Zamknij

Pozycjonowanie sklepów – czy warto zainwestować?

13:36, 25.11.2021 . Aktualizacja: 13:37, 25.11.2021
Skomentuj Foto: Zleceniodawca Foto: Zleceniodawca

Szukasz sposobu, który pomoże zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Co rusz podejmujesz nowe działania, ale nic nie daje zadowalającego efektu. Jeśli tak, to znak, że widoczność w sieci Twojego biznesu jest niewystarczająca. Czas więc na pozycjonowanie sklepu! Ale jak się do tego zabrać? Jakie działania podjąć i w czy właściwie warto inwestować w pozycjonowanie e-commerce? Odpowiadamy na nurtujące Cię pytania!

Czym jest pozycjonowanie sklepów i jakie ma zalety?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to szereg działań mających zapewnić większość widoczność witryny w wyszukiwaniach organicznych. Celem tych działań jest umożliwienie klientom dotarcia do oferty, którą prezentujesz w sklepie, w możliwie jak najkrótszym czasie. Słowem, kiedy sklep znajduje się w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie, szanse na to, że potencjalny klient kliknie w odnośnik do niego są dużo wyższe niż w przypadku odnośników do witryn zamieszczonych chociażby na drugiej stronie. Statystyki pokazują, że ponad 98% Polaków korzysta z wyszukiwarki Google, a tylko ułamek z nich poszukuje treści na drugiej i kolejnych stronach wyszukiwarki.

Największą zaletą pozycjonowania sklepu w Internecie jest stabilna pozycja w wyszukiwarce Google, a ta daje Ci szanse na posiadanie większego udziału w rynku, a więc i większych zysków z prowadzonego biznesu. Jednak decydując się na pozycjonowanie sklepu możesz również zyskać:

  • generację wysokiej sprzedaży produktów,
  • wysoką jakość ruchu, a w przypadku pozycjonowania szerokiego niski współczynnik odrzuceń,
  • rozpoznawalność sklepu wśród użytkowników Internetu,
  • możliwość dotarcia do sprecyzowanej grupy docelowej.

Platformy sklepowe, które ułatwia działania

Pozycjonowanie sklepów jest nierozłączne z optymalizacją na platformie sklepowej. Ta z kolei jest pierwszym najważniejszym krokiem do zwiększenia sprzedaży. Optymalizacja w znacznym stopniu dotyka kodu strony, a wiele zmian, które dzieją się w jej ramach nie ma w ogóle wpływu na wygląd witryny. Użytkownik zwykle nawet nie zauważa zmian, które Tobie mają przynieść wymierne korzyści. By jednak to było możliwe, koniecznie jest skorzystanie z platform sklepowych, które są odpowiednio przystosowane do pozycjonowania.

Najpopularniejsze platformy działają w systemie open-source, co oznacza, że umożliwiają instalację wielu wtyczek, np. do integracji z Allegro, kalkulatora kosztów wysyłki czy odzyskiwania koszyka, co z kolei umożliwia indywidualne dopasowanie narzędzia do charakteru Twojego biznesu. Najciekawsze rozwiązania posiadają platformy takie jak PrestaShop, WooCommerce, Shoper, Magento czy Sky-Shop. Dają możliwość certyfikacji SSL, edycji adresów URL, ALT-ów zdjęć, meta danych, H1 (np. bez zmiany nazwy strony w menu), prostej i szybkiej przebudowy struktury sklepu czy nawet prowadzenia bloga.

Inwestycja w pozycjonowanie ecommerce – czy na pewno się opłaca?

Pozycjonowanie sklepów to proces, który wymaga czasu. Nie wierz w obietnice, że po zmianie kilku tekstów na stronie, witryna od razu wskoczy do top 10. Na to potrzebna czasu. Zaufaj specjalistom i pozwól, by doświadczony zespół SEO pokierował pozycjonowaniem Twojego sklepu. Na efekty będziesz musiał jednak poczekać kilka miesięcy (zwykle od 3 do 12), podczas których specjaliści dokonają szeregu zmian na Twojej platformie sprzedażowej. Musisz też wiedzieć, że działania pozycjonowania e-commerce nie należą do najtańszych.

Zwykle usługi wyceniane są indywidualnie, jednak możesz spodziewać się wydatku rzędu nawet kilkunastu tysięcy złotych. Wszystko zależy od tego, jak długa będzie współpraca, ile działań wymaga pozycjonowanie i jak duży jest Twój sklep. Jednak z całą pewnością koszty te zwrócą się z nawiązka. Można więc z całą stanowczością powiedzieć, że pozycjonowanie sklepu jest opłacalne.

Materiał partnera

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%