Zamknij
NEWS

Opłata w blokach wzrośnie dwukrotnie, jeśli... Pretensje jedynie do sąsiadów?

14:51, 12.02.2024 Aktualizacja: 15:55, 14.02.2024
Skomentuj Foto: Gostyn24 Foto: Gostyn24

Mieszkańcy Gostyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej są zatrwożeni komunikatem jaki otrzymali w ostatnich. Chodzi o opłaty karne za brak segregacji. - To brzmi jak groźba, że wkrótce opłata wyniesie 70 zł, a obecnie jest 33 zł. Nasze wiaty śmietnikowe są otwarte dla każdego. Dlaczego mamy płacić za błędy innych? - powiedziała jedna z Czytelniczek, która zadzwoniła do naszej redakcji. Prezes Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego wyjaśnia, że to ostrzeżenie i liczy na poprawę wśród lokatorów budynków wielorodzinnych. 

W blokach Gostyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej pojawił się komunikat informujący o wynikach kontroli koszy na śmieci. Ujawniono sporo nieprawidłowości, choć od czterech lat segregacja odpadów to obowiązek ustawowy.  

- W pojemnikach przeznaczonych do gromadzenia odpadów zmieszanych znajdowały się odpady, które powinny być wysegregowane i gromadzone w pojemnikach przeznaczonych na te odpady (plastik, papier, szkło) lub wywiezione do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Ponadto w brązowych pojemnikach na odpady biodegradowalne znajdowały się worki z tworzyw sztucznych, butelki oraz kwiaty z doniczkami. Przypominamy, że w pojemnikach brązowych powinny znaleźć się tylko odpady bio bez opakowań lub w workach biodegradowalnych - czytamy na stornie Gostyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej.

Niektórych mieszkańców najbardziej przeraża druga część komunikatu.

- W związku z powyższym, w sytuacji gdyby kolejna kontrola wykazała nieprawidłowości w sposobie segregowania odpadów komunalnych, Zarząd Związku na mocy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, będzie zmuszony wydać decyzję administracyjną zobowiązującą właściciela nieruchomości (a pośrednio wszystkich mieszkańców za pośrednictwem opłat czynszowych) do ponoszenia opłaty podwyższonej (obecnie 70 zł/osobę miesięcznie), w których stwierdzono nieprawidłową segregacje odpadów, przy czym opłatę na mocy obowiązujących przepisów będą ponosiły wszystkie osoby zamieszkałe w danej nieruchomości również te które prawidłowo segregują odpady - czytamy w komunikacie GSM.

Foto: Czytelniczka

Zdaniem jednej z Czytelniczek, to brzmi jak...groźba.

- To brzmi jak groźba, że wkrótce opłata wyniesie 70 zł, a obecnie jest 33 zł. Nasze wiaty śmietnikowe są otwarte dla każdego. Dlaczego mamy płacić za błędy innych? - powiedziała jedna z Czytelniczek, która zadzwoniła do naszej redakcji dodając, że dużym jej zdaniem problemem, jest proceder "podrzucania” odpadów przez osoby z zewnątrz, szczególnie pod osłoną nocy.

[FOTORELACJA]11115[/FOTORELACJA]

Przewodniczący Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego - Eugeniusz Karpiński przyznaje, że problem braku segregacji odpadów w budynkach wielorodzinnych jest bardzo duży. Do tej pory KZGRL nakładał takie kary, głównie na właścicieli budynków jednorodzinnych.

- Do tej pory nie wydaliśmy żadnej decyzji dotyczącej budynków wielorodzinnych ze względu na to, że musimy zastosować odpowiedzialność zbiorową. To znaczy, że zdecydowana grupa osób segreguje, ale we każdej nieruchomości jest jakiś procent mieszkańców - 20/30 procent, która tego nie robi - mówi Eugeniusz Karpiński, przewodniczący KZGRL.

Efekty kontroli przeprowadzonej przez pracowników związku i przedstawicieli spółdzielni ujawniły karygodne praktykami mieszkańców budynków wielorodzinnych. Prezes ma nadzieję, że komunikaty sprawią, że mieszkańcy zaczną uważniej segregować odpady. Tym bardziej, ze niebawem kontrole mają się powtórzyć.

- Jeśli kolejna kontrola, za kilka miesięcy, nie wykaże poprawy wśród lokatorów, to będziemy wszczynać postępowania administracyjne w najbardziej drastycznych przypadkach - mówi Eugeniusz Karpiński, przewodniczący KZGRL w Lesznie dodając. - Wiem, że wypowiadają się ci co segregują śmieci, ale powinni być oburzeni nie na spółdzielnię, nie na związek, ale na sąsiadów. Liczymy, że ta akcja uświadomi mieszkańców i poprawią się - podsumował przewodniczący Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego.

Zdaniem mieszkańców jakimś wyjściem z patowej sytuacji mogłoby być zamykanie wiat śmietnikowych na klucz. 

[ALERT]1707745890616[/ALERT]

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!
(mis)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(37)

nono

28 14

ludzie zacznijcie sie odłaczac od spułdzielni mieszkaniowej zakladajcie wspulnoty mieszkaniowe o polowe mniejsze koszty bedom wescie przykład z 2 blokow koło szkoly numer 3 i wkącu spułdzielnia upadnie i sie skączy utrzymywanie tych gzubów w spułdzielni kto jest za

16:11, 12.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OliOli

18 11

Szkoda że Ty w ogóle się wypowiadasz pisemnie może ustnie wyglądałoby to normalnie. Wstyd czytać tre wypociny z tak dużą ilością błędów ortograficznych. Najlepiej kogoś szkalować anonimowo. Jestem ciekaw czy kiedykolwiek zwróciłeś uwagę sąsiadowi (czy trzeciej osobie), że błędnie wykonuje czynności? Spójrzcie krytycznym okiem na bezmyślność, arogancję, nonszalancję mieszkańców, którzy ignorują wszelkie zasady: rzucanie worków z odpadami gdziekolwiek, papiery również. Dziś znów widziałem w odpadach bio odpady w workach foliowych. Zatem nie wincie tylko SM (SM to przecież MY- mieszkańcy).

17:05, 12.02.2024

Leszek Leszek

1 1

Ortografia czeka na Ciebie

11:09, 15.02.2024

EleEle

20 8

Baba rzadzi to się nie w głowie jej przewraca z tymi podnoszeniami tych opłat to jest kmina czynsz gdzie płaciłem za 3 pokojowe mieszkanie z 400zl mam już ponad 700 a coś się dzieje budynkiem to jeszcze patrzą obciążyć mieszkańców gdzie wina jest np dachu cieknącego a co do śmieci to fakt ludzie sami sobie winni

16:44, 12.02.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

no takno tak

18 3

Zamiast zamknąć śmietniki i każdy ma klucz, to najlepiej i najwygodniej prezesce podnieść opłatę . Tak to każdy potrafi rządzić.

16:59, 12.02.2024

MariannaMarianna

9 11

Do no tak. Piszesz bzdury. Przede wszystkim to nie Zarząd (ani pani prezes) podnosi opłat za śmieci - no chyba, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem, ale to już inny temat. Zamykanie śmieci na klucz ma tylu zwolenników co i przeciwników . Trudny temat, ale skoro jesteś tak przeogromnie uświadomiony, to najlepiej zrobisz jak : przyjdziesz na Walne Zebranie , a może zastartuj do Rady Nadzorczej wówczas będziesz mógł decydować w rozwiązaniu wielu problemów.

17:23, 12.02.2024

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

Ciekawe co Pani Prezes robi w celu zmniejszenia opłat ?
Może czas już podziękować Pani Prezes.

19:07, 18.02.2024

mieszkaniecmieszkaniec

33 0

w GSMieszkaniowej sporo mieszkań jest wynajmowanych osoby wynajmujące mają głęboko gdzieś segregacje a właściciele mieszkań nie zgłaszają do administracji ile osób zamieszkuje w tych wynajmowanych mieszkaniach ,,,,i tak robią w bam-buko mieszkańców uczciwie segregujących i płacących czynsz....słowem piszmy do zarządu GSM INFORMACJE o ilości sąsiadów wynajmujących mieszkania jest dla naszego wspólnego dobra

17:18, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LemuLemu

2 0

700lecia pisać

21:55, 13.02.2024

7070

21 1

To za co płacą producenci ? Każdy producent w RP jest zobowiązany do 6% podatku utylizacyjnego? Czyli jakiego ? Skoro my płacimy już 33 zł od osoby. To po to płacimy tyle kasy aby SM posegregowana te śmieci. I nie chodzi tylko o te 33 zł ale czynsz dla 90% jest też nie czytelny. A na pytanie skierowane na zebraniu do pani prezes o jej zarobki nie chce pani prezes ich ujawnić. Faktycznie, że jednym z dobrych rozwiązań jest założenie zamków na pomieszczenia i zainstalowanie kamer. Pewnie coś to pomoże.

17:20, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PerziPerzi

2 0

Prawie 15 tysięcy w 2023

21:57, 13.02.2024

SPÓŁDZIELCZOŚĆSPÓŁDZIELCZOŚĆ

16 0

HMMM.... MOŻE NAJWYZSZY CZAS ZROBIĆ PORZĄDEK Z KZRRL BO COŚ ZNAJOWA BRZMI OWY KOMUNIKAT.... W INNYCH MIEJSCOWOŚCIACH SĄ IDENTYCZNE KOMUNIKATY.... ( O KWIATACH ITD...). WIDAĆ, ŻE KZGRL BARDZO SILNIE SZUKA PIENIEDZY....!!!!!!

17:30, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DokładnieDokładnie

5 0

Wszyscy idziemy na radę gminy głośno wołamy

19:41, 12.02.2024

antyanty

22 10

Wszystkiemu winna jest polityka UE. Kiedyś wywóz śmieci był usługą i firmy biły się o klientów. Teraz mamy przymus, windowanie cen i tzw segregację, z której zwykły mieszkaniec nie ma żadnego zysku i tylko może dostać karę.

17:44, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyanty

24 16

POLEXIT

17:45, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VerVer

29 0

ciekawe kiedy sm weźmie się za odkażanie śmietników strach tam wejść syf kpl

17:50, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MrrtrMrrtr

22 9

Prawda z s.m należy się odcinać czym prędzej tym lepiej i chrabiostwo z biur straci stołki i do roboty fizycznej wspulnoty chętnie przyjmą do pracy jako sprzontaczki panie z biura

17:51, 12.02.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

NO NO

12 4

nie zmieniaj podpisu wiadomo że to ty robisz te byki.

18:59, 12.02.2024

WandaWanda

5 3

Sądzę jednak, że to TY najlepiej będziesz się spełniał przy łopacie albo miotle, bo poziom twej wypociny - ortograficznie i merytorycznie - jest na tak niskim poziomie, że żadna inna oferta pracy nie należy się Tobie.

11:20, 13.02.2024

Zbyszek Zbyszek

7 2

Myślisz, że odcięcie się od SM spełni wszystkie Twoje marzenia? Mylisz się i to grubo. Są pewne obowiązki, zobowiązania i inne tematy, które KTOŚ musi wykonać i to zapewne nie za darmo, bo socjalizm już dawno minął.

11:42, 13.02.2024

goostyniookgoostyniook

12 5

[email protected] do kontaktu ten adres email Gostynskiej Spółdzielni Mieszkaniowej można pisać o nieuczciwych lokatorach śmieciach podruzcanych itp. nikomu włos z głowy nie spadnie a GSM będzie wiedziała dużo więcej

18:12, 12.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BogdanBogdan

6 2

Zgadzam się z Tobą w 100%. Przeciwnicy niech nie mylą tej inicjatywy z donosicielstwem, wręcz przeciwnie byłaby to normalna obywatelska postawa.

11:38, 13.02.2024

aplikantaplikant

6 4

Zaryzykujcie podniesienie opłat, a sami strzelicie sobie w kolano. Zamiast 4 pojemników w mieszkaniu bede mial 1 .
I Wwali mnie to ile będziecie za to płacić.
Pieniądze za odpady będę płacić do depozytu sądowego. I wstąpimy na drogę prawna dotyczącą odpowiedzialności zbiorowej. Zobaczymy kto wytrzyma i jak długo. A wygra jest po stronie mieszkańców . Kodeks mówi Jano że każdemuindywidualnie należy udowodnić winę.

14:54, 13.02.2024

mieszkaniecmieszkaniec

24 0

pelne pojemniki na plastyki na paiery wezystko lezy obok nikt tego nie odbiera tego nie widzicie tylko kasa a mowili przyjdzie na prezesa to was zalatwi

18:19, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZuzannaZuzanna

4 3

Codziennie przechodzę obok pojemników i szlak mnie trafia, że mieszkańcy są tak bezczelni i aroganccy wyrzucając śmieci obok pojemników, papiery na ziemię. Mówią przecież płacę to żądam.

11:35, 13.02.2024

JanuszJanusz

34 0

jak będziemy płacic po 70 zł za osobe to wtedy napewno nikomu nie będzie sie opłacało segregować śmieci kazdy bedzie miał to głęboko w du... i dopiero bedzie syf w smietnikach wymieszane totalmie

20:21, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AleksandraAleksandra

5 2

Po części masz racje , ale zwróć uwagę na rodziny wieloosobowe np: 6osób x 37 zł = 222 zł wiecej. Jednak z drugiej strony zwróć uwagę, że ten syf robią ludzie (podobno maja rozum). Wiem , że najlepiej obserwować co czynią inni i zwrócić uwagę, ale kto się będzie narażał, bo to przecież dobry , szanowny sąsiad.

11:32, 13.02.2024

smieciarzsmieciarz

8 4

Z góry ustalone gó..wn.o czyt. Oplaty aby jeszcze bardziej ludzi podzielić. Kropka

21:35, 12.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak zastraszam Tak zastraszam

8 2

Jak będzie 70 to *%#)!& do każdych wyniesionych śmieci. Kto mi gówno zabroni wyrzucać?

21:49, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EugeniuszEugeniusz

3 2

Nikt ci nie zabroni wyrzucać swoich własnych *%#)!& ale wpierw będziesz je musiał jakoś zapakować. Powodzenia ze swoim smrodem . Baw się gównem.

11:27, 13.02.2024

PiterPiter

14 6

Jak podniosą o tyle cenę to już widzę jak setki lokatorów syf nawala za kare do pojemników hehe. Znajdą się tam od obierek po pyrach w pojemniku na plastik bo niewybuchy w bio. Ci najzdolniejsi umieszcza zużyte kondony za wycieraczką auta prezesa😭😭😭

22:17, 12.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Krzysztof Krzysztof

2 8

Oj jak mi cię żal. Jednak jesteś bardzo chory umysłowo.

11:24, 13.02.2024

😱😱

16 0

Lecą sobie z mieszkańcami . Na ostatnim rozliczeniu za wodę też jakieś nowe opłaty podpatre ustawą. Coś za dużo tych podwyżek....

23:02, 12.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NikodemNikodem

7 3

Ja również chciałbym płacić znacznie mniej, ale niestety była szanowna władza (PiS) pozostawiła po sobie miny w postaci różnych tego typu min. Jak nie chcesz wierzyć to sprawdź u źródła.

11:22, 13.02.2024

do Nikodemado Nikodema

2 4

To przede wszystkim wina UE i tej chorej ideologii eko. Pisowcy nie są święci ale nowa ekipa tuska to już całkowicie podporządkuje Brukseli i Berlinowi w tych sprawach.

17:32, 14.02.2024

LokatorLokator

14 1

My mamy segregować a panowie co wyworzą to śmieci mieszane brali a później choinki wrzucali. Dostaliśmy pisma że będą zamykane miejsca gdzie stoją pojemniki a nic się u nas nie robi. Tych dużych pojemników na bio jedna osoba np kobieta nie podniesie pokrywy i jeszcze wyrzucić ze swojego pojemniczka odpady, może o tym też pomysleć. Do kogo należą pojemniki postawione kiedy było czyszczenie pojemnika bio chyba nigdy.

11:24, 13.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KokonKokon

7 5

To niech zamknięte śmietniki zrobią. Nie podoba się jak segreguje i nie wywożą to wezmę nasram kolo tych smietnikow I nie będę segregował

12:07, 13.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NicNic

4 2

Albo śmieci będą zbierać pod balkonami

13:02, 13.02.2024

Lol Lol

20 1

Czyli mam rozumieć że jak podniosą opłatę za odpady to bio mogę tez wyrzucać w zmieszane bo będzie mi to obojętne tak płace i tak płace

13:01, 13.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec zasobów Mieszkaniec zasobów

9 1

Co zrobiła Prezes i Rada Nadzorcza spoldzielni aby ograniczyć do minimum nieprawidłowości przy segregacji śmieci? Jakąś kampania? Monitoring zapobiegają y podrzucaniu odpadów przez osoby z poza zasobów mieszkaniowych spoldzielni? Zamykanie na klucz wiat na odpady?

14:42, 13.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Łokietek Łokietek

6 1

Wiaty sa zamykane, na Gorach mamy juz klucze i tak ma byc wszedzie wlasnie.. Czytajcie czasem to co trafia do skrzynek

19:41, 13.02.2024

Mieszkaniec Mieszkaniec

8 2

Co za glypoty piszecie, podniesienie oplat dotyczy tak samo blokow jak i domkow jednorodzinnych jesli kontrola wykarze ze ktos nie segreguje.. I chyba ktos przeaadza z tymi groźbami..

19:36, 13.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mlody Mlody

7 2

Wina sąsiada, bo nieudaczniki Podnosi czynsz ,chcą kreciaze I oszusci skłócić lokatorów

07:56, 14.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mlody Mlody

6 2

Wina sąsiada, bo nieudaczniki Podnosi czynsz ,chcą kreciaze I oszusci skłócić lokatorów

08:01, 14.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Janusz Janusz

5 12

UPOSLEDZENI KOlesie tuska zaczeli rządzić ,będą szukać winę u sąsiadów itd

08:05, 14.02.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Anty-rylAnty-ryl

7 1

Telewizja zryła beret.

19:26, 14.02.2024

Wuj TomWuj Tom

0 0

Zapewne mówisz o sobie, że jesteś upośledzony i zainfekowany przez PiS.

14:17, 18.02.2024

Marcin Marcin

10 2

Oszaleli doprowadza do bezdomnosci lokatorów a na ich miejsce podadzą Ukraińców mało tego jeszcze rządzący dadzą im na czynsz ,zgroza w biały dzień ci którzy rządzą są za *%#)!& na jakiekolwiek podejmowanie decyzji tylko biorą za nic ogromne pieniądze!!!!!

11:00, 14.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SegragatorSegragator

6 3

Przecież sama nazwa zmieszane oznacza że można tam wszystko wrzucać. No logiczne. Ja tam wszystko ładuje do zmieszanych, skoro zmieszane to mieszam. Jak im kurka nie pasuje to niech nie piszą że to mieszane.

13:25, 14.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MikiMiki

2 2

Nie. To nie jest tak, że można wszystko wrzucać. To jest tak, że jeśli masz papier przesiąknięty tłuszczem, krwią z mięsa, buty, szmaty brudne itp to wtedy tam wrzucasz

06:29, 15.02.2024

marianmarian

6 1

Niech się lepiej zajmą ludźmi z domków jednorodzinnych,co przyjeżdżają na blokowiska wywalić nadmiar śmieci. Płacą za jeden,reszta na blokowiska.

19:10, 14.02.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Anty-rylAnty-ryl

3 1

Bzdura. Płacisz od osoby nie za kontener.

19:24, 14.02.2024

Gość Gość

5 0

A co mają powiedzieć ci, co śmieci segregują ale płacą od metrażu mieszkania. Do dzisiaj się zastanawiam jak te m2 produkują śmieci. 😶

21:46, 14.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WerqWerq

6 0

Jak podniosą o 100% to nie będzie żadnej segregacji to normalne jestem za tym rozwiązaniem

22:31, 14.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Max Max

8 0

No jasne. Segregujcie,myjcie, ładnie pakujcie w kolorowe woreczki i płaćcie za wywóz, a korporacje które odpowiedzialne są za tę produkcję śmieci, nadal będą produkować ten syf bez kar,a ci którzy tak ochoczo bawią się w segregację w nagrodę dostaną karę za sąsiada. No bo przecież winny musi być. Nie korporacje! Sąsiad! Państwo z papieru i dykty z kretynskimi przepisami i chorym prawem zrzucanym na łeb obywatelom.

23:41, 14.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Może więcej?Może więcej?

2 2

Tam teraz zarządza radna od Kulaka. :)

04:02, 15.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiraWira

2 2

Komuna wróciła ! Odpowiedzialność zbiorowa ? Tym czerwonym pokomunistycznym odpadom się już w głowach przewraca . Teraz niech zrobiona zamykane wiaty , ludzie za to zapłacą a śmieci będą przed wiatami .

08:00, 15.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KotKot

6 0

Glupota po to zeby naciągnąć ludzi najciekawsze jest tp zeby wyrzucić np słoik po drzemie muszę go umyć i.znowu mam płacić za zużycie wody ktos kto te głupoty wymyslil powinien dostac po łbie

09:56, 15.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka blokuMieszkanka bloku

4 1

Uważam, że odpowiedzialność zbiorowa jest bardzo krzywdząca dla osób, które rzetelnie segregują śmieci, jestem jedną z tych osób i naprawdę nie wymaga to wielkiego wysiłku

10:15, 15.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JorgbJorgb

0 2

Takich rzeczy w necie czy gazetach nikt nie czyta. By mózg zajarzył i ktoś zakumał problem to nie pisać durnych ogłoszeń na klatkach czy tablicy spółdzielni. Pismo z problemem na odbiór osobisty. Zapłacić komuś nadgodziny. Lista do ręki i z podpisem przy odbiorze pod drzwiami. Przeczyfa i zakuma a jak nie to będzie płacił krocie za brak segregacji.

10:56, 15.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TbTb

5 0

Dodatkowo są osoby, które mają gdzieś koszt związany z segregacja oraz samą segregację wolą zapłacić więcej i wyrzucać wszystko jak leci. Segregowaniem śmieci powinny zajmować się jak wcześniej wyspecjalizowane zakłady, dla mieszkańców to jedynie dodatkowy sztuczny podatek, a tego procesu jak widać nie da się kontrolować

11:32, 15.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TypTyp

0 1

A niech wzrośnie mawet stokrotnie...

21:32, 17.02.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%