Miliony ludzi na całym świecie głodują. Z drugiej strony na śmietnik trafia coraz więcej wartościowej żywności, która się marnuje. Wychodząc naprzeciw temu zjawisku, jedna z sieci handlowych postanowiła wprowadzić do swojej oferty półkę pod nazwą „Kupuję, nie marnuję”
Dane są zatrważające. Statystyczny Polak marnuje aż do 235 kg. żywności rocznie. Gdyby przeliczyć to na pieniądze, wychodzi całkiem niezła sumka. Dotyczy to także mieszkańców naszego powiatu. Tymczasem jedna z sieci handlowych zaproponowała swoim klientom półkę z towarami o obniżonej jakości, za znacznie niższą cenę. Czy Gostynianie decydują się na ich kupno wiedząc, że kończy im się termin ważności? Okazuje się, że tak - Co raz więcej ludzi zapoznaje się z tą ofertą i pozytywnie na nią reaguje, co wpływa bardzo dobrze na sprzedaż produktów z tej półki – mówi kierowniczka sklepu.
Na specjalnie wydzielonym regale, który nazwano „Kupuję nie marnuję” znajdziemy produkty w cenie obniżonej o nawet -70 procent. Jest to najczęściej pieczywo z dnia poprzedniego, a także owoce i warzywa z krótkim terminem ważności. Oprócz tego pojawia się też towar, którego opakowania uległo uszkodzeniu w transporcie i nie jest już atrakcyjny handlowo. Kupując go można jednak sporo zaoszczędzić. Także market ma z tego określone korzyści...
Lidl nie jest jedynym, który sprzedaje produkty z krótkim terminem ważności po obniżonych cenach Niemal w każdym sklepie znajdziemy podobną półkę z przecenami. Jest jednak pierwszym, który mówi o tym głośno. Być może w ślad za nim pójdą też inni, którzy wolą taniej sprzedać niż wyrzucać i płacić za utylizację...
Jula15:50, 26.02.2019
Bardzo rozsądny pomysł! 15:50, 26.02.2019
aniaj15:52, 26.02.2019
popieram 15:52, 26.02.2019
Michalina19:27, 26.02.2019
Pomysł świetny, ale odniosłam wrażenie że jest na nich podwójna ilość folii, a to przecież tez niemały problem z którym się borykamy. 19:27, 26.02.2019
klient i pracownik h21:09, 26.02.2019
Pomysł godny pochwały, niech pozostałe sieci,jak Biedronka i Tesco uczą się ,jak można ludziom coś taniej sprzedać,a nie wyrzucać tygodniowo tonami do kontenerów i szczury mają porzywkę 21:09, 26.02.2019
Byly Spredawca Carre05:38, 27.02.2019
Tak samo robił Carrefour zawsze kupowałem w przecenie za 100 zł pełny koszyk 05:38, 27.02.2019
Abc07:35, 27.02.2019
Pomysł dobry, nawet bardzo dobry, tyle że w lidlu to aż się brzydzi podejść do takiej półki, wszystko zalane jakimś syropem, obklejone mąką czy innym proszkiem, a latem muszki nad tym latają. 07:35, 27.02.2019
Asia14:55, 27.02.2019
Ten pomysł wszedł dopiero od tego tygodnia w Lidlu wiec nie wiem gdzie pan/pani widziała muszki latem?!Następnym razem prosze podawać bardziej rzetelne informacje bo ta anty reklama chyba nie za bardzo ci wyszla! 14:55, 27.02.2019
dodo15:44, 27.02.2019
Taka półka owszem od tego tygodnia, ale przeceny od dawna były i tak to właśnie wygląda 15:44, 27.02.2019
Użytkownik23:25, 26.02.2019
2 1
W Tesco juz od bardzo dawna jest specjalnie miejsce w lodowce z obniżkami produktow o krotkim terminie albo konczacej sie waznosci 23:25, 26.02.2019
Ktoś10:10, 27.02.2019
3 0
Tylko że w Tesco obniżka jest dzień przed końcem daty do spożycia a w Lidlu to nawet kilka lub kilkanaście dni. Do tego w Lidlu mięso i nabiał jest przeceniony 50% a warzywa i chleby 70%. A w Tesco to zazwyczaj kilka groszy tylko taniej 10:10, 27.02.2019