Od komfortu i zadowolenia pracownika zależy efektywność jego pracy. Można uzyskać ją na setki sposobów. Jednym z nich jest ergonomia miejsca pracy, czyli takie zaplanowanie przestrzeni pracowniczej, aby była jak najmniej uciążliwa.
Praca staje się uciążliwa wtedy, gdy zbyt długi czas pracownicy spędzają w jednej pozycji – siedzącej bądź stojącej. Aby zachować odpowiedni balans, pracodawcy powinni przede wszystkim stworzyć przestrzeń pracowniczą dającą wytchnienie. Najlepiej, gdy zawiera ona chill roomy – specjalne pomieszczenia do wypoczynku. To tam pracownicy będą mogli rozciągnąć się bądź usiąść na chwilę, aby odpocząć. W ten sposób ich obowiązki staną się mniej uciążliwe, a oni sami będą pracować dłużej, chętniej i skuteczniej.
Stanowiska pracy powinny być dostosowane do charakteru i specyfiki przedsiębiorstwa. Nie mogą być jednak stworzone w zbyt niskim bądź zbyt ciasnym pomieszczeniu, które uniemożliwia poruszanie się w nim. Co więcej, pracodawca powinien pamiętać o odpowiednim świetle w ich obrębie, zarówno naturalnym, jak i sztucznym. Ponadto, wszelkie sprzęty powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb pracowników, np. ekrany komputerów muszą znaleźć się na linii wzroku każdego pracownika.
Meble spełniające zasady ergonomicznej pracy są szczególnie ważne w biurach, gdzie istnieje wysokie ryzyko na zmniejszenie skuteczności pracy ze względu na np. nieprawidłową postawę. Najlepszym rozwiązaniem z perspektywy pracodawcy jest wyposażenie się w biurka, blaty oraz krzesła z możliwością regulacji. W ten sposób będzie można dostosować meble do dowolnego pracownika, bez potrzeby wymieniania ich. Co więcej, powinny być one wykonane z trwałych i odpornych materiałów, które wytrzymają działanie czynników niszczących, m.in. mechanicznych.