Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij
NEWS

VeloBank aktywny w badaniu wirtualnych zagrożeń

Artykuł sponsorowany 15:15, 09.12.2025
VeloBank VeloBank

„Emocjonalne skutki cyberataków” to tytuł najnowszego raportu przygotowanego na podstawie badania zleconego przez VeloBank . Opracowanie prezentuje psychologiczne następstwa oszustw, których ofiarami padli polscy konsumenci. To kolejne, po „Ekonomicznych skutkach cyberataków”, podsumowanie poruszające rosnącą na znaczeniu tematykę scamu.

„Dużą uwagę poświęcamy analizie dostępnych na rynku danych oraz tworzeniu własnych opracowań, które pomagają nam jeszcze lepiej stawiać czoła wirtualnym zagrożeniom. Opracowanie >>Emocjonalne skutki cyberataków<< to kolejna publikacja, w której prezentujemy szereg danych ukazujących niepokojącą skalę scamu w Polsce. Jako fintechowy bank, oprócz szczególnej uwagi poświęcanej IT security, wkładamy znaczny wysiłek w szkolenie naszych doradców, którzy często stanowią pierwsze koło ratunkowe dla ofiar przestępców manipulujących emocjami klientów. Zrealizowana przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna ankieta pozwala stwierdzić, że przed sektorem finansowym nadal stoi wiele wyzwań, takich jak skuteczna edukacja rynku na temat zapobiegania wirtualnym zagrożeniom. Z badania zrealizowanego na nasze zlecenie wynika, że aż 83% ofiar scamu oczekuje jeszcze więcej rzetelnych informacji o cyberprzestępczości, by skutecznie się przed nią bronić” - wskazuje Robert Jagura, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w VeloBanku.

Emocje. Broń w rękach cyberprzestępców

Zgodnie z danymi raportu „Emocjonalne skutki cyberataków” aż 62% badanych twierdziło przed oszustwem, że nie da się zmanipulować przez telefon czy internet. Jednocześnie 52% ofiar wskazuje, że wstydziło się przyznać bliskim lub policji, że padło ofiarą przestępstwa - częściej dotyczy to kobiet (54%) niż mężczyzn (49%).

Opracowanie VeloBanku powstało na podstawie ankiet przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie Polaków, którzy ulegli manipulacjom wirtualnych oszustów. Wnioski z badania jednoznacznie wskazują na konieczność systematycznej i skutecznej edukacji konsumentów na temat sposobów działania cyberprzestępców oraz metod przeciwstawiania się im. Publikacja stanowi nawiązanie do raportu „Ekonomiczne skutki cyberataków” autorstwa głównego ekonomisty VeloBanku, Piotra Araka.

Małe i średnie firmy na celowniku hakerów

VeloBank, zaangażowany w badania dotyczące wirtualnych zagrożeń, przygotował opracowanie ukazujące trudną sytuację sektora MŚP, który jest częstym obiektem ataków cyberprzestępców.

Zgodnie z danymi Eurostatu w Polsce - podobnie jak w całej Europie - branże ICT oraz media należą do najbardziej narażonych na incydenty cybernetyczne: 37,2% firm z tych sektorów doświadczyło problemów w ciągu ostatniego roku. Podobnie wysoką liczbę incydentów odnotowano w usługach profesjonalnych (36,4%) oraz handlu hurtowym (32,2%). Przemysł również znajduje się w grupie zagrożonych sektorów z wynikiem 31,9% w Polsce (przy średniej unijnej wynoszącej 21,9%). Mniej ataków dotyka branżę budowlaną (23,1% w Polsce wobec 17,6% w UE) oraz gastronomię i hotelarstwo (20,7% w Polsce przy średniej unijnej 15,7%) .

„Pozostajemy w czołówce instytucji sektora finansowego, rozwijając prewencję oraz edukując naszych klientów, by zabezpieczyć ich środki przed wirtualnymi przestępcami, niezależnie czy korzystają z rozwiązań dla klientów indywidualnych czy dla firm” - zaznacza Robert Jagura, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w VeloBanku.

Opracowania „Emocjonalne skutki cyberataków” oraz „Ekonomiczne skutki cyberataków” można pobrać na stronie: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/biuro-prasowe/velobank-aktywny-w-badaniu-wirtualnych-zagrozen.html

Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1095 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji badania: 3 - 6 października 2025. Metoda: CAWI.

Opracowanie VeloBank na bazie Eurostat.

Źródło informacji: VeloBank

(Artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitter
wykopWykop

OSTATNIE KOMENTARZE

0%