Zamknij

Śledczy ustalili na czym polegał proceder oszustwa przy dostarczaniu mleka do gostyńskiej mleczarni i nie wykluczają kolejnych zatrzymań...

10:53, 19.09.2019 MiS Aktualizacja: 13:56, 19.09.2019
Skomentuj

Coraz więcej informacji w sprawie "afery mlecznej"  w której zatrzymano już jedenaście osób. Śledczy ustalili na czym polegał proceder oszustwa przy dostarczaniu mleka i nie wykluczają kolejnych zatrzymań. Nie udało się na razie oszacować strat finansowych jakie poniosła Spółdzielnia Mleczarska w Gostyniu 

Dwa dni temu do Spółdzielni Mleczarskiej w Gostyniu weszli śledczy z Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu pod nadzorem poznańskiej Prokuratury Okręgowej. Zatrzymano 11 osób – pracowników Spółdzielni Mleczarskiej i rolników, którzy dostarczali mleko. Usłyszeli oni zarzuty oszustwa na rzecz Spółdzielni Mleczarskiej. - Cały proceder polegał na tym iż przy dostarczaniu mleka do spółdzielni zawyżano ilość tego dostarczanego mleka w różny sposób. Albo je dostarczano z pominięciem instalacji pomiarowej, albo też dokonywano przeróbki tej instalacji pomiarowej, aby wykazywała większą ilość dostarczonego mleka. Były też przypadki mieszania mleka z wodą - mówi prok. Michał Smętkowski, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Poznaniu. - Dostawcy działali w porozumieniu z pracownikami spółdzielni i dzielili się nadwyżka między sobą - dodaje rzecznik poznańskiej prokuratury okręgowej.

Na razie trudno oszacować na jaką kwotę oszukano gostyńską spółdzielnię. - Są to różne kwoty - najwyższa to 17 tys.złotych (przyp. red. kwota jaką do tej pory zarzucono jednemu z podejrzanych) - mówi prok. Michał Smętkowski. - Przy czym proceder trwał kilka lat. Sprawa ma charakter rozwojowy i nie wykluczamy kolejnych zatrzymań - dodaje rzecznik poznańskiej prokuratury.

Wszyscy zatrzymani złożyli wyjaśnienia i przyznali się do winy. Zastosowano wobec nich środki wolnościowe w postaci dozoru policyjnego i poręczenia majątkowego.

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(199)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Jawiem;Jawiem;

53 11

A kto sie zajmie oszukanymi rolnikami ktorym zanizano ilosc odebranego mleka.przeswietlic wszystkie samochody 11:38, 19.09.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

RolnikRolnik

30 19

OSZUKANYMI ROLNIKAMI? Przecież oni byli pierwsi do tego, wszyscy dzielili się kosztami więc oni też oszukiwali! 11:41, 19.09.2019


DOSTAWCADOSTAWCA

38 11

Człowieku, rolnicy z Pogorzeli oszuliwali, bo zawyżali ilość mleka, ale zdecydowaną większość rolników to mleczarnia oszukuje i nalicza im mniej mleka iż naprawdę oddają. 11:44, 19.09.2019


NeroNero

11 1

Do "Rolnik" -czytaj chłopie że zrozumieniem 13:25, 19.09.2019


AlinaAlina

13 1

Tym rolnikom, czyli nam "W nagrode" obniża cenę za 1 litr jeszcze bardziej,bo w końcu kasa musi się zgadzać 14:13, 19.09.2019


KtośKtoś

2 0

jak to mówią "nosił WILK razy kilka, ponieśli i WILKA" 09:25, 20.09.2019


Gostyniak 2Gostyniak 2

82 8

Podać nazwiska niech wszyscy wiedzą. 11:39, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RolnikRolnik

57 4

Zwolnić tych kierowców.. mają zmowy z niektórymi rolnikami.. jednym liczą więcej litrów a drugim zabierają 11:54, 19.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NeroNero

28 1

Święta prawda a weź coś powiedz w mleczarni że coś nie pasuje to odrazu parametry w dół 13:29, 19.09.2019


gośc gośc

6 1

ta nitka może sie ciagnąć a ciagnąc 08:02, 20.09.2019


MisMis

59 3

A kto zrenkompensuje za te szystkie lata straty rolnikom uczciwym ktorzy oddawali mleko straty za zanizanie litrow mleka przez kierowcow 12:02, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Janek Janek

12 49

Chłop ciężko pracuje żeby przeżyć parę groszy dostał za ryzyko żeby budżet podratować a teraz napewno największą karę dostanie bo nie będzie kasy na dobrego prawnika 12:03, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ChlopekChlopek

18 0

Cwaniaki oszukiwali to niech teraz placa 14:38, 19.09.2019


JasJas

107 5

Nikt nie mogl sie dostac do mleczarni do pracy ze zwyklych ludzi wszyscy to wiedza bo bylo trzeba miec kontakty niech tez za to sie wezma i opisza na portalu 12:12, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MaxMax

15 0

Swieta prawda! 19:57, 19.09.2019


FillFill

57 1

To juz trwalo dobre 10lat.
Nareszcie ktos nie dostal w lapke no i wyszło... 12:22, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DostawcaDostawca

39 4

Kto zrekompensuje straty rolnikom ktorych oszukano? 17 tys to chyba nie najwyzsza kwota oszustwa bo wielu z nich pobudowali domy a z czego ze zwykłego wynagrodzenia. A swoją drogą jeżeli kierowca odbiera podobną ilość mleka u jednego dostawcy w kilka chwil a u drugiego ponad ok godz to co tam tak długo robił. 12:27, 19.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JędrekJędrek

22 9

To firmę oszukano, a nie rolników. To rolnicy oszukiwali i to oni dostawali większe niż im się należało przelewy. 13:13, 19.09.2019


DąbDąb

10 0

Z gospodynią rozmawiał? 16:49, 19.09.2019


hmmhmm

41 2

to jeszcze napiszcie o aferze z lekarzami to przemilczały wszystkie portale, dlaczego? 12:36, 19.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HmmmHmmm

6 3

?
13:49, 19.09.2019


A aA a

11 0

Pan ząbek 15:11, 19.09.2019


BobBob

42 3

Przede wszystkim oszukani zostali uczciwi pracownicy i dostawcy!!! Nie sądzicie wszystkich jedną miarą.


Winni są po obu stronach, bo to jedni i drudzy cwaniacy zrobili wspólnie oszustwo!


Stracili i dostawcy i pracownicy, ktorzy mogli mieć większe pensje za swoją pracę.

12:39, 19.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Anonimowa prawda Anonimowa prawda

27 6

tak się składa, że w SM Gostyn pracuje 550 osób przy dziennym skupie około 600 tys. Litrów mleka, w innych męczarniach przy takim skupie pracuje od 50 do 100 osób, w SM Gostyn pracują całe rodziny i nikt z tym nic nie robi, a uczciwi rolnicy co wody nie leją i litrów nie dopisują muszą wszystkich utrzymywać i jeszcze im się litry kradnie i parametry zaniża 13:12, 19.09.2019


Do Anonima Do Anonima

14 4

No rzeczywiście, dużo dzieci i krewnych gospodarzy tam jest 13:27, 19.09.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


kolikkolik

1 1

a kto z brzezia? 13:07, 19.09.2019


pawpaw

18 6

wode to juz dolewano w latach 70 12:48, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bobbob

20 1

to jest praca dla kierowców w mleczarni, bo chyba oszustów zwolnili.Płacą tam uczciwie za pracę czy musisz kraść ? jestem zainteresowany pracą kierowcy bez przekrętów, mam rodzinę na utrzymaniu, ktoś coś wie? 12:57, 19.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PMGPMG

10 5

Sam sobie odpowiedz na to pytanie jakby dobrze płacili Czy ktoś by się bral za lewiznę 13:22, 19.09.2019


KjgKjg

5 5

Najwidoczniej *%#)!& mieli za małą wypłatę, że jeszcze na lewo się dorabiali. Daj palec, a wezmą rękę. Więc śmiało składaj dokumenty, a na uczciwej pracy się nie narobisz 15:26, 19.09.2019


naronaro

4 0

Faktycznie później niektórych nie stać, skoro muszą mieć 4 szafy ciuchów, najdroższy samochód i wakacje za granicą, cały czas wyjazdy/wypady, imprezy , alkohol. Ludzie mogliby trochę pomyśleć, aby wypłaty tyle co można zaoszczędzić, bo nie wiadomo co każdemu z nas może się stać w przyszłości... ?. Kto sobie na za dużo pozwoli, później traci 2 razy. 08:56, 20.09.2019


hwdop hwdop

50 2

teraz za kadre kierownicza niech sie wezma i prezesow. nie wspomne o technologu. premie za otwarcie np proszkowni lub teraz za otwarcie serowni. za co premia ze firma sie rozwija? to dzieki pracownikom ktorzy sie szkola i chca dobrze pracowac a wlasnie oni dostaja grosze !!! w koncu uklad peknie i bedzie to firma na europejskim poziomie a nie tkwiaca w komunie. 13:22, 19.09.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

nie dostaja groszynie dostaja groszy

3 4

nie dostaja groszy 15:36, 19.09.2019


Rolnik Rolnik

3 5

Nie placzcie, że mało zarabiacie w mleczarni. Gdyby nie rolnicy i ich ciężka praca to was by nie było. 21:20, 19.09.2019


Do rolnikaDo rolnika

3 1

Z tą świadomością to napewno jesteś paterak a nie rolnik ,myślenie na poziomie średniowiecznego pastucha ,ale dali telefon to i nawet taki gamoń gumofilc może sie *%#)!& 00:13, 20.09.2019


hilhil

0 0

Najlatwiej krytykowac jestes durniem i leniem siedzacym tylko przed internetem nie doceniasz ludzi ile musieli wlozyc wysilku zeby takie dzialy mogly pwstac 09:48, 22.09.2019


Ale coAle co

56 3

17 tysi hahaha ludzie trzymajcie mnie. 17 tysi to miał jeden kierowca na miesiąc a gdzie reszta chyba sobie jaja robicie. Złodzieje chce widzieć jak wam będą te nowe bramy i dachy demontować co ześcue nakradli 13:49, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EtonotEtonot

21 10

Mieszano mleko z mlekiem chorych krów, krowy miały goraczke, liczne ropiejace rany brzucha. Mleko czasmi miało kolor krwi. Wiem coś na ten temat, Dlatego nie pije mleka już kilka lat od naszej spółdzielni 13:50, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ble fujBle fuj

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ChlopekChlopek

39 3

Czasami brakowalo 50 litrow jak sie odezwales to kierowca jeszcze morde wydar do przykładu powinni komus lep uciac 13:52, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzyśKrzyś

14 1

Brawo wy brawo,brawo!!!!. 13:54, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŁucioŁucio

10 0

Kupie śmietankę 12% 13:55, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ALEAALEA

56 33

Wiecie co, nie mam krów ale moi sąsiedzi mają. To bardzo ciężka praca nie mają świąt, wolnego o wakacjach z rodziną można zapomnieć. Ktoś by powiedział po co to robią. A co mają robić innego jak z dziada pradziada krowy doili. I jeszcze taki ham przyjedzie i im wmówi że litry im się nie zgadzają bo mają złe chłodnie a oni głowy zwiększą bo wolą z kierowcami nie zadzierac bo za chwilę się by mogło okazać że jakimś cudem bakterie w mleku. Ale Pan Bóg nierychliwy ale sprawiedliwy PS. Gdyby rządziła Platforma to by się nigdy nie wydało. Pomyślcie o tym przy urnach wyborczych 14:01, 19.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JaśJaś

8 8

Wal łbem w mur. 15:41, 19.09.2019


kot kaczkikot kaczki

6 10

Aleś gu..pi pisior nawet tu mosisz ryja wetknąć i sie podszywać podpod sąsiada rolnika kaczy zadzie ? Liż du..pe pedofilom z KK i dyrektorowi z Torunia a nie prowadzisz agitacje wyborczą poszajszczaku sługusie karła 23:47, 19.09.2019


OmegaOmega

0 0

Haha gdyby rządziła platforma to by zamietli po dywan ? Połóż się lepiej. 15:52, 25.09.2019


Boy Boy

39 1

Szkoda tylko, że nikt z kierownictwa dla dobra zakładu nie poinformował, że produkt końcowy wciąż jest najwyżej jakości i klienci nie są oszukani!!

Trzeba dbać o wizerunek firmy!! 14:18, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PytaniePytanie

0 0

A może komuś z zarządzających zakładem nie zależy na odpowiednim poinformowaniu klientów? Może na rękę jest szum medialny? Jeśli klienci przestaną kupować produkty to zakład zacznie podupadać a wtedy można sprzedać go np. Polmlekowi. 14:43, 22.09.2019


KhdarKhdar

27 1

Strata wizerunkowa firmy.... Teraz to będzie dopiero 14:22, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RenomaRenoma

8 1

Fuuuj ale smróóóóddd... 14:47, 19.09.2019


Ja Ja

18 6

Zabrać się za kierowców tirów!!! Kradną paliwo 14:28, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zzzzzzzz

25 1

rolnik który jako pierwszy oddawał mleko z samego rana do pustego auta zawsze miał za mało litrów liczone... 50 litrów na minusie a nawet 90 to nie rzadkość.. jak ktoś oddawał 200 - 300 litrów mleka to 50 litrów braku było zawsze zauważalne... w dużej chłodni nie idzie tego zauważyć...w wywozowej zauważysz nawet 30 litów mniej... 14:28, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZdziwionyZdziwiony

12 21

Czytanie ze zrozumieniem boli... czy ktoś tu rozumie ze rolnicy zawyżali ilość oddawanego mleka a nie Mleczarnia obniżała skup?
14:36, 19.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DOSTAWCADOSTAWCA

24 4

Widać, że nie masz zielonego pojęcia o działaniu mleczarni. Z jednej strony rolnicy, kierowcy i ludzie w laboratorium kantowali, bo dolewali wody do mleka, ale innym uczciwym dostawców oszukiwano bo samochody źle mierzyły i zawsze mniej liczyły niż w rzeczywistości było. I takim sposobem oszuści się bogacili, a uczciwi dostawali po dupie. 14:54, 19.09.2019


ZdziwionyZdziwiony

6 8

Dostawca to raczej ty nie masz pojecia jak działa cysterna...
15:31, 19.09.2019


WWMWWM

38 0

Może czas jeszcze zabrać się za pracowników, którzy są tam tylko żeby opłacono im ZUSy a sami we własnych firmach pracują i nie pojawiają się w pracy? 14:43, 19.09.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

YY

4 10

A tobie ktoś sprawdza na jakim paliwie jeździsz.... 14:56, 19.09.2019


ZeusZeus

7 0

Powinni się zabrać za pozostałe gostynskie firmy tam nic lepiej nie jest. Wszędzie nepotyzm. W gostynskich firmach nie ma miejsca dla uczciwych ludzi, jedna wielka patola 07:49, 20.09.2019


OkOk

4 0

Zeus ma rację. Mam znajomych w hucie, tam to takie łapówki biorą od podwykonawców że aż śmiech. Eldorado było kilka lat temu jak remontowali zakład. Widać dyrekcja też musiała coś dostac bo największego lapowkarza awansowano. 09:42, 20.09.2019


matmat

1 0

szach i mat 13:11, 22.09.2019


matmat

0 0

szach i mat 21:31, 22.09.2019


Krowa Krowa

29 0

17 tyś? Chyba jedno zero za mało redaktorze! 15:00, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GwiazdaGwiazda

50 1

My odstawiamy tam mleko za każdym razem brakuje 30litrów ale nie mamy jak udowodnić bo nie mamy licznika zaznaczany sobie na zbiorniku naprzykłat robie kreske i 400l na liczniku na drugi dzień przyjeżdza i mleka jest poza kreską a na liczniku jest 370l ponoc na trasie mają gospodarzy do których dopisują skradzione litry i na wadze wszystko pasuje a biednych i ucziwych oszukują 15:03, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mmmmmmmmmm

6 10

To se kup licznik a nie żulisz i kreski robisz 19:22, 19.09.2019


BoskiBoski

44 1

Wstyd po pachy. Przy dobrych pensjach jeszcze mało mieli ( kierowcy cystern). Trzeba było dorobić kosztem dobrej opinii o SM Gostyń. Teraz głowy pozwieszane do ziemi a tak to pepki świata. Jak bamber chciał kombinować to z daleka od takiego, a nie w spółkę wchodzić.Obciazyc ich na wieki niech splacaja do 90 albo i 100 jak DOZYJA.WSTYD WSTYD!!! 15:05, 19.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KierowcaKierowca

19 1

Podejmę pracę w mleczarnii gostyń jako kierowca mam dom samochód nie muszę brać? 19:22, 19.09.2019


szwajcerszwajcer

0 0

W myśl starego ale wciąż aktualnego powiedzenia .Gdzie pracujesz tam jedz. 12:43, 26.09.2019


John Gajor CiPJohn Gajor CiP

10 1

A mowilem wam sie oczy otworza jak mnie zamkna !!! PDW i cale walerianowo 15:17, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanickJanick

41 1

A ja się zawsze zastanawiałem skad znajomy który jest kierowca w mleczarni ma na postawienie i wyposażenie nowego domu i nowe auto :) już znam odpowiedz 15:38, 19.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SMSM

4 0

Trzeba było to od razu do skarbówki *%#)!& A nie się zastanawiac. On by się nie zastanawiał gdybyś Ty miał na nowe auto I wykończenie mieszkania ????? 20:36, 19.09.2019


GostyniankaGostynianka

1 1

A gdzie mieszkają kierowcy pra 11:01, 20.09.2019


Janek Janek

15 10

Ja w to nie wieżę aby rolnik mógł oszukiwać to nie MOŻLIWE!!! rolnik do kościoła chodzi WROBILI GO 16:34, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XL XL

2 1

To się lepiej przyjrzyj! 17:09, 19.09.2019


uoutuout

27 1

Szambo wybiło, kierowcy oszuści brali kase pod stołem i zaniżali uczciwym ludziom przy odbiorze. 16:45, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

On Gostyń On Gostyń

31 17

Bamber był jest i bedzie pazerny tak bylo jest i bedzie Pazerny 16:56, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TomTom

11 3

Święte słowa! Jak mało ziemi ro trzeba rów podorać itd. 17:13, 19.09.2019


DostawcaDostawca

32 0

Proszę przeswietlic wszystkie trasy. 17:15, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Miki Miki

21 0

TO KTO TERAZ JEZDZI PO MLEKO NO CHYBA NIE CI SAMI KIEROWCY BO OGLOSZEN NIE WIDZIAŁEM ŻEBY SZUKALI A CHĘTNIE BYM POSZEDŁ DO MLECZARNI 17:25, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kotkot

7 3

Nie dla psa kiełbasa 19:19, 19.09.2019


JohnJohn

11 13

Tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak to napewno ci kierowcy wszystkiemu są winni wróg publiczny rolnika kierowca... Nie rolnik który chrzci Mleko tylko KIEROWCA który je odbiera BRAWOOOOooooooooo!.....!,! 17:48, 19.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Tak jakbyTak jakby

13 4

No przecież to rolnik sam w samochodzie próbki zamieniał bez wiedzy kierowcy i osobiście zawoził każdego dnia do laboratorium... Chyba nie wierzysz w to co piszesz 17:54, 19.09.2019


DoninDonin

5 1

Bidny kierowca tak się przejmował że aż przerobił cysternę do dolewania wody. Patola i złodziejstwo! 21:19, 19.09.2019


sassas

29 1

Żenada. Wstyd na całą Polske 18:18, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do tak jak byDo tak jak by

12 3

Kolego padło jasne oskarżenie i są już na to dowody a jeden i drugi taki jak ty próbuje odwrócić kota ogonem że winni są kierowcy którzy niby oszukują skoro tak było to pytam dlaczego nikt wcześniej tego nie zgłosił na policję czy prokuraturę a to dlatego że wiedział iż nie ma racji a teraz gdy mu się coś zarzuca to winni są wszyscy tylko nie rolnik 18:23, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KojoKojo

25 11

Teraz wiem dlaczego gostynskiej smietany nie da sie ubic. Kto nam konsumentom zwroci kase? Klika mleczarska. 18:32, 19.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OJOKOJOK

7 2

Jacy ludzie są zabawni i nic nie myślący :D Jeśli nie udało Ci się ubić śmietany to tylko dlatego że nie umiesz tego zrobić. Nie potraficie zrozumieć że dolewali wody i oszukiwali przy odbiorze z gospodarstwa i dostarczeniu do mleczarni a nie jak już był wyprodukowany końcowy produkt ? To co wjeżdża a wyjeżdża to są dwie różne sprawy a Wy nie szukajcie dziury w całym i sami się nie nakręcajcie. Konsumentów nikt nie oszukał :) 08:28, 20.09.2019


śmietanaśmietana

8 2

Puknij się w łeb.... Produkt końcowy zawsze jest pełnowartościowy bo wymusza to proces produkcyjny. Problem polega na tym, że dla wytworzenia końcowego produktu potrzebna jest większa ilość surowca, czyli mleka. 08:34, 20.09.2019


RolnikRolnik

16 6

Taka prawda. Jeśli nie robiono pomiarów, badań mleka,bo pomijano cysterny które wjechały do mleczarni ,to ile mleka skarzonego wjechało? Od chorych krów 18:44, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MalorolnyMalorolny

24 3

Na kazdej wiosce maja kolesi bambrow z ktorymi robia interesy ciekawe po ile litrow mleka teraz beda miec 18:46, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

łaaahahałaaahaha

18 26

Jak słysze to piepsz...enie o uczciwych rolnikach to mi zwieracze cumprują ze śmiech ,wieśniak tylko sie urodzi to już wrzeszczy kraść i nie chrzańcie mi że bym bez was nie miał co jeść patusy 19:26, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oga łogaoga łoga

3 0

Uczciwy rolnik to jak biały murzyn , możliwe tylko w teorii w praktyce wykluczone 23:33, 19.09.2019


BronekBronek

25 0

Mleczna Mafia,miliony złotych rocznie! 19:35, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hesus Maria Van Dam Hesus Maria Van Dam

12 20

Matko swienta daj buk rzeby tylko wode tam lali...a morze sami lali do tyh kanek? Albo walili gruhe do gluwnego zbiornika? A my sie tak zajadali tymi serkami. Ludzie bede wymiotywac bo dziwny posmak czuje w ustach. 19:43, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JARO JARO

19 2

Kiedy będa przyjmowani nowi kierowcy bo jestem chętny 19:49, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hmhm

6 0

Taki proceder to długie macki były,kilka oderwali reszta została.Jak nie bedziesz człowiekiem kierownika transportu to nie przyjmą do pracy.Nigdy nie przyjmowali ludzi z zewnątrz i teraz juz wiesz dlaczego.Nic się nie zmieni , za kilka miesiecy biznes znowu ruszy.To nie było tajemnicą co się dzieje w mleczarni .Teraz coś poszło nie tak ze prezes musiał to zgłosić. 07:49, 20.09.2019


H2i0H2i0

17 1

Teraz już wiadomo dlaczego takie kłopoty z wodą. 19:51, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZarobkiZarobki

6 5

Hłe hłe uczciwi też się pobudowali. Jeździcie u gumofilców. Ubezpieczenie od najniższej płatne za kilometr całe tygodnie w budzie i zazdrościcie że ktoś ma dobrą stawkę na godzinę i 8 h dziennie.
19:53, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hmmhmm

4 0

Ta stawka chyba słaba, jak trzeba było przekręty robić by wyjść na swoje. 07:43, 20.09.2019


KiszonKiszon

9 1

Suwerenowi pincet plus nie wystarczyło to se trochę dogiglał na boku. 20:22, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goścgośc

15 26

cały czas kupowalam gostynskie maslo i mleko ale zauważylam że smietana nie chce się ubic masło się zepsulo dużo w nim wody wiec przeszlam na wyroby ze strzałkowa o niebo lepsze 20:28, 19.09.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

ZnaaaZnaaa

16 4

Jakbyś chciał wiedzieć to śmietana tylko 36 % się ubija, a ta w ogóle to nie masło nie ma nic wspolnego z wodą, bo mleko jest przeprowadzane przez maszynę i to w niej zostaje woda. Jak nie wiesz to się nie wypowiadaj, następnym razem radzę się nauczyć 21:54, 19.09.2019


LopezLopez

5 6

Masz racje .Gostynską śmietanę cieźko ubić . 06:47, 20.09.2019


masłomasło

14 2

Śmiać mi się chce jak czytam tego typu komentarze. Dolewali wodę do mleka to zaraz woda we wszystkich produktach mleczarskich. Ciekawe ile jest wody w mleku w proszku :-D.
Puknij się w łeb.... Produkt końcowy zawsze jest pełnowartościowy bo wymusza to proces produkcyjny. Problem polega na tym, że dla wytworzenia końcowego produktu potrzebna jest większa ilość surowca, czyli mleka. Woda w procesie odparowuje. 08:41, 20.09.2019


strzałkowostrzałkowo

8 3

Produkty Strzałkowa niczym nie różnią się od produktów Gostynia. A techniki stosowane przez Panią Marketing są poniżej pasa. 09:08, 20.09.2019


MleczarekMleczarek

11 1

Gostyń a Strzałkowo to przepaść technologiczna. Strzałkowo to grajdoł w którym przerabiają około 30 tys. litrów mleka na dobę. Resztę sprzedają w postaci tzw. mleka przerzutowego. Wodę do mleka rolnicy w Strzałkowie też leją. Próby na mikrobiologię to sam wiceprezes jeździ pobierać, bo ponoć tylko to potrafi. Zgłaszałem kiedyś na zebraniu, żeby próby oznaczać kodami kreskowymi. Nie ma do dziś, komuś nie na rękę. Podejrzewam, że jakby się ktoś przyjrzał procesowi skupu mleka to nie jest lepiej jak w Gostyniu. A strzałkowska śmietanka 30% w kubku też się nie ubija. 11:29, 20.09.2019


strzałkowostrzałkowo

8 0

Zgadzam się, kilkakrotnie nie mogłam ubić śmietany ze Strzałkowa. 13:12, 20.09.2019


Ale wstyd Ale wstyd

20 0

Toż to mafia rolnik-kierowca-jakiś pewnie mechanik-ktoś pobierał próbki-laborant-kierownk-dyrektor-ksiegowy-kontroler mleka na gospodarstwie i Bóg jeden wie kto jeszcze ciekawe jak się dzielili bo nie wierzę że po równo 20:42, 19.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kórnik 5Kórnik 5

2 4

Na tą chwilę wiadomo że mafia to rolnik-kierowca. Byli na podsłuchu i tylko po nich przyszli. Nie mieszaj w to innych osób bo zwyczajnie pomawiasz. 09:03, 20.09.2019


Ale wstyd Ale wstyd

1 0

Przepraszam 12:46, 20.09.2019


StanisławStanisław

17 2

Moje krowy jak się dowiedziały że wszyscy je robią w wała, to przestały się nieść! 21:05, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DominDomin

11 8

A ja myślałem że tracę smak pijąc mleko a teraz się wyjaśniło xd
Masło nadal po 9zł ? 21:10, 19.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MeaMea

4 1

Gdzie jest masło po 9 zł.w mleczarni kostka wychodzi po około 5 zł. To pomysł kto robi ciebie w balona i tyle zarabia 08:18, 20.09.2019


OMGOMG

5 1

Boże ludzie, czy wy nie rozmiecie kwestii że oszukiwali na mleku a nie produkcie końcowym ??? Myślenie nie boli! Kupując mleko, masło, śmietanę dostawaliście TAKI sam produkt jak zawsze, różnica polegała na tym że zamiast z 10 5 litrów zrobić 1 litr śmietany robiło się go z 8 bo było z wodą... 08:20, 20.09.2019


do meado mea

0 0

Hurtownicy dokładają resztę:) 12:24, 22.09.2019


PiecPiec

28 0

W Gostyniu same patole zobaczcie centrala nasienna. Najlepiej działa drogówka. Całą Polskę przejdziesz ale Gostynia już nie 21:28, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarolciaKarolcia

29 1

Najbardziej przykro w tej sytuacji jest uczciwym pracownikom SM, którzy poświęcili zakładowi wiele lat - święta, weekendy, praca na zmiany, niedocenianie przez kierownictwo osób z wykształceniem wyższym, pozwalanie na takie oszustwa, przymykanie oczu na wiele niekompetencji co niektórych kierowników pewnych działów, którzy zostali nimi tylko dlatego,że mają znajomości... SM traci zaufanie ludzi, wizerunek, na który ciężko - przy takiej konkurencji na rynku - pracowała. A czy prezesi mogą uczciwie powiedzieć sobie przed lustrem, że działali zawsze na korzyść zakładu? No właśnie. .. Bardzo to smutne. 21:54, 19.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ljsaljsa

7 0

Racja ,dostać podwyżke zwykły pracownik może pomażyć ,tylko szuje i nieudacznicy wskakiwali na stołki i dostaja podwyżki a fachowcy są blokowani ,wstyd dla władz wstyd ... 23:19, 19.09.2019


ojca synojca syn

6 0

znam Twoj bol dlatego sie zwolnilem i swoja dzialalnosc 00:29, 20.09.2019


GostyniankaGostynianka

16 1

Koledzy byli w Zalesiu, Pogorzeli, Drzęczewie Pierwszym...... Wkoncu bekli za swoje czynny i dobrze inni pracuja od rana do nocy i dorobic się nie mogą a inny kradną i dorabiaja się willi. 22:11, 19.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DostawcyDostawcy

7 0

Wkoncu dotarli do Zalesia 06:51, 20.09.2019


GooWestGOOGooWestGOO

5 1

jak dziwna to chwila..chciałoby sie powiedzieć.....ropa w górę masło ....w dół ,,,,brakuje słów.... 22:33, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dostawca Dostawca

17 4

Planuję ktoś jakieś zebrania, odnośnie wywalenia całego zarządu z prezesem na czele?? My jako dostawcy i członkowie spółdzielni nie możemy tego zrobić? 22:58, 19.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Mea Mea

5 0

Chłopie obudź się gdzie byłeś do tej pory. Od kiedy są minity żeby zmienić górę w mleczarni 08:30, 20.09.2019


FatoFato

6 1

Kolego zapomniałeś wspomnieć o rolnika ich też trzeba z mleczarni wywalić 08:38, 20.09.2019


Miś Miś

3 0

Trzeba było dawno odejść z tej mleczarni jak już to zrobiło bardzo dużo większych rolników. . . 13:46, 20.09.2019


Cwaniak Cwaniak

11 3

Trzeba być *%#)!& żeby nie wiedziec ile mleka ma własna chłodnia zasada jest jedna albo ru**asz albo jestes *uchany pozdro 23:32, 19.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JFKJFK

7 1

Kto jest kierownikiem odbioru mleczka ? 00:27, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KierowcaKierowca

19 2

Mleczarnia miała 1200 dostawców dajemy sobie że 100 brało udział żeby kombinować to 1100 było okradanych od 30 do 100 litrów dajemy średnie 50 *1100 co drugi dzień 55 000 to w miesiąc 15 dni 825.000 w cenie 1.30 z litr to daję 1.072.000 plus zbijanie ceny mleka że zła jakość i cena w drugiej klasie i potrącone na udział jako członek spółdzielni 01:32, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KierowcaKierowca

16 9

Mleczarnia ma prezesa od 1977 to daje do myslenia jaki jest kobinator jak firma robić remont starego zakładu na miliony i po roku zamyka zaklad i likwiduje produkcje jogurtu i serka to ze afera jest to przykład idzie od góry jak tam od 25 lat wałki się robi to inaczej nie da się ukryć kierowcy pracownicy w laboratorium główny technolog tam magazyn surowców no i rada nadzorcza a jest ich 22 osoby układ jest mocny jak to jest ze udziały ma tam pracownicy aż 350 ludzi a pracuje kolo 200 plus super premie kilka razy w roku deputaymy co miesiac do 350 osob i to nie małe wczasy dla rodziny to jedna klika 90%do zwolnienia kazdy wie co robi sie w firmie jak jest rodzina zysk firmy z roku 2018 to 700 tysiecy to sa jaja i kpina z Rolnika ktory 365 dni pracuje z rodziną to jest około 7000 tysiecy osób a jeden prezes i 22 osoby rady i 200 pracowników kradnie i jest im krzywda taka firma która robiła wizerunek na kraj i taka wpadka ??????? 02:27, 20.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Piętaszek Piętaszek

8 3

Polska język, trudna język 05:35, 20.09.2019


SMSM

6 5

Nie masz zielonego pojęcia czym jest spółdzielnia, ilu było prezesów i jak wygląda praca w tym zakładzie. Piszesz głupoty 06:38, 20.09.2019


janekjanek

3 3

brawo nic ujac ale mozna by jeszcze dodac 08:13, 20.09.2019


DominDomin

20 2

Jezus z wody zrobił wino a bambrusy z wody zrobili mleko - cud ludzie cud!!! ? 05:41, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JałówkaJałówka

15 1

A ja mam byki może któryś kierowca przyjedzie i zechce odbierać ode mnie mleko .Dobrze zapłacę. 06:19, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ola Ola

5 16

Szkoda ze moje dziecko piło mieszankę zamiast mleka .Pazerstwo nie zna granic. 06:39, 20.09.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

gośc gośc

8 1

to trzeba było zaniśc do zbadania ,ludzie zastanówcie sie co piszecie bo efekt koncowy nie wyjdzie bez odpowiednich parametrów 08:03, 20.09.2019


POLESTRAPOLESTRA

8 1

Nie piło żadnej mieszanki, piło to samo co zawsze. Straty poniosła kondensownia na przeróbce mleka i produkcji, produkt końcowy był taki sam :) 08:22, 20.09.2019


olaola

12 3

...a kto to ''mleko'' w laboratorium badał ? 08:06, 20.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SmSm

5 2

Lanboranci ? 10:41, 20.09.2019


Pracownik Pracownik

33 5

Ludzie nakreciliście się i robić nagonkę przez nieprecyzyjny artykuł. SM jest kondensownią i proszkownią mleka, czyli eliminuje ona nadmiar wody z produktu końcowego!

Na całym tym przekrecie steaciła firma, której udziałowcami są dostawcy i pracownicy!

NIE oskarzajcie się nawzajem, tylko zrobcie wszystko, żeby odbudować markę i wizerunek firmy!!

08:15, 20.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qqqqqq

10 0

pierwszy który wie o czym pisze a nie że w kartonie mleko z wodą sprzedają 12:07, 20.09.2019


Stasiu Stasiu

7 3

Szlachta Polska, budował to Gierek. Zajazdy pod strzecha fajne wybudował też Gierek i są poprzerabiane w niczym nie przypominają oryginalnych. Tak samo jest z palacami niektóre uzytkuje władza ludowa inne niszczeja są ruiny. A tam powinna się zebrać specjalna komisja i zbadać przyczyny Ruda brukselka powinna ta sytuacje zbadać. 08:19, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mea Mea

17 0

Czytam te wpisy i się zastanawiam gdzie byli wszyscy co teraz wylewaja pomyje, gdzie byli do tej pory. Problem jest od długo, są zebrania co roku na gminach, jak ktoś znajdzie się odważny i powie głośno to pozostali uczestnicy spuszczaja głowy między nogi bo widocznie tam mają problem
08:23, 20.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qqqqqq

3 1

pojechałeś ostro ale racje masz 12:05, 20.09.2019


Stasiu Stasiu

7 0

Ludu pracujący spółdzielni trzymać tak doputy idzie, w razie co roboty wszędzie pełno, wam należy się trochę luksusu i podziw wam sami sobie ten luksus wyplacacie. 08:24, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stasiu Stasiu

9 0

A może oni są ze wschodu i tylko tam pracują, każda kwota jest dla nich znaczna. A czy mają teraz wolne etaty w laboratorium i na beczki. Myślę że nie. 08:32, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

genekgenek

22 2

tak to jest jak syndyka masy upadłościowej zatrudnia się na stanowisko kierownika transportu , odbiorem mleka ,masłownią , aparatownią i centralną stacją mycia kieruje od powstania zakładu jedna osoba bez wykształcenia mleczarskiego a po godzinach jeszcze ma czas pracować w innych mleczarniach. Tak jest nie tylko na tym dziale - murarze dekarze są kierownikami a osoby po studiach pracują na szmacie !!! Na stronie GASO są zdjęcia na których widać kto był w partii i stanowisko otrzymywał . Cały czas wykształcenie w tym zakładzie nie ma znaczenia liczą się układy , najwyższy czas to zmienić aby zakład funkcjonował prawidłowo.
09:52, 20.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ciasny wiesiekciasny wiesiek

4 1

tak jest pokonczyli wieczorowki i mysla ze sa wyksztalceni a w glowie smietnik... komuna padla a uklady wciaz te same... 10:20, 20.09.2019


Stasiu Stasiu

7 1

Wziąć zdobyć siła zakład, widać po komentarzach ilu chętnych. Po prostu to zrobić no jak to się nazywa, no rewolucja. 10:42, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

genekgenek

21 0

W żadnym normalnym zakładzie pracy pod prezesem nie pracuje najbliższa rodzina , takie zależności zawodowe są na wielu działach np. magazyn, odbiór ,pakowanie ,dział mechaników . Większość Kierowników mimo wieku emerytalnego pobiera emeryturę i nadal pracuje a niektórzy swoje dzieci porobili ich następcami lub kierownikami innych działów . Największą winę za zaistniałą sytuacje ponoszą rolnicy którzy wybierają do rady nadzorczej rolników powiązanych z układem . Jedynym lekarstwem na uzdrowienie zakładu jest ogłoszenie konkursu na stanowisko prezesa tak jak to robi np. Filtronn Co kadencje wybierany jest nowy nie związany z zakładem i bez układów . Przy zaoferowaniu odpowiedniego wynagrodzenia znajdzie się chętny/a a zakład będzie to tak mniej kosztowało gdyż dzięki odpowiedniemu zarządzaniu powstaną potężne oszczędności które można przeznaczyć na zwiększenie ceny mleka . Dzięki temu może wrócą rolnicy którzy odeszli i zakład zacznie przerabiać więcej mleka i co za tym idzie wypracowywać większe zyski. Rolnicy mają większość udziałów i to w ich interesie leży żeby zakład prosperował normalnie . 11:00, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GostyniankaGostynianka

11 0

A gdzie mieszkaja kierowcy pracujący dla SM? 11:02, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Josefina MutzenbacheJosefina Mutzenbache

8 1

Żal mi wszystkich tych pracowników nawet tych co im żony rogi przyprawiły tak wielkie jak zbiorniki na mleko. 11:12, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qqqqqq

5 1

17 tysięcy skąd oni to wźieli na tyle to taki co 14 krów ma miesięczni ich w ch...a robił oczywiście do podziału ze skupem 12:01, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PracownikPracownik

9 0

A co z tymi co się szybko zwolnili?? Mam nadzieję, że sprawiedliwość też ich teraz sięgnie!!! Pewnie dostali jakiś cynk co się świeci i żagle szybko zwinęli.. upublicznic nazwiska wszystkich oszustów i doprowadzić ta sprawę do końca bo to trwa już o wiele wiele dłużej!!! Powodzenia!!! 13:32, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Byczy WacekByczy Wacek

9 1

Czy jest tam mafia czy nie dowiecie się wkrótce jak kierowcy wrócą do pracy. 13:37, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No w końcu ! No w końcu !

14 0

Kiedyś dawno temu chciałem się dostać do mleczarni jako kierowca ponieważ byłem już zmęczony praca jako kierowca międzynarodowy. Nie przemawiało nic nawet długoletni staż. Jak tylko któryś z kierowców szedł na emeryturę to na jego miejsce odrazu wskakiwal członek rodziny bo sprawa nie mogła wyjść na zewnątrz jak się tam pieniądze zarabia ! Wystarczy popatrzeć jacy kierowcy tam pracują większą polowe jakby wysłać np. W trasę do Warszawy albo Krakowa to niewiadomo czy by wogole dojechali nie mówiąc już o powrocie a o transporcie międzynarodowym nie ma co wspominać. Jednym słowem MAFIA !
Do przeczepania są wszyscy od najwyższych ( kierownicy ) do najniższych !
Transport wyrobów gotowych tez został zlikwidowany bo się nie opłaca ? Głupota do potęgi. Przy takim zbycie produktów taki wywóz towarów to złoto. Robota z pierwszej ręki,marzenie każdego transportowca najlepszy pieniądz bez żadnych pośredników. Ale przyszedł nowy kierownik kilka lat temu dostał odpowiednie pieniądze i oddał wszystko Rabenowi bo i tak pójdzie na emeryturę za kilka lat. Można by tu pisać i pisać...
Tak to jest musisz miec plecy jak Pudzianowski ...
14:10, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Woda w kartonieWoda w kartonie

6 2

A potem mleczarnia sprzedawala "odpady" duzo taniej pracujacym tam ludziom, wiem bo sam czasem dostalem takie mleczko od krewnej gdzie czasem bylo mleko w kartonie a innym razem praktycznie woda! 14:14, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Plota z SMPlota z SM

6 1

Tam podobno tez cukier w duzych ilosciach ginie, ciekawe kto go pinuje, tony cukru gina ale rolnicy zaplaca za te braki.... 14:16, 20.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŁysyŁysy

5 0

Marian temat już ogarnał? 15:12, 20.09.2019


Radna SylwiaRadna Sylwia

10 0

Staszek wiedzial kiedy sie zmyc ten to mial mega ilosci mleka ci w Pogorzeli to zawsze wiecej odstawiali jakies super krowy maja?tez ci co maja ta super obore i gigantyczne ilosci mleka odstawiaja 14:27, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do genekdo genek

13 0

Prawda z tymi kierownikami, tam dziedzicza posady kierownikow dzieci jak po smierci krola funkcje przejmowal syn! 14:33, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do PiSuDo PiSu

6 4

Niech policja zajmie sie firmami ktore zatrudniaja w powiecie gostynskim ludzi na czarno a nie zakladami gdzie daja umowe o prace gdzie ludzie moze wiele nie zarobia ale emerytury beda miec normalne a nie jak w jakis niewolniczych czasach firmy z ludzmi robiacymi bez umow i chorobowego 14:36, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do władzy PiSDo władzy PiS

12 0

Stara mleczarnia remontowana za grube miliony złotych a potem zburzony budynek gdzie teraz jakiś barak handlowy stoi. 15:08, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrowaKrowa

5 1

Dla scislosci. Nie rolnicy tylko gospodorze. Rolnik to moze sprzedawac uprawy rolne no chyba ze mleko w kartonach sieja. 17:12, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jest OKJest OK

8 0

Kobus, i wszystko jasne :D 17:54, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alfaalfa

8 0

co mądry ,to auto na rodzinę rejestrował....nie mam nic...niby 20:15, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Villa za wodęVilla za wodę

5 0

Ville wybudowali za pensje ci pracownicy a gospodarze obory za miliony a Kobus tylko teraz o aferze się dowiedział. Poza tym to głosuj na Kobusa :D 20:22, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HoHo

7 0

Tego z krajewi....sprawdzić za co to wszystko 21:40, 20.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


CICHCICH

7 5

Ludzie - ogarnijcie się. Zastanówcie się nad logiką tego co w komentarzach wypisujecie. Czy Wy sobie wyobrażacie, że do zakładu przyjeżdżały cysterny z mlekiem pół na pół rozcieńczone wodą? To nie może być na taką skalę. Każdy zakład mleczarski kontroluje tzw. punkt zamarzania, który jest wskaźnikiem ewentualnych oszustw. Parametr jest tak dobrany, żeby mleko w okresie letnim kiedy jest bardzo gorąco i krowy piją dużo wody, mogło także być przyjmowane do zakładów mleczarskich. Kierowcy wchodzący w układy z rolnikami nie są półgłówkami - masowe dodawanie wody wyszłoby od razu. Jeśli faktycznie była dodawana woda to tylko w niewielkim zakresie. Z tego co część tutaj pisze, to prawdopodobnie rolnicy, którzy byli w zmowie z kierowcami mieli naliczaną większą ilość mleka, kosztem rolników z poza układu. Niestety temat takich oszustw i układów kierowca - rolnik dotyczy wielu zakładów mleczarskich tylko nie rozdmuchuje się tak tej sytuacji. Mam wrażenie, że komuś bardzo zależy na złej sławie zakładu, żeby go przejąć na własność.
Zakład na pewno nie pozwolił sobie na wypuszczanie ma rynek rozwodnionego mleka, śmietany czy masła. Pamiętajcie, że produkty są ciągle kontrolowane chociażby przez IJHARS czy akredytowane laboratoria zewnętrzne. Zresztą mówienie o rozwodnionej śmietanie czy maśle jest nieporozumieniem i może być wypisywane chyba tylko przez całkowitych ignorantów lub osoby, które nie mają pojęcia o produktach spożywczych. Zakład jest karany za odstępstwo o 0,1% tłuszczu. Masło gostyńskie ma minimum 83% tłuszczu, gdzie większość dostępnych na rynku ma 82%. Gdyby chciał oszukiwać klientów wpisałby na opakowaniu minimalną zawartość tłuszczu. Uważam, że produkty mleczarskie tej firmy są bardzo dobrej jakości i jeśli zakład będzie dalej istniał to będę ich używać na codzień.
Do rolników mam tylko pytanie czemu nie reagowali jeśli w zakładzie było rzekomo tyle nieprawidłowości. Przecież to Wy jesteście członkami Spółdzielni i Wy wybieracie Prezesa reprezentującego firmę i nią zarządzającego. Czy baliście się, że „nowa miotła” zrobi porządek?
Z drugiej strony prawo polskie jest tak skonstruowane, że czasem lepiej chroni przestępce niż poszkodowanego. Trzeba mieć niezbite dowody, żeby ukarać kogoś dyscyplinarnie. Jednak w moim odczuciu mając jakieś sygnały o nieprawidłowościach trzeba reagować i podejmować stanowcze ale dobrze przemyślane kroki.
Firmie życzę nowego Prezesa, Zarządu - młodego, dynamicznego, z głową na karku i dobrym rozeznaniem w branży mleczarskiej. Trochę szkoda byłoby, żeby podupadł taki zakład przez jednostki, które bardziej dbają o własne dobro niż prestiż zakładu. 01:27, 21.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bratbrat

2 0

Ten zakład dryfuje, bo jest tak zarządzany, aby na koniec mógł go przejąć kto inny, bo po co się starać, niech to robią inni, a kasa odpowiednia do kieszeni wpłynie. Kiedyś to była chluba, teraz już na końcu stawki. A ta afera wyszła teraz, choć trwała wiele, wiele lat, wystarczyło sprawdzić ile kto zarabia, a ile wydaje, np 5 razy w roku na wycieczki zagraniczne. 14:49, 22.09.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RychuRychu

2 1

Rychu Rychu gdzieś ty był z której konewki chłopie pił? 20:37, 21.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lysy19Lysy19

7 1

Czy to nie podchodzi pod zorganizowaną grupe przestepcza wszyscy do Rawicza i na obierak do bezpłatnej pracy a resztą to już się zajmie pani komornik z Gostynia 08:19, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RbcRbc

6 1

No i niech rozlicza likwidacje starego zakładu woda w mleku to nic w porównaniu z ta sprawa 09:57, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoszkodowanyPoszkodowany

6 0

Oby śledczy wyjaśnili sprawę do końca a nie poprzestali na ukaraniu wyłącznie kierowców to by była porażka 10:05, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sumienny pracownik Sumienny pracownik

4 1

Drodzy rolnicy kto zasiada w większosci w radzie nadzorczej kto wybiera radę nadzorczą która wybiera nasze władze jak nie wy czy ta rada wogóle wie po co jest wybierana wszyscy chyba znaja odpowiedz 10:21, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do meado mea

3 0

Hurtownicy dokładają resztę:) 12:30, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do RbcDo Rbc

5 0

Prawda, robic gruntowny remont na rok przed likwidacja, i to za miniony, ciekawe.... 14:36, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CBŚ w akcjiCBŚ w akcji

5 0

Stary zakład modernizowany za miliony aby krótko później zrównać go z ziemią. Ryba psuje się od głowy, przykład szedł do kierowców i dostawców z góry, od kadry kierowniczej tego zakładu. 14:40, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zemsta JarosławaZemsta Jarosława

6 2

Gostyń mleczarnia, gdyby tam przeprowadzi drobiazgową kontrolę, to by tam lepsze kwiatki wyszły- tam nawet mleko w kanał więcej idzie, by świnie miały co żreć. A to żeby oszukiwać na mleku, to więcej jest osób zamieszanych, od rolnika przez kierowce do laboratorium, tylko na razie im się udaje. Skończy się życie ponad stan złodzieje. Mleczarnia Gostyń, kiedyś na topie, teraz wtopa . 14:42, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RolnikRolnik

5 0

Tony cukru giną czy już przestały??? Rolnik tylko traci na tym wszystkim :( :( :( 15:08, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mleko wodneMleko wodne

5 0

Vega zmienil tytul na BAMBROWISKO 15:54, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pancerny rolnikPancerny rolnik

4 0

Afera rozporkowa z pancernym Marianem i jego pensjonatem na godziny z PiS o wiele ciekawsza. Są jednak pancerni grzmocący także w Mleczarni. Mają viagre pod ręką :D 17:41, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dociekliwy.Dociekliwy.

8 0

Moim zdaniem od dolu do gory wszyscy sa umoczenie. A dlaczego? Poniewaz skoto proceder trwal kilka lat to ja sie pytam kto w tej firmie przeprowadzal coroczne inwentury? Byly falszowane? Przeciez kazdy sredniorozgarniety typ wie ze z x surowca mozna wykonac y produktu. Smietdzi mi ta cala sprawa. 23:18, 22.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Po mleczarniPo mleczarni

9 0

Rozpieprzyli produkcję jogurtów I serów w starym zakładzie aby potem po milioniwym remoncie zakład zburzyć pod tą pseudo galerie handlową a teraz znowu chcą sery produkować a to znaczy pewnie zakup też nowych maszyn do tej produkcji wałki większe od tego odlewania wody przez ich dostawców z kierowcami. 00:04, 23.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pracownikpracownik

4 1

Zgadza się jeszcze nie jest spłacony kredyt za budowę proszkowni a następny zaciągnięty na nową od podstaw serownie . Stara proszkownia przerabiana aby proszkować kupowaną od mleczarni z Siedlca serwatkę . Przekręty kierowców to pryszcz, czy ktoś rozliczył zarząd i rade za likwidację Oddziału Miejskiego -gdzie poznikały niektóre nowe urządzenia ???
12:48, 23.09.2019


RobRob

0 0

Rada parafialno nadzorcza parametry mleka i ilość zawsze okey tak 15:23, 25.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BorBor

0 0

Chciałbym żeby jeszcze dostarczycieli węgla dało radę sprawdzić .mleka mieli nadmiar A tam w druga stronę. 22:41, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%