Zamknij

Jak zabezpieczyć towar w sklepie odzieżowym? Poznaj zastosowanie tagów RFID!

14:26, 19.09.2024 art. sponsorowany Aktualizacja: 14:26, 19.09.2024

W wielu sklepach odzieżowych, obuwniczych i innych marketach coraz częściej stosowane są innowacyjne rozwiązania zabezpieczające towar przed ewentualną kradzieżą. Chodzi głównie o znaczniki RFID, które są dość proste w budowie, a tym samym pozwalają na skuteczną ochronę mienia przed kradzieżą. Zobacz, jak działają takie systemy ochrony!

Nowoczesne rozwiązania technologiczne są coraz chętniej wykorzystywane w branży handlowej, chociażby ze względu na wzmożone ryzyko kradzieży produktów luksusowych marek ze sklepów stacjonarnych. Jednym ze sprawdzonych rozwiązań są tagi RFID, których zasada działania opiera się na przesyłaniu fal radiowych do czujnika.

Innowacyjne tagi RFID w branży odzieżowej – czy to dobre zabezpieczenie?

Nie ma żadnych wątpliwości, że tagi RFID to jedno z najskuteczniejszych rozwiązań pozwalających na zabezpieczenie odzieży, obuwia i dodatków galanteryjnych przed kradzieżą ze sklepu.

Zasada działania jest prosta. Znacznik RFID wykorzystuje energię emitowanej fali radiowej, aby połączyć się z zewnętrzną anteną – tutaj najczęściej jest to czujnik przy wejściu na teren sklepu. Kiedy czujnik wykryje tag RFID na wejściu do sklepu, uruchomi się alarm. Dzięki temu potencjalni złodzieje nie mogą tak po prostu wyjść z marketu ze skradzionymi rzeczami.

W praktyce tagi RFID to dobre rozwiązanie dla branży odzieżowej, ale budzące też sporo kontrowersji. Na rynku pojawiają się głosy, że niektóre tagi mogą niszczyć ubrania przez konieczność przebicia się przez materiał ostrą igłą zabezpieczającą – takie sytuacje mogą mieć miejsce, ale tylko wtedy, kiedy tagi są zakładane przez osoby bez kwalifikacji.

Najpopularniejsze rodzaje tagów RFID – to nie tylko zabezpieczenie!

Innowacyjne tagi RFID pełnią nie tylko funkcję zabezpieczającą przed kradzieżą np. towaru ze sklepu. Zależnie od rodzaju czujnika, możesz wykorzystywać je także do identyfikowania towaru na regałach magazynowych i śledzenia podczas transportu.

Podstawowe rodzaje tagów RFID to:

  1. Etykiety – są najczęściej używane w handlu detalicznym, logistyce i w magazynach ze względu na prostą formę i niezawodność.
  2. Karty plastikowe – mogą służyć do otwierania drzwi poprzez przyłożenie czipu RFID do czujnika. Takie systemy sprawdzają się też w bankowości np. w kartach płatniczych oraz jako karty dostępowe do hoteli.
  3. Hardtagi – to grupa tagów RFID, które są odporne na uszkodzenia mechanicznei oddziaływanie czynników zewnętrznych. Można je swobodnie wykorzystywaćw budownictwie i przemyśle.

W kontekście zastosowania tagów RFID do zabezpieczenia produktów w sklepie odzieżowym warto brać pod uwagę modele odporne na wodę, a także o zwiększonej pamięci. Dzięki temu tag będzie nie tylko zabezpieczeniem przed kradzieżą, ale także dobrym źródłem informacjio danym produkcie.

Warto też wiedzieć, że tagi nie potrzebują baterii do działania – dzięki temu są w stanie pracować w każdych warunkach bez ryzyka, że czujnik nagle przestanie działańnp. kiedy akurat dojdzie do kradzieży.

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%