Według UOKiK jeden z największych operatorów uruchamiał płatne usługi bez pełnej zgody klientów. Teraz firma będzie musiała zrekompensować straty. Chodzi nawet o 500 zł na osobę.
Według danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów usługa „Zamów z T-Mobile” umożliwiała doliczanie opłat za treści cyfrowe – gry, rozrywkę, wideo – bez konieczności potwierdzenia zakupu. Wystarczyło wejście na stronę lub kliknięcie w reklamę, aby uruchomić płatną subskrypcję, a koszt pojawiał się na rachunku za telefon.
Problem szczególnie dotyczył osób korzystających z kart SIM w routerach. SMS-y informujące o uruchomieniu usług trafiały na kartę, ale użytkownik nie miał nawet technicznej możliwości ich odczytania.
– Konsument nie może odkrywać po czasie, że "coś się samo włączyło" – zaznacza prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
– Subskrypcja zawsze powinna być świadomą decyzją, a nie skutkiem przypadku czy technicznego triku.
Po interwencji UOKiK T-Mobile zostanie zobowiązany do wprowadzenia dodatkowego potwierdzenia zamówienia przez wpisanie numeru telefonu, kod SMS oraz świadome kliknięcie „zamawiam i płacę”. Wszystko ma być w pełni czytelne dla użytkownika, łącznie z informacją, kto dostarcza usługę, ile kosztuje i jak ją wyłączyć.
Konsumenci, którzy w latach 2018–2024 aktywowali usługę z wykorzystaniem „Zamów z T-Mobile” i nie odzyskali opłat, mogą liczyć na zwrot kosztów oraz przysporzenie w wysokości 500 zł.
Informacja o rekompensatach zostanie wysłana SMS-em (dla obecnych klientów) lub listem bądź e-mailem (dla byłych).
Usługi rozliczane przez operatora pochodziły od zewnętrznych dostawców m.in. Vodonline, Wizzgames, Gameland, Zaplium. Część osób nawet nie wiedziała, że została zapisana do płatnej subskrypcji – do momentu otrzymania faktury.
UOKiK zwraca uwagę, że w wielu przypadkach odpowiedzi na reklamacje były niepełne, a klienci byli odsyłani do pośredników zamiast uzyskać wyjaśnienia bezpośrednio od operatora.
Śnieg na ulicach, paragraf przy płocie. Gdzie kończy...
Część chodników przy Poznańskiej i przy Bojanowskiego powinna odśnieżać gmina Gostyń. A nie robi tego.
Tubylec
19:08, 2025-11-26
To na pewno nie jest "wyjście z klasą" Chodzi o...
Hańba nie dać dzieciom na wycieczke, jak jest możliwość 👎👎
Ręce opadają
18:49, 2025-11-26
Na dawne ogródki wjechał ciężki sprzęt. Ruszyła budowa
Chyba tych Dino już wystarczy. Jestem klientką Dino, ale przydałby się inny market, jeśli już ma jakiś powstać.🙁
Mitka
17:31, 2025-11-26
To będzie "lodowaty czwartek" Proszą o wyrozumiałość...
Mieszkacy piszą i piszą czy ktoś się zastanowiła czy któryś pracowników GSM i jak Rada Nadzorczą czy Zarząd Spółdzielni to czyta komentarze 🙂
Nikt
17:21, 2025-11-26
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz