Wśród wielu różnorodnych materiałów, z jakich wykonywane są współczesne nośniki reklamy jednym z zyskujących na coraz większej popularności jest płyta dibond. Wyróżnia się ona bowiem świetnymi parametrami użytkowymi, uniwersalnością zastosowania oraz doskonałym stosunkiem jakości do ceny. Czym wobec tego jest właściwie dibond, jakie są jego największe zalety i jakie rodzaje reklam są z niego wykonywane?
Dibond zaliczany jest do materiału kompozytowego. Wobec tego płyta dibond powstaje z kilku warstw aluminium, które połączone są ze sobą za pomocą umieszczonego między nimi rdzenia polietylenowego. Dzięki temu jest ona o wiele odporniejsza od klasycznego aluminium, przy czym wciąż bardzo łatwo poddaje się różnorodnej obróbce pozwalającej tym samym tworzyć z niej niemal dowolne nośniki reklamy.
W zależności od potrzeb dibond wykorzystywany na potrzeby reklamy może mieć różnorodną grubość warstw aluminium, z jakiego się składa, kolorystykę, a także wykończenie. Z powodzeniem może on także naśladować szlachetne metale, takiej jak złoto czy srebro, zwłaszcza w wariancie szczotkowanym.
To, czym wyróżnia się płyta dibond to przede wszystkim jej właściwości. Jest ona bowiem zarówno lekka, jak i odpowiednio sztywna, a do tego cechuje się także wysoką odpornością na działanie czynników atmosferycznych, takich jak deszcz, zmiany temperatur czy promieniowanie UV. Dzięki temu nie rozwarstwia się ona pod ich wpływem i zachowuje swój pierwotny wygląd przez wiele lat.
Do właściwości dibondu zaliczyć dodatkowo można także między innymi:
Najpopularniejsze rodzaje nośników reklam z dibondu
Wszystkie właściwości, jakie wykazuje płyta dibond sprawiają, że jest ona materiałem w szczególności wykorzystywanym przez firmy działające w branży reklamowej, takie jak producent reklam dibondowych DRW Studio. Z użyciem dibondu można bowiem wykonać takie elementy jak:
Każdy z tych elementów dodatkowo może posiadać niemal dowolny kształt, który umożliwia uzyskać łatwość obróbki, jaką wykazuje dibond, a także kolor i fakturę — matową, połyskującą lub szczotkowaną.
Uniwersalność i cechy dibondu wpływają także na to, że wykonywane z niego reklamy mają wiele zalet, a inwestycja w niej jest dobrą decyzją. Produkty reklamowe z płyty dibond to bowiem przede wszystkim gwarancja trwałości i estetycznego wyglądu przez lata. Wyróżniają się one także brakiem widocznych łączeń między poszczególnymi ich elementami oraz możliwością podświetlania ich w przypadku, kiedy są nimi kasetony reklamowe, sprawdzające się nie tylko na zewnątrz, ale również wewnątrz budynków.
Mówiąc o zaletach reklam z tego materiału, nie sposób nie wspomnieć o tym, dibond doskonale imituje także metale szlachetne. Dzięki temu idealnie sprawdza się on jako nośniki reklam w przypadku ekskluzywnych branż, takich jak jubilerstwo czy też gabinety medycyny estetycznej, gdyż przyciągają one uwagę odpowiednich klientów docelowych.
Chcąc więc podsumować co to jest dibond i dlaczego warto inwestować w reklamy dibondowe należy podkreślić, że jest to kompozyt o właściwościach o wiele lepszych od aluminium czy innych materiałów wykorzystywanych w branży reklamowych. Dzięki temu pomimo nieco wyższej ceny wykonywanych z niego nośników reklamy są
Materiał partnera
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz