Sejm przyjął ustawę przesuwającą termin wdrożenia obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) o rok później niż pierwotnie planowano. W związku z tym Ministerstwo Finansów zapowiedziało etapowe wprowadzenie nowych przepisów oraz uproszczenia obowiązków dla przedsiębiorców.
W związku z przesunięciem daty rozpoczęcia obowiązywania KSeF, Ministerstwo Finansów postanowiło podzielić prace legislacyjne na dwie części. W projekcie legislacyjnym znajdą się propozycje uproszczeń obowiązków związanych z wdrożeniem KSeF oraz propozycja etapowego wejścia w życie obowiązkowej e-faktury:
Przesunięcie terminu daje przedsiębiorcom więcej czasu na przygotowanie się do nowych wymogów.
- Przedsiębiorcy mają więcej czasu na zapoznanie się z darmowymi narzędziami stworzonymi przez resort: Aplikacją Podatnika oraz e-mikrofirmą. Niebawem ma się pojawić Aplikacja Mobilna KSeF, która umożliwi wystawianie podstawowych faktur, ich korekt, a także pozwoli na podgląd faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF” – mówi rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu, Małgorzata Spychała-Szuszczyńska.
Na dzień dzisiejszy nic się nie zmienia w procesie wystawiania przez przedsiębiorców faktur. Nadal mogą oni korzystać z dotychczasowych narzędzi i rozwiązań.
Od stycznia 2025 roku zostanie uruchomiona specjalna infolinia Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) dla spraw związanych z KSeF. Pracownicy urzędów skarbowych będą dostępni do udzielania odpowiedzi na pytania związane z działalnością systemu. Aby uniknąć kolejek, przedsiębiorcy mogą umówić się na wizytę w urzędzie na konkretny dzień i godzinę, korzystając z formularza dostępnego na stronie internetowej. Można przy tym dodać komentarz i wskazać, że tematem spotkania jest uzyskanie informacji nt. KSeF.
Ministerstwo Finansów zachęca przedsiębiorców do korzystania z dostępnych zasobów i wsparcia w przygotowaniu się do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur.
[ALERT]1716368939225[/ALERT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz