Zamknij

Poszło o wzrost kosztów ogrzewania. Sprawa ma jednak drugie, znacznie głębsze dno, a "punktem zapalnym" była kasa z dodatku węglowego

10:01, 04.10.2022 Aktualizacja: 17:42, 04.10.2022
Skomentuj Foto: SM KrobiaGostyn24/fotomontaż Foto: SM KrobiaGostyn24/fotomontaż

Członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi zrezygnowali. Powód? Utrata zaufania mieszkańców bloków. Poszło o wzrost kosztów ogrzewania. Sprawa ma jednak drugie, znacznie głębsze dno, a "punktem zapalnym" okazała się kasa z... dodatku węglowego.

Na przełomie sierpnia i września władze spółdzielni skierowały do lokatorów pisma, dołączając wnioski o dodatek węglowy i prośbę, by po otrzymaniu pieniędzy z dotacji przekazywali je na konto Spółdzielni i w ten sposób dołożyli się do zakupu opału. W zamian mieliby płacić mniej za ogrzewanie. Część mieszkańców miała jednak uznać, że te pieniądze po prostu im się należą, bez względu na cel. 

W czerwcu tego roku koszty ogrzewania w blokach należących do Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi wzrosły z 3,10 zł na 4,10 zł za metr kwadratowy lokalu. Dwa miesiące później okazało się, że ceny węgla w kraju wzrosły o kilkaset procent. W efekcie tego z początkiem września nastąpiła kolejna podwyżka ogrzewania, tym razem o 300 procent, do kwoty 12,30 zł za metr kwadratowy.

- Każdy z mieszkańców otrzymał od nas informację wraz z wnioskiem na dodatek węglowy oraz wiadomością o podjętej uchwale Rady Nadzorczej, że w momencie, kiedy otrzymają dodatek węglowy i wpłacą go na konto Spółdzielni, analogicznie opłata za ogrzewanie zostanie im umniejszona. To znaczy - kwota wpłaty zostanie podzielona przez metraż mieszkania oraz ilość pozostałych miesięcy do końca sezonu grzewczego czyli 31 maja 2023 roku (...) Zaznaczyliśmy przy tym, że to indywidualna decyzja każdego mieszkańca - tłumaczy Monika Wielebińska, zastępca prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi i dodaje, że niestety do części mieszkańców taka argumentacja nie trafia.

- Do ludzi to nie trafia - twierdzi nasza rozmówczyni. - Część mieszkańców nie chce przekazywać 3 tys. zł dodatku węglowego, gdyby było inaczej, nie byłoby tego buntu. Chcą 3 tys. zł mieć chyba dla siebie, ale chcą też mieć tanie ogrzewanie. Nie rozumiem ich toku postępowania - mówi Monika Wielebińska, zastępca prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi. 

Do dziś do godz. 10:00 żaden z mieszkańców Spółdzielni nie zdecydował się przekazać pieniędzy z dodatku węglowego na jej konto. Tymczasem wypłaty dodatku w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Krobi trwają już od zeszłego tygodnia. 

- Rozmawialiśmy z pracownikami MGOPS-ów w Krobi i Poniecu. Sami mówili, że ustawa o dodatku węglowym jest źle skonstruowana, bo w przypadku wspólnot czy spółdzielni, wniosek powinien składać właśnie spółdzielnia, bo to przecież my kupujemy węgiel - mówi Monika Wielebińska, zastępca prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi.

- Efekt jest taki, że nie ma realnej pomocy. Ludzie dostali pieniądze, a nie każdy rozumie, że za te pieniądze należy kupić węgiel czy inny opał - dodała nasza rozmówczyni.

Zastępca prezesa nie rozumie też buntu części mieszkańców, którzy sami zdecydowali, że nie podporządkują się podwyżkom.

- Ludzie płacą "stare" stawki,  bo ktoś ich namawia, aby nie płacić wyższych. Obudzą się, jak otrzymają, rozliczenia za wodę wraz ze swoim saldem. W niektórych przypadkach to nawet kilkaset złotych zaległości. Jestem ciekawa, czy osoby, które im doradzają, pomogą im w spłacie - mówi Monika Wielebińska, zastępca prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi.

W zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi znajdują się 152 mieszkania. W Poniecu jest to jeden blok z dwunastoma mieszkaniami ogrzewanymi na węgiel, przy czym Spółdzielni udało się zakupić opał na ogrzewanie obiektu, jeszcze w niższej cenie. W Pudliszkach Spółdzielnia ma trzy bloki z czterdziestoma mieszkaniami ogrzewanymi na gaz, natomiast w samej Krobi, w ramach Spółdzielni funkcjonuje sto mieszkań i wszystkie ogrzewane są miałem. 

- W poprzednim sezonie grzewczym Spółdzielnia potrzebowała około 170 ton miału, by ogrzać wszystkie lokale, ale płaciliśmy 400 proc. mniej za węgiel. To są sytuacje niecodzienne. Węgiel nie zdrożał z naszej winy - mówi Monika Wielebińska, zastępca prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi.

Obecnie spółdzielnia ma zabezpieczonych 125 ton węgla, który najpewniej wystarczy na ogrzewanie mieszkań do końca lutego 2023 roku. Przy czym dwie faktury, na kwotę 63 tys. zł każda (przyp. red. na zakup łącznie 50 ton opału), mają terminy płatności do listopada i grudnia 2022 roku. 

- Jeszcze w zeszłym roku za każdą taką dostawę (przyp. red. 25 ton węgla) płaciliśmy około 18 tys. zł - mówi Monika Wielebińska, zastępca prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi.

- Gdyby każdy mieszkaniec bloków w Krobi, który otrzymał dodatek węglowy przekazał te pieniądze, to na konto Spółdzielni wpłynęłaby kwota 300 tys. zł i stawki za ogrzewanie, na które mieszkańcy tak się oburzyli, byłyby niższe - tłumaczy nasza rozmówczyni. 

Spłatą faktur za zakup opału za ponad 120 tys. zł będzie musiał się martwić nowy zarząd i rada nadzorcza, bo obecny skład podjął decyzję o dymisji. Nastąpiło to po spotkaniu z mieszkańcami. 

- Gdyby od nas to zależało, jakie są ceny węgla, to jestem w stanie zrozumieć mieszkańców, ale to nie jest od nas zależne. (...) Jeśli mieszkańcy nie chcą z nami rozmawiać i jest ogromny ich brak zaufania do nas, to my po prostu dajemy im możliwość wykazania się i sprawdzenia, jak jest z drugiej strony, ponieważ nie jesteśmy w stanie podołać ich oczekiwaniom. Jest to niemożliwe, aby był tani węgiel i tanie ogrzewanie, przy tych cenach mediów na rynku. Robiliśmy wszystko, aby mieszkańcy mieli ciepło, żeby nie zostali bez ogrzewania - tłumaczy Monika Wielebińska, zastępca prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi, która funkcję tę pełni od 15 lat podobnie jak prezes Roman Bladocha. 

Na 19 października zaplanowano walne zgromadzenie, na którym ma zostać powołany nowy zarząd i Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi. Jak zapewniono, Spółdzielnia ma zapłacone wszystkie faktury bieżące, nie ma żadnych zaległości i kredytów.

Czy mieszkańcy łamią prawo wydając pieniądze z dodatku węglowego na inny cel niż zakup opału? Nie. Tak skonstruowana została ustawa. Pieniądze przekazane przez gminę można wydać dowolny cel i nikt nie będzie tego weryfikował. Zatem jaki sens ma dodatek węglowy, jeśli można go wydać na inne cele?

[ALERT]1664876712040[/ALERT]

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(29)

123123

57 15

Roszczeniowa postawa mieszkańców ja chcę i dodatek i tanie ogrzewanie i co tylko sobie wymarze i nie interesuje mnie skąd i jak i czy się tak da JA chcę. Zjeść jabłko i mieć jabłko

13:40, 04.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŚwiadomyŚwiadomy

2 1

banbye.com to jedyna Polska patriotyczna telewizja. Odwiedź a przekonasz się jak rządzący robią Cię w balona, wszyscy rządzący Ci tamci i inni nie ważne. Posłuchaj zacznij wspierać a okaże się że żyjemy w państwie z dykty.

11:32, 05.10.2022

123123

45 12

Coś tutaj nie rozumiem.Jeśli ogrzewa ich spółdzielnia i nie mają indywidualnych pieców to jakim prawem dostali dodatek węglowy?

13:47, 04.10.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

15 33

Spółdzielnia tylko pali i kupuje a za węgiel płacimy my mieszkańcy to kto ma dostać? Spółdzielnia najlepiej zabrać i koniec tematu a przecież każdy płaci na ogrzewanie i ich wypłaty to z jakiej racji oddać im kase

14:33, 04.10.2022

informacjainformacja

3 1

jeżeli spółdzielnia kupuje ciepło z elektrociepłowni to dodatek się nie należy, natomiast elektrociepłownia nie ma prawa pani ogrzewania podnieś więcej jak 42 % bo otrzyma od państwa dotacje.

00:48, 06.10.2022

OliOli

1 1

Do mieszkańca. widzę, że nawet nie wiesz co piszesz. Spółdzielnia kupuje węgiel, pali go wytwarzając ciepło. Zatem jakim prawem mieszkańcy mają dostać dodatek?

21:40, 08.10.2022

Mieszkaniec gminyMieszkaniec gminy

62 20

Zgadzam się z pozostałymi. Dodatek powinna dostać spółdzielnia a nie każdy mieszkaniec osobno. A jak im się nie podoba to niechaj na własną rękę załatwiają opal. Zakręcić im kurki i niech w zimnie siedzą

14:00, 04.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

co ty nie powieszco ty nie powiesz

3 3

co ty nie powiesz??? czy to ludzie winni że dodatek dostali węglowy??? Co do zakręcenia kurka, to sam sobie zakręć !!!!! nie wiesz, nie komentuj sprawy

00:46, 06.10.2022

ObiektywnyObiektywny

55 11

Powinien każdy lokal mieć indywidualne ogrzewanie. Wtedy najwięksi krzykacze rodem z PRL zostaliby z problemem sami. Kto najgłośniej krzyczy? Niech przejmie funkcję prezesa.

14:01, 04.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

🤬🤬

46 17

Siedzą w tych blokach nic nie robią i jeszcze dodatek węglowy by chcieli,ciekawe na co🤬

14:03, 04.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

blokowiecblokowiec

2 2

mam nadzieje ze ty jesteś bardzo zapracowany, skoro twierdzisz że w blokach tylko siedzą i nic nie robią, proponuje przenies się do bloków to się zdziwisz

01:10, 06.10.2022

mrrrmrrr

21 13

po odłanczajcie sie od spółdzielni po za kladajcie wspólnoty i karzdy blok niech załorzy piec gazowy i sami zbierac na gaz co do cieplej wody to karzdy w domu bojler i sprawa załatwiona i juz wam problem rozwiązałem

15:16, 04.10.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Eska Eska

5 2

Rozwiąż swój problem z pisownią!

16:42, 05.10.2022

myślimy nad tymmyślimy nad tym

1 4

chyba tak zrobimy bo dłużej tak się nie da

01:06, 06.10.2022

OoooOooo

2 0

Z takimi bykami jakie robisz to ty nic nie zalatwisz

11:22, 07.10.2022

Uwaga na portaleUwaga na portale

6 6

Ja przelałem za części do pojazdu za 5000 euro facetowi z Francji co na portalu ogłoszenie wystawił i też nic nie dostałem. Po kasie. Na portalach oszustów nie brakuje....

15:16, 04.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JadwigaJadwiga

16 26

Artykuł tendencyjny i wypowiedz p. Moniki. Mieszkańcy chcą płacić czynsz , a także orientują się w obecnej sytuacji „ grzewczej” w kraju jak i spółdzielni. Prosze wiec nie obrażać spółdzielców. Natomiast co do spotkania z mieszkańcami ; przecież ono się nie odbyło! również z winy Zarządu i Rady. Nie rozumiem tutaj oburzenia p. Wielebinskiej. A przy okazji, spółdzielcy maja prawo wyrazić swoją opinie ; także te negatywna wobec Zarządu. Pani Monika szybko zapomniała jak stała w pierwszym rzędzie i krzyczała przeciw byłemu prezesowi i radzie. Ponadto trzeba było pilnie zwołać zebranie mieszkańców przed ta drakońska i dla mnóstwa ludzi katastrofalna w skutkach podwyżka. Potraktowaliscie mieszkańców niegodnie.

15:21, 04.10.2022
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

MarioMario

22 4

Chyba pani coś nie rozumie, opał w tym państwie jest drogi jak cholera co jest winą rządu a nie spółdzielni. Dali dodatek na węgiel a można go wykorzystać na dowolny cel, co jest poronionym pomysłem. Gdyby pani miała własny dom i nie miała węgla i pieniędzy to na co by pani przeznaczyła te pieniądze? Tu jest podobnie, chcecie mieć ciepło w domu a kasę na węgiel przeznaczyć na co innego. Dramat.

16:14, 04.10.2022

XxxXxx

19 3

Na walnym zgromadzeniu w czerwcu był poruszany problem ceny i dostępności miału... Ale wtedy na zebraniu było 15 osób... To z kim mieli rozmawiać jak mieszkańcy nie byli zainteresowani?!

18:49, 04.10.2022

Jonn Jonn

6 11

Pani W zawsze miała wyżej du..e niż sr..a

19:04, 04.10.2022

do   Jadwigado Jadwiga

13 6

Nie bardzo darzę sympatią Prezesa , co do Moniki (mogę tak napisać) ma w 100% rację. Jesteście rozczeniowi i tyle. A teraz pozostaje wam tylko pozbierac pokrzywy i się nimi tłuc jak witkami w saunie. Wszyscy mają problemy z opałem i do tego jeszcze muszą sami sobie napalić przypilnować i popiół wynieść. Ale nieudolność ludzka daje znac problemami po czasie.

19:26, 04.10.2022

Kib Kib

4 3

Miał wcale nie jest taki drogi pani prezes 1000zl za tonę, ale tu jest inna kwestia wcześniej 18k na zakup opału a za ogrzewanie 400 zł miesięcznie w czynszu to chyba z 3 mieszkań starczyło......

20:53, 04.10.2022

Zbigniew Zbigniew

21 10

W spółdzielni mieszkaniowej trzeba zacząć od zmian związanych z zbyt duza ilością pracowników w biurze. 2 pracowników to max i po zwolnieniu 1 osoby w skali roku spółdzielnia zaoszczędziła by sporo pieniędzy

15:37, 04.10.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nononono

9 6

Nie, nie, nie panie Zbigniewie. Starzy komuniści twierdzą, że ryba psuje się od głowy. Proponuję zacząć więc od tych dyskutantów w Warszawie na wiejskiej. Tych co to rozpętali to piekło.

16:39, 04.10.2022

do Zbigniewado Zbigniewa

4 1

rada nadzorcza gdyby nie pobierała swoich świadczeń, też w skali roku byłyby oszczędności. Ale kogo stać na taki gest-- oto jest pytanie

01:04, 06.10.2022

JadwigaJadwiga

19 8

Do Mario. Doskonale rozumiem. Naprawdę wszyscy mieszkańcy nie chcą przekazać dodatku? Zapewniam Pana,ze jest odwrotnie. Ludzie zdają sobie sprawę z cen węgla i ponoszonych kosztów. Nie jesteśmy głupcami😀. Natomiast po tej gigantycznej podwyżce rocznie na ogrzewanie np. 64,7 m2 trzeba wydać ponad 9 tysięcy- nadal uważasz , ze w bloku grzeją za darmo? Pozdrawiam i zycze ciepla

16:35, 04.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

j23znownadajej23znownadaje

18 6

Proszę zaprosić naczelnika państwa pana Kaczyńskiego. Jestem głęboko przekonany, że coś zaradzi, zwłaszcza, że tak kocha swój kraj i Polaków. Tak się martwi, że zdaje się nie odmówi. I nie piszę tego z sarkazmem tylko szczerze. A tak poważnie, weźcie te podwyżki na klatę bo niedługo po 1 stycznia 2023 będzie jeszcze weselej.

16:43, 04.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LokatorLokator

12 6

W interesie zarządu nie jest szukanie taniego opału bo przecież mogą nawet za 5000 kupić i podzielić sumę końcową razy 170 ton plus masę innych kosztów nie zawsze związanych z ogrzewaniem no bo można przy okazji rozliczenia rocznego dołożyć do ogólnego rozliczenia
Podzielić to wszystko przez 100 mieszkań i wyjdzie jak w tym roku w czerwcu że prawie wszyscy mieli dopłaty przy oszczędzaniu.

17:16, 04.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

czyż nie mam racjiczyż nie mam racji

3 1

Czym więcej się oszczędza tym gorzej przy rozliczeniu sie wychodzi, a firmy które to rozliczają mają z tego tytułu kokosy, a tam jest CZARNA MAGIA by w czymkolwiek się zorientować.

00:59, 06.10.2022

grażynagrażyna

16 10

Pani Wielebińska, przede wszystkim dlaczego pani wybiela zarząd, a winą obarcza wyłącznie członków spółdzielni . Kiedy to niby było spotkanie z mieszkańcami w celu dogadania się w tej kwestii??? To wy jako zarząd z Radą Nadzorczą podjęliście decyzje o drastycznej podwyżce ogrzewania, bez jakiejkolwiek konsultacji z członkami spółdzielni, która i tak byłaby spózniona o parę miesięcy. Gdzie organy Spółdzielni były z początkiem wzrostu cen opału?? Bzdur niech pani nie opowiada mediom, że ktoś ludzi namawia by nie płacili, bo to ludzie sami zdecydowali że dopóki sprawa nie zostanie wyjaśniona będą płacić tak jak do tej pory-- i to nie małe pieniądze, bo jeżeli by członkowie zapłacili czynsz po nowej stawce, automatycznie zaakceptowaliby waszą decyzję i nie byłoby wówczas możliwości żadnego odwołania. Po drugie, od kiedy to na Walnym Zgromadzeniu jest wybierany zarząd / pierwsze słyszę/. Po trzecie, dlaczego pani nie wspomniała, że proponowali niektórzy członkowie inne zródła zakupu opału po tańszej cenie i z nich nie skorzystano ??? Proszę spytać Prezesa o ofercie z ubiegłego roku dotyczącą dostaw opału. Po czwarte, niech sobie pani przypomni 2007r. Po piąte nieprawdą jest że poszło o kasę z dodatku węglowego, kto ci kobieto takie bzdury do biura donosi. Po szóste -czy podejmując decyzję orany spółdzielni wzięły pod uwagę sytuacje finansowe członków spółdzielni, czy byłoby ich stać na tak wysoką podwyżkę, czy musieli by wybierać miedzy opłatą za mieszkanie i innymi opłatami a przeżyciem przez miesiąc. SAMI NA SIEBIE BAT UKRĘCILIŚCIE NIESTETY. Nie ma ludzi niezastąpionych jak Wam się wydaje.

18:01, 04.10.2022
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

LokatorLokator

7 7

Ma pani pełną rację.
Rezygnacja zarządu jest ucieczką przed odpowiedzialnością za ostatnie nieodpowiedzialne i absurdalne decyzje związane z zakupem tak drogiego miału od lokalnego sprzedawcy gdzie ceny na dzień zakupu były niższe o ok.500 do 600 złotych za tonę czyli przy zakupie 50 ton od tego dostawcy zostało wyrzucona w błoto kwota ok 25000 tysięcy za ktorą mieszkańcy mają zapłacić

19:00, 04.10.2022

do lokatordo lokator

6 3

A skoro umiesz pisac o lokalnym dostawcy to grzechem nie będzie byś wymienił owego oferenta. Ale cóz jak się coś skrobie pod dennym loginem i błyska sie informacjami bez potwierdzenia

19:57, 04.10.2022

nononono

10 6

Podwyżki cen podyktowała polityka rządu a nie cytowana tu p. Wielebińska. Jeśli chodzi o cenę opału rozważyć należy wartość energetyczną tego węgla. Na razie jest wesoło ale szybko Grażynka zmienisz zdanie. Zacznij oszczędzać i wyluzuj. Pozdrawiam.

20:08, 04.10.2022

najświeższa informacnajświeższa informac

2 3

Pani Wielebińska, wiem że pani czyta komentarze więc podam Pani najświeższą informację-- ok 20 km od Krobi w spółdzielni podwyższono stawkę ogrzewania w blokach o 1 zł za m2 mieszkania, dodatek węglowy lokatorzy też otrzymali i nikt w spółdzielni nie proponował im by DOBROWOLNIE wpłacali ten dodatek do spółdzielni. Można??? Można?? Brawa dla tej spółdzielni !!!!!!!!!! Dodam, że bloków też jest tam chyba tyle co w Krobi.

00:16, 06.10.2022

obserwatorobserwator

11 6

brawo brawo Jadwiga, super komentarz

18:15, 04.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lokator Lokator

6 5

Zgłośmy panią W do milionerów.... ☹️

19:33, 04.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hahaha hahaha

2 5

a ciebie dzbanie do Kościana ;)

21:14, 04.10.2022

grażynagrażyna

12 4

DO nono-- wszyscy w spółdzielni oszczedzali i oszczędzają, a jak przyjdzie rozliczenie po sezonie grzewczym to jeszcze sporo muszą zapłacić, nie wiesz to nie komentuj. Dam ci przykład-- członek spółdzielni według podwyżki przy metrażu mieszkania ok.65 m2 ma zapłacić teraz 1200 zł tylko za mieszkanie, nie licząc innych opłat, jego dochód wynosi ok 1700 zł. Wytłumacz mi jak ma przeżyć miesiąc

21:45, 04.10.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JadwigaJadwiga

11 1

Zgadzam się z Pani komentarzem. Pragnę dodać, iż nikt w Spółdzielni nie mieszka za darmo, nikt nie otrzymał w prezencie od Spółdzielni lokalu. Za każda usługę płacimy niemale pieniądze; nikt nam za darmo nie pali w piecu itp. Prosze wiec o uczciwe komentarze, nie dokuczajmy sobie wzajemnie, darujmy sobie złośliwości i szykany ; nic dobrego z tego nie wyniknie.

22:11, 04.10.2022

AA

5 1

Imię Grażyna nieprzypadkowe....Kobieto,zamilcz..... wstydu oszczędź.... A jak żyją ludzie w domach jednorodzinnych z takim dochodem? Ktoś im coś da????

08:35, 06.10.2022

OliOli

15 8

Rozumiem te wszystkie rozterki mieszkańców, ale wielu nie ma zielonego pojęcia o prawie spółdzielczym, o obowiązkach mieszkańca, o walnym zgromadzeniu itd. W zasadzie to nie rozumiem dlaczego mieszkańcy bloków (SM) otrzymali dodatki węglowe. Czyżby w mieszkaniach mieli piece? Ten dodatek bezwzględnie należał się SM. Uważam, ,że decyzja Zarządu i Rady Nadzorczej jest uzasadniona. Niech teraz krzykacze wezmą ster w swe wspaniałe , doskonałe ręce i podejmą decyzję skąd brać pieniądze na pokrycie kosztów. A tak na marginesie w wielu SM członkowie jeszcze nie czują jak trudne idą czasy np. w Gostyniu planują sobie dodatkowe koszty związane z utrzymaniem porządku na klatkach schodowych.

22:12, 04.10.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nie do wiarynie do wiary

8 3

hahaha, czyli jak dana spółdzielnia ma kaprys podwyżki np.500% to ludzie muszą się na to zgodzić bez żadnych sprzeciwów, tylko płacić i płakać, coś mi sie wydaje że jesteś dobrze poinformowany przez tą spółdzielnię

22:27, 04.10.2022

nie do wiarynie do wiary

8 1

jak sie nie chce ludziom sprzątać klatek, to nie ma co sie dziwić- a firmy zewnetrzne sprzątające kasują pieniądze niestety tych co tam mieszkają

22:58, 04.10.2022

do Jadwigado Jadwiga

9 5

ma Pani rację, ci co w blokach nie mieszkaja myślą że członkowie grosze płacą za mieszkania i ciepełko nie wiadomo jakie mają. Taki to tok myślenia.

22:33, 04.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlaAla

14 3

Nie rozumiem.. Mieszkania kupione na własność i jeszcze po 1.5 k czynszu płacić? To lepiej domek kupić i ta kwotą kredyt spłacać i mieć święty spokój.

23:09, 04.10.2022
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

też tak myśleteż tak myśle

8 1

to prawda

23:34, 04.10.2022

KtrollKtroll

5 10

Nikt czunszu nie płaci. Tylko ogrzewanie, wode, śxieki, prąd, ubezpieczenie, podatki, remontowe. Na utrzymanie społdzielni pewnie kilkadziesiąt zł. Pani myśli że bank z raty kredytu płaci za ogrzewanie domu? Beawo zarząd - nie chcą płacic za ogezewanie niech teraz sami działają albo niech im tyłki zmarzną. W święta będzie lament że zimno i wigilia na stole zamarza..

07:12, 05.10.2022

OliOli

2 1

Przecież nikt cię nie zmusza mieszkać w zasobach SM. Co do własności to jak myślisz kto ma płacić za pozostałe koszty? Na remonty, eksploatację, śmieci , wodę itd. Nie wiem jak Ty rozumujesz, czy Zarząd, czy Rada Nadzorcza, czy ci którzy nie wykupili mieszkań na własność? A czy w domku jednorodzinnym wszystko masz za darmo?

21:50, 08.10.2022

Ktoś Ktoś

1 0

Czyli w domku wystarczy kredyt płacić a reszta sama się dzieje? :D :D :D

11:45, 03.11.2022

Andrzej Andrzej

2 3

Krobia 9.5 tys X 100 =950000
125ton 500000 tys
4500000 to woda , śmieci ?

07:51, 05.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

 do wiadomosci do wiadomosci

2 2

170 ton : 5717m2 = 0.0297 tony na 1m kwadratowy x 65m2 czyli wychodzi 1.932 tony

00:40, 06.10.2022

5555

5 2

Mam pytanie,czy mieszkając w bloku można otrzymać dodatek na ogrzewanie?My płacimy za ogrzewanie do spółdzielni przecież,a czy w Krobi jest inaczej?Może mi to ktoś wytłumaczyć?

08:43, 05.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

informacjainformacja

0 1

jeżeli spółdzielnia kupuje ciepło z elektrociepłowni to dodatek się nie należy, natomiast elektrociepłownia nie ma prawa pani ogrzewania podnieś więcej jak 42 % bo otrzyma od państwa dotacje.

00:42, 06.10.2022

KrobiaKrobia

7 8

A kto ma wam dokładać do ogrzewania I INNYCH OPŁAT -zARZĄD CZY RADA

09:48, 05.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OMGOMG

4 2

CO TY BREDZISZ CZŁOWIEKU ????

00:25, 06.10.2022

gosiagosia

4 3

nie rozumiem dlaczego krobiacy mieszkając w bloku dostali dodatek węglowy ja mieszkam w bloku i w poznaniu takich dodatkow nie dawaja prosze podpowiedziec jak to zrobic bo przepisy są w Polsce takie same

11:04, 05.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

informacjainformacja

2 1

jeżeli spółdzielnia kupuje ciepło z elektrociepłowni to dodatek się nie należy, natomiast elektrociepłownia nie ma prawa pani ogrzewania podnieś więcej jak 42 % bo otrzyma od państwa dotacje.

23:03, 05.10.2022

Czas się obudzićCzas się obudzić

3 4

banbye.com to jedyna Polska patriotyczna telewizja. Odwiedź a przekonasz się jak rządzący robią Cię w balona, wszyscy rządzący Ci tamci i inni nie ważne. Posłuchaj zacznij wspierać a okaże się że żyjemy w państwie z dykty.

11:20, 05.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrywatnyPrywatny

5 5

A mi do mojej kamienicy nikt nie dołoży a wy chcecie żeby wam dokładali ale kto

13:27, 05.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiesławaWiesława

3 4

Nie rozumiem tego.Spółdzielnia ogrzewa mieszkania a lokatorzy dostają dodatek na węgiel.Jakim cudem? To ja też składam wniosek o dodatek chociaż grzeje mi spółdzielnia.Zróbmy tak wszyscy mieszkańcy bloków.

14:40, 05.10.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

informacjainformacja

3 1

jeżeli spółdzielnia kupuje ciepło z elektrociepłowni to dodatek się nie należy, natomiast elektrociepłownia nie ma prawa pani ogrzewania podnieś więcej jak 42 % bo otrzyma od państwa dotacje.

23:07, 05.10.2022

⛑️⛑️

5 7

Krobia Harcerska to stan umysłu .

20:13, 05.10.2022
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

jonnjonn

2 2

powiedzial co wiedzial

21:29, 05.10.2022

żenadażenada

7 1

dlaczego obrażasz ludzi Krobia Harcerska-- co ci oni zrobili???

23:05, 05.10.2022

PUK PUK PUKPUK PUK PUK

6 2

kultury to ty z domu nie wyniosłeś za grosz-- ŻENADA

00:23, 06.10.2022

DO XXXDO XXX

7 3

TAK TAK, PONOĆ BYŁO 15 OSÓB, TYLKO ŻE ZLE JESTEŚ POINFORMOWANY ?? TE OSOBY NIE CHCIAŁY DECYDOWAĆ ZA OGÓŁ MIESZKAŃCÓW, ZRESZTĄ NIE BYŁO TO W PORZĄDKU OBRAD UJĘTE WOGÓLE.

00:34, 06.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rafciorafcio

1 2

"""Chcą 3 tys. zł mieć chyba dla siebie, ale chcą też mieć tanie ogrzewanie. Nie rozumiem ich toku postępowania - mówi Monika Wielebińska, zastępca prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej w Krobi. """
jaki rząd, jaki sejm ...taka ustawa , czego pani nie rozumie????? dali ludziom siano za free- całe 3 koła . tylko za to ,że mają mają kopciuchy, a że nie jest to ZGODNE Z ZAKUPEM CELOWANYM , tylko mozna wydać ZGODNIE Z USTAWA na to co się chce , to dlaczego Z TEGO NIE SKORZYSTAĆ, wszak wszystko JEST ZGODNE Z PRAWEM !!!!!!!....to w czym problem ????

18:35, 11.10.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gostyn24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%