Zamknij

Wpływ blockchain na reklamy internetowe

11:24, 15.01.2022 . Aktualizacja: 11:24, 15.01.2022
Skomentuj Foto: Canva Foto: Canva

Blockchain wkracza w coraz więcej aspektów naszej codzienności. Jest to technologia, wobec której nie można przejść obojętnie. Obecnie, choć nadal jest kojarzona głównie z kryptowalutami, elementy blockchain są wykorzystywane w wielu branżach, w tym w branży reklamowej online. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, w jaki sposób technologia blockchain może zrewolucjonizować sposoby prowadzenia kampanii reklamowych. Zyskają na tym zarówno firmy, jak i klienci.

Możliwości blockchain

Reklama w Internecie daje sprzedawcom ogromne możliwości i znacznie lepsze efekty niż tradycyjna reklama telewizyjna, reklamy w prasie czy na bilbordach. Wykorzystanie blockchain właśnie w tej branży, pomaga sprzedawcom sprawniej docierać do odpowiednich odbiorców. Technologia blockchain może pomóc twórcom reklam online łatwiej zebrać odpowiednie dane i zwiększać ich bezpieczeństwo. 

Blockchain jest znany ze swojej dbałości o anonimowość użytkowników. Reklamodawcy mogą skorzystać z możliwości, jakie daje łańcuch bloków i lepiej zarządzać pozyskiwanymi danymi. Przejrzystość danych może otworzyć przed odbiorcami reklam zupełnie nowe możliwości. Dzięki zaawansowanej technologii blockchain będą mogli oni sprawdzić, kto i w jaki sposób wykorzystuje ich dane oraz zdecydować, czy chcą je nadal udostępniać. Podobnie z wyrażaniem zgody na śledzenie własnej aktywności w sieci - może zostać ona wyrażona na przykład wtedy, jeśli reklamodawcy zapłacą odbiorcy za udostępniane w ten sposób dane. 

Dzięki tym prostym zabiegom internauci mogą lepiej zapanować nad otaczającymi ich z każdej strony reklamami. Oczywiście nie zostanie to przyjęte tak pozytywnie ze strony samych reklamodawców, jednak z pewnością po jakimś czasie i oni zrozumieją, jakie korzyści mogą płynąć z tworzenia spersonalizowanych reklam, które nie wywołują natychmiastowej chęci zamknięcia okna przeglądarki.

Aplikacje w blockchain

Istnieją specjalne aplikacje, takie jak Bitcoin Profit, które udostępniają wiele informacji o tym, w jaki sposób przetwarzane są informacje reklamowe. Pozwala to stworzyć środowisko zdrowej konkurencji między reklamodawcami.

Inną platformą wspomagającą reklamodawców w ramach blockchain jest Bitcomo. Dzięki niej można stworzyć inteligentny model reklamowy, który jest oparty na kontraktach. Reklamodawcy dokonują płatności za usługę w momencie, gdy platforma dostarczy oczekiwanych wyników lub gdy klienci dokonują zakupu - wszystko to będzie monitorowana w ramach inteligentnych kontraktów. Celem Bitcomo jest stworzenie zupełnie nowego modelu reklamy, w której płatność będzie oparta na mierzalnych efektach. W efekcie dobre wyniki sprzedaży będą wpływały mobilizująco na twórców reklamy oraz na sprzedawców zlecających tę usługę. 

Blockchain może zupełnie zmienić dotychczasowe reguły gry między firmami a agencjami reklamowymi. Ci pierwsi, mogą na bieżąco monitorować efektywność kampanii reklamowej, stopy zwrotu, kliknięcia i leady oraz inne statystyki. Pomaga to firmom chronić się przed nieuczciwymi agencjami reklamowymi, ukrywaniem istotnych danych lub wykorzystywaniem danych opartych na botach, a nie na prawdziwych użytkownikach.

Jeszcze lepsze zastosowanie danych

Nie ma dobrej reklamy bez odpowiednich danych. Aktywność internetowa użytkowników pozwala poznać lepiej ich zwyczaje zakupowe, sposoby wyszukiwania produktów, trendy i reakcje na posty publikowane w mediach społecznościowych, przywiązanie do marki czy najczęściej spotykane problemu. Stosując możliwości blockchain, można nie tylko zbierać tego rodzaju dane, ale także łatwo dystrybuować je do wszystkich zainteresowanych w bezpiecznym środowisku. Maleje możliwość nieautoryzowanego przejęcia danych lub sprzedawania ich innym firmom. 

Zebranie dokładnych danych ze sprawdzonych źródeł przynosi wiele korzyści samym reklamodawcom. Mogą oni korzystać z ogromnych baz danych, które zostały odpowiednio sprawdzone i mogą lepiej oddać zainteresowania i potrzeby konsumentów. Docieranie do nich ze spersonalizowaną ofertą będzie więc nie tylko tańsze, ale również efektywniejsze. Blockchain to jedno z tych narzędzi, które już wkrótce powinno znaleźć się w rękach wszystkich agencji reklamowych. Pierwsze efekty pozytywnego i wydajnego odbioru kampanii z pewnością zostaną odnotowane w mediach społecznościowych - posty będą pojawiać się u osób, które będą zainteresowane ich treścią, co przełoży się na polubienia i udostępnienia.

Niższe koszty

Szybsze i efektywniejsze dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców zmniejszy koszty reklamy, a także przyspieszy konwersję i zyski. Kampanie reklamowe będą opierać się na sprawdzonych i twardych danych. Co więcej, reklama będzie mogła być wyświetlana tylko dla wąskiej grupy odbiorców, na odpowiednich stronach i w odpowiednich momentach przeglądania. Dzięki poleganiu na inteligentnych kontraktach cena usługi będzie proporcjonalna do efektów kampanii.

Co dalej?

Stosowanie możliwości, jakie daje blockchain, przez reklamodawców nie jest jeszcze na tyle spopularyzowane, abyśmy mogli mówić o nowym trendzie w świecie reklamy. Według opinii ekspertów od kryptowalut i technologii blockchain z Bitcoin Profit nie ma jednak wątpliwości co do tego, że zainteresowanie możliwościami blockchain rośnie. Z pewnością ci reklamodawcy, którzy jako pierwsi zdecydują się na skorzystanie z zalet blockchain, szybko wyprzedzą konkurencję.

Materiał partnera

Konsekwencjach udziału w nielegalnych grach hazardowych;
ryzyku związanym z hazardem;
posiadaniu zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych dla opisywanych w artykule firm lub które są opisywane na stronie do której kierują linki w artykule.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%