Zamknij

Inwestycja w marketing internetowy kluczem do twojego sukcesu. Kilka wskazówek

08:29, 09.05.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:34, 09.05.2021
Skomentuj Foto: Fotolia Foto: Fotolia

Dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej liczy się sprzedaż online. Przetaczająca się przez świat pandemia wymusiła zmianę, która zdaje się dotykać niemal każdą branżę. Przedsiębiorcy wdrażają nowe systemy, doceniając potęgę sieci. Rynek usług internetowych zyskał potencjał rozwojowy na skalę niespotykaną wcześniej. Umiejętność wykorzystania narzędzi marketingu daje szansę na szybki sukces w biznesie.

Eksperci obserwujący trendy na rynku usług internetowych zauważają, że ogromna część biznesów przenosi się do sieci. Powodów jest co najmniej kilka. Na czoło wysuwa się wciąż nieopanowana pandemia koronawirusa. Niepokoje społeczne i brak pewności co do przyszłości wielu dziedzin narzuciły nowy ton w branży sprzedażowej towarów i usług. Właściciele firm budowlanych, gastronomicznych, fryzjerskich, kosmetycznych i wielu innych zostali niemal z dnia na dzień przyparci do muru. Ograniczenia wprowadzane przez rząd wywarły presję innego niż dotychczas spojrzenia na możliwości, a nie tylko przeszkody, jakie ta sytuacja przyniosła.

Tradycyjna sprzedaż odchodzi do lamusa
Według raportu polskich sklepów internetowych sprzedaż w roku 2019 osiągnęła wielkość 50 mld złotych. Już rok wcześniej na rynku przybyło niemal dwa tysiące nowych sklepów online. Szacuje się, że liczba osób kupujących w sieci będzie rosła z roku na rok, w 2019 było ich już ponad 30 milionów w społeczeństwie liczącym 38 mln ludzi.

Dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej liczy się brak konieczności wychodzenia z domu. Coraz więcej internautów docenia łatwość w dokonywaniu transakcji płatniczych za pomocą urządzeń elektronicznych nawet bez konieczności logowania się. Prostota handlu powoduje, że grupy wiekowe sięgające po zakupy online poszerzają się o coraz starszych seniorów. Warto też wziąć pod uwagę, że z tej formy zakupów korzystają ludzie z całego świata, więc i tu otwiera się furtka nieograniczonych wprost możliwości.

Przemyślana strategia to długofalowe profity
Przemyślana strategia marketingowa to klucz do odniesienia spektakularnego sukcesu. Nawet najbardziej potrzebny, czy unikalny towar lub usługa nie przyniesie korzyści, jeśli klienci nie dowiedzą się o ich istnieniu. I tu właśnie jest doskonały moment na wdrożenie przemyślanych strategii marketingowych. Stała analiza trendów sprzedażowych, ustalenie właściwej grupy docelowej, zwiększenie swojej obecności w sieci poprzez dedykowane promocje i reklamę, to pozyskanie tysięcy odbiorców w krótkim czasie.

Największą popularnością cieszą się rekomendacje, marketing szeptany, wyróżnienia w mediach społecznościowych i email marketing, za pomocą którego sprzedawca towarów lub usług ma szansę dotrzeć wprost do potencjalnych nabywców. Tworzy się tu też pole do budowy długotrwałej relacji, wdrożenia programów lojalnościowych. Coraz większy wpływ na pozyskanie klientów ma też reklama PPC (pay-per-click), gdzie reklamodawca płaci za każde kliknięcie petenta.

Należy pamiętać jednak, że skuteczne zaistnienie w sieci wymaga kreatywności. Ogromna konkurencja stawia przed chętnymi na rozkręcenie własnego biznesu wyzwania, którym trzeba będzie sprostać. Każda strona internetowa wymaga odpowiedniego dostosowania silnika wyszukiwarek, sensownym wydaje się więc, by pozyskać dla firmy specjalistę od pozycjonowania stron www i SEO (Search Engine Optimization). Dobrze jest też zdawać sobie sprawę z tego, że sprzedaż to nie tylko ilość, ale i jakość. Content marketing ma za zadanie dystrybuować przydatne treści, interesujące dla sprecyzowanej grupy odbiorców.

Korzyści, korzyści, korzyści
Właściwe wykorzystanie dostępnych na rynku narzędzi marketingowych z pewnością wymaga pewnego rozeznania, ale wartości płynące z umiejętnego ich wprowadzenia i doskonalenia, są nie do przecenienia. Inwestycja w prawidłowo wykreowaną witrynę internetową wygeneruje tysiące darmowych wejść dziennie, które mogą przełożyć się na pozyskanie stałych klientów. Dobra reklama dotrze do rzeszy odbiorców niezależnie od pory dnia i nocy. Sieć pozwala wyjść poza lokalne ramy, a to z kolei oznacza wkroczenie na rynki międzynarodowe. Budowanie własnej marki na wyciągnięcie ręki...

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%