Zamknij

Jeżeli wszystko zostanie uzgodnione, to handlować na targowisku będą mogli wyłącznie kupcy sprzedający artykuły spożywcze. Inni musza poczek

11:47, 30.03.2020 J.J Aktualizacja: 11:57, 30.03.2020
Skomentuj

Skoro markety są czynne, to dlaczego targowiska są pozamykane? – takie zapytania przewijają się często pod naszymi artykułami o koronawirusie. Wcześniej wszystkie tego typu miejsca, z wyjątkiem prywatnych zostały w naszym powiecie zamknięte. Jest jednak szansa, że handel produktami spożywczymi może powrócić na gminne bazarki. Trwają konsultacje w tej sprawie.

Odkąd gminne targowiska zostały zamknięte wiele osób zastanawia się dlaczego tak się stało? - Skoro markety są czynne, to dlaczego targowiska są pozamykane? - pyta jedna z czytelniczek Gostyn24. Coś w tym jest, dlatego pytamy dyrektora ZGKiM w Gostyniu czy w najbliższym czasie wróci możliwość handlowania na miejskim targowisku? - W najbliższy wtorek na pewno jeszcze nie. Patrzymy na zalecenia, ale decyzje o wznowieniu handlu musimy podjąć po konsultacji z Sanepidem, a tej informacji zabrakło w piśmie od Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gostyniu, który napisał, że gmina ma podjąć decyzję sama – informuje Marcin Krawiec, dyrektor gostyńskiej komunalki

Jeżeli wszystko zostanie uzgodnione, to handlować na targowisku będą mogli wyłącznie kupcy sprzedający artykuły spożywcze. Będą oni też musieli dostosować się do nowych wymogów związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa klientom i samym sobie. Kupujący nie będą mogli dotykać produktów, a na stoiskach muszą się znaleźć także środki dezynfekujące. Również odległości między klientami będą musiały być zachowane, więc na towarzyskie pogawędki, raczej nie będzie miejska. Zarządca powinien też zapewnić wszystkim możliwość zdezynfekowania rąk przy wejściach na targowisko - Na wejściach do targowiska muszą znajdować się płyny do dezynfekcji, podobnie na stoiskach, a klienci nie mogą mieć kontaktu z żywnością, tylko sprzedawcy będą ją mogli podawać. Trzeba będzie zachować odpowiednie odstępy, więc potrzebne będzie też odpowiednie oznakowanie. - dodaje Marcin Krawiec dyrektor ZGKiM w Gostyniu

Na razie targowisko w Gostyniu, jak i pozostałe w powiecie gostyńskim są nieczynne do odwołania Podobnie jest w ościennych powiatach. Wszyscy czekają na konkretne wytyczne, by zminimalizować zagrożenie

Nasuwa się tez pytanie ilu kupców będzie mogło wystawić swoje stragany? - Jeśli chodzi o kupców, którzy regularnie do nas przyjeżdżają to mamy ok 40 stanowisk. Pytanie czy w przypadku zamknięcia targowisk w innych miejscowościach, nowi handlowcy nie będą chcieli przyjechać do Gostynia? Dlatego musimy się zastanowić, jeśli otworzymy targowisko, to czy wpuszczamy także tych, którzy do tej pory u nas nie handlowali? - przekonuje Marcin Krawiec

Foto: Arch. G24

(J.J)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(29)

gostyniankagostynianka

30 10

Nie róbcie tego w momencie nasilania się pandemii . Jesteśmy na dzisiaj bezpieczną enklawą,po co kusić los? Jaką kwarantannę zrobicie gdy ktoś z kupujących lub kupców będzie nosicielem wirusa? W warunkach targowiska o odkażaniu i bezpieczeństwie sanitarnym nie ma mowy. 12:09, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OnOn

9 4

A w sklepach jest? Zgrupowanie ludzi trzeba rozlozyc na wiekszy teren wiecej miejsc do handlu wtedy nie bedzie kolejek w sklepach. 14:13, 30.03.2020


reo

wqewqe

10 5

brabezpieczną enklawą hahahha
pewnie mamy tego syfu więcej niż inni tylko tego nie badają bo k testów 12:41, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ról ikRól ik

5 6

Bierz się pensje Dyrektora czy Burmistrza to trzeba podejmować samodzielne decyzje. Psychotechnika? 12:49, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mkgostynmkgostyn

15 4

Faktycznie enklawa, ale czy to prawda"prawdziwa?" Wielu jest ludzi na kwarantannie. A ich rodziny w ruchu. Jestem jednak za otwarciem targowiska z zachowaniem proponowanych ostrożności. Chyba wiatr szybciej przegoni wirusa na targowisku niż w marketach gdzie przebywa jednocześnie zbyt wielu klientów, nie mówiąc już o niezbyt czystych koszach i wózkach. Serdecznie pozdrawiam wszystkich podziwiających słoneczko przez szyby. Okazje je umyć :) 12:53, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

alalaalala

1 2

Właśnie drogi autorze tych słów (bo na pewno jesteś facetem) ściereczka i jazda ze swoimi okienkami, żebyś więcej takich "mądrości" nie wypisywał. Przy okazji możesz jeszcze lustra przemyć i wiele innych w normalnym domu się znajdzie... 18:33, 30.03.2020


123123

14 7

pewnie to teraz najgorszy moment żeby otwierać targowisko znam starszych ludzi którzy strasznie przeżywają brak pójścia do kościołów jak im otworzą targ nawet z pięcioma straganami to spędzą tam godzinę łażąc i gadając z każdy kto się rusza 13:06, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

maramara

8 4

Mam podobne zdanie jak gostynianka...choć rozumiem tych ,którzy żyją z handlują warzywami.Jednak nie wyobrażam sobie kto ogarnie kupujących.Gdyby ludzie byli zdyscyplinowani...ale nie są.Chyba,że stragany byłyby rozstawione kilka metrów od siebie np w wjednym rzędzie,żeby uniknąć zagęszczenia gromadzenia się ludzi.Jeśli będzie kilka rzędów jak było wcześniej to nie da się uniknąć gromadzenia(mielenia się).Łatwiej jest kontrolować ludzi wchodzących do Marketów,bo uważam ,iż pracownik sklepu powinien mieć nadzor nad iloscią wchodzących i wychodzących...trochę wysiłku i dałoby się to ograniczyć,szczególnie w takich miastach jak nasze.W dużych jest to większy problem.Jednym słowem należy się cieszyć ,że mieszkamy na prowincji.ZOSTANMY W DOMU. 13:23, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mara mara

10 2

ZOSTANMY W DOMU...to jest dziś haslo najczęściej powtarzane,bo jest lekka szansa aby Polska uchronila się przed tym co stało się w zachodniej Europie.Zależy to od nas czy będzie się stosować do wytycznych.Są ludzie ,którzy muszą narażać swoje życie ,żeby ratować innych...więc doceniajmy to przez nie kontaktowanie się wzajemne. 13:39, 30.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

On.. On..

4 4

MUSZĄ NARAŻAĆ SWOJE ZYCIE? Prosze mi podac przyklad dlaczego sprzedawczynie w sklepach MUSZĄ narazac swoje życie. One tez maja rodziny i domg do ktorych wracaja codziennie. Gdzie jest panstwówka teraz? Nauczyciele i inne darmozjady Kombinezony rękawice i odkarzac przystanki i ulice jak to sie robi w Chinach!!!! Większy pozytek z tego bedzie jak e-nauczania.... pozdrawiam 14:21, 30.03.2020


Onn... Onn...

8 1

Co byscie zrobili gdyby nie rolnicy, sprzataczki, lekarze, sprzedawczynie itd... sie pytam co byscie teraz dali jesc swoim dzieciom???? To nie nie rolnikow wina ze nie moga sprzedawac na targu to Nasza wina bo zachowujemy sie jak bysmy postradali zmysly. Apeluje targowiska powinny byc czynne co spowoduje zmniejszenie kolejek w sklepach. A zarazem powinny byc ustawione osoby w kombinezonach ktore beda przestrzegac chociażby samym swoim wyglądem do zachowania ostrożności. 14:37, 30.03.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


AlealeAleale

6 5

Ale po co ja sie pytam? Po co? Zeby polepszyc nasza sytuacje? Przeciez to tylko pogorszyc moze wszystko. Ludzie siedzcie na tyłkach i sie cieszcie ze zyjecie 14:00, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BBZBBZ

11 4

A co mają powiedzieć handlujący jak to jest ich jedyne źródło dochodu Tarcza premiera ich nie dotyczy 14:24, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

przedsiębiorca_kula_przedsiębiorca_kula_

8 0

Syty głodnego nie zrozumie. Prowadzę działalność gospodarczą i rozumiem. Zaczynam zarabiać jak zapłacę ZUS, kredyt na sprzęt do prowadzenia działalności i potem jak zostanie to reszta dla mnie. 15:08, 30.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Onn..Onn..

5 0

Brawo piękne słowa. Syty głodnego nie zrozumie. Pozdrawiam 15:28, 30.03.2020


xavixavi

1 1

to idz do pracy w filtronie a nie siedzisz na targowisku no chyba ze jestes rolnikiem to rozumiem 08:37, 31.03.2020


mara mara

4 1

Mówiąc o tych ,którzy narażają życie mam na myśli wszystkich ,którzy muszą pracować tzn sł. zdr.,markety, stacje bezynowe itp.Są to prace gdzie kontakt z ludzmi jest konieczny a tym samym niebezpieczny dla obu stron..więc wyrazmy swoje docenianie,że ktoś musi się narażać prze nasze przestrzeganie obostrzeń żeby ich jak najmniej narażać.Dlatego będę ciągle prosić ZOSTANMY W DOMU.Załatwiajmy tylko konieczne sprawy.Słuchałam wypowiedz pielęgniarza ,który wyprowadził się z domu żeby chronić swoją rodzine a potem widział na bulwarach nad Wisłą beztroską młodzież popijącą piwko.Widząc to serce chciało mu najprawdopobniej pęknąc...takie lekceważenie zagrożenia kiedy on musi ponosić takie koszty.ZOSTANMY W DOMU> 16:02, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do maraDo mara

6 0

Co ty taka aktywna jak święta nawołujesz do siedzenia w domu. No siedź jak ci świeże powietrze szkodzi. Ja uważam, że każdy ma rozum wie co to za wirus
i jak będzie z rozwagą się zachowywać to nic mu nie powinno zaszkodzić. Zresztą widać, że ludzie są ostrożni. Ty lepiej nawołuj by robiono ludziom testy, zwłaszcza tym co wrócili do kraju. Teraz nasza władza celowo tego nie robi by pokazać, że trzeba odbyć wybory. Zobaczymy co będzie po wyborach . 18:33, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

maramara

0 0

Jestem aktywna i będę,bo jeśli przez to ktoś wezmie to do siebie, może to uratować wielu.Mam nadzieje,że wiesz dokladnie czym jest pandemia.Jeden człowiek może zarazić wielu i im dłużej u nas na razie nie ma potwierdzonych przypadków tym lepiej i nie jestem świeta,i wcale nie mówię ,że nie należy wychodzić na świeże powietrze.Nie należy kontaktować się zludzmi.To jest ogromnie ważne,fundamentalne w ograniczeniu zakażeń.Skoro nie rozumiesz to własnie świadczy o braku świadomości o zagrożeniu.Robienie testów ode mnie nie zależy...robię to co jest w moje możliwości czyli zachęcać do ZOSTANMY W DOMU..ciebie też zachęcam. 20:00, 30.03.2020


TargowyTargowy

5 3

Kiedy ten Krawiec zacznie samodzielnie podejmować decyzje, za taką kasę zachowuje się jak cieć, musi robić konsultacje. Pytamy jak długo, dwa tygodnie aż nam wszystkie warzywa zgniją? Czy on nie wie jakie zastosować środki higieny i bezpieczeństwa? To my targujący możemy mu podpowiedzieć, bo już dużo straciliśmy przez takie zakazy i jak pójdziemy do Sądu wygramy i kto nam wypłaci odszkodowanie, Krawiec ? Nie wypłaci Państwo czyli podatnicy. Przecież bez wprowadzenia Stanu Wyjątkowego wprowadza się zakazy, rozporządzenia. Jest to niezgodne z Konstytucją. 18:40, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gostyniankagostynianka

2 3

Jasne,co tam ludzkie życie jak tobie warzywa zgniją. Słów brak na taki rozumek. 19:15, 30.03.2020


ZZBZZB

8 1

ZOSTAŃ W DOMU nadają wszystkie stacje a rząd swoje wybory bez zmian po trupach do wladzy 18:45, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Co za różnicaCo za różnica

4 1

Targowisko czy jakiś market co za różnica gdzie się zarażę? Prawdopodobieństwo raczej podobne tu i tam. 18:55, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bacha Bacha

5 7

Komuś chyba rozum odebrało. Ludzie opamiętajcie się. Mam nadzieję że Burmistrz nie uruchomi bomby. Tego nikt w przyszłości by Mu tego nie zapomniał. Żal targów i ludzi tam handlujących ale tu chodzi o ludzkie życie. 19:00, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZidanZidan

2 1

Bacha czym się różni warzyniak z targowiska a tym z Lidla W Lidlu jeszcze gorzej bo wszyscy dotykają warzyw a nie wszyscy mają rekawiczki 20:17, 30.03.2020


JasneJasne

3 2

Widać wielu tu pisze a zero myślenia, przecież jeśli targowisko ma przestrzeń na świeżym powietrzu, ja wolę tam kupić niż tłoczyć się w markecie. Mają jeszcze klimatyzacje włączona, która rozdmuchuje wirusy po całym obiekcie. Ponadto chcecie żeby nasi producenci padli a zyskali właściciele marketów
i dochody idą do ich krajów. Nic dodać nic ująć takie naiwne myślenie. Zidan popieram Cię , masz łeb a nie móżdżek jak mara. 20:37, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

maramara

1 0

Do Jasne
Obrażanie innych świadczy o słabości człowieka ,dlatego nigdy nie robię tego.Nikt nie chce i ja też aby nasza gospodarka padła...tylko rzecz w tym ,iż jeśli zakazi się ogrom ludzi to i tak wszystko padnie .Powiem kolokwialnie ....nie będzie co zbierać. Dlatego proszę dalej ZOSTANMY W DOMU.Nikt nie powinien oslabiać morale nikogo.W obecnym czasie nasza wolność nie ma znaczenia.Swoją postawą możemy ograniczyć zagrożenie...chociaż do czasu wyprodukowania szczepionki.Zadne roszczenia,dyskusje,oskarżenia itp nie mają w ogole znaczenia. 13:57, 31.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do maraDo mara

1 1

Jak masz wygłaszać takie populistyczne slogany to lepiej zamilcz. Nikogo nie obrażam, wyrażam swoją opinię, puki co mam jeszcze do tego prawo,( bo za chwilę ani się nie obejrzysz a w mediach będzie cenzura typowy przykład Węgry a Kaczyński zmierza w tym samym kierunku wywołuje psychozę strachu. Jak na razie mu się to udaje) a że ty masz inne zdanie na ten temat twój problem. Powiem jeszcze raz jedno jeśli jest tak , źle dlaczego władza łamie Konstytucje i swoimi nieprawnymi rozporządzeniami odbiera wolność . Typowy *%#)!& przykład mieszkam z żona pod jednym dachem , ale kiedy chcę wyjść na spacer dla zdrowia fizycznego i psychicznego to musze iść 2 m od niej bo inaczej mandat ? To jest chore, ale jak jesteś tak zakompleksiona i w to wierzysz to twój problem. 11:29, 01.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%