Zamknij
NEWS

T-Mobile musi wypłacić klientom po 500 zł. Sprawdź, czy ciebie też dotyczy

Źródło: UOKiK 16:00, 26.11.2025
Skomentuj Fot. WrS.tm.pl, Public domain, via Wikimedia Commons Fot. WrS.tm.pl, Public domain, via Wikimedia Commons

Według UOKiK jeden z największych operatorów uruchamiał płatne usługi bez pełnej zgody klientów. Teraz firma będzie musiała zrekompensować straty. Chodzi nawet o 500 zł na osobę.

Według danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów usługa „Zamów z T-Mobile” umożliwiała doliczanie opłat za treści cyfrowe – gry, rozrywkę, wideo – bez konieczności potwierdzenia zakupu. Wystarczyło wejście na stronę lub kliknięcie w reklamę, aby uruchomić płatną subskrypcję, a koszt pojawiał się na rachunku za telefon.

Problem szczególnie dotyczył osób korzystających z kart SIM w routerach. SMS-y informujące o uruchomieniu usług trafiały na kartę, ale użytkownik nie miał nawet technicznej możliwości ich odczytania.

– Konsument nie może odkrywać po czasie, że "coś się samo włączyło" – zaznacza prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

– Subskrypcja zawsze powinna być świadomą decyzją, a nie skutkiem przypadku czy technicznego triku.

Operator musi zmienić usługę i wypłacić rekompensaty

Po interwencji UOKiK T-Mobile zostanie zobowiązany do wprowadzenia dodatkowego potwierdzenia zamówienia przez wpisanie numeru telefonu, kod SMS oraz świadome kliknięcie „zamawiam i płacę”. Wszystko ma być w pełni czytelne dla użytkownika, łącznie z informacją, kto dostarcza usługę, ile kosztuje i jak ją wyłączyć.

Konsumenci, którzy w latach 2018–2024 aktywowali usługę z wykorzystaniem „Zamów z T-Mobile” i nie odzyskali opłat, mogą liczyć na zwrot kosztów oraz przysporzenie w wysokości 500 zł.

Informacja o rekompensatach zostanie wysłana SMS-em (dla obecnych klientów) lub listem bądź e-mailem (dla byłych).

O jakie serwisy chodziło?

Usługi rozliczane przez operatora pochodziły od zewnętrznych dostawców m.in. Vodonline, Wizzgames, Gameland, Zaplium. Część osób nawet nie wiedziała, że została zapisana do płatnej subskrypcji – do momentu otrzymania faktury.

UOKiK zwraca uwagę, że w wielu przypadkach odpowiedzi na reklamacje były niepełne, a klienci byli odsyłani do pośredników zamiast uzyskać wyjaśnienia bezpośrednio od operatora.

(Źródło: UOKiK)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%