Za namową oszustów ofiara instaluje aplikację mającą rzekomo chronić jej oszczędności. Tak naprawdę daje przestępcom dostęp do swoich danych. Kilka dni temu mieszkanka naszego powiatu straciła w ten sposób sporą gotówkę.
W minioną sobotę do gostyńskiej komendy zgłosiła się 40-letnia mieszkanka powiatu gostyńskiego, informując, że oszuści wykorzystując jej dane, dokonali wypłaty 20 tys. zł. z jej konta. Zaczęło się od telefonu - Do kobiety zadzwonił rzekomy pracownik banku mówiąc, że na jej koncie została odnotowana nielegalna próba podjęcia pieniędzy. Następnie rozmowa została przekazana do kolejnego pracownika banku podającego się za obsługę techniczną - mówi asp. sztab. Monika Curyk, oficer prasowy KPP w Gostyniu.
Rzekomy pracownik najpierw polecił pokrzywdzonej zainstalowanie aplikacji Any Desk, a następnie dokonanie przelewu pieniędzy na inne konto bankowe. Gdy to zrobiła, przekonał ją, że musi jeszcze potwierdzać realizację transakcji metodą BLIK. - Kobieta potwierdziła 10 transakcji na łączną kwotę 20 tys. złotych - mówi asp. sztab. Monika Curyk z KPP Gostyń.
Następnie oszuści nakazali pokrzywdzonej odinstalowanie aplikacji mobilnej banku i jej ponowne zainstalowanie dopiero gdy ponownie zadzwoni pracownik banku...Nie zadzwonił. Gdy kobieta skontaktowała się z bankiem, usłyszała, że została oszukana.
[ALERT]1620718008203[/ALERT]
Jan 10:19, 11.05.2021
a gdzie był rozum? na majówce? 10:19, 11.05.2021
Pytek. 10:23, 11.05.2021
A może by tak podać numer telefonu z którego dzwonią przestępcy. 10:23, 11.05.2021
Załamana10:36, 11.05.2021
Ale po co? Skoro to są ciągle inne numery? Jak można potwierdzić komus przelew kodem, który tylko i wyłącznie ja mogę otrzymać na swoj telefon? Ile razy można powtarzać, żeby ludzie nie dali się w taki czy inny sposob nabierać? 10:36, 11.05.2021
ten10:43, 11.05.2021
Pytek to chyba następny ochotnik do utraty pieniędzy hahah ale bez złośliwości oni zapewne dzwonią ze stacjonarnego :P 10:43, 11.05.2021
Ja wale11:20, 11.05.2021
Przez sen to robiła? Bo chyba nie dopisali 11:20, 11.05.2021
f11:44, 11.05.2021
Ręce opadają. Zrozumiałabym, gdyby sytuacja dotyczyła starszej osoby, ale 40-letniej? Ludziom jednak można wcisnąć każdy kit. 11:44, 11.05.2021
mumin12:01, 11.05.2021
można prosić o nr do tej osoby - może ma jeszcze jakieś zaskórniaki do wydania hahahhahaa 12:01, 11.05.2021
Kasownik13:48, 11.05.2021
Pani tylko pogartulować 13:48, 11.05.2021
g.h14:20, 11.05.2021
na kanale YT Niebezpiecznik jest bardzo ładnie wszystko wytłumaczone łącznie z rozmową oszusta także ludzie myśleć -bo wiecznie żył nie będę :) 14:20, 11.05.2021
Jan10:44, 11.05.2021
18 1
co się tak oburzacie - żaden bank nie wchodzi w interakcje z klientem i niczego nie nakazuje instalować - mówią o tym od dawna 10:44, 11.05.2021