Analizując wpływ COVID-19 na handel elektroniczny nie sposób nie rozpocząć od porównania sytuacji przed i w trakcie trwającej pandemii. Do końca ubiegłego roku czynnikami napędzającymi wzrost rynku handlu elektronicznego na świecie był silny i stabilny przyrost liczby użytkowników Internetu oraz rosnąca świadomość związana z zakupami w sieci.
Na rynek online coraz częściej wprowadzano nowe produkty i umożliwiano ich nabywanie po niższych cenach. Dodatkowo rosła dostępność produktów ekskluzywnych, które można było nabyć trochę taniej dzięki bezpośredniemu kanałowi dystrybucji i korzyści skali. Wszystko to przyczyniało się do stabilnego wzrostu e-commerce na świecie.
W momencie, gdy na świecie panuje pandemia COVID-19, od społeczeństwa oczekuje się zachowania dystansu społecznego i pozostania w domu, a co za tym idzie, stwarza się idealne warunki do robienia zakupów online.
Handel elektroniczny to oczywiście nie tylko artykuły dostarczane pod dom klienta, ale również różnego rodzaju usługi internetowe, na przykład gry online, które cieszą się większym zainteresowaniem niż wcześniej. Inwestowanie w rozrywkę staje się jeszcze łatwiejsze, dzięki szerokiej dostępności kodów rabatowych i kuponów, takich jak tych do gry Star Stable: https://promocodius.com/pl/shops/star-stable-kody, które umożliwiają dłuższą i bardziej emocjonującą rozgrywkę.
W połowie tego roku wiele państw i regionów zaczęło stopniowo się otwierać, umożliwiając swoich obywatelom swobodne przemieszczanie się oraz nieograniczony dostęp do sklepów stacjonarnych. Jednak nawet pomimo tego, nadal obserwowana jest duża aktywność związana z zakupami online i wciąż jest ona większa niż na początku roku 2020.
Nie jest niespodzianką, że obecny rok 2020 przyniósł ogromne zmiany w priorytetach zakupowych większości klientów. Na początku roku kupujący masowo zamawiali artykuły pierwszej potrzeby, artykuły higieniczne, trwałą żywność czy zabawki, aby zapewnić dzieciom rozrywkę w domu. Większą popularnością zaczęły cieszyć się witryny oferujące dodatkowe zniżki i kupony na zakupy online, takie jak Promocodius Global.
Dom stał się dla wielu osób swoistym centrum dowodzenia - wielu pracowników rozpoczęło pracę z domu, dzieci miały przerwę w chodzeniu do szkoły i przedszkoli oraz uczestniczeniu w zajęciach pozalekcyjnych, w obliczu zamykania granic czas wolny zaczęto spędzać w przydomowym ogródku lub na tarasie. Nic dziwnego, że kupujący zaczęli bardziej inwestować w remont własnych mieszkań i doposażaniu ogrodów oraz inwestować w sprzęt umożliwiający rozrywkę w domu (komputery, laptopy, konsole do gier, telewizory).
Kupujący przyzwyczaili się też do robienia wielu zakupów online, zwłaszcza w tych kategoriach, które nie były tak popularne przed pandemią COVID-19. Aby zapewnić sobie “samowystarczalność” w jak największej liczbie przypadków dużym zainteresowaniem cieszył się sprzęt do własnoręcznego wypieku chleba, sprzęt sportowy do ćwiczeń w domu, zestawy do manicure hybrydowego czy oprogramowanie i kursy pozwalające rozwijać wiedzę.
Okres zamknięcia to dla wielu osób czas pracy z domu - zakupy eleganckich ubrań do pracy nie są już priorytetem, znacznie większą popularnością zaczęły cieszyć się wygodne dresy. Podobnie z podróżami - kupujący nie wykazywali zainteresowania na przykład zaopatrywaniem się w walizki czy plecaki.
Ciekawym zjawiskiem jest zmiana zachowań konsumentów w sklepach internetowych. Przed pandemią można było zaobserwować, że większa liczba osób odwiedzających sklepy internetowe wyłącznie przegląda dostępne tam towary. Jednak pod koniec marca i przez większą część kwietnia liczba osób robiąca zakupy w sklepach znacznie przewyższyła liczbę osób przeglądających ofertę sklepów. Liczba zamówień zaczęła gwałtownie rosnąć od 11 marca, gdy Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła COVID-19 globalną pandemią i w wielu krajach ogłoszono zakaz podróżowania - między innymi w USA znacznie ograniczono loty do Europy.
Co najmniej 120 proc. płacy minimalnej – jest propozycj
IM WCIĄŻ MAŁO.... DOADATEK ZA STAŻ, 13- KI ZA WYSŁUGĘ LAT I ODPRAWA PROCENOTOWO WIĘKASZA ANIŻELI W INNYCH FIRMACH.
PODATNIK1
12:52, 2025-07-13
Radny Stróżyński:Nie jesteśmy przeciw migrantom, ale...
To niech sobie zaprosi pod swój dach. Wy...ć stąd
Won stąd
12:06, 2025-07-13
Zbóje porwali tłum! Jorrgus dobił serca hitami ...
Oglądając filmy i zdjęcia z pogorzelskiej 2 dniowej biesiady widać jak na dłoni komu zależy na tego typu imprezach. Pierwsze rzędy to niepracujący elektorat PiS, matki samotnie wychowujące, discopolowa młodzież i emeryci. Czy ci którzy na to wszystko pracują powinni się godzić żeby miasto liczące 2 tys mieszkańców wydawało 150 tys zł na tego typu wątpliwą rozrywkę?
Podsumowanie
11:10, 2025-07-13
Miliony na szkoły. Ale kto będzie się w nich uczył?
SZELEJEWO a nie Szalejewo
M
10:50, 2025-07-13
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz