Zamknij
NEWS

Pozycjonowanie stron internetowych w Google - od czego zacząć?

. + 07:29, 16.02.2022 Aktualizacja: 07:29, 16.02.2022
Skomentuj Foto: Zleceniodawca Foto: Zleceniodawca

Pozycjonowanie stron internetowych w dzisiejszych czasach nie jest już tą samą, tajemniczą usługą, którą było jeszcze kilkanaście lat temu. Obecnie jest to temat znacznie lepiej znany, przede wszystkim znacząco wzrosła liczba materiałów, z których możemy się dowiedzieć nieco więcej na temat pozycjonowania stron, z samego Internetu i nie tylko. Wciąż jednak ta usługa budzi zainteresowanie, a także gdy słyszymy jej nazwę, rodzi się często podstawowe pytanie - czy warto pozycjonować stronę internetową swojej firmy? Przekonajmy się.

Zacznijmy od podstaw, czym jest pozycjonowanie?

Warto kilka słów poświęcić na rozjaśnienie pokrótce tego, czym jest pozycjonowanie stron internetowych. Mówiąc najogólniej, pozycjonowanie to wszelkiego rodzaju działania, które mają na celu umiejscowić Twoją stronę internetową, na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. W ten sposób, zwiększa się tzw. widoczność strony w Internecie.

W skład tych działań, możemy zaliczyć przeprowadzanie audytu SEO, a także samo SEO w ogóle (czyli dostosowywanie strony do wymogów wyszukiwarki). Do działań z zakresu pozycjonowania stron w Google zaliczymy także tzw. link building, którego celem jest zdobycie jak największej ilości odnośników prowadzących do Twojej strony, które będą dobrej jakości.

Równie ważny w działaniach pozycjonerskich będzie także content marketing. Na jego potrzeby będziemy tworzyć teksty np. na firmowego bloga, a wszelkiego rodzaju treści na Twojej stronie, będą musiały mieć odpowiednio rozmieszczone ważne dla Twojej firmy słowa kluczowe itp.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu stron internetowych, przejdź na naszą stronę → https://www.vd.pl/pozycjonowanie-stron/

Widoczność w Google - czyli powód, dla którego warto pozycjonować stronę firmy

Chcesz dowiedzieć się o co chodzi z całą tą widocznością w Google? Jeśli chcesz ją zrozumieć, najlepiej jest zauważyć to, jak my wszyscy korzystamy z wyszukiwarki. Schemat zazwyczaj jest bardzo podobny i nie różni się znacząco. W zdecydowanej większości przypadków, wpisujemy w wyszukiwarkę to co nas interesuje, a Google przedstawia nam listę wyników dopasowanych do naszego pytania.

My natomiast wybieramy stronę na 1 pozycji, czasami na 2, może na 3 i skupiamy się głównie na kilku pierwszych wynikach i na tym kończymy. Google zazwyczaj potrafi wskazać nam wszystkie informacje jakich potrzebowaliśmy. Właśnie w tym miejscu pojawia się olbrzymi problem dla właścicieli stron internetowych, dlaczego?

Na wykresie mamy przedstawiony przybliżony współczynnik klikalności dla konkretnych pozycji w Google. Jak możesz zauważyć, to jak korzystasz z wyszukiwarki, ma swoje przełożenie w faktycznych statystykach. CTR mówi nam o tym, jak często użytkownicy wybierają strony, zajmujące konkretne pozycje. Widać jak na dłoni, że tylko kilka pierwszych pozycji cieszy się zainteresowaniem użytkowników i zapewnia stronom internetowym odpowiednią widoczność.

Właśnie to jest głównym powodem, dla którego warto pozycjonować stronę internetową swojej firmy. Liczba stron oraz sklepów internetowych z roku na rok rośnie, natomiast miejsca w wyszukiwarce, na które uwagę zwracają użytkownicy jest taka sama ilość. Tylko pozycjonowanie stron internetowych może zapewnić odpowiednią widoczność Twojej firmy w Google.

Artykuł powstał we współpracy z Virtual Development

Materiał partnera

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


OSTATNIE KOMENTARZE

0%