Zamknij
REKLAMA

Skuteczne pozycjonowanie w Google

14:38, 22.06.2021 | materiały patnera

Pozycjonowanie to jedno z najważniejszych zagadnień internetowego marketingu. To właśnie ten czynnik generuje ruch i tym samym staje się samonapędzającą się maszyną. Jednocześnie ludzie wykorzystują Internet po to, żeby maksymalnie ułatwić sobie życie. Tym samym nie sięga się znacznie głębiej do tego, żeby znaleźć daną ofertę. Ponadto występuje tutaj dodatkowy czynnik.

Nowoczesne algorytmy wyszukiwarek, które wykorzystują sztuczną inteligencję, odnoszą niezwykłą skuteczność. Ostatecznie w wielu przypadkach okazuje się, że wysoko pozycjonowana strona to rzeczywiście ta, która okaże się najkorzystniejsza dla odbiorcy. Nie możemy więc traktować tego w ten sposób, że algorytmy wykonują pracę na naszą niekorzyść. Zwykle rzeczywiście podpowiadają one wartościowe treści. Nie zmienia to jednak faktu, że warto postarać się o wysokie pozycjonowanie. Trudno odnieść finansowy sukces kompletnie lekceważąc ten temat. Będzie to szczególnie wartościowe w ramach sklepów internetowych, ale nie jest to jednak jedyna forma, w której warto zainteresować się tym tematem.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to pewnego rodzaju przedstawienie hierarchii wyświetlania stron. To algorytmy decydują o tym, która witryna zostanie wyświetlona jako pierwsza. To z kolei determinuje popularność strony oraz również ilość dokonywanych na niej zakupów. Istnieją pewne metody, które uskuteczniają cały proces. Co do nich należy i które czynniki są najważniejsze?

Jak skutecznie pozycjonować stronę internetową?

Wszystko rozpoczyna się już od samej budowy witryny. Pozycjonowanie to złożony proces, który łączy w sobie walory tekstowe połączone z aspektami technicznymi. Nie można pominąć żadnego z tych elementów, jeśli chce się wygrać walkę o najwyższą pozycję w ramach wyszukiwarki (a przynajmniej o wysoką, ponieważ w niektórych dziedzinach szczyt jest wypełniony przez potężne przedsiębiorstwa o wielkich inwestycjach w marketing internetowy). Skuteczne pozycjonowanie w Google to ten aspekt, o który dba się najczęściej. SEO (Search Engine Optimization) to zbiór działań, które są ukierunkowane ku zwiększeniu wartości witryny internetowej względem algorytmów wyszukiwarek.

Treść jako główny czynnik pozycjonowania

W kwestii treści jednym z najważniejszych elementów są frazy kluczowe. To jeden z głównych czynników, który sprawia, że Google (lub inna wyszukiwarka) sugeruje, że treść jest zgodna z tym, czego chciałby użytkownik tego oprogramowania. Frazy krótkie to te, które często okazują się trafione, ale dają stosunkowo niższe prawdopodobieństwo trafienia na klienta, który rzeczywiście dokona zakupu. Frazy długie dają większe szanse na to, że użytkownik trafił na treść, której rzeczywiście wyszukiwał. Zazwyczaj oznacza to więc mniej wyświetleń, ale wyższe prawdopodobieństwo dokonywania zakupów. W praktyce temat jest jednak bardziej skomplikowany. Ważne jest nie tylko dopasowanie konkretnych fraz, ale również ilość treści na stronie, częstotliwość pojawiania się nowych artykułów, wartość treści oceniana pod względem unikalności, dopasowanie nagłówków (metadanych) czy słów kluczowych. Ponadto na tym nie kończy się tematyka skutecznego pozycjonowania w Google.

Pozostałe elementy pozycjonowania

Okazuje się, że algorytmy Google'a uwzględniają ponad 200 czynników. To pokazuje, jak skomplikowany jest to proces, który dokładnie jest już prawie niezrozumiały dla człowieka. Nie zmienia to faktu, że wyszukiwarka uwzględnia również jakość witryny, co jest określone przez jej poziom techniczny. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim ważne jest wykorzystanie optymalnego kodu. W takiej sytuacji witryna będzie się szybciej ładować, a więc powinna być również bardziej wartościowa dla użytkownika. Na tym jednak nie kończy się cały proces. Ważne jest również to, czy inne strony internetowe wykorzystują linkowanie do naszej witryny. Nieobojętna jest również obecność w social mediach czy to, jak wartościowe (z punktu widzenia przeglądarki) są strony, które zawierają odniesienia do naszej.

Skorzystanie z wiedzy specjalistów

Pamiętajmy, że wyżej nadal nie przedstawiono wszystkich czynników, które są uwzględniane. Jest to zaledwie wierzchołek góry lodowej i z tego powodu tak ważne jest korzystanie z usług specjalistów w tej dziedzinie, którzy wiedzą, na czym opiera się cała konstrukcja. Efektywne kampanie odwołują się do wielu czynników wysokiego pozycjonowania. Tylko takie podejście prowadzi do osiągnięcia efektów. Skuteczne pozycjonowanie w Google to również wynik systematycznej pracy, ponieważ całość stanowi proces, który ewoluuje wraz z upływającym czasem i kolejnymi zastosowaniami optymalizacyjnymi. Wildmoose oraz inne ceniące się marki wykorzystują narzędzia analityczne, które pozwalają najdokładniej oceniać zapotrzebowanie danej witryny i tym samym wybierane są najefektywniejsze rozwiązania. Pamiętajmy, że możemy sami poprawić nieco pozycjonowanie własnej witryny, ale bez skorzystania z pomocy specjalistów nie uda się dokonać tego na znaczącą skalę.

Podsumowanie

Pozycjonowanie witryny to złożony proces, który składa się z wielu zróżnicowanych elementów. Ważne jest uwzględnienie zarówno jakości przedstawianych na stronie treści, jak i jej walory techniczne. Skuteczne pozycjonowanie w Google to niezwykle istotny temat, ponieważ stanowi jedną z najskuteczniejszych możliwych form reklamy. Ta jest z kolei zwykle podstawą skutecznego działania biznesu.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%