Obwodnica Gostynia w ciągu drogi wojewódzkiej 434, która połączy finalnie Krajewice z drogą powiatową Gostyń-Smogorzewo, to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych naszego regionu. Z naszych informacji wynika, że za kilka tygodni planowane jest wprowadzenie kolejnej zmiany w organizacji w ruchu.
Prace przy budowie obwodnicy Gostynia w drodze wojewódzkiej 434, są coraz bardziej zaawansowane.
- Prace ziemne są w zaawansowaniu 90 procent, dolne warstwy konstrukcyjne nawierzchni zaawansowanie 80 procent, górne konstrukcja nawierzchni 70 procent, roboty bitumiczne 70 procent. Termin realizacji nie jest zagrożony - informuje Malwina Korzeniewska-Michalak, specjalista ds. kontaktów z mediami i PR WZDW Poznań.
[FOTORELACJA]9930[/FOTORELACJA]
Jak informują przedstawiciele Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, ze względu na warunki atmosferyczne wstrzymano wykonanie wykonanie nawierzchni. Trwają też prace ziemne polegające na profilowaniu i humusowaniu skarp, wykopów i nasypów, oraz roboty przy przepustach drogowych.
- Na obiektach mostowych trwają prace zbrojarskie, na korpusach przyczółków i ustrojach nośnych obiektów mostowych - informuje Malwina Korzeniewska-Michalak, specjalista ds. kontaktów z mediami i PR WZDW Poznań.
Termin realizacji inwestycji jak usłyszeliśmy nie jest zagrożony, ale w lutym planowane jest wdrożenie nowej organizacji ruchu. Na początku od skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 434 z drogą powiatową nr DP4938P w Krajewicach. O zmianach będziemy informować na bieżąco.
Przypomnijmy. Obwodnica będzie miała długość 8,4 km, w to wliczona jest szosa łącząca ją z istniejącym układem komunikacyjnym o długości 1,8 km. Jej początek ma miejsce na skrzyżowaniu z drogą powiatową Gostyń – Krajewice, a koniec na skrzyżowaniu z drogą powiatową Gostyń – Smogorzewo. Zadanie jest realizowane przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 i współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Koszt budowy to 137 mln złotych. Zakończenie prac zaplanowano na jesień 2023 roku.
[ALERT]1674127811508[/ALERT]
Kłótnia o kukurydzę wymknęła się spod kontroli...
Kto to był
Aaakto
18:36, 2025-09-15
Kłótnia o kukurydzę wymknęła się spod kontroli...
KSW Wieśnioki EDT.
Promotor
18:35, 2025-09-15
Kłótnia o kukurydzę wymknęła się spod kontroli...
Rodzice muszą być dumni, dzień bez wstydu to dzień stracony 🤣
Micha
16:44, 2025-09-15
"Złapał pobocze" i stało się… Ciężarówka przewrócona
Tachograf prawdę powie. Jeżdżą jak szalenie by się najedli.
SIRD
15:59, 2025-09-15
23 2
Mieszkam w Gostyniu od 40 lat. Gdy tu zamieszkałem, nie spodziewałem się, że za mojego życia ruch samochodowy zniknie z centrum miasta - ulica Kolejowa i deptak to były główne strumienie pojazdów w liniach wschód-zachód i północ-południe. Dziękuję, cieszę się, że tego doczekałem.
17 7
Pan Wożniakowski był 20 lat Burmistrzem i nic z tym tematem nie zrobił.Wybrano młodego Kulaka i sprawy wspólnie z Powiatem ruszyły z miejsca. Ale znam też tych co nie potrafią tego docenić bo to nie ten Burmistrz.Gdy to słyszę to zastanawiam się czy nie powinni oni udać się na leczenie.
Pozdrawiam i cieszę się że centrum Gostynia zazna wreszcie spokoju.
2 5
*%#)!& w banie.Korki były i będą to jest dobrodziejstwo rozwoju ekonomicznego i dobrobytu społeczenego.🤣
11 1
Franciszek dokładnie. Trzeba być zaślepionym żeby takich oczywistości nie dostrzec. Jednak ja mam wrażenie, że tak oślepieni są tylko ci, co za starych lat w gminie bąki zbijali.
6 18
Kułak to sobie może palcem w bucie .To zasługa rządu pis ,że nie kradnie jak PO i są pieniądze.
2 2
jaki pan? na pana to trzeba mieć wygląd i poważanie...
0 1
"Kułak to sobie może palcem w bucie .To zasługa rządu pis ,że nie kradnie jak PO i są pieniądze"
Hahaha hahaha ale się uśmiałem. Aż się popłakalem hahahahaha
18 4
Do U53. Również się cieszę, że jestem świadkiem tej budowy, to dla Gostynia
przełom w ruchu drogowym. Super Burmistrzu.
18 7
Za Woźniakowskiego to byśmy dalej czekali nie wiadomo na co z tirami pod oknem. Brawo Burmistrz.!
17 22
To że będzie obwodnica to super w weźcie pod uwagę że za innych rządów pieniędzy na obwodnicę nie był a tu ten zły PIS no i proszę obwodnica będzie
3 0
Nie było w Gostyniu a było w 100 innych miejscach 🤣🤣🤣
1 0
Zobacz w statystykach GUS ile km autostrad i innych dróg wybudowano za czasów rządów PO a potem zajmuj głos. Gostyniu nic nie robiono dzięki nieudolności tamtych burmistrzów i starostów,Na dodatek duża część tych pieniędzy nie pochodzi z dotacji rządowych a więc naszych z podatków a z dotacji Unii Europejskiej.
10 27
To zasługa rządu pis ,że nie kradnie jak PO i są pieniądze. Kułak to sobie może palcem w bucie .
8 6
Czy ty się słyszysz, zmień lekarza twój Cię oszukuje.
2 1
Proszę napisać co PO ukradło?Gdyby była kradzież,Zobro dawno by wszystkich powsadzał.Rządów Kulaka zazdroszczą tylko pisiorki.W tym wszystkim jest tylko jeden feler,że Kulak nie jest z PiS-u.U pisiorków nie liczy się dobro wspólne tylko polityka.Całe szczęście,że w radzie miasta nie ma pisiorków,a w radzie powiatu są w stanie szczątkowym,więc mamy tu spokój ,chociażby na sesjach,dzie nie ma polityki a są tylko sprawy gospodarcze.Aby tak było tu zawsze bez PiS-u.
2 12
Więcej rond jak odcinków prostych. Po co rondami chamować samochody w polach? Przepustowośc za rok sie wyczerpie... brak pasów rozpędowych na węźle w Piaskach to kolejny błąd! Ale ważne, że tam też są ronda ;-)
4 10
Od ronda do ronda... gaz, hamulec, gaz hamulec... co to za obwodnica...
8 1
Trzy ronda na 7 km drogi to za dużo? Weź leki
7 0
Jak zwykle malkontenci już mają wiele krytycznych uwag a to za dużo rond a za mało prostych. A ja się pytam czy to tor wyścigowy czy obwodnica. Tak więcej prostych i więcej wypadków. Czy potraficie się z czegoś cieszyć chyba nie a szkoda.
Jak chodzi o wyścigi to tor w Poznaniu.
1 1
Nie zgodzę się z Panem. Ronda hamują ruch na każdej obwodnicy. Jak i sygnalizacja świetlna oraz przejścia dla pieszych itp..Widomym tego przykładem jest obwodnica Śremu. Dopóki nie było świateł przy BASF-ie spełniała wspaniale swoją rolę. Po ich zainstalowaniu w godzinach szczytu korek aut jadących od strony Dolska sięga do Borgowa ! Moim zdaniem zamiast kilku rond w mniej newralgicznych punktach, wystarczyłoby zwykłe skrzyżowanie ze znakiem podporządkowania lub pasem rozpędowym. Ale ... czas pokaże. Niemniej jednak, tak samo jak Pan, ja również cieszę się z powstania tej obwodnicy i nie mogę się doczekać jej uruchomienia. Pozdrawiam.
0 0
Ronda są bezkolizyjne w porównaniu ze skrzyżowaniami de bilu
3 0
Nie zgadzam się że rondo hamuje ruch aut, to światła zatrzymują przejazd.
Na rondzie auta jadą, a sygnalizacja zawsze jakiś kierunek przejazdu zatrzymuje. Ale mamy tu super Fachowców od budowy dróg.