To może być jeden z pierwszych projektów zrealizowanych w ramach programu "Kolej Plus". PKP PLK właśnie ogłosiła przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń - Kąkolewo, obejmujący także prace budowlane.
Po podpisaniu umów z samorządami PKP PLK sukcesywnie ogłasza przetargi na realizację inwestycji z programu "Kolej Plus". Najczęściej dotyczą one wykonania jedynie dokumentacji projektowej. Nieco inaczej jest w przypadku projektów rewitalizacyjnych. Właśnie ogłoszono przetarg nie tylko na opracowanie dokumentacji projektowej, ale też na wykonanie prac budowlanych, na odcinku linii kolejowej nr 360 na Gostyń - Kąkolewo.
- Na realizację zamówienia przeznaczono 1878 dni (ponad 5 lat). Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena. - czytamy na rynek-kolejowy.pl
Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń - Kąkolewo, to jeden z pięciu wielkopolskich projektów zgłoszonych do programu "Kolej Plus". Pociągi mają kursować do Kąkolewa, gdzie linia 360 łączy się z linią numer 14, prowadzącą do Leszna. Następnie w Lesznie skierują się na linię 271 w kierunku Poznania. Jazda do stolicy Wielkopolski będzie wymagała zmiany kierunku jazdy na leszczyńskiej stacji.
Wstępne studium zakłada, że linia 360 zostanie zmodernizowana tak, by pociągi mogły na niej rozwijać prędkość do 120 km/h. Szlak ma być jednotorowy, a jego obsługa wymagać będzie taboru spalinowego lub dwunapędowego zwanego też często hybrydowym, ponieważ nie przewidziano elektryfikacji tej linii. Na zrewitalizowanym szlaku zaplanowano sześć punktów obsługi podróżnych (Gostyń, Gostyń Zachód, Gola, Hersztupowo, Krzemieniewo oraz Garzyn. Wstępne studium oszacowało potencjał pasażerski tej linii na niewiele ponad 271 tysięcy pasażerów rocznie, natomiast koszty naprawy i modernizacji szlaku to wg. studium 157 milionów złotych netto.
Źródło: rynek - kolejowy.pl
[ALERT]1683283889905[/ALERT]
8pasazernostromo14:18, 05.05.2023
A Kąkolewo Leszno z buta
M6514:28, 05.05.2023
W tekście brak informacji, sugrowanej w tytule - ilu pasażerów....?
M6514:30, 05.05.2023
Przepraszam, nie doczytałem, jest podana liczba, ale sens tej inwestycji chyba jest wątpliwy?
?15:08, 05.05.2023
Średnio około 742 pasażerów dziennie im wyszło. Licząc dojazd w obie strony, czy to realne, że około 300-400 osób dziennie będzie jeździło pociągami do pracy w Lesznie?
steve08:18, 06.05.2023
Jeżdziłem do szkoły i do pracypociągiem do Leszna Bywało że mimo ze jeżdziły cztery piętrowe wagonu gro ludzi stalo
janek brrr21:21, 06.05.2023
steve to było dawno i nieprawda a poza tym w tym czasie nie było szkól średnich oprócz liceum w gostyniu i okolicach.
Klient 17:06, 05.05.2023
157 milionów na niecałe 30 km, żeby kilku pasażerów do szkoły dojeżdżało.
Czy ktoś to przemyślał, świat się kończy.
Klaus szwab17:17, 05.05.2023
Nie będziesz miał nic i będziesz szczesliwy....
bo albo pojedziesz tym pociągiem albo rowerem do Leszna
Gostynianin01:33, 07.05.2023
A ile kosztują i w jakich godzinach kursują aktualnie autobusy?
Ile autobusów, jak często i przez jaki czas można by było "puścić" za te pieniądze? :)
Oli23:21, 07.05.2023
Mamy w rządzie wspaniałych ekonomistów. 5,2 mln zł za kilometr toru. Nie wiem kto opracował ilość podróżujących - średnio 740 dziennie czyli 370 w jedną stronę. Zakładając około 100 uczniów, 100 zatrudnionych to nie uwierzę, że znajdzie się 170 zwykłych cywili do przejazdu . Pora aby ekonomiści solidnie przeliczyli koszty i zyski tej inwestycji. Wielu ma rację, że taniej i wygodniej byłoby rozszerzyć transport autobusowy (busowy).
Yebac cepow17:34, 05.05.2023
Buraki zapraszam za granicę w dowolne miejsce europy i zobaczycie jak jest kolej rozbudowana, jak macie hejtowac to proszę popatrzeć w lustro splunąć i wyebac z bani
Gostynianin01:31, 07.05.2023
Pytanie w jakim stanie jest infrastruktura tam a jaka u nas. Gostyń to specyficzne miejsce na kolejowej mapie Polski, gdzie inwestycja w kolej przy obecnym zapotrzebowaniu jest faktycznie do przemyślenia.
Twój Nick.18:00, 05.05.2023
Kąkolewo - Leszno to odcinek linii kolejowej 14, która jest na co dzień obsługiwana przez Koleje Wielkopolskie. To ta linia, która biegnie m.in. na południu Powiatu Gostyńskiego, przez Krobię, Poniec itd.
KUDŁATY18:57, 05.05.2023
A DO JAROCINA....?...CZYM POJADĘ DO JAROCINA SZUKAĆ TYCH OKULARÓW CO ZGUBIŁEM NA FESTIWALU W JAROCINIE W 1987 ROKU....?...KIEDYŚ BYŁO POŁĄCZENIE LESZNO-GOSTYŃ-JAROCIN....I TO PASOWAŁO....PUNK'S NOT DEAD !!!
Nil18:59, 05.05.2023
Proponuje nazwać dworzec imieniem Mariana Rączki. Wtedy zniknie problem czy rondo czy ulica ma się nazywać jego imieniem. Myślę ze ten pomysł zadowoli wszystkich i skończy się serial pt.jak upamiętnić Mariana Rączkę który na pewno zasługuje by go w końcu uhonorować
parlin19:26, 05.05.2023
Zapytuje co z infrastrukturą wokół ,budynkiem ,przejściem dla pieszych ,mieszkańcami budynku ?
Amen21:55, 05.05.2023
Amen
Mieszk 22:05, 05.05.2023
Pociąg nie zda egzaminu , rozbudować sieć autobusową..
Gostyniok 00:13, 06.05.2023
Co roku podobne informacje odnośnie przywrócenia funkcjonowania PKP w Gostyniu i zapewne kolejny rok zakończy się na informacjach a nie na faktycznych działaniach :)
Hw06:29, 06.05.2023
Bo to najłatwiejsze do realizacji.
Jak te tory wyglądają, wstyd 😠
Hw06:25, 06.05.2023
Nic konkretnego, stale to samo.
A na torach rośnie zielsko.
Gorzej jak na wioskach,bo tam nawet chodzi kolej
Nie wszyscy mają samochody Panie Burmistrzu.
Gorzej jak w westernie,bo tam były dyliżanse,tu nic.
ufik17:27, 06.05.2023
widzę tam super restaurację lub hotel lub lokale pod wynajem lekarze, przychodnię , ale nie to!
Mieszkaniec pgs18:07, 06.05.2023
Znakomita wiadomość, regularne połączenia kolejowe umożliwią dojazd do szkoły lub pracy mieszkańcom Gostynia i pobliskich wsi. Nie można także zapominać o możliwość dojazdów do innych miast, nie tylko samego Leszna, z Leszna można dojechać bezpośrednio do Przemyśla, Gdańska, Szklarskiej Poręby, Kołobrzegu, czy Krakowa. Choć trochę zbliżenie do europejskiego poziomu, którego wiele komentujących chyba nigdy na oczu nie widziało
Nick18:08, 06.05.2023
Swieta racja 👍👍👍
junek co nic niewidz21:22, 06.05.2023
żal mi cie
Krzysztof23:25, 07.05.2023
A jak mieszkańcy wsi mają się dostać do Gostynia, aby pojechać koleją do WYMAŻONEGO LESZNA? Byłoby lepiej powiększyć sieć autobusową lub małe autobusy, wówczas dojechałyby one również do tych zapomnianych wsi.
Emeryt PKP13:25, 07.05.2023
Bardzo dobrze ,ze planują z powrotem uruchomić tą linię ,tylko bardzo długo będzie trwał ten remont 5 lat. Linię Poznań-Wrocław całkowita wymiana 2 torów trakcji elektrycznej, nowe wiadukty ,tunele, perony zostały wykonane w znacznie krótszym czasie.
Rafi17:34, 08.05.2023
Przydałby się przystanek w Dobramyśli i Zbytkach jeśli ma być to alternatywa dla autobusów.
Separator 09:06, 09.05.2023
Trasa do Leszna 30 kilometrów z jedną przesiadką intlygentne. Koszty porażają 157 milionów za 22 kilometry bez elektryfikacji masakra! Na jeden przejazd wyjdzie 600 pln. No cóż dojdą krowę znalazł pis.
Użytkownik00:34, 10.05.2023
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
4 0
Już teraz zapraszam butować do Kąkolewa i poczytać na PKP rozkład odjazdów do Leszna. Pozdrawiam.
3 0
Nie z buta, baranie, tylko odcinek Leszno - kąkolewo jest na bieżąco używany i wystarczy do niego doremontować linię kolejową, a nie do Leszna