Czy pod Gostyniem powstanie spalarnia odpadów? Do ratusza wpłynął wniosek firmy zainteresowanej taką inwestycją. Urzędnicy póki co bardzo niechętnie wypowiadają się na ten temat. Podczas wczorajszej sesji poinformowano tylko, że wszczęto w tej sprawie postępowanie administracyjne, co to oznacza?
W połowie stycznia do gostyńskiego magistratu wpłynął wniosek katowickiej spółki Eco Investment Sp.z.o.o. o wydanie decyzji środowiskowej. Nieoficjalnie mówi się, że firma ta może mieć związek z jednym z gostyńskich przedsiębiorców. - Przedmiotem wniosku o wydanie decyzji jest budowa instalacji do termicznego przekształcania odpadów na działce nr 284/29 położonej w Otówku, obręb geodezyjny Gola - poinformował podczas sesji Roman Sobkowiak, naczelnik Wydziału Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego.
Wszczęto postępowanie administracyjne. Wniosek wraz z raportem oddziaływania na środowisko zostały przekazane do Sanepidu, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej. - Czekamy na stanowisko tych trzech instytucji. W ciągu 30 dni mają przedstawić odpowiedzi. Niewykluczone, że zażądają od składającego wniosek złożenia wyjaśnień bądź uzupełniania dokumentacji, wtedy procedura przedłuży się - mówił Roman Sobkowiak z Wydziału Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego.
Sprawa znajduje się na bardzo wstępnym etapie, dlatego urzędnicy nabrali wody w usta i nie chcą się na razie wypowiadać. Zapytany o możliwość budowy spalarni odpadów pod Gostyniem burmistrz Jerzy Kulak odpowiedział. - Osobiście byłbym za budową spalarni, która powstałaby w ramach Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego. Jak słyszymy tam, gdzie są spalarnie wywóz odpadów jest tańszy - mówił burmistrz Jerzy Kulak.
Foto: Fotolia
[ALERT]1582022402656[/ALERT]
SSSS12:31, 18.02.2020
Spalarnia śmieci na obrzeżach Gostynia inaczej można powiedzieć /Początek końca Kulaka/
Moj nick12:32, 18.02.2020
Cala polska spiewa z nami *%#)!& z odpadami!
Wert12:45, 18.02.2020
Śmieci oddawać tanio to tak ale spalarnia to już nie. Cała Polska
ggd12:57, 18.02.2020
może Kulak przed domem ni się zgodzi na spalarnie
Fotopstryczek 12:59, 18.02.2020
Bardzo dobry pomysł, w całej Europie są... tylko ze to polska, lepiej śmieci wyje@&€) do lasu niż spalić profesjonalnie - bez wypuszczania do atmosfery gwien. Zaraz będzie tysiąc komentarzy jakie to złe, okropne i be. Polska jest tak zacofana ze niektóre państwa afrykańskie są bardziej cywilizowane...
AlBundy13:14, 18.02.2020
Dokładnie ale ludzie myślą, że będzie syf z tego tytułu... Świetny pomysł
Piter13:15, 18.02.2020
Dokładnie fala hejtu a to jest eko
No ok13:24, 18.02.2020
Proszą o opinie 2 instytucje, ochrone środowiska i wodna, a pan już wie że to okej? Zero gowien w atmosferze? Jest pan znawca tematu ? Czy wiedza zaczerpnięta z mema lub google 1min czytania?
Fotopstryczek 14:10, 18.02.2020
No ok: akurat znam temat takich spalarni, nie musiałem tak jak ty szukać w google co to w ogóle jest. Typowe podejście polaczkow cebulaczków... był już ból d o segregacje... to prawda co mówią - Polacy segregują śmieci na te do spalenia i te do lasu
Ok15:01, 18.02.2020
Jedynym polaczkiem jesteś Ty, ja jestem Polakiem, nie pozdrawiam
xyz13:21, 18.02.2020
Spalarnia 500 metrów od miasta - chory pomysł. Jeżeli już to powinna być 10 km.
On13:33, 18.02.2020
Czyli nigdzie twoim zdaniem bo wszędzie jakąś miejscowość będzie. Poznań aquanet jest na obrzeżach miasta i nikt problemu nie robi.
Hehe13:22, 18.02.2020
I zaraz ten grunt, że jest taniej, znając realia naszego pięknego kraju to wyjdzie jakieś max 1zl taniej za całą rodzinę, co później i tak sobie zrekompensuja xD
??as13:49, 18.02.2020
To już lepiej taką spalarnię wybudować na deptaku albo na rynku przynajmniej część miasta będzie wolna od smrodu i dymu ?ustawiając ją po zachodniej części miasta to całe miasto będzie się dusiło
Oks20:32, 19.02.2020
Masz racje wystarczy, że z Goli wiatr zawieje i juz cale miasto obornik niucha a tu dojdzie dymek ze spalarni i dopełni cudów natury. Poroniony pomysl z ta spalarnia w tym miejscu
ja13:58, 18.02.2020
na Otówku dzialke ma ten pan co juz w Kunowie skladowisko smieci nielegalne posiada-prosze sie zastanowic w sprawach inwestycyjnych z tym PISIOREM
"ekolog"14:24, 18.02.2020
Przede wszystkim, to nie pan burmistrz chce budować, tylko inwestor którego znamy chyba jako miejscowego. Spalarnia w odległości około 1 km na zachód od Gostynia to z góry dyskwalifikuje zamierzenie. W naszej okolicy wiatr wieje w większości z kierunku zachodniego, to oznaczałoby wywiewanie wyziewów spalarni na zamieszkałe tereny. Ktoś, komuś musiałby dać olbrzymią łapówkę aby to przeszło.
Ggg15:58, 18.02.2020
Te dymy NIE szkodzą niech palą będą tańsze smieci
Oks20:37, 19.02.2020
Dobre hahahaha Nic nie szkodzi hhahha zaden dym nie jest czysty, tylko nirmy dopuszczaja odpowoednia dawke jaka mozesz pomalu truc ludzi, skladowanie smieci do spalenia bedzie tez bezzapachowe twoim zdaniem. Juz to widze. Powodzenia, jeat jeden plus ceny mieszkan i dzialek w Gostyniu pojda mocno w dół, bo nikt w smierdzacym miescie nie bedzie chcial mieszkac. Czas na zakup chaty w piaskach lub krobi. Bo biskupianie nigdy na takie cos nie pojda
Unkel14:26, 18.02.2020
Tylko idiota buduje spalarnię na zachód od skupiska łudzi, 300 dni w roku mamy wiatr zachodu i cały syf będą wdychać mieszkańcy Gostynia. Wybudować spalarnię po wschodniej stronie Gostynia z kominem min. 30 metrów. W innym przypadku taczki dla całego towarzystwa z Ratusza.
Oks 20:40, 19.02.2020
Popieram w 100%
gość13:38, 22.02.2020
Jak ktoś myśli tylko o swoim tyłku, to chce budować w innym miejscu nie myśląc o innych. Jak jesteś taki mądry, to sobie zbuduj po wschodniej stronie swojego ogródka gościu.
mieszkanka14:39, 18.02.2020
Super pomysł.Wiatry wieją zachodnie , to smrody zatrzymają się w środku miasta , Jednak ludzie bez rozumu sami się rodzą .
Ekolog znafca15:59, 18.02.2020
Te dymy NIE szkodzą
XXXX14:52, 18.02.2020
SPADAJCIE Z TĄ SPALARNIĄ NA DRZEWO.
JUREK TOBIE JUŻ CHYBA PODZIĘKUJEMY!!!
Janusz 14:58, 18.02.2020
Tak jest ktoś z Gostynia dostanie w łapę i spalarnia będzie tak się odbyw wszystko w tej chorej Polsce porażka. Brawo d....
zero15:36, 18.02.2020
Więc państwo może spslac, a indywidualne piece nie?.
january4011:08, 19.02.2020
Bo spalarnie mają do tego instalację , a w domu bezposrednio w komin i do sąsiada
Ekolok16:09, 18.02.2020
Szkoda, że tak późno...
Junek 16:16, 18.02.2020
Świetny pomysł jestem za jak większość mieszkańców gostynia i okolicznych wioskach
Ja2119:17, 18.02.2020
To Ty znasz większość mieszkańców Gostynia i okolicznych wiosek? To Ty rozczytujesz ludzkie myśli, siedzisz w naszych głowach? O .....? Mów za siebie, a nie ogłaszasz się przedstawicielem większości.
Spalarnia 16:30, 18.02.2020
Kulak to jest akurat jedyny, który może ten pomysł zatrzymać. Jedyny miał odwagę publicznie mówić o Kunowie. I to on zgłosił nieprawidłowości. Gdzie była reszta? Gdzie jest dzisiaj? Gdzie są instytucje odpowiedzialne za ochronę środowiska ? W tej sprawie wszyscy się pochowali. A tak przecież lubią być w błysku fleszy. Na dodatek jako jedyny mówi że nie podoba mu się pomysł spalarni w tym miejscu. Pomyślmy co byłyby w dawnych latach, co byłoby w Kunowie i Otówku ? No właśnie ...
Ue18:22, 18.02.2020
Hi bujasz w oblokach gościu
śmieciarek16:59, 18.02.2020
Spalarni nie chcecie a śmiecić nie przestaliście hipokryci!
Oks20:52, 19.02.2020
Nikt nie mowi nie spalarni, tylko ze miejace jest do niczego zeby zrobic tam spalarnie
Kołchoz17:57, 18.02.2020
To nic w mediach Berlina informują ogromnej ilości bezdomnych z Polski, upodobali sobie to zachodnie miasto i nawzajęm się zabijają o miejsce noclegowe, tygodniowo jest kilka zabójstw.
ups18:09, 18.02.2020
Sprzedam działkę na spalarnię.
ale jaja18:10, 18.02.2020
to co biznesmen zakopał w kunowie chce spalarnie budowac i teraz chce się zrehabilitować ? no ładne jaja. ciekawe dlaczego nic wiecej nie słychac co sie dzieje w tej sprawie
Ja2119:12, 18.02.2020
Jak nazywa się ten "biznesmen"?
Synuś20:43, 18.02.2020
Czy to ten biznesmen który w Śremie groził komornikowi samobójstwem (repliką broni)? ???
do synuś 22:47, 18.02.2020
dokładnie to ten kozak B7.5 lub B20
Ja2119:24, 18.02.2020
Czy można wybudować na ulicy Górnej w Gostyniu parking w ciągu drogi pieszo-rowerowej? W Gostyniu jest to możliwe! Wystarczy tylko złożyć stosowne dokumenty i odpowiednio prośbę uzasadnić. Czy tak samo będzie z tą spalarnią?
Rrrrr20:32, 18.02.2020
Pomysł generalnie dobry ale lokalizacja fatalna. Dominujący kierunek ruchu powietrza to wiatry zachodnie więc wszystko poleci na miasto począwszy od największych osiedli mieszkaniowych. Słowo klucz to ALTERNATYWNA LOKALIZACJA. Wszystko przemawia za ul. Nad Kanią. Tam już istnieją takie inicjatywy w co drugim domu od LAT i nikomu to nie przeszkadza zwłaszcze że mjejscowy element przyzwyczaił sie do smrodu oczyszczalni ścieków i cukrowni.
homo homini lupus20:34, 18.02.2020
"Barokowo-klasycystyczny pałac w Goli (opodal Otówka- sic!) stoi na północno- wschodnim skraju malowniczego krajobrazowego założenia parkowego, przy brzegu stawu, do którego skierowany jest elewacją frontową, zwróconą ku południowemu wschodowi."
cancer21:02, 18.02.2020
W pewnej miejscowości, na terenie byłych GS-ów, jest chyba z dziesięć kominów, które codziennie trują mieszkańców od strony zachodniej i nikt z tym nic nie robi, bo wszystko jest ponoć zgodne z prawem!
Wit22:55, 18.02.2020
Beton? A co z kunowem? Co z nielegalnym wysypiskiem
Ksionc23:19, 18.02.2020
Z otówka pójdzie cały syf na miasto zachodnie wiatry
Hans23:24, 18.02.2020
Nie kojarzę by Jaruś na swoim portalu opisywał sprawę zakopywania śmieci na żwirowni w Kunowie o której było głośno nawet w tvp poznań. Może zdałby relacje z dalszego przebiegu sprawy?
Yhh06:45, 19.02.2020
Burmistrz ma rację lepiej, żeby to było gminne w prywatnej spalarni to ja już widzę co tam się będzie robiło... I jak normy pilnowało.... Będą śmieci z całej Polski zjeżdżać... Jeśli to prawda z tymi wiatrami to już widzę .... Smog latem duchota .... Nie dosyć, że mamy już chute szkła z kominami to jeszcze spalarnia tak blisko?... A może jakiś sprzeciw mieszkańców... Podpisy?! Jak dla mnie to wypad z tym pomysłem daleko od zabudowań. Nawet jeśli to eko.
Yyh06:48, 19.02.2020
Co ja piszę ?? HUTA, aż mnie w oczy uderzyło... Haha sory za siebie.
Spec10:20, 19.02.2020
Chuta ma 1 komin a nie kominy
Ehh07:07, 20.02.2020
Spalarnia śmieci... Rury azbestowe z wodą pitną na pożegowie, huta szkła i inne takie tam zdrowe rzeczy w Gostyniu nie no spoko...
Ktoś 09:25, 19.02.2020
W tak ważnej sprawie wg. mnie powinno odbyć się referendum. Pozdr
kris12:05, 19.02.2020
*%#)!& komentarze!!!!!!!!!!!!!!Poziom Waszego myślenia jest zerowyyyyyyyyyyyy
Dla Was lepiej jest spalić te wszystkie odpady na wysypisku jak to ostatnio bywało, niż w profesjonalnej spalarni
197512:21, 19.02.2020
No i bardzo dobrze,w końcu coś dobrego.Te nowoczesne spalarnie są całkowicie bezpieczne i nieszkodliwe.
do ciebie tumoku21:55, 20.02.2020
bezpiecznie to mozesz sobie kupe walnąc w porcelanie
Ekosmrod21:19, 22.02.2020
Zanim śmieci wjadą do pieca to smród , robale oraz gryzonie dadzą czadu wg europejskich norm, których nie wiadomo kto dopilnuje.
ja13:09, 19.02.2020
A propos palacu w Goli-dopoki mial nad nim piecze PGR a pozniej TOP=FARMS to byl w swietnej kondycjii i sluzyl i zarabial na siebie,a teraz jak odzyskali go wlascicielr popada w RUINE
Piaski16:25, 19.02.2020
Tak tak i powstanie, tak jak firma Folgos Grabonóg i powiązane z nim osoby.
Zaniepokojony17:20, 19.02.2020
Wywieźmy tego Kulaka na wozie za miasto na gnój może otrzeźwieje. Coraz gorsze te jego pomysły.??
Edek13:11, 23.02.2020
To nie pomysł burmistrza tylko propozycja. Nie to nie. A śmieci przybywa, a ceny ich wywozu i utylizacji rosną...…….
Były gostyniak 22:18, 24.02.2020
Do Edek. Myślisz że jak będzie spalarnia to zapłacisz mniej za wywóz śmieci??
Gostynianka19:23, 19.02.2020
TYLKO NIE SPALARNIA!!!. NA POCZĄTKU BĘDZIE WSZYSTKO DOBRZE A PO KILKU LATACH BĘDZIEMY WZYWAC EKIPĘ TELEWIZYJNĄ BO Z WIATREM BĘDZIE SIĘ NIÓSŁ SMRÓD PO OKOLICY
Lo2019:45, 19.02.2020
Niech skończą z bombardowaniem nas w sylwestrową noc albo niech ogranicza do 3 wystrzałów nic z tych kolorowych światełek nie ma no chyba że straty i spalarni też nie chcemy bo napewno swoje przekręty będą robić na niekożyść mieszkańcow
podatnik12:50, 20.02.2020
Większość właścicieli tylko czeka na sponsorów samemu mało inwestując .
Yhhh14:08, 20.02.2020
Będzie spalarnia to i będą klienci i będą hałdy śmieci oczekujące na spalenie!!!! Wiatr zawieje to i smród i śmieci polecą !!! Będzie jedno wielkie składowisko z całej Polski bo to interes a nie ekologia
mieszkaniec 15:28, 20.02.2020
Dzisiaj nastały takie czasy ,że pieniadz otwiera najbardziej zatwardziałe głowy i zamknięte drzwi. Gostyn miał dać zatrudnienie rzesza ludzi po budowie tzw cukierniczki, a niestety oszpecił miasto na wieki i tak będzie z spalarnią śmieci ,a ciemny lud kupi cene wywozu śmieci.
Michał13:09, 23.02.2020
A nie bierzesz pod uwagę, że bez "cukierniczki" mogli zamknąć naszą cukrownię? Jak w Kościanie, Wschowie czy w Górze. Pomyśl, zanim napiszesz kolejne głupstwo.
Mieszkaniec Gostynia16:56, 20.02.2020
Zdecydowanie NIE DLA SPALARNI ŚMIECI w okolicach Gostynia. Nie dla tej lokalizacji w Otówku.
Kto z państwa jest ZA proszę ?lajkuje? ten post. Niech społeczność Gostynia osądzi.
Za Kulakiem!!!!23:53, 20.02.2020
Bardzo dobra inwestycja biznesowa, kolejny sukces burmistrza Kulaka, który sprowadza następnego już inwestora do Gostynia!!!!
Gostyń mój dom02:06, 22.02.2020
Nie!!! - dla kopalni odkrywkowej!!!
Nie!!! - dla SPALARNI ŚMIECI!!!
Nie!!! - dla zatruwania naszego miasta
Ludzie dajcie poprostu nam i naszym dziecią żyć i oddychać czystym powietrzem, bez smrodu i smogu!!!
Jusko09:35, 23.02.2020
Brawo Burmistrz. Nie ma co zwracać uwagę na tych co zawsze na NIE, przeciwko rozwojowi, przeciwko kopalni i kolejnej inwestycji która da nowe miejsca pracy w regionie!!!!!
Gostyń mój dom16:34, 25.02.2020
Jest pan na "Tak", w sprawie kopalni/ w sprawie spalarni, to pana zdanie, ma pan do tego pełne prawo. Niestety wątpie w to, że będą to nowe miejsca pracy. Swoich pracowników sobie ściągną a my bedziemy wdychali pył z kopalni, już nie wspomnę o poziomie wód gruntowych... A co do spalarni to skoro jest Pan tak bardzo na "tak" to niech Panu pod oknem spalarnie wybujują.
Gostyń mój dom 16:37, 25.02.2020
Nie jestem przeciwko rozwojowi naszego miasta i regionu, ani przeciw panu burmistrzowi Kulakowi. Powprostu nie podoba mi się to, co może pogorszyć jakość życia w naszym mieście
pik11:43, 24.02.2020
Mamy już oczyszczalnie ścieków, która miała nie śmierdzieć a śmierdzi, teraz ma być spalarnia odpadów, na pewno "super nowoczesna" pachnącą fiołkami a za jakiś czas inny wynalazek obrotnych "byznesmenów" Smród to nie tylko dyskomfort dla ducha. To są mikro czy nano cząsteczki nie wychwycone przez filtry a które rujnują nasze zdrowie. Im mniejsze tym bardziej zabójcze.
Panie burmistrzu! Niech pan nas nie obraża. Gostynianie to nie uchodźcy z trzeciego świata. Chce pan sprzedać nasze zdrowie za obiecaną, iluzoryczną miskę ryżu?
Nick18:59, 24.02.2020
W centrum Wiednia,wielkiego miasta istnieje od lat spalarnia śmieci.Wyglada niesamowicie.Nikt tam nie ma z tym problemu.W piecach niektórzy spadają co się da i to właśnie jest największy problem pyłów w powietrzu
Gostyń mój dom 16:59, 25.02.2020
Zamiast traktować spalarnie śmieci jako kolejną dobrą inwestycję, to moim zdaniem warto skupić się raczej na wytyczeniu nowej większej Strefy Gospodarczej, która przyciągnie do Gostynia nowych inwestorów i tym samym nowe miejsca pracy. Może lokalizacja gdzieś w pobliżu planowanych obwodnic Gostynia będzie dobrym pomysłem
Gostyniakk12:54, 27.02.2020
No to Pan G.....a na swojej działce spali to co zakopał w okolicy i pewnie gmina jeszcze za to zapłaci ???
czytelnik16:34, 01.03.2020
Wy piszecie ze urzednicy nie chca sie wypowiadac, a w powiatowym tygodniku duzy artykul. Skad mają informacje co bedzie spalane... nierzetelnosc
śmieszek12:09, 06.03.2020
i znów brak edukacji wśród mieszkańców. Ktoś napisał nie i koniec, a reszta jak barany idą za nim.
Poczytajcie, edukujcie się, a później piszcie swoje zdanie.
Wszyscy chcą tanią energię, ogrzewanie itd. ale mówią nie dla wiatraków, nie dla spalarni, nie dla wszystkiego. Ale to, że więcej syfu spalacie w przydomowych piecach to nie jest złe.
Dlatego - najpierw poczytajcie ludzie, a później się wypowiadajcie.
Nowoczesne wysypisko22:47, 06.03.2020
Jestem za rozwojem naszego miasta i regionu, tak jak burmistrz Kulak. Po prostu podoba mi się nowe spojrzenie na sprawy przetwarzania śmieci w duchu wysokich standardów technologicznych, co może polepszyć jakość życia w naszym mieście. Pamiętajmy że gmina Gostyń nie bazuje w dużej mierze jak gminy Krobia, Pępowo i Pogorzela na produkcji rolnej a na przemyśle. Mamy wspaniałe zakłady jak te na ulicy Fabrycznej które są przyczyną postępu cywilizacyjnego Gostynia. Całym sercem za ciekawymi pomysłami władz naszego Gostynia!
Anna09:55, 07.03.2020
Gostyń ma duże szansę rozwoju dzięki zabiegom ze strony władzy samorządowej. Pamiętajmy że leżymy między Wrocławiem i Poznaniem. Należy wykorzystać tą szansę i otworzyć nowoczesne wysypisko jak też dla dobra rozwoju Gostynia chcą władzę lokalne. Nie bójmy się odważnych decyzji naszych radnych bo to my ich wybraliśmy. Ufajmy w mądrość naszych polityków lokalnych dzięki którym tak szybko się Gostyń rozwija. Inni mogą nam zazdrościć tak wspaniałego młodego Burmistrza.
0 0
Ty za mądry nie jesteś. Pojedź chociażby do Konina, stoisz przy spalarni odpadów a czujesz zapach kwiatów, rosnących wokół. Byłem, widziałem, wąchałem. To już są systemy szczelności z XXI wieku, a nie spalanie śmieci w ognisku.