Zamknij

Decyzja zapadła! Arcybiskup dał im nowe zadania. Niedługo odejdą z parafii

18:24, 17.05.2023 mis Aktualizacja: 15:03, 18.05.2023
Skomentuj Foto: Arch. Gostyn24 Foto: Arch. Gostyn24

Okres wakacyjny to  czas zmian personalnych w parafiach i przenosin księży do innych parafii. Do takich właśnie zmian dojdzie też w powiecie gostyńskim. Jak poinformowała Archidiecezja Poznańska,  abp Stanisław Gądecki podjął decyzję "dotyczące posługi duszpasterskiej".

I tak ksiądz Marek Kędziora, który dotychczas służył pomocą duszpasterską w parafii pw. Podwyższenia Krzyża Świętego i św. Marii Magdaleny w Siemowie został mianowany proboszczem parafii pw. św. Łukasza Ewangelisty w Świerczynie. Natomiast ks. Robert Ławniczak, który był proboszcza parafii pw. Matki Boskiej Pocieszenia w Szelejewie Drugim, będzie proboszczem parafii pw. św. Stanisława Biskupa w Żytowiecku.

Na stronie Archidiecezji Poznańskiej nie ma informacji, kto zastąpi księdza Marka Kędziorę z Siemowa, ani księdza Roberta Ławniczaka, natomiast proboszcz parafii w Żytowiecku ks. Jacek Toś został mianowany proboszczem parafii pw. NMP Niepokalanie Poczętej w Sierakowie. 

Wiadomo też, że proboszczowie nowe parafie obejmą z dniem 1 sierpnia 2023 roku. 

[ALERT]1684335749300[/ALERT]

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

(mis)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(98)

CiekawyCiekawy

25 5

Już chyba trzeba aby arcybiskup sam odszedł na emeryturę, po co takie roszady. Tam gdzie jest dobrze, zmienia na gorsze. Ciekawe jaki to ksiądz z Szelejewa, który trafi do zytowiecka gdzie ksiadz obecny podniósł poprzeczkę. 18:47, 17.05.2023

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

OlkaOlka

6 1

Dokładnie 18:49, 17.05.2023


ParafiankaParafianka

8 3

Zgadzam się to on swoim dobrem modlitwa sprawił to że ludzie po tych mękach co przeszli nawrócili się taka zmiana tylko znów pogrąży ta parafię to za krótki czas by robić to ludziom po tym co przeszli KS. Toś sam może powiedzieć co tu przeżył pierwszy rok i to do tej parafii za wcześnie na zmiany 19:00, 17.05.2023


Bazant Bazant

4 7

Nie gderajcie tylko uzbierać worek talarów, i może jeszcze coś się da zrobić. To że go lubicie to byznesmenow w Watykanie obchodzi najmniej. 19:14, 17.05.2023


twoja staratwoja stara

3 0

Po księdzu pedofilu w Żytowiecku mieli wreszcie normalnego proboszcza..... 07:59, 18.05.2023


mieszkanka mieszkanka

5 1

teraz w Zytowiecku będziecie mieli księdza „wiecznie mało” i aby daj na to daj na tamto. I zamiast pięknego kazania niedzielnego aby słowa ze ludzie do kościoła nie chodzą. Ludzie z Szelejewa chodzą do kościoła ale do Strzelec albo na Świętą Górę właśnie przez księdza. Współczuje Wam, mam nadzieje że Szelejewo teraz po tylu latach dostanie normalnego księdza. No i razem z księdzem przyjdzie mamusia i tatuś. Powodzonka 09:00, 18.05.2023


reo

Parafian Żytowiecko Parafian Żytowiecko

32 7

To chyba pomyłka nie oddamy księdza to on nam przyszedł z pomocą otwarł serce nawrócił po ty co było w tej parafii jakoś ten co czynił zło mógł tu być 30lat a ten co jest w trakcie czynienia dobra ma odejść och tak i zostawić swoich parafian 18:49, 17.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ParafiankaParafianka

12 2

Dokładnie, nie pozwolimy ruszyc księdza Tosia ! To zloty człowiek, który przez bardzo krótki czas zrobił tak wiele dla tej Parafii ! W koncu kosciół jest pełen ludzi ! Czasem brak miejsc w ławkach, ludzie się nawrócili. Na mszę chce się isc.
Po co te zmiany ? Chyba ktos chce zniszczyc pracę księdza Tosia i zrobic taką parafię jak była za poprzedniego księdza !!! A to moze Arcybiskup sam potrzebuje zmiany ?! Jesli tak to niech zmieni siebie.
My jako Parafianie wiemy czego i kogo chcemy !!! 18:56, 17.05.2023


Parafian 1Parafian 1

23 5

My się nie poddamy będziemy walczyć o księdza 19:01, 17.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Parafia żytowiecko Parafia żytowiecko

21 4

Toś jest Nasz
Tosia mamy i Go nigdy nie oddamy!!!!🦮 19:07, 17.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Robson były z żytowiRobson były z żytowi

2 1

Nie oddawajcie Tosia to super ksiądz biskupowi nie dać w kaszę dmuchać sam niech się przeniesie 21:54, 18.05.2023


Parafianin Parafianin

23 3

Szkoda ze tak szybko nie chcieli odwołać poprzednika księdza Tosia czyli ks. Wiśniewskiego 19:11, 17.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BbbBbb

3 0

Bo tylko tacy jak Wiśniewski zostają na parafi bo odpowiadaja arcybiskupowi i mogą robić co chca! A Jacek Toś porządny ksiądz z powołania z odwaga musiał śmieci posprzątać po poprzedniku i ludzi przyciągnąć do kościoła na nowo i to mu się udało w 100%! 17:21, 18.05.2023


ParafiankaParafianka

17 4

Dokładnie, nie pozwolimy ruszyc księdza Tosia ! To zloty człowiek, który przez bardzo krótki czas zrobił tak wiele dla tej Parafii ! W koncu kosciół jest pełen ludzi ! Czasem brak miejsc w ławkach, ludzie się nawrócili. Na mszę chce się isc.
Po co te zmiany ? Chyba ktos chce zniszczyc pracę księdza Tosia i zrobic taką parafię jak była za poprzedniego księdza !!! A to moze Arcybiskup sam potrzebuje zmiany ?! Jesli tak to niech zmieni siebie.
My jako Parafianie wiemy czego i kogo chcemy !!! 19:32, 17.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do Parafianka Do Parafianka

1 1

Dlaczego zakładacie, że ten Nowy ksiądz będzie nie taki jak wy oczekujecie?hm ... Z góry nie można nikogo osądzać, trzeba się przekonać a ewentualnie później gderać... Z moich informacji to ksiądz który do was trafi to bardzo dobry człowiek...,pomocny i otwarty na ludzi... 15:33, 18.05.2023


JolaJola

19 4

Chyba żarty! Nie oddamy naszego księdza! To on wyciągnął do nas dłoń po akcjach Andrzejka i przyciągnął do Kościoła z powrotem ludzi. Nie poddamy się o nie! Nie po tym co przeszliśmy ! 19:33, 17.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

😁😁😁😁😁😁

15 9

Wkoncu może w Szelejewie będzie normalny ksiądz 19:39, 17.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

8 4

No właśnie, bo ten to tylko kasa i kasa a faktycznie nic nie robił.
Jedyne co ostatnio zrobił to zmienił samochód na nowy salonowy.
Czas najwyższy że go przenoszą tylko szkoda przyszłych jego parafian 22:38, 17.05.2023


KrobiankaKrobianka

11 3

A kiedy szanowny biskup zmieni proboszcza w Krobi 😠 19:51, 17.05.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ZloZlo

3 2

O to właśnie on jest odpowiedzialny za to co teraz robi się w parafii Żytowiecko ludzie dzieci płaczą przez niego mógł być na tym miejscu 6lat temu i pokazać jaki zniego ksiądz ale zabrakło wiaty i odwagi tylko KS.Tos ja miał i zawalczył o to co było tu zniszczone 20:00, 17.05.2023


do kom Krobiankido kom Krobianki

3 2

A co ci proboszcz przeszkadza. 20:02, 17.05.2023


Xxx Xxx

2 0

Właśnie kiedyy?? Bo to jego zasługa! Wszyscy wiedzą o tym co robi i tylko kasa go interesuje 17:10, 18.05.2023


MikiMiki

1 0

Właśnie Proboszcz w Krobi tylko kasa kasa brak emati ludzie dawni powinni się wypowiedzieć a nie co to.ma byc😡😠 06:18, 19.05.2023


Parafianin Parafianin

4 14

Biskup jest normalny? Zabierać z szelejewa tak wspaniałego księdza?? No chyba sobie żarty robi!!! 19:52, 17.05.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

4 1

Taaaa wspaniały, chyba dla ciebie bo może go na kawki zapraszałem, takich parafian to on lubił, a reszta się nie liczyła 22:41, 17.05.2023


Byly parafianinByly parafianin

2 0

tu nie zmieni bo do kuri idzie zbyt duzo kasy a gadeckiemu takich potrzeba a krobia to same bambrususy i trzeba z takich sciagac danine i dobrze ze was rznie 18:03, 21.05.2023


Brak slowBrak slow

11 3

Trzeba coś zrobić żeby ksiadz Toś został tak nie może być... w końcu fajny ksiadz i teraz nam się trafił i teraz go zabierają czyżby za dobry jest żeby tu był.? 19:54, 17.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Parafianin 1Parafianin 1

16 3

Wiecie co najlepsze można temu z Krobi podziękować nikt nie wierzył w ta parafię a tu nagle pojawił się nasz anioł Toś i w takim krótkim czasie okazując serce i modlitwę zaczol czynić cuda i zaczęło przeszkadzadzac więc zaczęło się mu utrudnianie życia wstyd ale cóż jest ksiądz z powołania a drugi .... Ale wiemy że on to przeczyta i informujemy że ta parafia pójdzie za księdzem 19:56, 17.05.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

**

4 3

Dokladnie - Aniol. Bardzo dobry czlowiek. Nasz kochany ksiadz Jacek. 20:57, 17.05.2023


ParafianinParafianin

1 1

Tak biskup tych dobrych księży co robia do parafi i dużo ludzi ma w kosciele tak samo biskup zrobil w zimnowodzie dobrych księży zabrał a dal takiego gbura ze ma pusty kosciol i zero ministrantow a tylko mu w głowie Ukrainki złoto i popijawa 07:48, 18.05.2023


Sieraków Sieraków

0 0

Mam nadzieję, że w Sierakowie ksiądz Toś będzie czuł się dobrze mimo że musiał zostawić swoich oddanych parafian. Bo tak dziwnie się dzieje, że niefajn8 proboszczowie są długo i nic dobrego nie wnoszą a Ci oddani z pomysłami i chęciami są szybko zmieniani. Ale Sieraków też od wielu lat czeka na wspaniałego proboszcza i wygląda na to, że się doczekał. Ja życzę wszystkim wszystkiego najlepszego. Może dzięki temu proboszczowi znowu będzie chciało się iść do kościoła. Witamy w Sierakowie. Parafianie poprzedni odwiedzajcie swojego proboszcza w Sierakowie bo to miejscowość wczasowa z jeziorami więc i urlop i odwiedziny w jednym 08:37, 26.07.2023


ParafianinParafianin

10 2

Ciekawe kiedy biskup zmieni tego w Zalesiu. Czas wielki już na Romka . A może nikt go nie chce !!!! 20:12, 17.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WieżącyWieżący

19 1

Im już wszystkim się w wełbah piprzewracało żeby biskup za bieżmowanie życzył sobie 100 od łepka wstyd gdzie my żyjemy 20:17, 17.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

1 1

Ile byków w jednym zdaniu!!!! Wstyd!!! 19:28, 18.05.2023


Parafian Parafian

18 4

Kuria to jest mafia i parafianie muszę się zjednoczyć 21:54, 17.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PatiPati

9 15

Ks Tos widocznie sam chce odejść ma was ciemno grodzie gdzieś.Przestańcie mu w tylek wlazic. Wy możecie sobie nie chcieć ale całe szczęście ze na decyzje biskupa nie macie wpływu. 21:56, 17.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafiankaParafianka

24 2

Mam wrażenie że po ostatnich poczynaniach wobec zamiany księży na parafiach to arcybiskup powinien chyba już pochylić czoła i ustąpić miejsca...
Parafia Żytowiecko poraniona 30 letnimi poczynaniami księdza Wiśniewskiego.Gdzie parafianie odsunęli się kategorycznie od kościoła gdzie we mszy uczestniczylo po 5 osób,gdzie przez 30 lat panował ciemnogród...Tego arcybiskup nie widzia?nie słyszał?30 lat bezkarności...I właśnie wtedy został do parafii Żytowiecko zesłany anioł Jacek Toś.Proboszcz jakiego mogliśmy jako parafianie sobie wymarzyć. Osoba która zjednoczyła i pojednała parafię,że koscioł jest pełenwiernych. Proboszcz który postawił poprzeczkę bardzo wysoko i przeskoczył ją.To ksiądz z powołania który wywrócił wygląd naszej parafii do góry nogami.Pomógł parafianom zagoić rany po poprzedniku.Był dany na parafię dla złagodzenia sytuacji...kiedy wszystko się stabilizuje zostaje zabrany...taka jest prawda.
22:00, 17.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

biskupbiskup

2 0

bo pozbył się go i u Was umieścił :) 07:33, 18.05.2023


MokMok

3 2

Przed każdym nowym rozdaniem karty należy przetasowac...te znaczone i te czyste ..to robi wrażenie dla obserwatorów...ale sami gracze znajdę te karty..znają je dokładnie.Nie za to ze w karty grał Jasio od ojca po tyłku dostawał...ale za to zeprzegrywal..Wiara w Boga...i księża pośrednicy z bogiem...coś jakoś się rozMinelli. 22:03, 17.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MałaMała

10 4

To biskup powinien 6 lat temu objąć parafie w Żytowiecku ale nie lepiej było dać Tosia.,który pokazał co można zrobić i teraz go zabiera by gdzie indziej posprzątać trzeba jak sam miotły nie umie trzymać 22:43, 17.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kościelnykościelny

2 0

Stara zasada nadal aktualna.Murzyn zrobił swoje ,murzyn musi odejść . 18:49, 19.05.2023


JaJa

2 1

A 23:07, 17.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

6 5

A kiedy biskup zlituje się nad Oporowem i zrobi tutaj porządki,bo to co robi Ksiądz i jego świta to cyrk jakich mało...jak ktoś jest Księdzu nieprzychylny i docieka prawdy jest przez jego ludzi teorroryzowany i zastraszany 23:13, 17.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Speed Speed

7 2

Wierni nie chcą zmian!!! te przymusowe przeniesienia tylko niszczą Wspólnotę. 23:33, 17.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do speedDo speed

2 0

Bo jednemu wladcy przeszkadza 17:30, 18.05.2023


NastkaNastka

7 3

Jak to jest, że w niektórych parafiach wymieniają co roku księży,a gdzie indziej pozwalają siedzieć latami? Później się dziwią, że ludzie od kościoła się odwracają 00:21, 18.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KoltKolt

5 3

Ciekawe kiedy wyleci ten z Domachowa, chyba nigdy, . Chyba ze będzie mial w kościele po 5 osób, ale to na biskupiznie jest niemożliwe. Ma swoich pupilków. 07:03, 18.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

biskupbiskup

8 1

biskupa nie interesuje to czy Wam się to podoba. Czas teraz rozkręcić biznes tacowy w innej parafii... 07:22, 18.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

6 1

Ks.Tos nie może jeszcze odejść ma dużo pracy jeszcze ma do zrobienia i skonczenia 07:50, 18.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wszystkich Do wszystkich

5 4

Skoro ks. Tos przyjął dekret to Wasze teksty nic nie zmienią. Dostał propozycję zmiany i ją przyjął. A może tak się stało, że ma już dość Waszej Parafii i ta zmiana księdzu odpowiada? Nikt o tym nie pomyślał? A ks. Tosiowi życzę powodzenia na nowej Parafii. Szczęść Boże. 08:44, 18.05.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MasakraMasakra

4 2

To chyba nie znasz KS.Tosia więc tak nie pisz to ksiądz z powołania prawdziwy szczery o cudownym sercu każdego szanował pomógł był dla Nas a My dla Niego 09:45, 18.05.2023


goclowski1goclowski1

2 2

ty to chyba jakis pedal co przyznaj sie *%#)!& 21:07, 18.05.2023


Parafianka Parafianka

8 2

Tak trudno w to uwierzyć...
Aż się łza kręci w oku, jak mogli nam to zrobić...
Ksiądz Jacek cudowny człowiek o dobrym sercu zawsze otwarty dla każdego zrobił tyle dobrego w tej parafii.
Zjednoczył parafian, ludzie zaczęli chodzić do kościoła. Bardzo życzliwy dla każdego.
Będzie nam go bardzo brakować 08:50, 18.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafiaParafia

6 2

Ciekawe kiedy wezmą z Domachowa tego służbiste 09:01, 18.05.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

🙈🙈🙈🙈

7 0

Oni biorą tylko tych co coś zrobią kochają swoją parafię dbają o nią 10:06, 18.05.2023


PoligPolig

2 1

Powiem krótko. Jego nikt nie ruszy. 12:56, 18.05.2023


NoaNoa

6 2

A kiedy w oporowie. Się zmieni bo to co wyprawia to skadal 12:14, 18.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ainolainol

2 0

Oporowski uwielbia mamone sanatoryjne masaże nienawidzi kwiatów 21:18, 21.05.2023


SimSim

5 1

W Szelejewie czas odejść 🙂 12:22, 18.05.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ciekawyciekawy

1 0

Dlaczego? 12:27, 18.05.2023


😋😋

3 1

Do „ciekawy” dlatego że ludzie już nie mają tyle pieniędzy zeby mu ciagle rzucać 12:41, 18.05.2023


JaonaJaona

9 1

A wy myślicie że parafianie z Żytowiecka będą nowemu księdzu tyle sypać co teraz ? Ha nie doczekanie.... Takich pieniędzy to inni już nie zobaczą tym bardziej gdy nic nie będzie się znowu działo przez najbliższy czas... Ks. Jacek przez te 6 lat zrobił tyle u nas że większość księży może brać przykład.... Andrzej przez przeszło 30lat nic nie zrobił. Brak słów. Ci wszyscy arcybiskupi chcą faktycznie żeby ludzie odeszli od kościoła... I do tego doprowadzą.
Zostawcie nam naszego proboszcza!!!!! 13:09, 18.05.2023


Parafianin z SzelejeParafianin z Szeleje

12 2

Wyrazy współczucia dla parafianin z Żytowiecka. 13:44, 18.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZytowieckoZytowiecko

6 2

Jak nie będzie proboszcza Jacka Toś to lepiej odrazu kościoł przerobić na dyskotekę bo wtedy może ludzie przyjda 17:25, 18.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JAROSLAW.62JAROSLAW.62

7 2

Taka jest prawda jezeli ksiadz ktory zbyt duzo robi dla parafi jak ks,J,Tos to kuria ma problem bo zbyt malo kasy idzie do niej.ile ten czlowiek zrobil dla tej parafi to jest prawdziwy ksiadz,po przednik co zrobil przez ponad30 lat nie zrobil nic tu trzeba zrobic tak jak ludzie zrobili ktorzy pojechali do kuri i z biskupem porozmawiac a jezeli to nic nie przyniesie to zrobic blokade jezeli ks, JTos odejdzie to i wiara w ludziach tez. 18:40, 18.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

3 3

A jak myślicie dzięki komu tak się stało i komu nie pasował probosz z Zytowiecka? Chyba wszyscy wiedzą kto 20:21, 18.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Parafian 1Parafian 1

4 0

Wiemy wiemy i teraz z chęcią by przejołby ta parafię a jak miał 6lat temu to odmówił jak reszta a że ktoś dał rade coś zrobić i pomoc parafianom to teraz by zabrał wstyd że tak dobrych księży prawdziwych o dobrym sercu traktują jak mebel grzecznie pisząc bo serce pęka 22:39, 18.05.2023


zero wiary dla idiotzero wiary dla idiot

6 2

Gadecki dostanie ci sie 22:24, 18.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TakkTakk

1 2

I Krobskiemu Sataniscie 23:39, 18.05.2023


Wierząca Wierząca

9 2

Jedyny ksiądz w naszej okolicy którego znamy ... Ksiądz z powołania nie patrzy gdzie będzie łatwiej patrzy żeby pojednać ludzi żeby przyciągnąć z powrotem do Boga i naprawić to co zostawił poprzednik... Teraz to samo... A szanowny ksiądz dziekan może brać przykład z naszego Tosia bo wiele mu do niego brakuje. Gburow i złych ludzi w koło pełno.... Myslicie że jak weźmiecie nam naszego proboszcza o dacie innego będzie dobrze? Żeby czasem nowy zaraz jak przyjdzie nie musiał spakować walizek... Napewno się nie damy i nie pozwolimy traktować jak za czasów Andrzeja. Albo będzie księdzem dla ludzi i z nami współpracujący albo fora ze dwora... A ksiądz Jacek pełni swoje powołanie i będzie je pełnić ale niestety już nie u nas. Inni go również potrzebują, potrzebują jego dobra. 10:55, 19.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahahahhahahah

4 0

kiedy wyleci gościu z Domachowa - większość ma go dość!!! 13:43, 19.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szelejewo Szelejewo

0 0

ktoś wie coś o tym ks. Szczepan Szymendera? 13:56, 19.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafianieParafianie

10 1

Wychodzą na jaw sprawy o których nie mają wszyscy pojęcia znów chcą zrobić z naszej parafii to co kiedyś proszę zjednoczmy siły bo to nie jest zwykle przeniesieni brońmy człowieka co tyle dla nas zrobił ksiądz nas o to nie poprosi bo nie może ale dużo faktów dlaczego go biorą wychodzi na jaw i kto za tym stoi pokażmy odwagę jak 6lat temu nie dajmy sobie oczu mydlić stańmy za człowiekiem który otwarł serce dla nas pomógł się nawrócić każdy kiedyś musi odejść ale nie jest to ks.Tosia czas pozwolicie by tak go potraktowano po tym co zrobił dla nas naszych dzieci zjednoczmy się proszę Was to kłamstwa jak nas oszukiwali 30lat co teraz robią już dziś pozdrawiamy proboszcza z Krobi i Poznań ta sprawa nie ucichnie my też wiemy co się w krobi wyrabia od parafian więc nie zostawimy tego KS.Tos nie zasłużył na kary ich 17:57, 19.05.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JaaJaa

4 1

Nagłośnić to w mediach ? Może to coś da ? Bo inaczej nie pójdzie .... 18:04, 19.05.2023


xyzxyz

0 0

Jak już coś piszesz to pisz konkretnie a nie półsłówkami!!! 08:30, 20.05.2023


Xxx Xxx

1 1

Zapytajcie proboszcza z Krobi kto go spowiada obudźcie się 22:16, 20.05.2023


MediaMedia

4 3

Gdzie jest pani Lila Gabryjelow kobieta co nie odpuści pomogła nam wtedy 18:48, 19.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JoonJoon

6 1

Krobski do Sierakowa !!! Niech pokaże co potrafi! 19:52, 19.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrobiaKrobia

0 0

A dają tam takie dary jak w Krobi zwłaszcza po 22.00 to napewno by pokazał🤣🤣🤣 23:58, 22.05.2023


Były parafianinByły parafianin

5 2

Jacek toś to jest gość 👌👌👌 21:36, 19.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MlodyMlody

5 2

No to zaczynamy jeden za wszystkich wszyscy za jednego niech dobro zwycięży 09:18, 20.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafiaParafia

5 2

W końcu tak się nie traktuje ludzi a zwłaszcza takiego księdza Ks.Jacku tak jak ty nas uratowałeś odbudowałes wiare tak i my teraz pokażemy ci swoje serce ten spokój co trwał 6lat chcą nagle zdeptać Nasza parafia jest gotowa na tą walkę można przenieść ks.ale nie z takich powodów jak Ciebie chcą nam odebrać Więc zaczynamy i niech Bóg nam dopomoże 09:39, 20.05.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

**

1 2

Tak, niech Bog nam dopomoze! 14:17, 20.05.2023


BorysBorys

4 1

Kochani parafianie żytowieccy - po pierwsze zapytajcie ks.Tosia,czy on chce pozostać w Żytowiecku,bo moim zdaniem pzreniesieni do Sierakowa jest dla niego awansem.Właczcie przeglądarki i poczytajcie o Sierakowie i tamtejszej parafii,wtedfy może się okazać,że chcecie waszemu ulubionemu proboszczowi zablokować awans.Piszecie dużo o szkodach jakie w Waszej parafii poczynił ks.pedofil,ale ja pamiętam i wiem,że wtedy mało wśród Was było odważnych by o tym głosno powiedzieć i się sprzeciwić,wręcz przeciwnie,Andrzejek miał wielu obrońców.Łatwo napisać anonimowy komentarz,pokrzykiwać i zagrzewać do walki,a czy ktoś zoraganizuje grupę wiernych,autobus i wyjazd do biskupa aby bezpośrednio zaprotestować p-ko przeniesieniu? - wątpię.Zatanówcie się,czy dla ks.Tosia przeniesienie do Sierakowa to awans,czy kara i wtedy zacznijcie działać,ale nie pisząc anonimowe,lecz jawnie i otwarcie protestując.Przy okazji - nie obrażajcie innych księży,których też dotyczą przeniesienia,prawdziwy chrześcijanin tak nie postępuje. 08:52, 21.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻytowieckoŻytowiecko

5 2

Teraz gdy Toś miał by odejść to nawet już pewnie kobiet z Caritas- odejdą. I po co wszystko rujnować... Jest dobrze jak jest... A nam Ksiądz nowy nie potrzebny!!! 10:29, 21.05.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KtosKtos

4 0

Kogo obchodzi caritas.Nowy proboszcz swoje kobiety weźmie i zrobi nowy caritas. Ksiądz tos nie jest wasza własnością i nie szantazujcie nowego proboszcza bo on ma wasze zdanie gdzies 13:27, 21.05.2023


Do ktoś Do ktoś

2 2

To chyba nie znasz naszego księdza więc oszczedz sobie takich komentarzy gdyby nie on ta parafia już była na wymarciu to co on zrobił robi niedosyc że nikt nie chciał tej parafii a nawet jakby przyszedł ktoś inny to by uciekł po pierwszym miesiącu KS. Toś się nie poddał to co przeszedł w pierwszy rok ale nigdy się nie poddał walczył o nas naszą wiarę odbudował to i zaufanie i stał się dla każdego jak najbliższy członek rodziny przyjaciel o wielkim sercu a Caritas to tylko jego zasługa że stworzył funkcjonował dla Wszystkich 23:13, 22.05.2023


JaJa

2 0

Całe szczęście ze nie wy wsioki decyduje cie jaki klecha ma być w parafii.Tosiowi juz podziekujemy czas na nowego. Każdy ma coś za uszami a wy ciemni ludzie wchodzić w tylek.Guwno wiecie 00:23, 23.05.2023


wiernywierny

2 1

a co mają powiedzieć Wierni w Siemowie???!!!odchodzi proboszcz który był sumienny i szczery!!! umiał rozmawiac z ludzmi jak człowiek z człowiekiem!!!był gospodarzem wśród gospodarzy!!!kościół i cmentarz jest tak zadbany że wsród przyjezdnych osób budzi podziw i uznanie!!!! wygrał nawet plebiscyt na najlepszego proboszcza ziemi gostyńskiej!!!!!SZACUNEK I UZNANIE dla ks.Marka Kędziory!!!!👍👍 17:00, 21.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Parafianka Parafianka

6 4

Powiem .tak żal księdza Tosia to wspaniały człowiek i powinien pozostać. A jak przyjdzie nowy hm zobaczymy ,albo się dogada z ludzmi , i będzie dla ludzi . A jak nie to się będziemy się zastanawiać co wtedy . Narazie zaczekajmy. Jedno jest pewne Ksiądz Toś wniósł tyle dobra ,radości dobroci., parafia odżyła tylko dzięki niemu . Miejmy nadzieję że nowy Proboszcz będzie chciał zrobić wszystko żeby było jak najlepiej, choć wiadomo że nie każdemu dogodzi ale oby mu się to udało. 21:55, 21.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Parafia Zytowiecko Parafia Zytowiecko

0 6

Regiopis.pl tylko pani Lila Gabryjelow jest tu wstanie pomóc ona nie da sobie mydlić oczów uszanować można decyzję ale nie z przymusu i w taki sposób jak postąpili 16:35, 22.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafianinParafianin

5 4

Jak większość parafian zastanawiam się gdzie jest rada parafialna czy byliście tylko do tak zgadzamy się bo to nie kosztowało zaangażowania większego a może teraz powiecie powiedziano tak to szanujemy to trudno a nie zastanowicie się przez chwilę że nie można było powiedzieć inaczej w takiej sytuacji i tylko dlatego to padło czy wy chcecie dołożyć do tego ręki a później gdy będzie za późno powiecie mogliśmy .... 17:40, 22.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BorysBorys

3 2

Do wszystkich tutaj piszących wielkie słowa i zagrzewających do walki o ks.Tosia.W niedzielę w Krobi był sprawca Waszego niezadowolenia bp.Gądecki - zabrakło odwagi by się zorganizować i przyjechać z protestem,lub wysłać delegację o prośbą o zmianę decyzji?Mieliście Gądeckiego bardzo blisko i nikt z Was się nie odezwał,więc przestańcie zgrywać odważnych i gotowych do walki o Waszego proboszcza,nie opowiadajcie głupot,że dzieci komunijne będą protestować,bo się tylko ośmieszacie.Dzisiaj powołujecie się na p.Lidię Gabryelów,poczytajcie co pisaliście o niej gdy ujawniła bagno Andrzejka,o którym większość z Was wiedziała. 09:36, 23.05.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ParafiaParafia

1 0

Zgadzam się z Tobą. Masz rację.
09:43, 23.05.2023


parafiaparafia

1 2

Tak było ale nie wszyscy i pani Lila to może potwierdzić że ludzie byli zastraszeni wtedy ale nie każdy były osoby co odrazu mówiły prawdę nie bały się a co do niedzieli powiem prosto ksiądz poprosił o spokój i ludzie są zmieszani a nie że braknie odwagi niechxa go zranić bo on nam nigdy krzywdy nie zrobił 10:21, 23.05.2023


M.M.

2 3

Tu nie chodzi o to że obecny ksiądz jest przenoszony do innej parafii tylko że na jego miejsce przyjdzie pampoń 05:09, 25.05.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

diakdiak

4 2

Proboszcz ma panować nad swymi owieczkami i je strzyc, a nie bratać się z nimi.Jeśli słabo doi to go przenoszą. Tak jest od zawsze. 19:32, 06.06.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OskarOskar

2 2

Czy te uwagi piszą ludzie naprawdę wierzący w Boga, czy rozkapryszone panienki ? Krytykanctwo biskupa, innych księży, a sam ks. Jacek został potraktowany jak worek z pyrami. "Nie oddamy księdza" itp.
Czy ksiądz jest kogoś prywatną własnością ? 08:20, 24.06.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%