Zamknij

Nowa strategia promocyjna Spółdzielni Mleczarskiej w Gostyniu ma związek z sytuacją na rynku i zaostrzającą się konkurencja pomiędzy firmami

13:22, 27.04.2018 J.J Aktualizacja: 21:02, 27.04.2018
Skomentuj

Kalendarz imprez plenerowych, sportowych i kulturalnych na okres wiosenno-letni w Gostyniu wypełnia się coraz szczelniej. Już dziś wiemy, że w tym roku oferta będzie bardzo bogata i wielu mieszkańców naszego powiatu z pewnością z niej skorzysta. Jedną z ważniejszych imprez plenerowych w Gostyniu od kilku lat jest Dzień Mleka. Czy w tym roku także się odbędzie?

Wymyślony kilka lat temu gostyński Dzień Mleka od początku cieszył się dużą sympatią mieszkańców naszego powiatu i okolicznych miejscowości. Koncerty, promocje i sportowe zawody przyciągały prawdziwe tłumy. Spółdzielnia Mleczarska w Gostyniu postanowiła jednak pójść o krok dalej i całodniową imprezę zamienić w cykl eventów pod hasłem „Robert Rozmus zaprasza na kawę z mlekiem zagęszczonym”, które odbędą się nie tylko w Gostyniu, lecz także w kilkunastu miejscowościach na terenie całej Polski.

W tym roku niektórzy mogą poczuć się zawiedzeni. Powód? Jedna z największych imprez plenerowych w mieście, która cieszyła się od początku dużą sympatią mieszkańców, zmienia swoją formułę. Jej organizatorzy poszli o krok dalej i zamierzają promować swoje produkty w całej Polsce. Chodzi o Dzień Mleka i związane z nim atrakcje. Całodniowa impreza została podzielona na trzy mniejsze. Pierwsza część to bicie rekordu w tworzeniu wafla kajmakowego, która odbędzie się już 5 maja podczas Dni Gostynia. Tradycyjnie powstanie wtedy słodka budowla, która później zostanie podzielona i rozdana uczestnikom zabawy. Biciu rekordu od początku patronuje portal Gostyn24 i „Gazeta Gostyńska”, a jej głównymi uczestnikami będą uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Pogorzeli, którzy w tym roku zamierzają pobić swój własny rekord - Chcielibyśmy kontynuować bicie rekordu, którego pomysłodawcą i corocznym organizatorem jest redaktor naczelny Gostyń24. Ponownie spróbujemy wznieść jak najwyższą konstrukcję z wafli przekładanych jednym z naszych najbardziej lubianych produktów, czyli masą kajmakową – mówi prezes Spółdzielni Mleczarskiej w Gostyniu Grzegorz Grzeszkowiak.

Kolejną imprezą zorganizowaną w ramach tegorocznych obchodów Dnia Mleka będzie Mleczny Bieg o Puchar Burmistrza Gostynia na dystansie 5 km, organizowany wspólnie z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w ramach sportowego Dnia Dziecka 1 czerwca. Tu także zajdą drobne zmiany - Tym razem podział na kategorie zostanie zlikwidowany, w związku z czym zmieni się także system nagradzania. Zwycięzca będzie tylko jeden i to on zdobędzie puchar, a każdy, kto przebiegnie linię mety, otrzyma nagrodę w postaci firmowych upominków, medali i buffów – mówi prezes Spółdzielni Mleczarskiej w Gostyniu, Grzegorz Grzeszkowiak

Trzecią i najbardziej atrakcyjną częścią nowej formuły Dnia Mleka będzie familijny program estradowy „Robert Rozmus zaprasza na kawę z mlekiem zagęszczonym”, współorganizowany z Poznańską Palarnią Kawy „Astra”. Poprzedzi on koncert Maćka Maleńczuka, który został zaplanowany na 29 lipca. To właśnie na występach Roberta Rozmusa i jego estradowym show Spółdzielnia Mleczarska oparła swoją nową strategię marketingową. Występy z udziałem znanego artysty odbywać się będą przez całe lato. To jednak nie wszystko - Jest to innowacyjny program, który zaprezentujemy w 12 miastach Polski. Stworzyliśmy go, ponieważ chcemy szerzej wyjść do naszych klientów z różnych regionów kraju i postawić na kontakt bezpośredni. Robert Rozmus, znana gwiazda estrady, przez 2,5 godziny zadba o doskonałą zabawę tych małych i większych uczestników eventów na terenie wybranych miast. Decyzję podejmowaliśmy po uwzględnieniu kilku czynników: kto występuje jako gwiazda wieczoru, czy impreza jest cykliczna i jaka jest spodziewana ilość widzów. Zaczynamy 3 maja w Gryfinie, gdzie gwiazdą wieczoru będzie Sławomir. Gdy tylko zakończymy proces podpisywania umów z organizatorami, opublikujemy listę miast na naszej stronie www.smgostyn.pl. Podczas tych imprez prowadzona będzie degustacja i sprzedaż naszych produktów. Ogłosimy także ogólnopolski konkurs konsumencki z nagrodami. Szczegóły ujawnimy już wkrótce.– podkreśla prezes SM Gostyń, Grzegorz Grzeszkowiak.

Nowa strategia promocyjna Spółdzielni Mleczarskiej w Gostyniu ma związek z obecną sytuacją na rynku i zaostrzającą się konkurencją pomiędzy firmami. - Konsumenci są nieustannie „atakowani” ze wszystkich stron reklamami, programami lojalnościowymi, promocjami itp., a to z kolei ma przełożenie na zmniejszenie ich lojalności wobec marki. Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione czynniki, zdecydowaliśmy się na zmianę strategii marketingowej - przekonuje prezes Grzeszkowiak.

Imprezy, w których Robert Rozmus będzie promował gostyńskie produkty mleczarskie, odbędą się w Gryfinie, Warszawie, Puszczykowie, Strzegomiu, Tomaszowie Mazowieckim, Mławie, Pucku, Gostyniu, Michałowie k. Białegostoku, Bydgoszczy, Lipnie i prawdopodobnie w Solcu Kujawskim. Wszędzie tam planowane są duże wydarzenia plenerowe z udziałem takich artystów jak Sławomir, Grupa Pectus, Krzysztof Krawczyk, Big Cyc, Ewa Farna, Afromental czy Zenek Martyniuk. Oprócz występów Roberta Rozmusa zapraszającego na kawę z mlekiem zagęszczonym będą też inne atrakcje, których celem jest głównie promocja marki, jaką doskonale znamy. - Stawiamy na zintensyfikowanie działań związanych z bezpośrednim kontaktem z konsumentami. Dotychczas realizowaliśmy ten cel poprzez komunikację na Facebooku, degustację produktów w sieciach handlowych oraz udział i sponsorowanie zawodów sportowych, eventów, festynów, itp. Musimy zrobić kolejny krok, który wiąże się ze zmianą m. in. formuły Dnia Mleka. Chcemy szerzej wyjść do klientów w różnych regionach kraju. - podsumowuje prezes Grzeszkowiak.

W czasach, gdy trudno sobie wyobrazić świat bez reklamy, promocji czy komunikacji społecznej, nie dziwi fakt zmiany strategii marketingowej firmy, która mimo najwyższej jakości produktów musi cały czas walczyć o wysoką pozycję na rynku. Bez odpowiednich działań łatwo zostać w tyle, co z pewnością zostałoby wykorzystane przez konkurencję, bo w biznesie, jak wiadomo, nie ma sentymentów. Jako mieszkańcy Gostynia możemy jedynie dziękować Spółdzielni Mleczarskiej w Gostyniu, że przez ostatnie lata dawała nam wiele radości, organizując jedną z największych imprez plenerowych w Gostyniu, co też w imieniu naszych czytelników czynimy. Życzymy też udanych imprez, które będą promowały tak dobrą markę, jaką samą w sobie jest gostyńska mleczarnia, ale także nasze miasto oraz jego mieszkańców.

(J.J)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(9)

Smażony SerSmażony Ser

13 7

Wszystko ładnie i pięknie ale jak się obciana gospodarzom za mleko i pracownikom premie to może trzeba pomyśleć o oszczędzaniu nie większe imprezy organizować jak Neron... Co roku to samo z tych samych kieszeni, cos kiepsko z tą ekonomią w SM 15:15, 27.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

xxxxxx

8 5

A dotarło może do twojej tchórzowskiej pustej głowy, że jeśli chcesz w ogóle sprzedawać mleko to trzeba sie promować bo inaczej Mlekowita was wywali w powietrze. A przyszło ci do głowy młotku, że te wszystkie imprezy kosztują mniej niż jeden dzień mleka w gostyniu? 15:28, 27.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrasulaKrasula

7 2

Oj chyba dział marketingu sie odezwał, największa porażka i do tego ta pisowska retoryka... Na poziomie rynsztoka... Moze czas na emeryturę??? 16:25, 27.04.2018


JanuszJanusz

1 4

Mlekowita też zaczyna mieć kłopoty przefinansowala i nie trafiła z niektórymi projektami i ni płaci tak jak powinna 16:56, 27.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXXXXX

3 1

Jestem zafascynowany językiem niemieckim jaki jest piękny np. RAUS zasłyszałem rozmowe niemek chodziło o przesiedleńców. Pozdrawaiam przesiedleńców 17:29, 27.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Chmielowe monstrumChmielowe monstrum

5 1

Strategia marketingowa -produkt reklamowany na kalendarzu mleko do spieniania... Jeszcze nie wyprodukowano... Hehehe hehehe. Kamikaze też mieli strategię 20:07, 27.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

annaanna

7 5

trochę szkoda, bo mleczarnia robiła lepsze koncerty ostatnim laty niż gmina, ale z drugiej strony, urzędasy z gminy nie będą już sobie przypisywać cudzych zasług, w tym wypadku mleczarni 00:39, 28.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bobbob

0 0

dobra firma była i miała dobre produkty - galanterię, szkoda.... 08:59, 11.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DZIADEKDZIADEK

0 0

niewypal calkiem nieudany DZIEN MLEKA 22:17, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%