Zamknij

Ogromny sukces kucharzy z Loftu! Teraz zapraszają na degustacyjną kolację z...

10:27, 23.09.2021 J.J Aktualizacja: 16:45, 06.10.2021
Foto: Restauracja LOFT Foto: Restauracja LOFT

Nie tak niedawno opisywaliśmy wyjątkowe miejsce, nie bez powodu nazwane kulinarną wizytówką Gostynia. Słowa te nie były rzucone na wiatr. Dwaj kucharze restauracji Loft znaleźli się w gronie laureatów Mistrzostw Polski w Dziczyźnie, a ich talent i smak potwierdziło jury pod przewodnictwem samego Kurta Scheller.

O restauracji Loft pisaliśmy już kilka razy. Warto jednak przypomnieć materiał z kolacji degustacyjnej, która udała się znakomicie

Od tego czasu minęły dwa miesiące, w tym czasie kucharze z Loftu nie próżnowali. Na początku września w Ilonn Hotel Poznań odbyła się drugie Mistrzostwa Polski w Dziczyźnie, połączone z Memoriałem Mariana Tarnawskiego, Podczas tegorocznej edycji kulinarnego konkursu, do stolicy Wielkopolski zjawili się zawodowi kucharze z najlepszych restauracji. Ich zadaniem było przyrządzanie zupy z tuszki królika i dania głównego z łopatki jelenia. Jury przewodniczył sam Kurt Scheller, znakomity specjalista od potraw z dziczyzny. W mistrzostwach wzięli też udział kucharze restauracji Loft z Gostynia #WaldemarKaniewski i #BartoszZajdel zajmując trzecie miejsce.

Mistrzostwa Polski w Dziczyźnie to jedyna taka impreza kulinarna w kraju, dlatego zdobycie tak wysokiej pozycji z pewnością potwierdził ich umiejętności i ucieszyło właścicieli restauracji - Mamy ogromne szczęście, że pracujemy z takimi ludźmi. Nasz szef Kuchni Bartosz Zajdel niezmiennie dba o to, by w restauracji było wyjątkowo smacznie, jego energia i entuzjazm motywuje cały zespół do działania, a ambicja i nieustanny rozwój zaskakuje nas każdego dnia – mówi Anna Przewoźna, współwłaścicielka restauracji Loft w Gostyniu

Decyzja o udziale w Mistrzostwach Polski została podjęta spontanicznie, ale przygotowania do konkursu trwały kilka wieczorów i nocy. Stworzone w tym czasie potrawy w pełni zasłużyły na wyróżnienie - Szef kuchni Waldemar wyszedł z inicjatywą a decyzja została podjęta przez nas spontanicznie w ostatniej chwili. Rozpisaliśmy konkurs, ustaliliśmy dania, produkty i zaczęliśmy działać. Poświęciliśmy kilka wieczorów i nocy, ale mieliśmy ustalony plan. Do wykonania w ciągu 120 minut przygotowaliśmy dwie potrawy – a"la wellington, z łopatki z jelenia - otulona farszem pieczarkowym, zawinięta w ciasto francuskie oraz zupę białe kwaśne z królika  - mówi Bartosz Zajdel

Jadąc na konkurs kucharze z Loft nie wiedzieli czego mogą się spodziewać, postanowili jednak dać z siebie wszystko i powalczyć z najlepszymi. - Dopingowała nas cała ekipa restauracji LOFT, rodzina, znajomi, oglądając nasze poczynania podczas transmisji na żywo. Emocje sięgały zenitu. Wszyscy nam kibicowali i mamy nadzieję, że nie zawiedliśmy ich oczekiwań. - dodaje zadowolony Waldemar Kaniewski

Okazało się, że efekt przerósł najśmielsze oczekiwania ich samych i właścicieli Loftu - Cudowna informacja dotarła właśnie do nas prosto z Ilonn Hotel tuż po zakończeniu drugiej edycji Mistrzostwa Polski w Dziczyźnie Szefowie kuchni Bartosz Zajdel i Waldemar Kaniewski zdobyli zaszczytne 3 miejsce - informowała po ogłoszeniu wyników Anna Przewoźna na profilu fB restauracji Loft.

Jesteśmy z tego mega dumni i zadowoleni. Jedno z dań konkursowych, czyli zupa białe - kwaśne na pewno zagości w naszej karcie już w najbliższy piątek 24 września - przekonuje Łukasz Andrzejewski

Mimo odniesionego sukcesu, szefowie kuchni gostyńskiego Loftu mają jednak lekki niedosyt, ale czują też ogromne zadowolenie, że zmieścili się w czasie i wykorzystali zasadę „zero weste” czyli użyli wszystkich zaplanowanych produktów. W trakcie konkursu zdobyli też nowe, cenne doświadczenia, dzięki którym są przekonani, iż praca zespołowa, dobra organizacja i umiejętność planowania to podstawa, mogąca zdziałać cuda. Nie zamierzają też spocząć na laurach, bo apetyt rośnie w miarę jedzenia - Narodziła się możliwość udziału w kolejnym kulinarnym konkursie ogólnopolskim, związanym z daniami rybnymi i kaczką, która jest na stałe wpisana w menu naszej restauracji, dlatego już w październiku planujemy kolejny wyjazd - informują kucharze

Zanim jednak wyjadą na kolejny konkurs kulinarny i warsztaty z Maciejem Grubmanem, jurorem technicznym Mistrzostw Polski w Dziczyźnie, i szefem kuchni Irish Pub & Stakehouse w Rzeszowie, razem z właścicielami restauracji Loft w Gostyniu zapraszają na kolację degustacyjną, w której pojawią się dania z dziczyzny, dania wegańskie, ryba i wiele innych specjałów.

15 października 2021r. w Restauracji LOFT odbędzie się KOLACJA DEGUSTACYJNA

Gotować dla Was będą nasi Szefowie:

Szef Bartosz Zajdel
Szef Waldemar Kaniewski Restauracja Grodzka12 Kuchnia Waldemara
gość specjalny Szef Kuba Żymelski, Sous Chef w Hotel & Restauracja "Antonińska" w Lesznie
Liczba miejsc jest ograniczona!
Właściciele zapraszają i zachęcają do rezerwacji stolików