Zamknij
REKLAMA

Kolejna gigantyczna kara dla Biedronki! Wiemy o co tym razem chodzi. Nieładnie!

09:35, 26.04.2021 | J.J
Skomentuj Archiwum Gostyn24/Fotolia/fotomontaż
REKLAMA

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciw Jeronimo Martins Polska w maju 2020 r. Powodem były skargi na błędne podawanie kraju pochodzenia warzyw i owoców w wielu sklepach sieci Biedronka oraz potwierdzające to wyniki kontroli Inspekcji Handlowej.

Chodzi o nierzetelne informowanie, dotyczące kwestii pochodzenia niektórych produktów - Rzetelna informacja o oferowanych produktach to podstawowy obowiązek przedsiębiorcy i niezbywalne prawo konsumenta. Tymczasem w sklepach Biedronka konsumenci chcący kupić polskie ziemniaki, pomidory czy jabłka byli często wprowadzani w błąd. Nasze postępowanie wykazało, że w wielu przypadkach informacje na wywieszkach różniły się od tych na opakowaniach zbiorczych czy w dokumentach dostawy. Naruszenia te miały charakter systemowy i długotrwały. Dlatego nałożyłem na Jeronimo Martins Polska ponad 60 mln zł kary – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Inspektorzy porównywali dane na sklepowych wywieszkach z tymi na opakowaniach zbiorczych lub jednostkowych oraz w dokumentach dostawy. Sprawdzono w sumie 263 sklepy Biedronka w całym kraju. - W 73 ujawniono nieprawidłowe oznakowanie warzyw i owoców krajem pochodzenia. Przykładowo na wywieszce przy stoisku był napis „Polska”, chociaż towar pochodził z zupełnie innego kraju - W sklepach Biedronka konsumenci w tej kwestii narażeni byli na częste wprowadzenie w błąd, co jest nieuczciwą praktyką rynkową – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Za wprowadzanie konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw i owoców sprzedawanych w sklepach Biedronka Prezes UOKiK nałożył na Jeronimo Martins Polska ponad 60 mln zł (60 096 307 zł) kary. Decyzja nie jest prawomocna, spółka może się odwołać do sądu.

Prezes UOKiK wszczął również postępowanie o naruszanie zbiorowych interesów konsumentów wobec sieci Kaufland Polska Markety. Obecnie jest ono w toku, a do prowadzonych na zasadzie franczyzy sieci Delikatesy Centrum, Intermarche i Stokrotka Prezes UOKiK wystosował wezwania do zmiany praktyk. To nie pierwsza tak olbrzymia kara nałożona na sieć właścicieli sieci sklepów Biedronka.

W ubiegłego roku UOKiK zarzucił spółce Jeronimo Martins Polska, że w nieuczciwy sposób zarabiała ogromne pieniądze żądając od swoich dostawców nieuprawnionych rabatów. Nałożono na nią wówczas ponad 723 miliony złotych kary.
 

[ZT]50183[/ZT]

Źródło UOKiK

(J.J)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (5)

Klient biedryKlient biedry

6 0



To do kogo mam pisać o odszkodowanie ??


10:42, 26.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TojaToja

4 0

Mam wrażenie że policjantom i złodziejom taki układ pasuje, teraz nie będzie kup 3vtylko kup 10 a będzie taniej. 11:16, 26.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

1 0

We wszystkich marketach tak jest , trzeba się wszystkim zabrać do dupy. 16:54, 26.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EdekEdek

0 1

Warzywa najlepsze są w Li dlu. Aż chce się kupować. Wszystko świeże a rano to nie przejdziesz tak pięknie świeżo zielono wygląda 06:43, 27.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POLPOL

1 0

Biedronce dopier$@!#@ć bo wprowadza w błąd k=swoich klientów. A Komu dopier%$#@ć za wprowadzanie całego społeczeństwa w błąd (stan gospodarki inflacja szczepienia zachorowania) 14:48, 28.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
0%