Pozycjonowanie stron internetowych w dzisiejszych czasach nie jest już tą samą, tajemniczą usługą, którą było jeszcze kilkanaście lat temu. Obecnie jest to temat znacznie lepiej znany, przede wszystkim znacząco wzrosła liczba materiałów, z których możemy się dowiedzieć nieco więcej na temat pozycjonowania stron, z samego Internetu i nie tylko. Wciąż jednak ta usługa budzi zainteresowanie, a także gdy słyszymy jej nazwę, rodzi się często podstawowe pytanie - czy warto pozycjonować stronę internetową swojej firmy? Przekonajmy się.
Warto kilka słów poświęcić na rozjaśnienie pokrótce tego, czym jest pozycjonowanie stron internetowych. Mówiąc najogólniej, pozycjonowanie to wszelkiego rodzaju działania, które mają na celu umiejscowić Twoją stronę internetową, na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. W ten sposób, zwiększa się tzw. widoczność strony w Internecie.
W skład tych działań, możemy zaliczyć przeprowadzanie audytu SEO, a także samo SEO w ogóle (czyli dostosowywanie strony do wymogów wyszukiwarki). Do działań z zakresu pozycjonowania stron w Google zaliczymy także tzw. link building, którego celem jest zdobycie jak największej ilości odnośników prowadzących do Twojej strony, które będą dobrej jakości.
Równie ważny w działaniach pozycjonerskich będzie także content marketing. Na jego potrzeby będziemy tworzyć teksty np. na firmowego bloga, a wszelkiego rodzaju treści na Twojej stronie, będą musiały mieć odpowiednio rozmieszczone ważne dla Twojej firmy słowa kluczowe itp.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu stron internetowych, przejdź na naszą stronę → https://www.vd.pl/pozycjonowanie-stron/
Chcesz dowiedzieć się o co chodzi z całą tą widocznością w Google? Jeśli chcesz ją zrozumieć, najlepiej jest zauważyć to, jak my wszyscy korzystamy z wyszukiwarki. Schemat zazwyczaj jest bardzo podobny i nie różni się znacząco. W zdecydowanej większości przypadków, wpisujemy w wyszukiwarkę to co nas interesuje, a Google przedstawia nam listę wyników dopasowanych do naszego pytania.
My natomiast wybieramy stronę na 1 pozycji, czasami na 2, może na 3 i skupiamy się głównie na kilku pierwszych wynikach i na tym kończymy. Google zazwyczaj potrafi wskazać nam wszystkie informacje jakich potrzebowaliśmy. Właśnie w tym miejscu pojawia się olbrzymi problem dla właścicieli stron internetowych, dlaczego?
Na wykresie mamy przedstawiony przybliżony współczynnik klikalności dla konkretnych pozycji w Google. Jak możesz zauważyć, to jak korzystasz z wyszukiwarki, ma swoje przełożenie w faktycznych statystykach. CTR mówi nam o tym, jak często użytkownicy wybierają strony, zajmujące konkretne pozycje. Widać jak na dłoni, że tylko kilka pierwszych pozycji cieszy się zainteresowaniem użytkowników i zapewnia stronom internetowym odpowiednią widoczność.
Właśnie to jest głównym powodem, dla którego warto pozycjonować stronę internetową swojej firmy. Liczba stron oraz sklepów internetowych z roku na rok rośnie, natomiast miejsca w wyszukiwarce, na które uwagę zwracają użytkownicy jest taka sama ilość. Tylko pozycjonowanie stron internetowych może zapewnić odpowiednią widoczność Twojej firmy w Google.
Artykuł powstał we współpracy z Virtual Development
Materiał partnera
Użytkownik15:52, 01.08.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Masz wątpliwości? To właśnie ta chwila... Bo twoje milc
No pewnie mają rację. Praca jest w niemczech zero rozliczeń ze skarbłewymi, po prostu ru ch a c się z niemieckimi pe d a ła mi w łebie struny.
xxX
09:29, 2025-07-16
Obiecywali, ślubowali, a teraz? Sprawdzamy, kto...
Robert, Twoja ostatnia kadencja :*
Lewaczka
09:07, 2025-07-16
Mimo wakacji, miejsca pracy przybywa. Niektórzy...
6 tysiecy dla psychologa w Bodzewie to jakiś żart ?
lena
08:51, 2025-07-16
Czy Sławosz Uznański-Wiśniewski odwiedzi też Gostyń?
Babciu Kasiu, Ty tutaj?
Do kosmity
06:59, 2025-07-16