Wirtualny adres to nic innego, jak usługa polegająca na wynajmie oficjalnego adresu firmowego, który można wykorzystać do rejestracji firmy. Takie dane pojawiają się potem na urzędowych drukach, ale i w materiałach marketingowych. Jak to działa i dlaczego warto skorzystać z takiej opcji?
Wynajem adresu na siedzibę firmy oznacza uzyskanie oficjalnych danych firmowych od biura, które istnieje realnie i prowadzi działalność stacjonarnie. Jednak przedsiębiorca czy freelancer korzystający z takiej opcji nie musi codziennie przyjeżdżać do biura i z niego korzystać. Do dyspozycji ma oficjalne dane teleadresowe, które są podane podczas rejestracji firmy, w materiałach marketingowych, w urzędach i we wszystkich miejscach związanych z prowadzeniem biznesu.
Wynajęcie adresu siedziby firmy to najważniejsza, lecz wciąż podstawowa usługa. Biura wirtualne oferują bowiem znacznie więcej możliwości, jak chociażby coworking, udostępnianie miejsca do spotkań z klientami czy sal na konferencje. Do tego dedykowaną linię telefoniczną czy oznaczenie i logo w fizycznie istniejącym miejscu – takie opcje zapewnia wirtualne biuro Vimar Office.
Adres wirtualny firmy to oficjalne dane firmowe, które wskazują na konkretną lokalizację, najczęściej w centrum dużego miasta. Pod wynajętymi danymi firmowymi istnieje prawdziwe biuro wirtualne, zatem można – w razie potrzeby – skorzystać z miejsca do pracy czy sal przeznaczonych na spotkania i konferencje.
Wynajęty adres dla firmy nie oznacza jednak, że przedsiębiorca ma lokal na własność. Nie musi też płacić wysokich kwot za wynajem czy opłacać rat za kupiony obiekt pod biuro stacjonarne. W stosunkowo niewielkich kwotach uzyskuje więc to, co najważniejsze i niezbędne do rejestracji firmy oraz prowadzenia działalności – oficjalne dane firmowe, ale z możliwością wykonywania obowiązków zawodowych z dowolnego miejsca w kraju, a nawet na świecie.
Tradycyjny adres biura to dokładnie te same dane adresowe, które służą do rejestracji firmy, prowadzenia działalności oraz fizycznie istniejącego biura. W takim przypadku przedsiębiorca musi się zdecydować na wynajem lub kupno lokalu na własność i najczęściej przebywa tu codziennie, aby pracować. Stacjonarne biura dla wielu firm są mniej dostępne, chociażby ze względu na koszty.
Poza tym biznes prowadzony na małą skalę, np. w mniejszym mieście czy mniej popularnym regionie, oznacza konieczność wyboru lokalu na biuro w bliskiej okolicy, aby nie było problemu z dojazdem. Trudno bowiem prowadzić działalność na południu Polski, dojeżdżać zaś codziennie czy kilka razy w tygodniu do biura oddalonego o nawet kilkaset kilometrów. W przypadku tradycyjnego biura stacjonarnego przedsiębiorca ma znaczenia mniejsze możliwości, jeśli chodzi o wybór prestiżowej lokalizacji w centrum dużego miasta.
Aby uzyskać oficjalne dane adresowe, wystarczy zapoznać się z ofertą wybranego biura wirtualnego, dopasować rodzaj i ilość proponowanych usług, dokonać płatności i już można korzystać ze wszystkich udogodnień. Zarówno rejestracja firmy, jak i przypisanie oficjalnych danych do danego przedsiębiorstwa odbywa się szybko i sprawnie, a właściciel przedsiębiorstwa od razu może zacząć promować swój biznes, wskazując na prestiżową lokalizację.
Wynajęcie adresu siedziby firmy jest udogodnieniem dla przedsiębiorców, którzy nie potrzebują na co dzień korzystać z przestrzeni biurowej. Pracują w domowym zaciszu lub często wyjeżdżają i obowiązkom zawodowym oddają się w różnych miejscach w kraju, a nawet poza jego granicami, ponadto w trakcie podróży.
Z tej opcji skorzystają również firmy, które w jednym miejscu mają główną siedzibę, w kolejnych zaś chcą otworzyć następny oddział bądź filię, ale również stawiają na pracę zdalną i nie muszą tworzyć stacjonarnego oddziału administracji czy zatrudniać pracowników do obsługi sekretarskiej.
Wynajem adresu dla celów rejestracji firmy i uzyskania oficjalnych danych adresowych wskazujących na prestiżową lokalizację, to wiele zalet. Przede wszystkim oszczędności, ale i budowanie pozytywnego wizerunku firmowego. Ponadto możliwość skorzystania z usług dodatkowych, a także równie ważna ochrona prywatności, w tym adresu domowego.
Wirtualne biuro to zatem krok w stronę przejścia na wyższy poziom, zdobycia nowych klientów i wzbudzenia zaufania w tych, dla których lokalizacja firmy na znaczenie.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz