Nauczyciele plastyki apelują do Ministerstwa Edukacji Narodowej o większą rolę edukacji artystycznej w szkołach. Proponują zmiany, które mogą całkowicie odmienić sposób nauczania sztuki.
Jak podaje Radio ZET, nauczyciele plastyki wystosowali petycję do Ministerstwa Edukacji Narodowej, podkreślając, że edukacja artystyczna w polskich szkołach wymaga gruntownej reformy.
Według nich obecna podstawa programowa nie rozwija kluczowych kompetencji i jest nieadekwatna do współczesnych realiów.
Jednym z głównych postulatów nauczycieli jest zastąpienie plastyki nowym blokiem przedmiotów artystycznych, który obejmowałby nie tylko sztuki plastyczne, ale także muzykę i teatr. Każdy z tych przedmiotów miałby być prowadzony przez specjalistę w danej dziedzinie.
– Jeszcze nigdy do tej pory żadne władze edukacyjne w Polsce nie zdefiniowały tego, czym jest sztuka, nie określiły jej roli w życiu człowieka oraz nie przyznały jej należytego miejsca w edukacji – podkreślają nauczyciele w petycji.
Nauczyciele zwracają uwagę na niewystarczającą liczbę godzin zajęć artystycznych i apelują o ich zwiększenie. Krytykują także obecny system oceniania, wskazując, że twórczość nie powinna być oceniana według sztywnych kryteriów, lecz powinna wspierać kreatywność i samodzielność uczniów.
Autorzy petycji chcą również stworzenia kanonu dzieł sztuki, który nie byłby obowiązkowym zestawem lektur, lecz inspiracją dla uczniów i nauczycieli. Podkreślają, że edukacja artystyczna jest kluczowa dla rozwoju kreatywności i umiejętności krytycznego myślenia.
Teraz pozostaje pytanie, czy Ministerstwo Edukacji Narodowej weźmie pod uwagę ich postulaty przy planowanej reformie podstaw programowych.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz