Zamknij

Od dłuższego czasu, aptekarze alarmowali, że nocne dyżury, to dla nich kłopoty kadrowe i duże obciążenie finansowe. Teraz nie muszą dyżurowa

14:04, 04.10.2019 J.J Aktualizacja: 18:06, 04.10.2019
Skomentuj

W Gostyniu funkcjonuje obecnie 11 aptek, z czego ani jedna nie jest całodobowa. Gdzie więc kupić lekarstwa, kiedy nocą będziemy potrzebować pomocy? Jakiś czas temu takie właśnie pytanie zadała jedna z naszych czytelniczek, która do szpitala przyjechała z dzieckiem Po konsultacji z lekarzem polecono jej wykupić lekarstwa, ale nie było to niemożliwe, bo wszystkie apteki, które odwiedziła były tej nocy zamknięte. 

Gdzie w Gostyniu można kupić lekarstwa nocą? Nigdzie. Od dłuższego czasu, aptekarze alarmowali, że nocne dyżury, to dla nich kłopoty kadrowe i duże obciążenie finansowe. - W  nocy sprzedają się prezerwatywy, a nie leki ratujące życie – mówili aptekarze na spotkani w starostwie, na początku maja tego roku. - Myśmy studiowali bardzo ciężko i podajemy w nocy pojemnik na mocz albo prezerwatywy? To jest po prostu kpina w biały dzień! Przychodzą w nocy po bzdury... wtórowała jej inna farmaceutka

[ZT]46064[/ZT]

Okazuje się, że chyba nie do końca tak jest. Kilka dni temu jedna z naszych czytelniczek zadzwoniła z pytaniem o całodobowe dyżury aptek. Twierdziła, że po nocnej wizycie w szpitalu wskazano jej aptekę dyżurującą, ale była zamknięta. Jak przekonuje nie była jedyną osobą tej nocy, która szukała leków – Było ok. 1 w nocy. Pojechaliśmy prosto ze szpitala na ul. Łokietka, bo powiedziano nam, że tamta apteka ma dyżur. Stałam, pukałam, dzwoniła, ale tam nie było żywego ducha. Zaraz za nami przyjechał jeszcze ktoś, kupić i pewnie też odszedł z kwitkiem. Moja córka potrzebowała lekarstwa na uczulenie, bo lekarz zalecił, ale dostała je dopiero następnego dnia jak otwarli aptekę. - mówi nasza czytelniczka

Tymczasem podczas majowego spotkania aptekarzy z samorządowcami ustalono, że nocny dyżur powinien trwać do godz. 24.00, bo później nie ma on rzekomo sensu. Uchwałę w sprawie skrócenia godzin nocnych dyżurów radni podjęli już 30 maja przychylając się do prośby aptekarzy. Gdzie więc mieszkańcy powiatu gostyńskiego mają kupować leki nocą? Na pytanie - W jaki sposób zabezpieczona jest obecnie całodobowa dostępność do leków dla mieszkańców? uzyskaliśmy krótką odpowiedź ze starostwa - W powiecie gostyńskim nie funkcjonuje apteka całodobowa. Dyżury pełnią apteki ogólnodostępne w Gostyniu od godz. 22.00 do 24.00. W Lesznie funkcjonuje apteka całodobowa... - informuje Marek Smektała Naczelnik Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych.

W tych okolicznościach, wypada się tylko modlić, by nic złego w nocy nam się nie przydarzyło. W przeciwnym razie, przyjdzie jechać po lekarstwa do Leszna lub poczekać, aż któraś z aptek otworzy swoje drzwi, następnego dnia rano. Niejeden może wówczas może zacząć cytować słowa aptekarki z majowego spotkania - To jest po prostu kpina w biały dzień!

Tutaj znajdziecie nocne dyżury aptek do stycznia 2020 r.


 

(J.J)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(41)

jaja

8 2

to w biały dzień, czy w nocy...hm? 14:40, 04.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

HmHm

9 7

Jak ani jedna?
A Ostoja na ul. Energetyka?
Też miałam zdarzenie że musialam jechać w nocy do apteki... Tam było otwarte 14:53, 04.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zalzal

8 8

Nie rób tu kryptoreklamy. Skoro radni podjęli decyzję że nie musi być dyżurów to oni im na złośc zrobili? Słaba ta promocja w komentarzu. Wstyd 15:18, 04.10.2019


JaJa

6 1

Ciekawe że ostoja była otwarta skoro Pani z ostoi też była na tym spotkaniu 17:27, 04.10.2019


ZlaZla

34 3

No tak naprawdę ciężko o dyżur jednej osoby w nocy, ilu ludzi pracuje po nocach nikt nie karze stać przy ladzie gdy klientów nie ma, jednak w razie potrzeby ktoś dyżur powinien pełnić. To się w głowie nie mieści 14:55, 04.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XxxxXxxx

0 8

to są ludzie wykształceni po ciężkich studiach! I wcale się nie dziwie ze nie chcą pracować w nocy! To ze w filtronie czy netbox pracuje się na nocna zmianę nie znaczy,że każdy ma tak pracować. Nie podoba się to otwieraj aptekę nocna a sory trzeba najpierw studia skoczyć hihih??‍♀️ 07:03, 05.10.2019


mm

6 1

Personel szpitali też pracuje w nocy i jakoś nikt nie robi awantur, że np. pracuje na danym oddziale, gdzie w nocy nic głównie się nie dzieje i ludzie tylko śpią, a tylko raz na jakiś czas zdarzy się incydent. Ci ludzie też ciężko studiowali. Zawsze powinna być chociaż jedna apteka czynna, bo mimo że nagłe potrzeby mogą się zdarzać bardzo rzadko to zdarzają się i niekiedy od tego może zależeć zdrowie czy nawet życie człowieka. 12:27, 05.10.2019


JP NaJP Na

33 3

Na kolejne etaty w starostwie, malowidła na ścianach pieniądze są. Nie ma dla ludzi z poza ekipy. Kpina. 15:02, 04.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

borekborek

1 13

a malowidła ci przeszkadzaja no to wiemy po prl-owski skunksie co s zajeden 18:22, 04.10.2019


XxxxXxxx

23 4

Jedna banda w dzień to kasę biorę ale żeby się poświęcić trochę w nocy to już nie
15:11, 04.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Artek Artek

27 4

To jest śmiech na sali. Wczoraj pojechałem o godzinie pierwszej w nocy do apteki która miała dyżur "ostoja na energetyka" a tam ciemno nikogo nie ma dzwoniłem dzwonkiem tez zero odzewu pod telefonem tez nikt nie odbieral. To jest chotel!!!!!! 15:27, 04.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AptekaApteka

53 6

Moim zdaniem powinna powstać apteka w szpitalu i tak mają dyżur cała noc 16:01, 04.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

5555

16 2

popieram,a tak po ludzku,to w szpitalu na sorze też mogliby podać pierwszą dawkę leku,żeby moc przeczekać do rana 19:16, 04.10.2019


SaraSara

7 0

W Gostyniu nie ma SORu. 21:29, 04.10.2019


Z obserwacji wynika Z obserwacji wynika

23 12

Apteki to już nie apteki a drogerie.Idzie się po konkretny lek i otrzymuje się odpowiedź: musimy zamówić .Natomiast wszystkich suplementów pełne półki.Apteka na Witosa w tym przoduje.Nastawiona typowo na zysk nie na dobro pacjenta .Obsługa pod wszelką krytyką . 16:24, 04.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tomektomek

2 8

Weź się człowieku stuknij w głowę. Aptekarz uczył się i otworzył aptekę właśnie po to, aby przede wszystkim ZARABIAĆ pieniądze a jeśli się postara, będzie uczynny, miły i kompetentny to odniesie sukces, bo klienci sami będą chcieli u niego wydać pieniądze. Apteka to nie Caritas, żeby działać za friko "bo tak". Gdyby lek potrzebny pacjentowi na SORze był na tyle istotny, że jego brak mógłby zagrażać jego życiu, to lekarz przyjąłby pacjenta na oddział. Proste. 21:08, 04.10.2019


XX

35 4

Tak się składa, że farmaceuci wiedzieli, na jakie studia idą i co się z tym wiąże. Wiele osób pracuje na nocne zmiany. Co mają powiedzieć lekarze, pielęgniarki, diagnosci laboratoryjni czy technicy rtg? Tak samo wszyscy ciężko studiowali i wiedzieli co ich czeka. To może niech też pójdą śladem farmaceutów i w nocy nie pracują, na pewno ludzie wtedy będą zadowoleni. Ani porady lekarza, ani badania laboratoryjnego ani zdjęcia rtg. Skoro inni mogą, to reszta też ? 16:55, 04.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czas na zmainyCzas na zmainy

28 6

Wywalić z aptek wszystkie paramedykamenty to zostaną dwie, może trzy ale za to z lekami, nie z antykoncepcją, szamponami i pastą do zębów. Może wtedy konkurencja sprawi że będzie się opłacało dyżurować. To co mamy teraz to jest dziadostwo nie apteki! 17:14, 04.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RoccoRocco

9 4

Od teraz na dyżurach będę kupować tylko prezerwatywy. 18:08, 04.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XaxaxaXaxaxa

17 3

Zrobić aptekę miejską całodobową 18:22, 04.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pacjentpacjent

21 0

Jeśli faktycznie Rada Powiatu przyjęła taką uchwałę, to złamała prawo. Wojewoda powinien tę uchwałę unieważnić. Obowiązkiem ustawowym powiatów jest koordynować pracę aptek i zapewnić ich dyżury - w ciągłości czasowej. 18:34, 04.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoleszekBoleszek

6 2

Kolesie się tym nie martwią, im się kasa zgadza. 20:33, 04.10.2019


PoirytowanaPoirytowana

18 2

Moim zdaniem jesli ludzie przychodza w nocy kupic prezerwatywy, oczywiscie miedzy innymi, to swietnie ze sa na tyle wyedukowani, by wiedziec co niesie za soba stosunek bez ich uzycia. A jesli chodzi o dyzury aptek to oby nie wydarzylo sie nic zlego, wtedy sie wszystkim oczy otwora 19:04, 04.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

3 5

Nie może się wydarzyć nic złego, bo jesli ktoś potrzebuje pilnie pomocy to zostaje w szpitalu i tam go ratują, tym bardziej jak wszyscy twierdza ze w aptekach same suplementy 22:48, 04.10.2019


MagdaMagda

7 1

Tutaj chodzi o leki a ty droczysz się tymi gumami jakby to było najważniejsze . Ogarnij się. 20:53, 04.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lklk

13 2

"Myśmy studiowali bardzo ciężko(...)" - znaczna część gostyńskich farmaceutów to technicy po dwuletnim studium, a nie magistrzy - już bez przesady z tą "ciężkością". To jest skandal, że nie funkcjonuje w nocy żadna apteka, bo jedna z drugą jest oburzona, że prezerwatywy musi sprzedawać. 22:48, 04.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KrzysztofKrzysztof

2 3

Wszystko fajnie, ale nie wiem czy wiesz, że na dyżurach musi być zawsze magister. Technik bez magistra nie może apteki nawet otworzyć. Także zalecam najpierw zapoznać się z podstawową wiedzą, a później komentować. 23:06, 04.10.2019


XxxXxx

1 2

Co ty gadasz? Zaglądasz a papiery ze wiesz ze to technicy! Zgadzam się z Krzysztofem technik w sumie teraz w aptece nic nie może i musi być magister! I tak to są bardzo ciężkie studia! 07:05, 05.10.2019


lklk

6 3

W teorii magister musi być zawsze w aptece - w praktyce znam apteki w powiecie, gdzie magister przyjeżdżał raz w tygodniu, a na co dzień pracowali wyłącznie technicy. 23:16, 04.10.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

XxxXxx

1 5

Kolejny,który w papiery zagląda.... a tak na prawdę gó*** wie.... 07:07, 05.10.2019


ronron

2 5

Myślisz, że magister obsłuży cie bardziej profesjonalnie?? Naiwny. 10:20, 05.10.2019


MgrMgr

3 0

Co to technik ? Zwykły technik to to samo co sztuczny miś. 10:29, 05.10.2019


ronron

0 2

Mgr, postawię hipotezę, że jesteś zwykłym chamem. 20:27, 06.10.2019


mmmm

9 0

Personel szpitali też pracuje w nocy i jakoś nikt nie robi awantur, że np. pracuje na danym oddziale, gdzie w nocy nic głównie się nie dzieje i ludzie tylko śpią, a tylko raz na jakiś czas zdarzy się incydent. Ci ludzie też ciężko studiowali. Zawsze powinna być chociaż jedna apteka czynna, bo mimo że nagłe potrzeby mogą się zdarzać bardzo rzadko to zdarzają się. 12:31, 05.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XaxsdXaxsd

3 8

Jeszcze troche po apap do szpitala w nocy polecicie bo moze za darmo dadza 13:27, 05.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ss

0 0

to nie twoja sprawa po co polecę. Jasne? 22:48, 11.10.2019


PacjentPacjent

2 1

Może od razu na emeryturę po studiach tych magistrów, skoro tacy zmęczeni życiem? 06:43, 06.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TinaTina

3 0

Mamy przecież szpital.Tam powinniśmy w nocy otrzymac niezbędne lekarstwo.przynajmniej jedną dawkę a dalej receptę i spokojnie wykupić ją rano. 08:43, 06.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ToyaToya

1 0

Teoretycznie tak, ale to tylko teoretycznie. 11:56, 06.10.2019


eVaeVa

1 1

Mnie się przytrafiło,że w nocy dyżurująca gostyńska apteka nie miała antybiotyku, który został przepisany choremu dziecku!!! Porażka!!!Czy są otwarte w nocy , czy nie to i tak kicha!!!! 09:01, 06.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klientklient

1 0

Jak im się nie podoba sprzedaż prezerwatyw to niech je z aptek wycofają. Ale apteka całodobowa powinna być. Strzelam że we wszystkich aptekach gostyńskich pracuje 30 farmaceutów, ale pewnie jest ich więcej. Czyli maja jeden dyżur nocny na miesiąc. Chyba im dupy nie *%#)!& A są jeszcze apteki w Piaskach, Borku, Krobi, itd. Zawsze to bliżej niż do Leszna. W dzień biją taką kasę, że w nocy nie chce im się pracować. Uważam że brak nocnego dyżuru to skandal. Panie starosto do roboty !!! 22:46, 11.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%