Zamknij

Wychodząc naprzeciw marnowaniu żywności, jedna z sieci handlowych postanowiła uruchomić półkę o nazwie "Kupuję, nie marnuję"

15:09, 26.02.2019 MW Aktualizacja: 17:54, 26.02.2019
Skomentuj

Miliony ludzi na całym świecie głodują. Z drugiej strony na śmietnik trafia coraz więcej wartościowej żywności, która się marnuje. Wychodząc naprzeciw temu zjawisku, jedna z sieci handlowych postanowiła wprowadzić do swojej oferty półkę pod nazwą „Kupuję, nie marnuję”

Dane są zatrważające. Statystyczny Polak marnuje aż do 235 kg. żywności rocznie. Gdyby przeliczyć to na pieniądze, wychodzi całkiem niezła sumka. Dotyczy to także mieszkańców naszego powiatu. Tymczasem jedna z sieci handlowych zaproponowała swoim klientom półkę z towarami o obniżonej jakości, za znacznie niższą cenę. Czy Gostynianie decydują się na ich kupno wiedząc, że kończy im się termin ważności? Okazuje się, że tak - Co raz więcej ludzi zapoznaje się z tą ofertą i pozytywnie na nią reaguje, co wpływa bardzo dobrze na sprzedaż produktów z tej półki – mówi kierowniczka sklepu.

Na specjalnie wydzielonym regale, który nazwano „Kupuję nie marnuję” znajdziemy produkty w cenie obniżonej o nawet -70 procent. Jest to najczęściej pieczywo z dnia poprzedniego, a także owoce i warzywa z krótkim terminem ważności. Oprócz tego pojawia się też towar, którego opakowania uległo uszkodzeniu w transporcie i nie jest już atrakcyjny handlowo. Kupując go można jednak sporo zaoszczędzić. Także market ma z tego określone korzyści...

Lidl nie jest jedynym, który sprzedaje produkty z krótkim terminem ważności po obniżonych cenach Niemal w każdym sklepie znajdziemy podobną półkę z przecenami. Jest jednak pierwszym, który mówi o tym głośno. Być może w ślad za nim pójdą też inni, którzy wolą taniej sprzedać niż wyrzucać i płacić za utylizację...

Co sądzisz o propozycji Lidla?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Bardzo dobra 74%
Raczej dobra 7%
Nie mam zdania 1%
Raczej zła 1%
Zdecydowanie zła 18%
(MW)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(10)

JulaJula

18 2

Bardzo rozsądny pomysł! 15:50, 26.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

aniajaniaj

16 2

popieram 15:52, 26.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MichalinaMichalina

7 2

Pomysł świetny, ale odniosłam wrażenie że jest na nich podwójna ilość folii, a to przecież tez niemały problem z którym się borykamy. 19:27, 26.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klient i pracownik hklient i pracownik h

5 2

Pomysł godny pochwały, niech pozostałe sieci,jak Biedronka i Tesco uczą się ,jak można ludziom coś taniej sprzedać,a nie wyrzucać tygodniowo tonami do kontenerów i szczury mają porzywkę 21:09, 26.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

2 1

W Tesco juz od bardzo dawna jest specjalnie miejsce w lodowce z obniżkami produktow o krotkim terminie albo konczacej sie waznosci 23:25, 26.02.2019


KtośKtoś

3 0

Tylko że w Tesco obniżka jest dzień przed końcem daty do spożycia a w Lidlu to nawet kilka lub kilkanaście dni. Do tego w Lidlu mięso i nabiał jest przeceniony 50% a warzywa i chleby 70%. A w Tesco to zazwyczaj kilka groszy tylko taniej 10:10, 27.02.2019


Byly Spredawca CarreByly Spredawca Carre

4 0

Tak samo robił Carrefour zawsze kupowałem w przecenie za 100 zł pełny koszyk 05:38, 27.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcAbc

4 3

Pomysł dobry, nawet bardzo dobry, tyle że w lidlu to aż się brzydzi podejść do takiej półki, wszystko zalane jakimś syropem, obklejone mąką czy innym proszkiem, a latem muszki nad tym latają. 07:35, 27.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AsiaAsia

1 2

Ten pomysł wszedł dopiero od tego tygodnia w Lidlu wiec nie wiem gdzie pan/pani widziała muszki latem?!Następnym razem prosze podawać bardziej rzetelne informacje bo ta anty reklama chyba nie za bardzo ci wyszla! 14:55, 27.02.2019


dodododo

2 0

Taka półka owszem od tego tygodnia, ale przeceny od dawna były i tak to właśnie wygląda 15:44, 27.02.2019


0%