Zamknij

Jakiś czas temu przy jednej z posesji powstał parking na co uwagę od razu zwrócili piesi i rowerzyści. Twierdzą, że to drogowy absurd...

10:19, 17.10.2019 MiS Aktualizacja: 11:10, 17.10.2019
Skomentuj

Na odcinku ul. Górnej powstał nowy parking. Niewielki, "przydomowy", raptem na kilka samochodów.  Wybudował go jeden z mieszkańców, dla swoich klientów. Zdaniem naszej czytelniczki to drogowy absurd, bo ani ścieżka rowerowa, ani chodnik przebiegające w tym miejscu nie zachowują w tej chwili odpowiednich parametrów. Urzędnicy twierdza, że dzięki temu rozwiązaniu mieszkańcy mogą spać spokojnie. Kto więc ma rację?

Nowy odcinek ul. Górnej oddano do użytku w 2014 roku. Droga łączy się z ul. Wielkopolską,a jej dodatkowym atutem jest chodnik i ścieżka rowerowa. Jakiś czas temu przy jednej z posesji powstał parking, na co uwagę od razu zwrócili piesi i rowerzyści. - Absurd drogowy, a właściwie ścieżka rowerowa pomniejszona o parking - napisała jedna z czytelniczek do naszej redakcji.

O wykonane zadanie zapytaliśmy urzędników gostyńskiego magistratu, gdyż przy oddawaniu inwestycji do użytku nie było mowy o budowie parkingów w tym rejonie. Okazało się, że miejsca postojowe powstały na wniosek jednego z mieszkańców, który prowadzi tam swoją działalność. - Budowę tych kilku miejsc postojowych w pełni sfinansowała osoba, która złożyła wniosek – pozwolenie na ich budowę. Założeniem było to, aby pojazdy przyjeżdżające do mieszkańca prowadzącego działalność nie blokowały drogi - mówi Przemysław Przybył, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego w Gostyniu. - Stąd przesunięty chodnik, żeby nie było takiej sytuacji, że ktoś będzie cofał po chodniku i ktoś zostanie potrącony. Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkańcy mogą spokojnie przejść - podsumowuje Przemysław Przybył z Wydziału Inwestycji UM w Gostyniu.

Założenie w porządku, nowy parking też, tyle że czytelnicy zgłaszają nam inny problem. Czy przy okazji budowy parkingu zachowane zostały  parametry dotyczące chodnika i ścieżki rowerowej, a co za tym idzie także bezpieczeństwa? Na zdjęciach widać, że przestrzeń dla pieszych i rowerzystów została mocno ograniczona. Kiedy na parkingu staną samochody, trudno będzie się tam przecisnąć.

Przepisy stanowią, że szerokość drogi dla rowerów powinna wynosić nie mniej, niż: 1,5 m – gdy jest jednokierunkowa, 2,0 m – gdy jest dwukierunkowa, 2,5 m – gdy z jednokierunkowej drogi dla rowerów mogą korzystać piesi. Szerokość drogi dla rowerów należy ustalać indywidualnie, jeżeli oprócz prowadzenia ruchu rowerowego pełni ona też inne funkcje. W tym przypadku ścieżka rowerowa na wysokości parkingu rzeczywiście nie spełnia żadnego z tych wymogów.

Zdaniem policjantów gostyńskiej drogówki przepisy nie zostały złamane  - To życiowa sytuacja. Najważniejsze, że ciąg pieszy oraz rowerowy jest zachowany i nie dochodzi do sytuacji kolizyjnej. Nie widzę jakiegoś zaprzeczenia przepisowego - uzasadnia podkom. Adrian Polerowicz, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KPP w Gostyniu. 

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(52)

Serio?Serio?

55 25

Ludzie serio ? Ludzi chodzących tam można policzyć na palcach jednej ręki.. A aferę robicie jakby na godzinę że 100 ludzi się tam przeciskalo.. zrobił złe, nie było było wcale też w do.. Pie złe bo nie ma.. robicie problem z niczego .. np na ul nad kania takie szerokie chodniki że ścieżka rowerowa .. A rowerzyści i tak nagminnie jeżdżą po ulicy .. 10:49, 17.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

czloczlo

14 2

Dokładnie pora napisać do rządzących żeby też surowo karali pieszych i rowerzystów a nie tylko kierowców. Co najgorsze rowerzyści uważają że już wszystkie przejścia pozwalają na przejeżdżanie po nich. Jedzie rodzic, dziecko z tylu na rowerku i dziecko spanikowane nie wie co robić bo tatuś super hero jedzie po pasach a pani policjantka w szkole mówiła że nie wolno. 13:39, 17.10.2019


Prawo znaczy prawoPrawo znaczy prawo

4 0

To ile przechodzi i przejeżdża na minutę? Czy jak liczyłeś? Na godzinę? Siedziałeś na krzesełku i liczyłeś na paluszkach od rączek? A jak nie wystarczyło to nie wiedziałeś, co zrobić, żeby dalej liczyć? Tu nie chodzi o to czy ci palców wystarczyło, ale o naginanie prawa lub łamanie prawa. Przepraszam, że tak to ująłem, ale Twój wpis jest bardzo zabawny. 16:17, 20.10.2019


reo

GornaGorna

39 20

Super rozwiązanie bo stawanie samochodami na ulicy stało się nagminne w Gostyniu. Super pomysl mieszkańca. A faktycznie ludzi tam można policzyć na palcach jednej ręki rowerzystów tak samo. 10:52, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MRRRRRMRRRRR

33 19

NIEWIEM JAK TO NAZWAC ZAZDROSC PYCHA BYLE KOLESIOWI TYLKO POD GÓRKE ZROBIĆ BO JA NIEMAM TO MUSZE DRUGIEMU POD GÓRKE ZR OBIĆ DONIESC NA SOMSIADA BO ON MA A JA NIE , NOTO JEDEN Z DRUGIM KONFIDENTEM CO DONIESLI NIECH ZŁOŻĄ STOSOWNE WNIOSKI DO GMINY ŻE TEŻ CHCĄ TAKI PARKING U SIEBIE ZROBIĆ ZA WŁASNE WKŁADY FINASOWE I NA PEWNO SIE ZGODZI GMINA NIEMA PROBLEMU 10:59, 17.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

monitormonitor

5 3

wyłącz caps lock, bo Ci żyłka pęknie. 11:09, 17.10.2019


TakTak

3 3

Masz rację, ubiegles mnie,;) 11:34, 17.10.2019


SynowaSynowa

26 21

Wszystko ok, tylko dlaczego w tym miejscu chodnik jest węższy? Powinna być normalna szerokość + długość miejsca postojowego z zachowaniem jakiś rozsądnych kątów skrętu. 11:09, 17.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AA

17 3

@Synowa, a po co Ci kąt skrętu na chodniku?? Będziesz tam tirem nakręcać? Szerokość?? Nie miniesz się na spacerze z innym przechodniem??
Brawa dla właściciela, sam posiadam taki parking zamiast "ogródka przed domem" jak większość domów, woli mieć kwiatki i utrudniony przejazd na ulicy. Przykład Pożegowo, na każdej ulicy stoi masa aut, a przy chodniku ogródek z chwastami... 11:59, 17.10.2019


SynowaSynowa

8 7

@A może po to, żeby jadąc rowerem nie stawać w miejscu aby skręcić na ten "objazd". Już o minięciu się z pieszym nie mówiąc. Znając życie parkujące samochody będą nieraz wystawać na ten wąski chodnik. Inicjatywa dobra, ale rozwiązanie nie do końca optymalne. 12:08, 17.10.2019


AA

11 6

@Synowa, no to proponuję lekcje jazdy na rowerze. Jestem w 100% przekonany, że przejedzie tam więcej aut niż przejdzie ludzi bądź przejedzie rowerów. Dlatego cel takiego parkingu jest słuszny oraz bezpieczniejszy pod względem ruchu drogowego.

Dla przykładu, proponuję przejazd przez ul. Graniczną, nazwa idealna - bez ustąpienia pierwszeństwa kierowcy z przeciwnej strony, przejazd graniczy z cudem. A podwórka i ogródki puste i ogromne :) 12:21, 17.10.2019


NaczelnikNaczelnik

25 12

Rozumiem, że nie jest to prywatny parking i będzie można tam stać cały czas ktokolwiek będzie chciał? 11:13, 17.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NONO

13 7

PISZE WYRAZNIE CZYTAJ Z ZROZUMIENIEM PARKING ZROBIONY NA WŁASNY KOSZT DO SWOICH KLIJETÓW 11:15, 17.10.2019


do NOdo NO

15 15

*%#)!& piecze, rodzina że się tak udzielasz? Nie jest wyraźnie napisane, droga jest miasta, chodnik miasta, to że ktoś sobie zapłaci za kostkę nie znaczy że ten teren staje się do jego wyłącznej dyspozycji. Jak chce mieć swój to na własnej działce niech zbuduje. 11:35, 17.10.2019


MarekMarek

31 16

Powinni zająć się właśnie tymi, którzy parkują na drodze. Zaczynając od mleczarni, aż po sklep Lewiatan. Czy to jest droga trzy pasmowa? Ile razy można hamować i przyśpieszać? Non stop trzeba omijać samochody parkujące na drodze. Przez co tez więcej spalin wdychają się mieszkańcy tej ulicy i spacerujący tam. O ścierających się w ten sposób klockach hamulcowych też wspomnę. Nie zazdroszczę tym, którzy tam mieszkają i muszą wdychać właśnie te opiłki.

A tutaj temu Panu co wymyślił ten parking to proszę przyznać nagrodę za pomysł i chęci dbania o porządek i bezpieczeństwo. I reszta niech bierze przykład i albo zrobi parking pod swoim domem albo po prostu niech otwierają bramę i wjeżdżają na podwórku. Droga jest do ruchu a nie do parkowania !! A chodnik do chodzenia i jeżdzenia rowerem w sposób kulturalny, a nie tor wyścigowy. 11:14, 17.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GostyniaaakGostyniaaak

8 1

Calkowita racja. A najgorzej jak samochody staja na zakrecie. Nie widac samochodów z naprzeciwka.....Ludzie dbajcie o nasze bezpieczeństwo. 18:14, 17.10.2019


sąsiadsąsiad

18 20

A dlaczego podobnego parkingu nie zrobi mechanik samochodowy na ul.Bojanowskiego tylko klienci zostawiają swoje pojazdy na chodnikach? 11:18, 17.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

NOOONOOO

8 8

BO MECHANIK NA BOJANOWSKIEGO TO BIEDNY CZŁOWIEK I NIE KAZDY MA CHAJS ŻEBY WYDAĆ KASE NACOŚ CO BY TYLKO BYŁO ON TYLKO KASE CHCE ZARABIAC A NIE WYDAWAĆ 11:25, 17.10.2019


GustavGustav

6 6

I gdzie niby ma zrobić ten parking?
Kolejny zazdrosny się znalazł którego boli to że ktoś zarabia więcej. 14:02, 17.10.2019


do sąsiaddo sąsiad

2 0

bo czeka na to aż Ty go zbudujesz.. czepiasz się gówna.
Tak apropo to gdzie miałby go wybudować? park wyburzyć bo ktoś ma wydzimisie? taki jak Ty że przeszkadza Tobie samochód że zostawi na parkingu? zejdź na ziemie
Pozdrawiam!! 09:16, 18.10.2019


Ktoś Ktoś

17 21

Zrobisz parking na własną rękę źle.
Postawisz auta na drodze źle.
Zostawisz kawałek ścieżki rowerowej chodnika źle.
Ale jak pójdzie jeden z drugim przez drogę to mu przeszkadza bo samochód jedzie. Rowerzysta jedzie po ulicy ale też na ścieżki.
To może auta mają zostawić na rynku i iść?
A może po prostu typowa Grażyna i Janusz że muszą iść całym chodnikiem i nie daj Boże żeby było mniej miejsca bo już nie dadzą rady przejść.
12:12, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OLiOLi

8 9

byla sytuacja kierowca zaparkowal samochod przod samochodu na sciezce rowerowej, i jak tu jechac 12:13, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Radek rowerzystaRadek rowerzysta

34 6

No to jak to jest? Przepisy mówią wyraźnie 1-5-2,5m a urzędnicy, że nic się nie stało bo ktoś wyłożył własną kasę. Czyli, że jak lekarz to ok? Sorry, ale nie rozumiem. Nie mam nic przeciwko parkingom, lle akurat czesto tam jeżdżę rowerem i nie tylko tam. W ogóle ścieżki są wąskie w naszym powiecie. Gdyby iśc tym torem to na większości obowiązuje jeden kierunek jazdy. I to policji nie przeszkadza. Czyli dbamy o bezpieczeństwo na pokaz. Macie to się cieszcie robaczki i nie narzekajcie bo kiedyś nie mieliście. Jesli tak to jutro nie zapłace mandatu za przekroczenie prędkości bo przeciez nic się nie stało, a przepisy można interpretować jak się chce. Nieźle 12:14, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jak to sie stalo.Jak to sie stalo.

6 22

Ja nie wiem jak do tego mogło dojść.
Za Moich czasów ludzi to g*wno interesowało
Było przejście było dobrze I cały świat o tym nie wiedział A teraz nagle zdjęcia o gazety. Nie masz co robić? Weź się za obieranie cebuli, to może zacznie Cię interesować coś innego a nie tylko to co inni robia. 12:16, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

15 1

Urzędnicy i policjanci jeżdzą samochodami więc im na rekę, że auta parkują nie na tej drodze. Czyli tylko własny interes się liczy. Na jedych ulicach porobili zakazy parkowania, ana innyc nie dlaczego? Może mieszkają tam jakies pociotki i blokują? Może. Ale jak robić to wszystkim pod górkę a nie tylko wybranym 12:16, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EwelinaEwelina

35 5

Dla niewtajemniczonych,żadna to inicjatywa obywatelska-wybudowanie miejsc postojowych na terenie gminnym za na własny koszt. Miejsca postojowe przy prowadzeniu niektórych działalności to obowiązek. Ponadto gdyby parking był zrobiony na terenie właściciela posesji,na której działalność prowadzi to było by ok i gdyby wymiary chodnika i ścieżki były zachowane. A w rzeczywistości przesunął tylko ciąg pieszy i rowerowy o metr wgłąb działki i go zwezyl a z reszty zrobił parking,też mi coś. Prawda jest taka,że chwalić nie ma za co,bo zrobił prezent sam sobie i swoim klientom na terenie wszystkich mieszkańców. Poza tym na przeciwko jest podobny "parking",który zajmuje cały chodnik i ścieżkę w momencie,gdy auta tam parkują i trzeba wjechać z wózkiem np. na jezdnię,nie mówiąc już o minięciu się. Głupota totalna. 12:39, 17.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BobBob

13 3

Ma Pani rację!!

Dziwię się, że urzędnik wyraził na to zgodę, powinien ponieść konsekwencje takiej decyzji! Brak odpowiedzialności urzędników za złe decyzje.

Pan doktor może. To tak jakbym to ja zrobił sobie prywatne miejsce na ulicy. A przecież chodnik też należy do ciągu pieszo jezdnego! 15:04, 17.10.2019


Ja25Ja25

31 2

Co wolno wojewodzie... ? Kto może to może, a kto nie może naginać przepisów to nie może. Droga rowerowa i chodnik są tam naprawdę wąskie. Jeżeli samochód podjedzie do krawężnika to będą jeszcze węższe. 14:42, 17.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JahaJaha

8 1

Teraz ktoś wjedzie głębiej albo co gorsza autem typu kombi od tyłu to z wózkiem możesz sobie przejechać ale po aucie. 16:57, 17.10.2019


AmxcvAmxcv

23 3

Teraz sobie wyobraźmy, że każdy sobie taki parking przed domem zrobi to byśmy mieli istny slalom gigant.. rozumiem wszystko ale mogło być to zrobione trochę rozsądniej, np. przy posesji i chodnik zostałby w wersji pierwotnej, ale właściciel pewnie wolał uciąć chodnik niż swój trawnik. 16:50, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EloElo

8 10

Ale co zaoszczędził na kostce to jego :) dwa miejsca parkingowe że starej kostki po chodniku. Ma łeb. 16:56, 17.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No hejNo hej

1 0

Zrobili węższy chodnik to starczyło. 18:19, 17.10.2019


ObywatelObywatel

5 21

Ludzka zazdrość niezna granic!!! Brak słów!!! 18:35, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan29Jan29

22 2

Prawo jest prawem. Trzeba będzie poszerzyć drogę rowerową i pieszą. Teraz ruch jest po stronie urzędników i inwestora. Gdyby parking i przesunięcie drogi rowerowej i pieszej było właściwie i zgodnie z prawem wykonane, nie było sprawy. 20:14, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

3 18

Super pomysł a jak komuś przeszkadzają slalomy to zapraszam na s5 to macie cały czas prosto. 20:18, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sasiad Sasiad

18 2

Tu nie chodzi o że wybudowano tylko jak wybudowano. Pominięto tu chyba wszystkie normy dotyczące ścieżki rowerowej szerokość, promień łuku itp. Nie wspominając że gdy będą tam zapakowane auta to ogranicza one widoczność poruszającym się po ścieżce. Tak więc ewidentnie złamano tu przepisy. 21:15, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NatiNati

4 11

Rozwiązanie dużo bezpieczniejsze niż parkowanie na ulicy, co stało się nagminne. Przy wyjeździe z parkingu na Górnej (przy bloku 38) lub z Wichrowego Wzgórza często stoją dostawcze samochody, które znacznie utrudniają widoczność. To jest chyba poważniejszy problem niż wskazane na zdjęciu miejsca postojowe. 21:57, 17.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KubaKuba

2 3

Dokładnie... nie wspominając o tym że przez parkowane wzdłuż ulicy samochody co chwilę trzeba się zatrzymywać, bo przy dwóch większych autach ulica robi się za wąska. 22:00, 17.10.2019


PrawoPrawo

14 1

FUSZERKA DO POPRAWKI ! 22:06, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaśJaś

18 1

Przy przebudowie nie zostały zachowane przepisy odnośnie ciągu pieszo-rowerowego a że policjanci mówią że to wszystko jest w porządku to nie ma się co dziwić bo to sąsiad komendanta nawet jak samochody blokowały cały chodnik pod domem to nikt nie reagował ani komendant ani przejeżdżające patrole no cóż państwo prawa. 22:20, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

InspektorInspektor

11 2

Może niech naczelnik wprost powie jak to zostało załatwione ? 22:25, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jag1Jag1

10 1

W realu chodniczek wydaje się węższy niż na załączonym zdjęciu. Porażka. Wyszedł chodniczuś. Droguś rowerowuś tam nie widzę? Ostał się tylko chodniczuś. 07:05, 18.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobotnikRobotnik

2 1

Czy to na tej działce stał sprzęt i maszyny ekipy remontującej ul. Górną? 08:36, 18.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

paranojaparanoja

2 7

Zazdrość ,zawiść i pieniactwo . Zamiast do gazet, może lepiej do prokuratora, tylko warto wcześniej stosowne badania zdobić ,bo normalni ludzie tak nie reagują. 12:06, 18.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ja50Ja50

4 0

Odnieś te słowa do swojego wpisu. Trafiłaś paranojo... 19:15, 18.10.2019


Prawo?Prawo?

7 0

Śmiechu i pożałowania warte! Ludzi oburza łamanie prawa. A innych oburza, że ci pierwsi są oburzeni łamaniem prawa. Przypomnijmy: przez kilka lat sama droga nie była blokowana, ponieważ samochody parkowały na ścieżce rowerowej i nie było nigdy reakcji Policji. Teraz wybudowano parking na ścieżce i zostawiono o połowę węższy chodniczek, a powinno się zachować szerokość drogi pieszorowerowej. W jaki sposób można dokładniej wytłumaczyć oburzonym na oburzonych łamaniem prawa? Ludzie mieszkacie w jednym mieście. Ale prawo jest prawem! Czy tymi słowami kogoś obraziłem? I co nazwiecie mnie pieniakiem, obieraczem cebuli, nierobem, może konfidentem? Tutaj nie trzeba być konfidentem, bo fuszera nie jest ukryta. Fuszera jest jawna. 20:08, 18.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SprawiedliwośćSprawiedliwość

1 0

Amen. 20:16, 18.10.2019


Obywatel Obywatel

5 0

Czyli z tego co powiedział pan policjant wystarczy zachować ciąg pieszy i rowerowy tak ok. po 70 cm na każdy, no dobra po 50. Czyli można parkować na drodze pieszorowerowej, byleby nie na całej? Acha za szybą kartka z opisem sytuacji życiowej? I wtedy można spać spokojnie? 22:33, 18.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gogo

3 0

Gostyńska policja nie zważa na na przestrzeganie prawa bo co to ich obchodzi. Po co robić sobie kłopoty. Znaki zakazu zatrzymywania się i parkowania to istne zło. przykłady: Polna, Powstańców wlkp. itd. itd. są lekceważone, a bezpieczeństwo zaniedbywane. Zamiatarka nie może sprzątać bo ulice zastawione itd. Radiowóz jedzie i żadnej reakcji! To Gostyńska policja. 12:15, 19.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanekJanek

0 0

Na Mikołajczyka jest na około 15 metrach zakaz zatrzymywania się, prawdopodobnie z powodu kolektora ściekowego. I właśnie w tym miejscu niektórzy kierowcy zrobili sobie parking. Stoi przeważnie 4, 5 samochodów. Ale asy gostyńskiej drogówki nigdy tam nie dotarli. 18:04, 21.10.2019


Jan32Jan32

10 0

Jaki przydomowy? Właściciel tej posesji wykorzystał grunty miasta. Prośba do urzędników: wskażcie przepisy, na podstawie których można tak zmienić ciąg pieszorowerowy. Odpowiedzcie na pytania: czy wszyscy właściciele posesji mają prawo wybudować taki parking? czy jest to parking publiczny skoro nie jest na prywatnych gruntach? czy samochód stojący przy krawężniku, a zachowany jest ciąg drogi, blokuje drogę? czy pojęcie "blokuje" nie znaczy czasem, że droga jest nieprzejezdna? Niech ta wiedza będzie ogólnodostępna dla wszystkich mieszkańców. 21:38, 19.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Normalny.Normalny.

2 0

Parking ok. Ale połowa tego parkingu jest na ziemi miasta :) Trzeba było chodnik zostawić w spokoju biegnący prosto i parking zrobić głębiej, za chodnikiem. To co tam widzę to jakiś bez żart. :P 21:35, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%