Zamknij
NEWS

Jak pozyskać więcej klientów w sklepie internetowym?

artykuł sponsorowany + 10:41, 18.03.2021 Aktualizacja: 10:41, 18.03.2021

Problem pozyskania nowych klientów w e-sklepie to codzienność dla każdego e-biznesu. Każdy sklep internetowy ciągle poszukuje jak najbardziej efektywnych sposobów i skutecznych działań dążących do pozyskania nowych klientów i zachęcenia ich do kolejnych zakupów. Funkcjonujące w warunkach dużej konkurencji sklepy internetowe nie mogą już skupiać się wyłącznie na dostępności towaru. Internet daje na szczęście wiele możliwości pozyskania nowych klientów, a ponadto szczegółowej analizy skuteczności działań. Zatem jak pozyskać więcej klientów w sklepie internetowym?

Sama obecność e-sklepu w Internecie nie stanowi obecnie o sukcesie sprzedaży online. Niezbędne jest wdrożenie precyzyjnie określającego możliwości i cele planu składającego się na kompleksową strategię marketingu internetowego. Możliwych do przeprowadzenia działań jest bardzo wiele i każde może przynieść wymierne efekty. Dlatego strategia marketingu online powinna być poddawana ciągłej analizie skuteczności i w razie konieczności modyfikowana.

Zadbaj o jakość sklepu internetowego

Sklep internetowy jest wizytówką przedsiębiorstwa, a jego wygląd, szybkość działania, przejrzysta nawigacja, czy responsywność mogą stanowić o chęci dokonania zakupu w tym właśnie miejscu. Analizując sklep internetowy należy zwrócić uwagę między innymi na:

  • Przejrzysty layout – sklep internetowy powinien zachęcać wyglądem. Czytelny podział kategorii produktów, prosta oraz intuicyjna nawigacja, szczegółowe i unikalne opisy produktów, to elementy, na które każdy kupujący zwraca uwagę podczas pierwszych odwiedzin w e-sklepie. Jeśli nie będzie w stanie łatwo odszukać tego, czego szuka, a także spotka się z trudnościami sprawdzając podstawowe informacje, z pewnością opuści stronę sklepu.
  • Bezpieczeństwo - każdy sklep internetowy myślący o pozyskaniu klientów powinien posiadać certyfikat bezpieczeństwa, tzw. SSL EV.
  • Szybkość ładowania sklepu - długo ładujące się podstrony czy strona główna bardzo szybko zniechęcą potencjalnych kupujących do dalszych odwiedzin sklepu. W celu przyspieszenia ładowania należy m.in. zadbać o odpowiednią kompresję zdjęć na stronie, można także zainwestować w dedykowany serwer lub serwer VPS.
  • Brak błędów 404 - prowadzące do pustych lub nieistniejących podstron odnośniki, niewyświetlające się zdjęcia skutecznie zniechęcą użytkowników do odwiedzin w sklepie internetowym.

Projektując i weryfikując jakość sklepu internetowego warto spojrzeć na jego strukturę oczami kupującego. Brak danych kontaktowych na stronie, utrudnione możliwości kontaktu ze sprzedawcą, niedokładne lub zupełny brak opisów produktów - to wszystko może spowodować, że klienci będą omijali sklep szerokim łukiem. Szczegółowa weryfikacja sklepu powinna być prowadzona na bieżąco.

Zwiększaj widoczność sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego w sieci to podstawowe działania w ramach marketingu internetowego dla każdego e-biznesu. SEO (ang. Search Engine Optimization – pozycjonowanie stron internetowych) jest obecnie najbardziej efektywnym i jednostkowo najtańszym sposobem na pozyskanie klientów do sklepu internetowego. Pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się na czterech podstawowych filarach:

  • Optymalizacji sklepu internetowego pod wyszukiwarki internetowe.
  • Budowie naturalnego procesu linkowania.
  • Tworzeniu wartościowych i unikalnych treści na stronę sklepu.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to długofalowe działania oparte na precyzyjnej strategii działań, mającej na celu zwiększenie widoczności oraz ruchu organicznego w e-sklepie, co w konsekwencji prowadzić może do znaczącego zwiększenia liczby klientów. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest działaniem przynoszącym natychmiastowe efekty. Na wymierne wyniki w postaci zwiększenia widoczności czy ruchu w sklepie trzeba poczekać, niekiedy nawet kilka miesięcy. Jest to jednak długofalowo najbardziej efektywna i skuteczna metoda pozyskania nowych klientów w sklepie internetowym.

Wykorzystaj płatne kampanie reklamowe

Najpopularniejsza w Polsce i na świecie wyszukiwarka internetowa - Google, posiada skierowane dla e-commerce rozwiązania reklamy płatnej w formacie PPC (ang. Pay Per Click - płatność za kliknięcie). Reklamy płatne Google Ads dla e-commerce to przede wszystkim kampanie reklamowe Google Shopping, a także reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania czy reklamy banerowe. W zależności od przyjętego celu, warto rozważyć przynajmniej sezonowe prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads. Ich najważniejsze zalety to natychmiastowe wyświetlenie reklamy (zaraz po konfiguracji i zasileniu budżetu kampanii) oraz wysoka efektywność. Google Ads umożliwia umieszczenie reklam ponad organicznymi wynikami wyszukiwania, a także w formie banerów reklamowych na stronach internetowych należących do ogromnej sieci partnerskiej Google.

Pozyskiwanie nowych klientów - rzeka możliwości

Skutecznych sposobów na pozyskanie klientów w sklepie internetowym jest bardzo wiele. Poza wymienionymi powyżej można zadbać ponadto o:

  • obecność na Google Maps,
  • prezentację oferty w porównywarkach cen,
  • reklamę płatną i działania organiczne w serwisach społecznościowych,
  • e-mail marketing i wiele innych.

Pozyskiwanie klientów w sklepie internetowym nie powinno jednak skupić się wyłącznie na jednym kanale promocji. Kompleksowa strategia marketingu internetowego powinna objąć możliwie wiele kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Należy jednak pamiętać, że uzyskanie efektu w postaci stale rosnącej grupy lojalnych klientów wymaga umiejętności, cierpliwości, czasu, i nakładów. Najlepszym sposobem na pozyskanie nowych klientów w sklepie internetowym jest skorzystanie z kompleksowych działań oferowanych przez profesjonalną agencję marketingu internetowego. Długofalowa współpraca z doświadczonymi specjalistami SEO/SEM ma duże szanse odnieść sukces mierzony stale rosnącą liczbą nowych klientów w Twoim sklepie internetowym.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%