Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij
NEWS

Ile miesięcznie wydajemy na zakupy online? Niektóre kwoty robią wrażenie!

artykuł sponsorowany 13:49, 03.06.2022 Aktualizacja: 15:34, 20.10.2025

W 2021 roku aż 77% polskich internautów kupowało online (1). Najczęściej były to osoby z wyższym i średnim wykształceniem, zamieszkujące miejscowości powyżej 200 tysięcy mieszkańców oraz określające sytuację swojego gospodarstwa domowego jako średnią lub dobrą (2). Co kupowały oraz ile wydawały miesięcznie na swoje zakupy przez internet?

Co Polacy kupują w internecie?

Zdecydowanie najczęściej kupowanymi produktami w polskim internecie były odzież, obuwie, kosmetyki i perfumy, książki, płyty i filmy oraz sprzęt RTV/AGD – wybierało je co najmniej 50% e-konsumentów (3). Mniej niż połowa internautów kupowała natomiast produkty farmaceutyczne, odzież sportową, artykuły dziecięce i zabawki, telefony oraz meble (3). Z kolei najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się artykuły dla kolekcjonerów, oprogramowanie komputerowe oraz bilety do kina czy teatru – w przypadku tej ostatniej kategorii mniejsza popularność mogła wynikać z obostrzeń pandemicznych (4).

Wśród kupujących widoczne były różnice między kobietami i mężczyznami. Panie częściej kupowały online odzież, kosmetyki, książki i płyty, produkty farmaceutyczne, artykuły dziecięce, meble i biżuterię. Panowie natomiast częściej zamawiali smartfony, samochody i części do nich, sprzęt komputerowy, gry, ubezpieczenia oraz artykuły dla kolekcjonerów (5).

Zakupy przez internet różniły się również w zależności od wieku internautów. Najmłodsi częściej niż inne grupy wiekowe wybierali biżuterię, gry komputerowe oraz bilety do kina i teatru, zaś najstarsi preferowali ubezpieczenia, produkty spożywcze oraz farmaceutyczne (6).

Ile wydajemy na zakupy online?

Osoby robiące zakupy w internecie w 2021 roku najwięcej wydawały miesięcznie na obuwie (201 zł), odzież (200 zł) oraz artykuły spożywcze (188 zł) (7). W każdym z tych przypadków najwyższe kwoty na zakupy przeznaczali mieszkańcy dużych miast (7).

Ile kosztowały internautów inne kategorie produktów zamawianych online? Zakupy artykułów dziecięcych i zabawek kosztowały średnio 149 zł miesięcznie, kosmetyków i perfum 136 zł, produktów farmaceutycznych 119 zł, a książek, płyt i filmów 91 zł (7).

Internauci deklarowali także wydatki rzędu 1232 zł (w ciągu ostatnich 6 miesięcy) na RTV/AGD, a także 856 zł na urządzenia mobilne i 782 zł na meble (7).

Na co wydawali najwięcej młodsi i starsi internauci? U osób, które nie ukończyły 24 lat, były to urządzenia mobilne – wydawali na nie blisko 1300 zł w okresie 6 miesięcy (8). Kupujący powyżej pięćdziesiątego roku życia największe kwoty przeznaczali na artykuły spożywcze (211 zł) oraz sprzęt RTV/AGD (1236 zł w ciągu ostatnich 6 miesięcy) (9).

Warto dodać, że aż 62% e-konsumentów nie zamierza zmieniać poziomu swoich wydatków na zakupy w sieci w przyszłości, a 25% spośród nich przewiduje ich zwiększenie (8).

Jak podnieść komfort zakupów online? Pomoże Visa Mobile

Popularność zakupów online w Polsce sprawia, że pojawiają się nowe rozwiązania usprawniające proces płatności online. Jednym z nich jest Visa Mobile – usługa, dzięki której nie trzeba w trakcie płatności w sklepie internetowym podawać danych karty, haseł i wypełniać wielu pól formularza. Wystarczy wybrać ikonę tego rozwiązania, a następnie podać numer telefonu i potwierdzić transakcję na telefonie. Wszystkie transakcje są zabezpieczane przez Visa (10).

Jak zacząć korzystać z Visa Mobile? Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w aplikacji bankowej lub zainstalować aplikację Visa Mobile. Visa Mobile jest dostępna dla użytkowników różnych systemów i znaleźć ją można w odpowiednim sklepie (10). Listę banków, których klienci już teraz mogą korzystać z Visa Mobile można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9.
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10.
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 144.
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 145.
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 143-144.
  6. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 147-148.
  7. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 173-174.
  8. Gemius Polska, Najwięcej wydają na obuwie, płacą szybkim przelewem 3.11.2021 online: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/najwiecej-wydaja-na-obuwie-placa-szybkim-przelewem.html, dostęp: 25.03.2022.
  9. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 175-184.
  10. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html 

Artykuł powstał we współpracy z Visa

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitter
wykopWykop

OSTATNIE KOMENTARZE

Atak nożem w Krajewicach?! Mężczyzna przeszedł operację

Na pomorzu czy gdzieś zaginęła cała rodzina bolszewików.

Jego mlaskalencja

02:02, 2025-12-18

Atak nożem w Krajewicach?! Mężczyzna przeszedł operację

Tam tłe niekturzy siem ładnie nazywajum np. ryjek fajne nie , co wiecej milicja zna jego łecieca łyn kłupłuje samłechłedy łed celniuf za 10 i spszedaje płed skłedym za 5 i kupuje tyż milicja. Ale łyni tylko tak w tymilicji rłebuim a 5 tłe jest już cłeś tłe płe prłestu jest mili vood jak w ameryce holyud siedzi *%#)!& jak szur nłerze i uwłerzeżo kiedy wyjść na zer jak szkłednik . Ale cłe lyniu nie sum jekie tłewarzystwłe mlec jakłeść i dłe tegu jeszce majum zysk

Xxx

01:58, 2025-12-18

Złożyły dokumenty i mają to! Awanse nauczycielek z ...

Cłe trzeba mieć w głewie przykład celnik rekiruje coś i trafia to na rynek pomimo przeterminowania i twierdzi że bydłe wszystkłe zje i wypije kim jest taki celnik. Albo taki co s ra i sika w masłe. Młeże tłe jest tłe właśnie tłewarzystwłe z rawicza moc jakośc zysk

Jego mlaskalencja

01:41, 2025-12-18

Złożyły dokumenty i mają to! Awanse nauczycielek z ...

Bardzo pozytywne, nie żeby puzniej chłedzic z trłesowanum sabum płe łesiedłu i cłe drługie słewłe mlask mlask i mum taki głes a twarz tłe hamy nawet w XIV nie miały. I tero sabe behawirystka trłesowała i bydzie rłebiuła skoknuj na hasłe.Tłe jest chłere i psychiczne siku w masłe.

Jego mlaskalencja

01:04, 2025-12-18

0%