Zamknij

SEO - Kompletny poradnik dla początkujących

10:20, 26.01.2022 . Aktualizacja: 12:04, 08.02.2022
Skomentuj Foto: Zleceniodawca Foto: Zleceniodawca

Jeżeli zajmujesz się biznesem online lub prowadzisz portal internetowy, nie trzeba Ci tłumaczyć, jak ważne jest to, by Twoją stronę odwiedzało wielu użytkowników. Ciężko jednak korzystać z witryny, której nie można znaleźć w wynikach wyszukiwania. Taką sytuację można naprawić tylko poprzez działania SEO. Zapoznaj się z poniższym artykułem i dowiedz się, na czym one polegają!

Czym jest SEO? Podstawowe zagadnienia

Jest to skrót od angielskiego Search Engine Optimization. Oznacza optymalizację pod wyszukiwarki internetowe. Pod tym pojęciem mieszczą się działania, które mają za zadanie poprawić widoczność danej strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

SEO polega na optymalizacji każdego aspektu danej strony, tak by algorytmy wyszukiwarki uznały ją za wartościową i pokazywały ją szukającym użytkownikom częściej. Polega to nie tylko na poprawieniu jej kodu, ale także tworzeniu odpowiedniego contentu nasyconego skutecznymi frazami kluczowymi, budowaniu sieci linków i wielu innych aspektach.

Co istotne, SEO nie jest zbiorem stałych zasad. Administratorzy wyszukiwarek stale aktualizują algorytmy oraz kryteria, według których oceniają strony. Dlatego skuteczne wdrażanie zabiegów optymalizacyjnych wymaga ciągłego pogłębiania i odświeżania posiadanej wiedzy.

 

 

Działania SEO on-site i off-site

W optymalizację pod kątem SEO zaliczamy działania robione na stronie, jak i poza nią. Do tych pierwszych należą między innymi:

  • optymalizacja techniczna (wyeliminowanie błędów w kodzie, poprawa struktury)
  • linkowanie wewnętrzne (linki, które odsyłają z jednej podstrony witryny na drugą, ułatwiają botom Google nawigacje i zrozumienie powiązań między treściami)
  • dodanie atrybutów ALT (opisy tekstowe do zdjęć widziane przez boty, ale także wykorzystywane przez osoby niepełnosprawne)
  • tworzenie merytorycznych treści zawierających frazy kluczowe

To tylko część z popularniejszych działań on-site. Jest ich o wiele więcej! Możesz je sprawdzić, zapoznając się z naszym poradnikiem SEO.

Do działań przeprowadzonych poza stroną należy budowanie sieci linków. Odnośniki prowadzące z innych witryn na Twoją, są uznawane przez algorytmy za pozytywne polecenia. Istnieje wiele sposobów na pozyskanie takich odnośników. Mogą one wynikać z udostępniania i odwoływania się przez innych do Twojego contentu albo pochodzić z artykułów sponsorowanych, czyli takich, których publikację opłaciłeś.

SEO a UX - czy mają związek?

Każdy fachowy poradnik SEO potwierdzi, że w optymalizacji liczą się nie tylko techniczne aspekty strony. Coraz większe znacznie zyskują także użytkownicy, a ich pozytywne lub negatywne doświadczenia z witryną brane są pod uwagę podczas wyznaczania jej pozycji w rankingu. Budowanie strony z myślą o UX (User Experience) jest zatem konieczne, jeżeli liczysz na jej dobre pozycjonowanie. Pozwoli Ci to też na osiągnięcie lepszej konwersji, dłuższych czasów odwiedzin, a także zwiększy Twoją renomę. Obecnie działania SEO i UX są na tyle zintegrowane, że powszechnie mówi się o strategiach SXO (Search Experience Optimization).

SEO a content marketing

Działanie na treściach to jeden z głównych aspektów dobrego SEO. Content kreowany na stronę musi być oryginalny, na temat, angażujący i poprawnie napisany. Google wykorzystuje algorytmy, które promują teksty fachowe, dostarczające wartościową dla użytkowników wiedzę.

Dla wyszukiwarki ogromne znacznie mają też frazy kluczowe. Umieszczone w tekście w sposób naturalny i poprawny, pomogą zwiększyć widoczność strony. Nie można jednak nimi spamować. Dodatkowo nie wszystkie słowa kluczowe są równie wartościowe i na niektóre nie opłaca się pozycjonować. Dlatego najpierw należy przeprowadzić ich szczegółową analizę.

Materiał partnera

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%