Zamknij

Reklama w Google - czy to jest skuteczne?

00:00, 10.02.2024 art. sponsorowany

Wśród firm, które chcą się promować, spore zainteresowanie budzi reklama w Google. Mówi się o niej bardzo często, ale czy jest skuteczna? Jak się okazuje, reklama w Google wielu przedsiębiorcom pomogła w budowaniu rozpoznawalności oraz sprzedaży. Trzeba było jednak odpowiednio się za nią zabrać. Więcej na ten temat dowiesz się z poniższego artykułu!

Reklama w Google - czy warto się nią zainteresować?

Przedsiębiorcy bardzo często zastanawiają się, czy reklama w Google jest skuteczna. Koncentruje się ona w dużej mierze na wyszukiwarce, czyli najpopularniejszym narzędziu, jakie jest wykorzystywane w sieci. To w niej wpisywane są frazy kluczowe, czyli zapytania, które interesują użytkowników. W ten sposób znajdują informacje, ale także produkty, usługi oraz firmy. Do skorzystania z wyszukiwarki wystarczy przeglądarka internetowa, czyli aplikacja, którą posiada każdy na swoim komputerze, smartfonie oraz tablecie. Skuteczność reklamy w Google jest więc na bardzo wysokim poziomie. Dzięki niej można promować swoje produkty i usługi, a tym samym docierać do osób, które ich szukają.

Reklama w Google - jakie są formy promocji?

Pod hasłem reklama w Google kryć może się kilka form promocji. Jednak 2 z nich wyróżniają się wysoką efektywnością. To pozycjonowanie oraz reklama Google Ads.

Pozycjonowanie

Pierwszą formą reklam w Google, jaką warto się zainteresować, jest pozycjonowanie, czyli zdobywanie wysokich miejsc w wyszukiwarce. Są one wyświetlane po wpisaniu słów kluczowych przez użytkowników. Odwiedzają oni głównie pierwszą i drugą stronę wyników wyszukiwania, dlatego też warto podejmować odpowiednie działania, aby znaleźć się wśród nich. Opublikowana w internecie strona to dopiero pierwszy krok do tego, aby budować swoją rozpoznawalność w sieci. Przedstawiciele Agencji Interaktywnej Manley ( https://manley.pl/ ) wskazują, że kolejnym jest właśnie pozycjonowanie, czyli działania SEO realizowane w obrębie witryny, jak i poza nią. Wszystkie skupiają się na celu, jakim jest pojawianie się strony na wysokich miejscach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Reklama Google Ads

Drugą wartą zainteresowania formą promocji w wyszukiwarce jest reklama Google Ads. Platforma, którą udostępnia gigant z Mountain View, umożliwia wiele opcji konfiguracji w celu zwiększenia skuteczności prowadzonych kampanii. Reklamy Google Ads wyświetlane są w wynikach wyszukiwania. Można je dostrzec przed pozycjami bezpłatnymi, jak i zaraz po nich. Za pośrednictwem reklam Google Ads możliwe jest dotarcie do osób, które są zainteresowane danymi produktami, usługami oraz tematyką z nimi związaną. Efekty takich działań są zwykle natychmiastowe.

Reklama w Google - o czym należy pamiętać?

Pozycjonowanie oraz reklama Google Ads to atrakcyjne formy promocji. Obydwie dotyczą wyszukiwarki, a zatem najpopularniejszego narzędzia dostępnego w sieci. Trzeba jednak pamiętać o tym, że zarówno pozycjonowanie, jak i reklamy w Google Ads wymagają odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia. Dlatego też ich realizację zazwyczaj powierza się specjalistom. Inaczej możliwe jest wpędzanie się w koszty, które nie przyniosą żadnego zwrotu.

Podsumowanie

Reklama w Google jest bardzo skuteczna. Wykorzystuje się do niej pozycjonowanie, a także platformę Google Ads. Obydwie formy promocji wyświetlane są w wynikach wyszukiwania, czyli po wpisaniu przez użytkowników fraz kluczowych związanych z ich zainteresowaniami oraz szukanymi produktami, usługami i firmami. Można więc dotrzeć do osób, które są zdecydowane na zakup, ale też tych, które dopiero się nad nim zastanawiają i przekonać ich do skorzystania z konkretnej oferty.

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%