla pieszych zawsze się zatrzymuję, bywa, że jeden samochód staje, a zza tego stojącego wypryskuje nagle kolejny. Dzisiaj miałam taki przypadek na ul. Powstańców Wlkp, a w okresie tygodnia trzy takie przypadki. Już nawet nie pytam gdzie jest policja. A czepiane się rowerzystów? Nikt nie chce zginąć zmiażdżony przez samochód.....a na pasach potrącono mnie nie tak dawno.

12:46, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BezpieczenstwoBezpieczenstwo

6 0

Mają jeździć po drodze i być dawca organów? Nie ma w mieście dróg rowerowych!!!!!! Miasto śpi z radnym i nic nie robi.

20:55, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pieszy Pieszy

1 1

Pytanie dla znawców. Czy na drodze osiedlowej, tzn. Ba Mostowej przy przedszkolach i żłobku można jechać rowerem pod prąd?? Dziś o mało nie doszło do tragedii, dzieciak jechał pod prąd a babka śmigała droga??

21:36, 04.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WeWe

1 6

Jak się boją to po co wsiadają na rower? Tłumaczenie 2,5 latka. Precz z chodników, i wara od terroryzowania pieszych. To są zwykli przestępcy, których bawi, że inni się ich obawiają, a *%#)!& tłumaczenia niech sobie w kieszeń włożą. Są wypadku napadów i trasy rowerowe również powinny być zdjęte z chodników. To jest miejsce pieszych, bo nigdy nie było przepisu zezwalającego pieszym na przebywanie na jezdni

21:42, 04.06.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do WeDo We

2 0

We a feee. Co ty masz w głowie?Na całym świecie ludzie przesiadają się z aut na rowery. Widać siedzisz w 4 kątach i 💩 wiesz co się dzieje wokół ciebie. Nie h dotrze do ciebie że rowery to przyszłość. Społeczeństwo zapasione. Dzieci już coraz grubsze i choćby ze względu na to rower to fajny pomysł.

18:50, 06.06.2024

AdiAdi

4 0

Przykład Holandii rowery jadą chodnikami i nie są to nie wiadomo jak szerokie chodniki wystarczy rozsądek ludziki i po problemie

22:08, 04.06.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SWSW

4 0

Tak Adi, masz rację. Też byłem świadkiem, jak w Holandii grupa turystów nieświadomie zablokowała drogę dla rowerów, a rowerzysta nią jadący zatrzymał się, przeprosił, że przeszkadza i poprosił o przejazd. Podziękował i pojechał dalej.

23:49, 04.06.2024

obywatelobywatel

4 0

Kto jest w melycji??? Słów brakuje, dostaje taki jegomość po podrzędnej szkole odznakę i zatrzymuje dzieciaki lub staruszków na rowerach. Wypina się przy tym jak kot podczas sr.....a. Tu nie chodzi o żadne bezpieczeństwo, tylko żeby napchać sakwę bo brakuje w tym eurolandzie. A patrol melycyjny w niedzielę o godzinie 14 na osiedlu lub przed kościołem to już paranoja, pisałbym więcej ale pewnie doktor cenzor znajdzie szereg nieprawidłowości zagrażających systemowi MO.

10:25, 05.06.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

waniawania

0 0

Weść. Tu ni ma klimatu same pipipip

16:03, 06.06.2024

KazKaz

3 0

Posadzcie drzewa które obiecaliście na ulicach i na rynku

14:56, 06.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

waniawania

0 0

Weść. Tu ni ma klimatu same pipipip

21:57, 06.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%