Zamknij

Kto posprząta bałagan?

12:02, 31.01.2017
50

Na gostyńskim cmentarzu parafialnym trwa wycinka konarów drzew zagrażających bezpieczeństwu ludzi. W tej sprawie zadzwonił do naszej redakcji jeden z czytelników, twierdząc, że prowadzone prace pozostawiają ślady na tamtejszych grobach - gałęzie, wióry, poprzewracane i potłuczone znicze. Czy to kolejny skandal na cmentarzu?

Od ponad tygodnia na gostyńskim cmentarzu admnistrowanym przez Parafię św. Małgorzaty trwa ścinka konarów drzew. Zalegające na pomnikach wióry, a czasem gałęzie, poprzewracane i potłuczone znicze. Obraz niczym po nawałnicy oglądają ci, którzy odwiedzają swoich zmarłych bliskich. 
- Jak można pozostawić po sobie taki wandalizm? - zastanawiał się czytelnik, który zadzwonił do naszej redakcji. - Rozumiem, żeby powycinać gałęzie, ale czy pracownicy firmy, która to robiła nie mogli przykryć wczesniej grobów jakimiś foliami? Dbam o groby najbliższych. Regularnie jestem na cemntarzu i zastaje taki bałagan...Poprzeracane znicze. Dla mnie był to bardzo przykry widok. To nie powinno tak wyglądać. - opowiada mężczyzna. 
Sprawa jest głośno komentowana w internecie. - (...) Czy ktoś się zainteresuje tym jak dziś wyglądały groby po wycince gałęzi potrzaskane znicze na grobach pełno gałęzi. Masakra jak tak można. - napisał jeden z komentatorów. - (...) Zrobiłem zdjęcia i wysłałem do biura parafii czekam jakie oni zajmą stanowisko w tej sprawie. - napisał inny czytelnik. - (...) Ludzie opamiętajcie się przecież po to są wycinane te drzewa, żeby był porządek na cmentarzu. Każdy będzie spokojny że przy wichurze żadna ułamana gałąź nie uszkodzi grobu. Skończy się wycinka to się posprząta...proste! Nie macie chyba większych problemów i szukacie sensacji tam, gdzie jej nie ma! - napisał kolrjny czytelnik. - (...) Po wycince drzew minimalizuje się prawdopodobieństwo ułamania gałęzi przy wichurze i uszkodzenia pomnika. A dla kogoś, kto dba o swój grób, chyba nie będzie problemem jak sprzątanie tych parę gałązek, bo i tak robi to niemalże co tydzień. - komentuje kolejna osoba.
Jak ustaliliśmy wycinkę drzew realizuje leszczyńska firma. Pracownicy wykonujący pracę podkreślają, że ich zadaniem jest usunąć uschnięte i nadłamane gałęzie. Od sprzątania jest administracja cmentarza. - Przy wycince drzew na cmentarzu zawsze pojawia się taki problem. Robimy to, co do nas należy. Usuwamy gałęzie, grubsze konary ostrożnie tniemy, żeby nie upadły na groby. - wyjaśnia pracownik leszczyńskiej firmy. - To co możemy z "grubsza" usuwamy i układamy w wolnych miejscach, ale od urzymywania porządku na cmetarzu są jego opiekunowie...Nie damy rady inaczej wycinać, tak żeby nie pozostawić wiór, czy mniejszych gałązek... - podsumowuje pracownik firmy dodając, że więcej na temat wycinki może powiedzieć jedynie właściciel firmy lub parafia, która zleciła zadanie.        
Wycinaka drzew na gostyńskiej nekropolii ma zakończyć się prawdopdobnie w tym tygodniu.

Od ponad tygodnia na gostyńskim cmentarzu administrowanym przez parafię pw. św. Małgorzaty trwa ścinka konarów drzew. Zalegające na pomnikach wióry, a czasem gałęzie, poprzewracane i potłuczone znicze zastają ci, którzy odwiedzają swoich zmarłych bliskich. - Jak można pozostawić po sobie taki wandalizm? - zastanawiał się czytelnik, który zadzwonił do naszej redakcji. - Rozumiem, żeby powycinać gałęzie, ale czy pracownicy firmy, która to robiła, nie mogli przykryć wcześniej grobów jakimiś foliami? Dbam o groby najbliższych. Regularnie jestem na cmentarzu i zastaje taki bałagan... Poprzewracane znicze. Dla mnie był to bardzo przykry widok. To nie powinno tak wyglądać - wyjaśnia mężczyzna.

Sprawa jest głośno komentowana w Internecie. - (...) Czy ktoś się zainteresuje tym, jak dziś wyglądały groby po wycince gałęzi? Potrzaskane znicze, na grobach pełno gałęzi. Masakra, jak tak można - napisał jeden z komentatorów. - (...) Zrobiłem zdjęcia i wysłałem do biura parafii, czekam, jakie oni zajmą stanowisko w tej sprawie - komentuje inny czytelnik. - (...) Ludzie opamiętajcie się, przecież po to są wycinane te drzewa, żeby był porządek na cmentarzu. Każdy będzie spokojny, że przy wichurze żadna ułamana gałąź nie uszkodzi grobu. Skończy się wycinka, to się posprząta, proste! Nie macie chyba większych problemów i szukacie sensacji tam, gdzie jej nie ma! - napisał kolejny czytelnik. - (...) Po wycince drzew minimalizuje się prawdopodobieństwo ułamania gałęzi przy wichurze i uszkodzenia pomnika. A dla kogoś, kto dba o swój grób, chyba nie będzie problemem, jak sprzątnie tych parę gałązek, bo i tak robi to niemalże co tydzień - komentuje kolejna osoba.

Jak ustaliliśmy, wycinkę drzew realizuje leszczyńska firma. Pracownicy wykonujący pracę podkreślają, że ich zadaniem jest usunąć uschnięte i nadłamane gałęzie, od sprzątania jest administracja cmentarza. - Przy wycince drzew na cmentarzu zawsze pojawia się taki problem. Robimy to, co do nas należy. Usuwamy gałęzie, grubsze konary ostrożnie tniemy, żeby nie upadły na groby - wyjaśnia pracownik leszczyńskiej firmy. - To, co możemy, z "grubsza" usuwamy i układamy w wolnych miejscach, ale od utrzymywania porządku na cmentarzu są jego opiekunowie, którzy wywożą ścinki... Nie damy też rady inaczej wycinać, tak żeby nie pozostawić wiór czy mniejszych gałązek - podsumowuje pracownik firmy, dodając, że więcej na temat wycinki może powiedzieć jedynie właściciel firmy lub proboszcz parafii, który zlecił zadanie.

Wycinka drzew na gostyńskiej nekropolii ma zakończyć się prawdopodobnie w tym tygodniu. Czy wraz zakończeniem prac zniknie też bałagan tworzący się przy takiej okazji? Pożyjemy, zobaczymy...

MiS

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (50)

emerytkaemerytka

0 0

Jest zwyczaj , że każdy po sobie sprząta , chyba , że umowa zawierała inną informację.

13:49, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaMaria

0 0

Byłam dziś na cmentarzu ,rzeczywiście odbywa się wycinka ,ale panowie układają ścięte gałęzie na stertach w określonych miejscach. Sprzątają większe gałęzie z grobów. Siłą rzeczy gdzie drwa rąbią ,tam wióry lecą. Nie przesadzajmy więc z tą dbałością o porządek ,bo na wielu grobach zeschnięte kwiaty z czasów Wszystkich Świętych widać (także na tych załączonych zdjęciach). Teren jest zabezpieczony ,napisy ostrzegawcze stoją, a zrobić to po prostu trzeba ,także dla bezpieczeństwa. Myślę , że pozamiatanie drobnych pozostałości i odświeżenie pomnika nie powinno być zadaniem ponad siły dla opiekujących się grobami bliskich.

13:57, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

elzbietaelzbieta

0 0

POLAKOWI ZAWSZE ZLE BARDZO PORZADNIE PRACUJA I STARAJA SIE SYSTEMATYCZNIE ODWOZIC GALEZIE SAMA WIDZIALAM NIESLUSZNIE SIE LUDZI CZEPIACIE

14:58, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

PJIIPJII

0 0

czas na cmentarz komunalny w Gostyniu, dość nabijania kabzy duchowieństwu.

15:29, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZdegustowanaZdegustowana

0 0

Maria masz racje, japy najwięcej drą tzw. wieśmaki.W blokach też rodzice ze wsi wykupili mieszkania dla dzieci i oni tylko teraz sprzątają w mieszkaniach do progu, resztę mają głęboko w d...e.Przewróci się taka paniusia jedna z drugą, a papierka nie podniesie jak idzie na korytarzu. Tak samo jest na tablicach ogłoszeń, jedna informacja zaklejona drugą. Potem wisi tygodniami jak szmaty.Skrzynki też pełne reklam, że wszystko wypada, skrzynki na listy obklejone jakimis ulotkami. Jak wam nie wstyd, gdy przychodza do was w gości znajomi, rodzina i co to świadczy o was, że jesteście flejtuchy.Sami śmiecicie, lecz Sp.Mieszkaniowa ma sprzątać.Owszem tak, ale nie takie drobne sprawy sami winniście wykonać . Korona wam z głowy nie spadnie Tak samo jest na cmentarzuprzyjdzie raz na rok na Wszystkich ŚWIĘTYCH znicze zapali, potem cały rok stoi taki brudny i sztuczne wyblakłe brudne kwiaty.SZOK CO ZA LUDZIE.

15:47, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Janina z ZiemlinaJanina z Ziemlina

0 0

Posłuchaj zdegustowana: Gdyby ktos przychodził raz na rok na cmentarz to by nie zauważył tego syfu, bo wtedy ktoś łaskawie sprzata na cmentarzu. Gdyby SM nie brała opłat jak w Dubaju za blokowe ieszkania to ludzie by nie narzekali. To ich zas... obowiązek. Więc nie wkładaj wszystkich do jednego worka bo sam pewnie ze wsi jesteś i słoma ci z butów wystaje. Bardzo dobrze, że ludzie mają odwagę zgłaszac takie problemy bo na przyszłośc ktoś sie dwa razy zastanowi zanim taki syf zostawi.

15:58, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

znuzonaznuzona

0 0

To jest juz nudne co drugi dzien cmentarz !!!

17:27, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do zdegustowanaDo zdegustowana

0 0

W blokach płaci się na tyle duże czynsze za te klitki,że lokatora gowno powinna obchodzić klatka.W innych miastach są od tego firmy sprzatajace.

17:30, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

szaryjiszaryji

0 0

a gdzie jest modry ? wyjechal na ferie czy chorobowe?

17:39, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kakkak

0 0

Kosz od Hirka?

18:18, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

podatnikpodatnik

0 0

A na co idą opłaty za pochowanie zmarłego za t/z pochówek opłacanie na 20- 30 lat ?

18:51, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

modrymodry

0 0

Prace dopiero rozpoczęto a wy już martwicie sie kto posprząta.Do Janiny z Ziemlina.Zobacz jak wygląda wiele grobów.Popękane znicze,wiązanki zdmuchnięte z grobów przez wiatr,poprzewracane wazony itd.i to od dłuższego czasu.

19:35, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

autobusautobus

0 0

co się uwzieliście na ten cmentarz.zajmijcie się realiami dnia codziennego ,czyli dlaczego panowie autobusiaszowie nie dają biletów a pieniądze biorą do siebie i to w dzisiejszych czasach SKANDAL

19:53, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

WojtekWojtek

0 0

Nie wiem czego się czepia ten "czytelnik" który zadzwonił do redakcji. Byłam i widziałem jak Panowie pracują, nie mam żadnych zastrzeżeń. Nazwanie "wandalizmem" jest gruba przesadą niech Pan "czytelnik" trochę spuści sobie powietrze bo chyna strasznie się nadymał i nie ma większych problemów.

19:59, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

facetfacet

0 0

nie czarnuch sprzątaja tak nie maja co robic

20:17, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Janiny z ZiemlinaDo Janiny z Ziemlina

0 0

Zdegustowana ma racje. To ze SM pobiera zbyt wygorowane oplaty to nie znaaczy, ze na klatkach ma byc przyslowiowy syf. Sama mieszkam od przeszlo 50 lat w bloku na parterre. Nowym przybyszom tzn. ,,hrabiostwu,, z wyzszych kondygnacji wydaje sie, ze z ich skrzynek pocztowych wszelkiego rodzaju korespondencje kto ma sprzatac? Wyciagna ze skrzynki I tak sa leniwi ze zostawiaja na okienku lub skrzynce pocztowej. Rozleje im sie cos na klatce lub w piwnicy nie racza po sobie sprzatnac. Od gum do zucia na schodach klatkowych az sie roji. Drzwi wejsciowe na klatke otwarte pomimo ze sa domofony, bo jednemu z drugim leniom nie chce sie brac ze soba kluczy i ich uzywac.

20:33, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

SM w Gostyniu w przeciwienstwie do innych miast potrafi tylko windowac nam czynsze w gore. Jako administrator naszych posiadlosci niech sie troche zainteresuje ze waskie klatki schodowe pozastawiane sa wozkami dzieciecymi, rowerami a na strychach zbiorowiska rupieci. Trawniki pozastawiane samochodami, a przychodni taki jeden z drugim pracownik SM I udaje ze nic nie widzi. Po co sie narazac, najwazniejsze ze wysoka pensyjka wleci z naszych zawyzonych czynszow

20:52, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

do janina z ziemlinado janina z ziemlina

0 0

serio uwazasz ze te 400zl czynszu w ktorym masz wode smieci ogrzewanie scieki a czasami nawet ryczalt na gaz to jak w dubaju jest? to proponuje kupic od dewelopera i placic 400za sam gaz na ogrzenia domku...powodzenia

21:02, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

iLkaiLka

0 0

Do ZDEGUSTOWANA .Lecz się na nogi , bo na głowę już za póżno !!!!!

21:53, 31.01.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrzej Andrzej

0 0

Tylko szkoda że widziałem w niedziele grób z lewej strony cmentarza przy chodniku na którym panowie zrobili sobie śmietnik na gałęzie! Wygląda to fatalnie, bo jest cały zawalony gałęziami niczym tama wysoka na ponad 1.5 M.

07:56, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

polonistapolonista

0 0

czy to jest artykuł o SM?

08:07, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

JulianJulian

0 0

Do iLKA, ty za to módl się o zdrowie bo o rozum, tak jak Janiny z Ziemlina już za późno. Nawet artykułu nie umiecie przeczytać ze zrozumieniem.Redakcja wyraźnie pisze, że" TRWA "wycinka konarów drzew, które zagrażają bezpieczeństwu a wam w przysłowiowej d...e źle.Co mają za każdym pojedyńczym wycięciem zaraz z miotełką latać i sprzatać.Można by mieć pretęsje, jeżeli skończą prace wyjdą z cmentarza i zostawią bałagan, Natomiast jedno zdanie co do Sp.Mieszkaniowej .Nikt was nie zmusza, aby mieszkać we wspólnocie,.masz kasę buduj dom lub kup u dewelopera, zobaczymy czy będziesz zadowolona.

09:20, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Magda_lenaMagda_lena

0 0

Z tych komentarzy to można się uśmiać artykuł dotyczy cmentarza a konkretnie bałaganu na nim a sprawa schodzi na SM żenada ja nie wiem czy na tym portalu komentatorzy to dzieci szkolne czy dorośli ludzie ?
Nic się wam nie podoba wiadomo jak to w każdym remoncie najpierw musi być bałagan aby później było ładnie .Lecą liście z drzew ,gałęzie suche spadają na pomniki tez wam żle co nie zrobić wam żle qurna kraj malkontentów .Rzeczą wiadomą jest ,ze kiedy skończą posprzątają nie wszystko naraz tak się po prostu nie da
Ludzie trochę więcej optymizmu i życzliwości do innych bo gdzieś to zatraciliśmy

09:20, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

TW BolekTW Bolek

0 0

Jak się nic nie robi - żle jak się robi to syf komuś się w d.. poprzewracało widzę ze na tym portalu nie ma o czym pisać tylko nagonka na kościół . a co ludzie o tym sądzą wystarczy zapytać normalnych ludzi - pukają się w czoło .Wczoraj byłem na cmentarzu i wpadła mi mucha do oka to jest skandal chce odszkodowanie proszę administratora o radę do kogo się udać Przecież jesteś fachowcem w tej dziedzinie

10:25, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zainteresowanyzainteresowany

0 0

A może ktoś spowoduje, że zostanie opublikowany zakres obowiązków pana który zajmuje się cmentarzem i wtedy będzie wiadomo co do niego należy, skończą się wtedy teksty tego pana, iż jak ktoś chce wydruk z kasy fiskalnej za opłatę za wjazd na cmentarz to musi się zgłosić do warsztatu tego pana. W przypadku porządku też będzie wiadomo co do niego należy.

10:35, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

RR

0 0

Może ten pan nie wie jaki jest jego zakres obowiązków.Niech przeczyta będzie wiedział a nie dopytuje.Śmieszne to i żałosne

11:11, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do polonistyDo polonisty

0 0

Chyba odezwal sie pracownik SM lub sam prezes .....? Uderz w stol a norzyce sie odezwa.

11:14, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

BeataBeata

0 0

wiecie co? Polakowi nikt nie dogodzi zawsze źle jak nie patrzeć d...a z tyłu miłego dnia

11:15, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

sowasowa

0 0

Janina z Polnej do Ziemlina?SM mieszkaniowa ma obowiązek sprzątac?Jezeli tak to należy do nich co 3 dni zgłaszac bałagan,W Lesznie jest wynajęta firma sporzątająca, co nie zmienia faktu że po sobie każdy powinien posprzątac.Przecież już dzieci uczymy że papierek od cukierka do kosza rzucamy a nie pod nogi to chyba takie normalne.Jednak kultura obowiązuje też wobec ludzi, nie wolno nikogo wyzywac od wieśniaków.Rozumiem że zdegustowana wprowadziła się do gostynskiego bloku prosto z Krakowa.Oczywiście każdy posprząta śmieci z grobów bliskich co nie oznacza że tak powinno to wyglądać.Należało miejsce pracy zabezpieczyć lub posprzątac bałagan , który się zrobiło.Porozbijane znicze , wazony to już nie tylko bałagan lecz wyrządzone szkody materialne.Też wszyscy wnosimy opłaty za groby na cmentarzu, to chciałoby się odrobinę szacunku dla miejsca pochówku naszych bliskich.

11:16, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ania nania n

0 0

zostawcie pana z cmentarza to porządny człowiek

11:32, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

krół juliankrół julian

0 0

Julian na prezydenta!!! mądry ,sprawiedliwy dobrze że się pojawiłeś na tym portalu,co byśmy bez Ciebie zrobili

11:34, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

polonistapolonista

0 0

Od polonisty - nie czubku nie jestem ani pracownikiem a ni prezesem,

11:36, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

RR

0 0

To kiedy konfrontacja? trzeba wiele zweryfikować...

12:06, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

do TW  Bolekdo TW Bolek

0 0

Masz racje ciagle zle . bylem godzine temu na cmentarzu obszedlem cmentarz szukalem tego SYFU i nie znalazlem galezie poukladane ,wiorkow jak na taka duza ,bardzo duza wycinke znikomo ,panowie laduja na samochod i wywoza WIEC O CO TU CHODZI ( to jest szukanie sensacji)ktorej nie ma

12:24, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

LL

0 0

już teraz?

12:29, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

kswksw

0 0

Konfrontacja? sprawdziłem najbliższa jest 2017-05-27, PGE NARODOWY, WARSZAWA

12:45, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

znuzonaznuzona

0 0

A syf to robia ludzie chociazby wokol smietnikow wyrzucaja puste znicze ,wklady ,wyschniete kwiaty obok bo im sie nie chce podejsc blizej A tu wielki SKANDAL o co Wsyd przed tymi panami ktorzy robia wrescie porzadek Uklony dla proboszcza ze wrescie po tylu latach bedziemy mieli ladny cmentarz na kyorym sa nasi bliscy

13:02, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

TW LolekTW Lolek

0 0

godzine temu to mogło być posprzątane ,trzeba było wybrać się w zeszłym tygodniu

13:14, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

modrymodry

0 0

A wszyscy mówili,że pieniaczy mamy w Sejmie,ale okazuje się ,że w Gostyniu też ich pod dostatkiem.

21:21, 01.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

yrdomyrdom

0 0

o modry - już tęskniłem za twoimi wpisami

08:12, 02.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

modrymodry

0 0

Do szaryji.Witam gorąco.Jestem cały i zdrowy.Pozdrawiam

08:45, 02.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

jasnyjasny

0 0

modry ty tam wszystko wiesz co dzieje sie wokolo ,w piaskach rozbieraja tory po kozmince nie wiesz czy czasem nie beda rozbierac calkowicie tej lini do jarocina bo byla by szkoda

10:32, 02.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

niemodryniemodry

0 0

modry wie .modry ci powie

11:13, 02.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

RenciaRencia

0 0

Szkoda że tylko w necie.No cóż głupota nie zna granic :D brzydota również.

17:31, 02.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

RenRen

0 0

Fuj

19:50, 02.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

:D:D

0 0

Czekam jednak niecierpliwie!!! :D

20:25, 02.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

yteyte

0 0

Ten cmentarny jak widać z niczym już nie radzi sobie czas go zmienić .

11:06, 05.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ytedo yte

0 0

Tak!! Tak!!!!! Tak!!!!!!!!!! jestem za !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

16:16, 05.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zalamanyzalamany

0 0

Tutaj te zdjecia sa delikatne, nasz nagrobek wygladal jak po tornadzie. Juz tam mniejsza z tym ze wiory ale zbite znicze, poprzewracane, wieczka osobno, wklady osobno na zewnatrz znicza. Nawet kawalki drewna lezaly a to wszystko przymarzlo i nie szlo wysprzatac :( mam zdjecia i filmik. Smutek :( a i dla tych co mowia ze ktos rzadko zaglada na cmentarz do swoich bliskich. My bywamy czesto i systematycznie. Mamy dosc liczna rodzine i wszyscy chodza sprzatac i nie ma mozliwosci ze ktos dlugo nie byl. A liczne znicze na nagrobku to z tego ze byla rocznica smierci.

22:50, 07.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

zalamanyzalamany

0 0

Czytajac komentarze wyzej to ja tez uwazam ze ludzie sie czepiaja nie raz glupot i ogolnie pospacerowalismy sobie na cmentarzu i ogolnie nie bylo tak zle. Gdzie niegdzie jakies wiorki malr galazki ale to co bylo na naszym nagrobku to jakas masakra. Juz nie chodzi tez o balagan bo to posprzatalismy, ale ladne (drozsze) znicze potluczone :( dobrze ze tablice nie popekaly uff

23:01, 07.02.2017
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%