Strajk nauczycielski trwa już ponad tydzień. Nie przeszkodziło to w przeprowadzeniu egzaminów. Nauczyciele się nie poddają i nadal walczą o godną płacę. - Atmosfera jest smutna - mówiła Honorata Kuc-Talaga, prezes oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w gminie Gostyń. Co protestujący sądzą o apelu jaki w Wielki Tydzień wystosował do nich premier Morawiecki?
Protest w oświacie trwa już osiem dni. Prezydium Zarządu Głównego Związku Nauczycielstwa Polskiego postanowiło kontynuować strajk i wystąpić do premiera o natychmiastowe podjęcie rozmów z udziałem mediatora. Ten w wzywa natomiast do "okrągłego stołu" i apeluje do nauczycieli, żeby zawiesili protest . Co o tym sądzą gostyńscy nauczyciele?
Prezes oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w gminie Gostyń – Honorata Kuc-Talaga powtarzając za Sławomirem Broniarzem ze Związku Nauczycielstwa Polskiego, nie ma wątpliwości. Nauczyciele chcą rozmawiać i czekają na odpowiedź rządu - Powtórzę to co powiedział prezes Broniarz, zaapelował on do premiera, "żeby w wielkim tygodniu podjął wielkie decyzje. Zarząd główny podejmując decyzję o kontynuacji strajku, wystąpił również do premiera o zorganizowanie jak najszybciej rozmów w obecności mediatora. Związki zawodowe i strajkujący nauczyciele wyszli naprzeciw i złożyli propozycje, chcą rozmawiać, czekamy na odpowiedź rządu - mówiła Honorata Kuc-Talaga, prezes oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w gminie Gostyń.
Nauczyciele nie tracą nadziei, że dojdzie do porozumienia. Walczą o godność, przy okazji dając sowim uczniom ważną lekcję życia - Gdybyśmy stracili nadzieję, nie przyszlibyśmy dalej strajkować, a każdy z nas wróciłby do swoich obowiązków. Jesteśmy przekonani, że teraz walczymy o swoją godność. Tak jak wielu mówi o tym, że powinniśmy pracować dla idei, to teraz przychodzimy tutaj dla tej idei. Dajemy naszym uczniom lekcje walki o własne prawa...prawa obywateli - mówiła Honorata Kuc-Talaga, prezes oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w gminie Gostyń dodając, że czas trwających egzaminów jest dla strajkujących bardzo trudny. - W momencie kiedy zaczęły się egzaminy bardzo to przeżywamy, są duże emocje i do końca będziemy ubrani na czarno. Dla nauczyciela, to przykra sytuacja, kiedy ktoś jest doprowadzony do takiej sytuacji, że nie uczestniczy w egzaminach swoich wychowanków. Do tego wmawia się społeczeństwu, że to jego wina - dodaje Honorata Kuc-Talaga.
Na razie nic nie wskazuje na to, że sytuacja w oświacie się zmieni. W rozmowie z dyrektorem jednej z gostyńskich szkół w gminie Gostyń usłyszeliśmy, że boi się podziałów jakie mogą wystąpić w środowisku szkolnym po zakończeniu strajku. Czy dojdzie do sporu pomiędzy nauczycielami? Szefowa gostyńskich związków takich obaw nie ma. - Każdy ma prawo do strajku i każdy ma prawo do pracy. Nikogo nie możemy zmusić do strajku i nikogo nie zmusimy do pracy... Zawsze staramy się, aby atmosfera była jaka najlepsza w danym zakładzie pracy i to jest najważniejszy cel - mówi prezes oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w gminie Gostyń dodając, że każdy nauczyciel w swoim sumieniu musi rozważyć, za czym się opowiada.
Rafi12:53, 15.04.2019
Chciałem wszystkim przypomnieć ze i tak dzieci by już do szkoły podstawowej nie chodziły do świat .Dziś , wtorek, środa egzaminy klas 8 więć szkoły po zamykane . Od środy przerwa świąteczna więc nauczyciele strajkują wyłącznie dla siebie.
kazik12:54, 15.04.2019
Nie zapłaciic za strajk i kogo mozna zwolnic ,to nie nauczyciele to polityczne towarzystwo na dodatek lewackie . Jak sama nazwa wskazuje nauczyciel czyli ma uczyć wiec niech uczy na autortytet zasługuje sie pracą i wiedzą nie odbębnianiem i stara gadka abys obce dzieci uczył
Janek13:00, 15.04.2019
Info dla nauczycieli...nie podoba sie to prosze ile ofert pracy
https://gostyn24.pl/pl/9_ogloszenia/102_praca_dam_prace
N-l17:31, 15.04.2019
Nie podoba sie, oferujesz prace a twoje dzieci beda matoły, sam ich nauczysz wszystkiego, powodzenia
N-l11:58, 16.04.2019
Nie podoba się to daj dziecko do prywatnej szkoły. Nie stać Cię? Zmień pracę
bej 22:34, 16.04.2019
jego dzieci pewnie już są matołami, to przecież wynika z genów ojca, co nie?
ndb13:07, 15.04.2019
niby sie tyle uczyli kazdy z nas sie uczyl za technika itp ilu nas pracuje w tym zawodzie 5%? dlaczego bo slabe zarobki a duzo wymagaja . a jak wam nauczyciele zle to wypad na czachorowo i tyle w temacie .
Q15:41, 15.04.2019
Ciebie chyba szkoła ominęła:)
Tom 15:50, 15.04.2019
albo na pakownie do cukrowni
do ndb19:50, 16.04.2019
Piszesz "słabe zarobki" , to ja Ciebie pytam , jaka pensja jest adekwatna dla "absolwenta" zawodówki , bo taki "wysoko" kształcony obecnie bardzo wysoko się ceni - za 3.000,- (netto) jako kierowca busa na początek , to absolutnie NIE. Lekarze , nauczyciele po studiach dostają 2.500,- brutto , co jest totalną żenadą.
czas egzaminu13:07, 15.04.2019
Jak Paniom nie wstyd?
Q13:57, 16.04.2019
Nie, rządowi nie wstyd...
Filyp13:08, 15.04.2019
Po co redakcja robi zegarek z tym strajkiem kogo obchodzi ich protest.... Mają prawo to niech strajkują. Tyle.
belfer14:27, 15.04.2019
A ja mam prawo do pracy a moje dzieci prawo do nauki.
Yhy10:58, 16.04.2019
Gostyń24 to typowa gazeta wyborcza. Musieli dodac ten artykuł że względu na swoje sympatię i powrót komuszków do władzy.
dndn13:11, 15.04.2019
z tego co widze na fb to juz nauczyciele swoje dzieci buntują zeby byli za nimi. takie cos powinno byc karane .. każde dziecko ccialoby zeby rodzic lepiej zarabial i wyjezdzal we wakacje z nimi. a nie ktorzy to nawet 2tyg urlopu nie dostaną od pracdawcy
Ja21:29, 15.04.2019
Jak to jest, że jeden nauczyciel nie ma czasu dla własnych dzieci. Ponieważ musi odbierać telefony, odpisywać na maile. A inni uczący w tej samej szkole udzielają korepetycji?
do Ja20:21, 16.04.2019
Tak , udzielają korepetycji z przedmiotu , którego uczą w szkole , a to ciekawe ?
53 latek13:14, 15.04.2019
Elita ,Kasta stary portfel dodatki pamiętnik nauczyciela żenada do roboty banda nieudaczników dzieciaki po podstawówkach tabliczki mnożenie nie umieją a oni chcą takie pieniądze sami gówniarze i te od które same 30stki i to Balladyny w dodatku boże same ledwo skończyły prywatne szkoły a teraz się biorą za nauczanie żenada dobrze ze już nie mam dzieci w wieku szkolnym bo bym ich chyba szok.
taki tam13:26, 15.04.2019
Dobra zasada, piłeś, nie pisz.
taki sam14:28, 15.04.2019
Do taki tam. Weź inne piguły bo bredzisz.
sor16:46, 15.04.2019
Nie nauczyłeś swoich dzieci tabliczki mnożenia. Szkoła nie wyręczy rodziców we wszystkim (choć w tabliczce mnożenia mogłeś pomóc swoim potomkom). Odniósłbym się do innych zarzutów, ale nie mogę zrozumieć ich sensu. To jakaś gonitwa myśli. Ponadto ciekaw jestem jakiego bożka wzywasz, oznaczając go małą literą.
Moli21:50, 15.04.2019
To sam trochę siedź z dzieckiem i poucz się tabliczki mnożenia. Kiedyś nauczyciel pozostawial po lekcji aby uczeń się pouczyl a teraz miałbyś pretensje że po lekcjach siedzi.
vv13:19, 15.04.2019
niech prezes honia pochwali sie swoimi zarobkami i podzieli na tych nizej szarakow
ola14:34, 15.04.2019
i szkoda, że strajkujący nauczyciele swoje dzieci na kompetencje posyłają ...
Felek 15:45, 15.04.2019
Albo do roboty albo składać wypowiedzenia. Na wasze miejsca znajdą się inni. Takie są prawa rynku. Nie podoba się to szukam innej pracy a nie krzyczę "chcę tysiąc"
Xxx19:48, 15.04.2019
Problem w tym ze właśnie nie ma nikogo w kolejce:)
;-)16:15, 15.04.2019
Z poziomu osób tu się wypowiadających widać, że edukację skończyli na etapie podstawówki. Może niech wypowiadają się osoby kompetentne, które mają jakiekolwiek pojęcie o zawodzie nauczyciela.
Wyborca 18:45, 15.04.2019
Z tego poziomu widać że strajk popierają tylko nauczyciele którzy dali się wciągnąć w walke wyborczą i stracili cały autorytet jaki mieli .Popieram każdy chce zarabiać ale kosztem dzieciaków to jest poniżej pasa
:]06:55, 16.04.2019
a Ty wiesz że ktoś już dostał plaskacza za *%#)!& komentarze?
Q14:07, 16.04.2019
W sedno:)
XD 18:34, 23.04.2019
Jacy nauczyciele tacy uczniowie.
Swoj16:34, 15.04.2019
Wy jesteście dobro narodowe w obrażaniu zwykłych ludzi nic szacunku. W szkole duża cześć niby nauczycieli uczy dzieci tyle ile umieją a resztę zarzucają na rodziców, zgroza
Saw17:48, 15.04.2019
Zero szacunku do tych pazernych belfrów niech sobie strajkują jest lipiec sierpień będzie kiedy odrabiać zaległości a przy najbliższej okazji wyje,,,, ich na zbity ryj
Q14:04, 16.04.2019
Ale ci się wylewa jad, psychiatra chyba nie pomoże.
Współczuję Twoim dzieciom...
Xyz18:09, 15.04.2019
Ciekawe kto będzie uczył te dwa roczniki w zawodówce i liceum?
True18:12, 15.04.2019
Biedni nauczyciele a co z dodatkowym dochodem z korepetycji ??? Który nauczyciel jest uczciwy i wykazuje dodatkowy dochód . Oszuści podatkowi!
Xx19:49, 15.04.2019
A kto ci broni tez udzielać korepetycji? Co nie chciało się uczyć? I teraz nie możesz...?;)
Moli21:57, 15.04.2019
Czy wszyscy nauczyciele korki udzielają!
Ciekawa 18:20, 15.04.2019
A co z podstawą programową? Która od tygodnia nie jest realizowana? Kiedy to szkoła nadrobi? Dzieci siedzą w domu, baki zbijaja a z tego co wiadomo nauka w Polsce jest obowiązkowa do 18stego roku życia. Kto teraz za to odpowie?
gostyninanka18:27, 15.04.2019
Część dzieci i tak cały rok szkolny nic nie robi.Przychodzi koniec roku szkolnego i nauczyciele odpytują i dają dzieciom szanse nieukom.
Black18:31, 15.04.2019
Winę za taki stan rzeczy ponosi rząd, który nie chce przystąpić do negocjacji że związkami zawodowymi.
Nauczyciel18:35, 15.04.2019
Rodzicu jeśli nie chcesz aby twoje dziecko nie miało zaległości w nauce zapraszam na korepetycje po godzinie.15.
Q18:07, 17.04.2019
Pisz list do Pani Zalewskiej
I ten18:21, 15.04.2019
DO ROBOTY NIEROBY !!! 1000 ZŁ PODWYŻKI ????? Chyba nie wiedzą pasożyty ile trzeba pracować na takie pieniądze. Mam propozycje : W trakcie wakacji wstrzymać im wynagrodzenia i niech idą do tyry w jakimkolwiek sektorze gospodarczym i zobaczą co to znaczy 1000 zł i jak ciężko trzeba pracować żeby tyle w uczciwy sposób zarobić. To powinno tych oderwanych od rzeczywistości niebieskich ptaków nauczyć ROZUMU.
Q18:11, 17.04.2019
Sięgnąłeś dna. Niżej upaść nie można. Ośmieszasz się. Jesteś specjalistą od siania nienawiści. Dziwię się, że Gostyń 24 nie blokuje takich komentarzy...
aom17:24, 18.04.2019
Nie uczyłeś się - tyrasz.
Z tego co czytam - pijesz.
mieszkaniec18:37, 15.04.2019
do I ten...sipa wladasz jaki narobiony zmien prace dostaniesz 1500 chyba nie ta glowka
koko18:48, 15.04.2019
Kiedy nauczyciele zaczną płacić podatki za korepetycje ????????????
Gostynianka ;-)08:42, 16.04.2019
Wystarczy poświęcić dziecku czas i pomóc mu z lekcjami i nie będzie trzeba płacić za korepetycje ;-) ale jaka część rodziców ma teraz ochotę na coś takiego?
I ten18:53, 15.04.2019
Do "mieszkańca" . Brak umiejętności budowania zdań złożonych wiele o tobie mówi. Po takiej intelektualnej ekspresji z twojej strony wnioskuje że jesteś jednym z pracowniköw oświaty. Mam podejerzenia graniczące z pewnością że po ukończeniu jakiejś WYŻSZEJ SZKOŁY GOTOWANIA NA GAZIE masz postawe roszczeniową wobec naszego biednego społeczeństwa. Jak to mówi stara mądrość ludowa " Chłop jak sie uprze to wyjdzie ze wsi , wieś z niego nigdy".
Q18:20, 17.04.2019
Ogarnij się człowieku, Twoje chore komentarze nic nie wnoszą...
Sara19:14, 15.04.2019
Strajkowac nauczycielu to w miejscu pracy-szkole, a nie na L4. Tez jestescie ŁAMISTRAJKAMI!
12319:17, 15.04.2019
Witam ciekawe co zrobił bo pan pani nauczyciel gdy by był na stole operacyjnym a lekarz zastrajkował i chciał pod wyżkę , tak się czuje młodzież , oby was to nie spotkało ???
Q16:43, 18.04.2019
Bzdurny komenrarz...
Xyz 19:52, 15.04.2019
Kończyłam szkole w Gostyniu i to właśnie tutaj nauczyciele pokazali mi piękno tego zawodu! Teraz sama uczę ale w Poznaniu i tez strajkuje! Trzymam za Was kciuki nie poddawajcie się
Moto19:55, 15.04.2019
Lenie i tyle
Podatnik21:17, 15.04.2019
Moim zdaniem to Broniarz ma w tyłku nauczycieli. On chce zrobić karierę na ich plecach. Broniarz będzie walczył do ostatniego nauczyciela. Dlatego zarządał takiej dużej podwyżki. A rząd pieniędzy nie ma i sam się zaplątał w propagandę sukcesu. Ledwo co mogą uzbierać na 500+ dla pierwszego dziecka. Nauczyciele nic więcej nie dostaną.
Polo21:49, 15.04.2019
Problem nauczycieli polega na tym ten strajk nie ma najmniejszego poparcia w naszym kraju
Do tego przydupasy pisowskie z solidarności podpisały porozumienie z nierządem
mkmk21:58, 15.04.2019
Jak czytam te tutaj "wypociny" to jak bym słyszał szczekające psy ogrodnika czyli sam nie zje innemu nie dam.Sami nieudaczniki którzy nie mieli odwagi i ambicji podjąć ważne decyzje życiowe a teraz pracują za .......zł i tylko płaczą jak im to źle.Każdy nawet nauczyciele maja prawo żądać godnej zapłaty za swoja pracę.W żadnym cywilizowanym świecie nie ma że kilof zarabia więcej od wykształconych ludzi takich jak np.nauczyciele.No ale nasz "wspaniały" rząd woli szastać kasa dla ciemnej masy aby znów wygrać wybory a nie da nauczycielom,pielęgniarką i tym podobnym zawodom bo wie ze te grupy zawodowe są za inteligentne aby na nich głosować.Ale jak może być dobrze w kraju gdzie książka(kartki) słuzy raczej do wc,a na występ takiego zera jak Sławomir to podobno zabrakło biletów w Gostyniu.Ps.I żeby było jasne.Pisał to zwykły fizyczny pracownik po szkole średniej który nie ma posadki załatwionej przez jakiegoś wujka pisiora ale zapier...la.I za marzec zarobił 7420zł. Pozdrawiam nauczycieli i życzę ZWYCIĘSTWA!!!!!!!
Gostek22:05, 15.04.2019
Przykro mi drodzy nauczyciele ale chyba się srogo przeliczyliscie. Tydzień minął, ludzie żyją już nadchodząca Wielka Nocą bądź nawet pożarem katedry w Paryżu. Nie ugraliscie nic, straciliście resztę uznania społeczeństwa. Trochę mi Was szkoda. Pozdrawiam
P.s. Prace sezonowe niebawem ruszają
Jerzy22:49, 15.04.2019
Wszystkim wylewającym tu na nauczycieli kubły pomyj, życzę wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Wielkanocnych. Mam nadzieję, że się zdążycie wyspowiadać, bo pierwsi w Niedzielę polecicie przed ołtarz do Komunii.
spowiedź14:05, 16.04.2019
Ciekawe, czy nauczyciele strajkujący na L4 polecą do spowiedzi i komunii?
Bob 23:13, 15.04.2019
Podwyżka owszem ale po 40godz tygodniowo siedzą w szkole, niech robią jak każdy obywatel a nie ja chcę tysiąc, tysiąc srysiac.
Poznanianka00:00, 16.04.2019
Przeczytałam wszystkie komentarze. I jedna refleksja mi się nasunęła "Człowiek że wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy" Nauczyciele nie dajcie się!!! DOBRANOC
no20:38, 23.04.2019
sądząc po twojej wypowiedzi tobie też się nie udało ale chociaż nick masz miastowy
twardo z nimi02:15, 16.04.2019
nauczyciela pazerni sie zrobili, po 20 godzin i 2 tysiace czesto gdzie zwykly czlowiek tyra po 40 godzin na te 2 tysiace bez takich ekstra wakacji i czesto bez dwoch tygodnii urlopu jak oni
moim zdaniem07:14, 16.04.2019
Moim zdaniem komentarze to obraz odbioru strajku,a raczej pseudo-strajku przez mieszkancow. Lajkowanie w obronie nauczycieli to chyba efekt nudzenia sie strajkujacej grupy i praca z telefonem zamiast z uczniami. Czyli takie poprawianie sobie samopoczucia. Kiedy piosenki,muczenie i przebieranie? Jaki kolor sukienek dzisiaj?
kasia08:15, 16.04.2019
w samo sedno !
Dziwna sprawa07:18, 16.04.2019
Rozmawiałam wczoraj z nauczycielem i zapytałam wprost co z edukacja dzieci i młodzieży? Co z podstawą programową, która nie jest realizowana? Usłyszałam " a to to teraz zeszło na drugi plan..." no tak czyli w szkole nie chodzi o to żeby uczyć tylko żeby dobrze zarabiać... Żal
kasia08:39, 16.04.2019
zawsze tylko o kasę chodziło...
Qwerty07:32, 16.04.2019
Banda nierobów.Od lenistwa w głowach wam się poje..ło.Czy wy wiecie co to jest chodzić co dzień do roboty na 8 godzin dziennie i jeszcze w soboty .Chętnie z wami się zamienię. Zapraszam do Gostynia na ul Poznańską będziecie łużeczka do dzieci robić.Zobaczymy ilu z was za 1650 zł wytrzyma 1 miesiąc .
Darmozjady I cwaniaki.
Iza18:51, 16.04.2019
Proszę zajrzeć do słownika i sprawdzić pisownię wyrazu łóżeczko. Sądzę, że warto rozważyć powrót do szkoły. Tak, tak na lekcje z ortografii.
hehehe10:09, 16.04.2019
za chwilę się pieniążki skończą i FUNIE wrócą do pracy
Q18:23, 17.04.2019
No i z czego ta radość???
Ala10:23, 16.04.2019
Jak najbardziej popieram strajk nauczycieli. To jest jeden z tych zawodów, gdzie zarobki powinny być wysokie, w końcu właśnie od nich zależy, jacy będziemy w przyszłości. Być może dzięki nim więcej osób będzie wybierał karierę nauczyciela w szkole publicznej, dzięki czemu będzie większa konkurencja. W ten sposób zyskamy jakość. Jednak nie można też zapomnieć o ogólnej reformie i np. lepszej kontroli pracy nauczycieli i efektów ich pracy. Poza tym wiele zależy od dyrekcji, żeby nie bali się zatrudniać osoby, które po prostu lepiej się do tego nadają i nie mają pracy tylko przez nepotyzm.
Tak10:55, 16.04.2019
Nauczyciel powinien godnie zarabiać bo jest po rodzicach wzorem dla ucznia. To on pomaga im zdecydować jaki wybrać kierunek na przyszłość. Jest na utrzymaniu państwa i za taki strajk z narażeniem tych uczniów na powtarzanie klasy lub nie napisanie egzaminu powinien być zwolniony za niedopełnienie obowiązków. Najbardziej boli jednak nie to że strajkują bo tylko kasa się liczy a to ze popierają Partie Oszustów na smyczy zachodu... Studia to wylęgarnia lewactwa.
Wójt10:48, 16.04.2019
Tylko kasa i kasa a gdzie dobro ucznia. Z głodu nie przymierają a chcą jednorazowo podwyżki tyle co nikt nie dostał. Postarali by się o poprawę nauczania, były by efekty to kasa w jakims stopniu by się należała. Niech nauczyciel da teraz uczniom sprawdzian sprzed 20 lat to będzie ciekawe porównanie ile nie zaliczy.
Szkoda że mamy w jakimś stopniu tak ograniczonych nauczycieli i są ślepo e kogoś wpatrzeni nie mając własnego zdania a strajkuje bo inni strajkują i na siłę się upierają to nie jest protest polityczny...
Majki10:53, 16.04.2019
Polecam zająć się sobą i nie wypowiadać się osobom, które pracę nauczyciela widzą przez pryzmat swojego zaściankowego rozumu. Popracujcie w zawodzie, wtedy się wypowiadajcie jak to każdy z nich ma dobrze. To jest tak jak w każdej grupie zawodowej - są tacy co bąki zbijają, ale są też porządni nauczyciele. Zresztą każdy ma prawo do zawalczenia o lepsze warunki, a z tego co wiem, póki co nie odbywa się to kosztem dzieci. Z tego co widzę to duża część komentujących przyjmuje postawę "ja mam źle, to dlaczego oni mają mieć lepiej"? Tfu.
Stażysta11:21, 16.04.2019
1700 zł na rękę, 17 godzin tygodniowo przy tablicy, plus jakieś 30 godzin tygodniowo w domu na uzupełnienie dziennika, sprawdzenie zeszytów, sprawdzianów, kartkówek, uszykowanie materialy na następny dzień itp.
Pracy jest dużo, wypłata kiepska ale trzeba mieć w życiu jakieś wartości. Strajku nie popieram nawet własnym kosztem bo najważniejsze są dzieci i ich przyszłość.
Powtarzanie tezy to nie jest strajk polityczny tylko obniża szacunek społeczeństwa do nauczyciela. Każdy ma rozum i widzi...
Ulica i zagranica11:07, 16.04.2019
Z tego co się orientuję w Holandii uczniowie nie mają ŻADNYCH prac domowych a nawet nie zabierają książek do domu, wszytko zostaje w domu. Wiedzę mają jedynie taką z tego co wyniosą z lekcji. Gdyby ten system wprowadzić w Polsce odbyła by się ciekawa weryfikacja nauczycieli, którzy się nadają do zawodu i potrafią coś przekazać lub ci którzy pracują dla kasy i dodatków. Na miejsce takich była by już kolejka chętnych a to by pozwoliło na rywalizację i rozwój nauczycieli.
fiu12:22, 16.04.2019
Tak jest w wielu europejskich szkołach.Koncowy test jest sprawdzeniem pracy nauczyciela.
Ja12:28, 16.04.2019
Za czasów PO tez tak było jak w Holandii. Nie było sprawdzianów w 6 klasie i III klasie gimnazjum, nie zadawano zadań domowych, nauczyciele pracowali przy tablicy 24 godziny, nie brali urlopów na poratowanie zdrowia, nie likwidowano szkół, co roku spora podwyżka szczególnie zapamiętam ta z lat 2012-2015 a czasami kubełek założyło się na głowę zapracowanego nauczyciela. Chce tak jak było za PO. Róbta co chceta.
???11:51, 16.04.2019
Dlaczego jest tak wielu hejtujących nauczycieli? Wszystkim się nagle tak fantastycznie żyje w naszym kraju? Ta grupa zawodowa odważyła się upomnieć o swoje. Spędzają z dziećmi więcej czasu niz niejedni rodzice, którzy wymagają często od nauczycieli wychowania ich dzieci w pełnym zakresie, bo sami nie są w stanie wlasnym dzieciom przekazać zadnych wartości. Może odwróćmy sytuację: nie podoba Ci się strajk, zapisz dzieci do prywatnej szkoły....nie stać Cię? Zmień pracę....
prosta odpowiedz12:36, 16.04.2019
Forma i moment strajku drodzy Panstwo i uderzenie w dzieci czytaj egzaminy,matury...to odpowiedz na pytanie dlaczego ???
NY Times12:45, 16.04.2019
Z większości z tych karykatur ortograficzno-gramatycznych wyłania się obraz prostego, żeby nie napisać prymitywnego społeczeństwa, w którym każdy każdemu jest wrogiem. Ale to nasza smutna historia...lata niewoli, wojen, komuny, doprowadziły do powstania zaniedbanego mentalnie i kulturowo narodu, w którym nie ma za grosz ogłady. Z ofiar łatwo stać się katem. To nasza przypadłość ogólnonarodowa jak i personalna. Chodzi o to żeby dobić, podciąć skrzydła, wyszydzić, zrównać z błotem. A teraz do rzeczy : każdy ma prawo do godnego życia ; mechanik, sprzedawca, nauczyciel czy konduktor w pociągu. Każdy ma prawo wyrazić niezadowolenie, strajkować czy pikietować. Jeśli to robi, to ma chyba powód ku temu. To on najlepiej wie co można poprawić w swojej pracy. Co jest ok a co nie tak. Nikt, kto nie ma pojęcia o tym co robi nie powinien zabierać głosu. Jednak polaczki są inne...wszechwiedzące, wyrocznie wręcz. Skacze Małysz, wszyscy są specami w skokach, jedzie Kubica, wszyscy wiedzą na jakiej mieszance powinien startować, strajkują górnicy, wszyscy byli pod ziemią i wiedzą jaka to bułka z masłem, strajkują nauczyciele, nie ma nikogo kto nieznałby ich warunków pracy. Czy ja, drogi przysłowiowy pracowniku Filtronu, piszę w komentarzach żeś nierób, leń, szantażysta gdy starasz się o podwyżkę? Czy boli mnie to, że sąsiad pracuje w banku i co roku w ramach premii lata w różne zakątki świata a ja nie? Czy zazdroszczę lekarzowi, który zarabia 10 albo 20 tysięcy i jeszcze strajkuje "bo mu mało"? Otóż nie drogi polaczku z komentarzy. Z prostej przyczyny...po pierwsze nie wiem na czym dokładnie polega ich praca, więc nie mam prawa oceniać, kto ile ma zarabiać i mieć wolnego. Po drugie, cieszy mnie gdy ktoś walczy o swoje, stara się, ma siłę, ambicje i wiarę, że robi to po coś. W przeciwieństwie do 99% z Was tutaj zebranych, którzy zaspokajacie swoją mentalną zgniliznę odpowiednimi do swojego poziomu komentarzami. Pozdrawiam ludzi pozytywnych!
hehehe12:59, 16.04.2019
wypad
Q14:08, 16.04.2019
W sedno!
Ig17:28, 16.04.2019
Bardzo w punkt. Zgadzam się w 100%. Mentalnej wzwyżki nie ma co się spodziewać po większości zebranych tu "komentatorów" :)
tom23:38, 16.04.2019
......a ty dawno pozbyłeś swej mentalnej zgnilizny ?/w swym pionie ? /
song14:09, 16.04.2019
A czy są jakieś strajk-songi ze szkół powiatu gostyńskiego?
KASIA15:27, 16.04.2019
trzeba to zgłaszać do US !!!
olaa15:29, 16.04.2019
trzeba by zgłaszać dodatkowy dochód nauczycieli do US , bo z korepetycji się nie rozliczają...
Jestem17:21, 16.04.2019
A tym, którzy na korepetycje uczęszczają trzeba dopisać na wszelkich świadectwach i dyplomach: był tak tępy, że nie pojmował na lekcji i trzeba mu było powoli 5 razy na prywatnych lekcjach tłumaczyć.
kasia21:06, 16.04.2019
do Jestem :Znam też takich nauczycieli , którzy maturę dwa razy zdawali ... i takich ,którzy mówią , ze nie są od tego ,żeby dwa razy tłumaczyć .... więc wcale tak dobrze nie jest z tym przekazywaniem wiedzy !
kasia 09:28, 17.04.2019
do Jestem : a może nie uczeń jest ''tępy'' [ słowo ''nauczyciela'' ] tylko nauczyciel do d... . ta wypowiedz mówi sama za siebie , poziom żenujący ... i takie osoby uczą w szkołach ? ŻĄL
kasia20:55, 16.04.2019
Komentujący tu nauczyciele przechodzą samych siebie ... poziom ZERO . Czytam i nie wierzę ... a ponoć tacy inteligentni ...
Q18:16, 17.04.2019
Spójrz na siebie, nie wiesz kto jest autorem komentarza, nie znasz człowieka i piszesz ZERO
Ulica Ciebie wychowała, bo rodzice chyba zapomnieli
kasia10:55, 18.04.2019
do Q: czytanie ze zrozumieniem , poziom wypowiedzi ZERO
Q16:54, 18.04.2019
Jednak Kasiu inteligencją nie grzeszysz
jan18:30, 17.04.2019
mało płacą to zmień prace , nikt na siłę nie trzyma nauczycieli, Proste non ba proste:) wolny rynek się kłania!! Nie ma ludzi niezastąpionych!!!!
Lekcja21:21, 17.04.2019
Niech to, jak nas traktują rodzice, da nam lekcję właściwego postępowania! Nie litujmy się nad rodzicem, który w czerwcu przyjdzie nas błagać o dopuszczający dla swojego leniwego dziecka albo o korepetycje. Może poprawić ocenę w sierpniu na egzaminie poprawkowym. Nie organizujmy wycieczek, dyskotek, nie przygotowujmy uczniów do konkursów. Nie odbierajmy telefonów od rodziców, którym nie chciało się przybyć na zebranie. Od teraz pracujmy tylko tyle, ile jest konieczne. Tak nas będą traktować, jak sobie na to pozwolimy...
Obserwator22:42, 17.04.2019
Proszę o jakość debaty. Jednak rzucam na stół temat na rozprawkę (w związku ze zbliżającym się czasem matur): "Uczeń jako zakładnik ciała pedagogicznego w walce (politycznej?) o godne zarobki".
mark107:06, 18.04.2019
pensja nauczyciela zaczyna się od 1850 zł netto, do tego trzynastka na początku każdego roku, czternastka czyli tz. wczasy pod gruszą na wakacje,nagroda w dniu nauczyciela,dodatek dla dyplomowanego 500 zł,wypłata pierwsza pod koniec każdego miesiąca, druga na początku miesiąca za nadgodziny. Pozdrawiam
Sasiad nauczyciela12:58, 24.04.2019
Poproszę o udostępnienie pita to będzie uczciwie a nie jakieś gadanie ,w większości firm prywatnych tak jest jeden zarabia więcej a drugi nygus mniej
Rodzic10:30, 18.04.2019
Myślę że nauczyciele będą konsekwentni w strajku i w święta będą w szkołach ,no chyba że chodzi im wyłącznie o robienie zadymy przed wyborami i poparcie dla totalnej
do "kasia"13:21, 18.04.2019
Z analizy tych komentarzy wyłania się jeden wniosek. Najbardziej "pod górkę" do szkoły miała "kasia". "kasiu", życzę abyś poradziła sobie ze szkolną traumą oraz - mimo wszystko - sukcesów w innych dziedzinach życia. Może coś w końcu ci się powiedzie.
Ja ta sama15:12, 18.04.2019
Jak bedzie po strajku to jeszcze okaze sie ze w weekendy do szkoly bedzie trzeba dzieciaka poslac bo material zalegly wcale sie wtedy nie zdziwie jak dzieci nogi tam nie postawia a nauczyciele moga podziekowac tylko jednemu gosciowi gratulauje pomyslu powodzenia
Nauczyciel12:55, 24.04.2019
Korepetycje zapraszam po godzinach
Q16:46, 18.04.2019
Bzdura, żadnego odrabiania nie będzie. Skąd takie informacje?
Rodzice12:53, 24.04.2019
O co oni walczą o kasę tylko czy o podniesienie pensum bo mają najniższe w Europie,może pity niech pokazują to zobaczymy biedę jaką mają.
byk15:18, 24.04.2019
do roboty nygusy
rolnik12:16, 27.04.2019
do byk
Byki należy zasadniczo kastrować, a potem wołu zaprząc do pługa.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
25 9
Co za bełkot. Naucz się najpierw pisać ze zrozumieniem