Zamknij

Jak wybrać nazwę domeny dla swojej firmy?

11:50, 28.03.2024 art. sponsorowany Aktualizacja: 11:51, 28.03.2024

Strona internetowa własnej firmy jest dziś absolutnie niezbędnym narzędziem pozyskiwania klientów. To na niej można publikować swoją ofertę, przykładowe realizacje oraz dane kontaktowe. Zobacz, co należy wziąć pod uwagę i jakich błędów trzeba unikać, wybierając nazwę domeny dla swojej strony internetowej!

Nazwa domeny jest bardzo istotnym elementem budowania wizerunku firmy w internecie. Dobór wpadającej w ucho, prostej do zapisania i kojarzącej się z przedmiotem działalności nazwy wcale nie jest prostym zadaniem. Błędy popełnione na tym etapie mogą rodzić problemy związane z zapamiętywaniem adresu oraz pozycjonowaniem strony. Jaką nazwę domeny wybrać?

Łatwa do zapamiętania i powtórzenia nazwa domeny

Wybierając domenę, należy mieć świadomość, że późniejsza zmiana jej nazwy może wiązać się z różnymi problemami. O ile operacje takie jak przeniesienie domeny, czy zmiana hostingu zwykle nie są bardzo kłopotliwe, to nazwa jest czymś bardziej stałym.

Najłatwiejszą metodą jest wybór domeny odpowiadającej nazwie firmy. Jeśli jest to słowo unikatowe, ale łatwe do zapamiętania, to znacznie ułatwi dyktowanie adresu strony. Bardzo dobrym wyborem będzie nazwa możliwa do zapisania bez polskich znaków. Warto zdecydować się na taką, która będzie łatwa do wymówienia, powtórzenia i zapisania ze słuchu.

Czy nazwa domeny powinna odnosić się do słowa kluczowego?

Można spotkać się z opinią, że słowa kluczowe zawarte w domenie będą ułatwiały jej pozycjonowanie. Jednak w niektórych przypadkach może być dokładnie odwrotnie. Umieszczenie w nazwie domeny jedynie słów kluczowych będzie bardzo utrudniało pozycjonowanie strony. Lepszym rozwiązaniem będzie połączenie słowa kluczowego z nazwą firmy i stworzenie unikatowej domeny.

Jaką końcówkę domenę można wybrać?

Istnieją różne rodzaje końcówek domen – można wśród nich wymienić globalne, takie jak np. „com”, narodowe, czyli chociażby „pl” oraz funkcjonalne, np. „biz”, czy „info”. Dobór odpowiedniej końcówki witryny będzie miał wpływ na budowanie zaufania.

Jeśli decydujesz się na prowadzenie biznesu głównie na rynku polskim, to najlepszym rozwiązaniem będzie końcówka „pl” lub „com.pl”. Witryny, których nazwy kończą się nieznanym skrótem, zwykle są uważane za mniej wiarygodne, dlatego na lokalnym rynku lepiej zdecydować się na bardziej rozpoznawalną końcówkę. Jeśli natomiast działasz na rynku międzynarodowym, to możesz zdecydować się na domenę kończącą się skrótem globalnym lub funkcjonalnym.

Długa czy krótka – jaką nazwę domeny wybrać?

Kwestią, która budzi wiele wątpliwości, jest też długość nazwy domeny. Zwykle zaleca się unikanie bardzo długich nazw. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest wybór nazwy krótkiej lub o umiarkowanej długości. Najważniejsza jednak nie jest sama długość, ale możliwość łatwego zapamiętania nazwy. Warto także zadbać o to, aby była ona unikalna, charakterystyczna i kojarzyła się z profilem działalności firmy. Nazwa nie musi więc być bardzo krótka, jednak nie powinna być też nadmiernie skomplikowana.

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%