Ponad sto dzieci może nie zostać w tym roku przyjętych do gostyńskich przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych. Tak wynika z zakończonego w piątek etapu rekrutacji. Gmina szuka sposobu na rozwiązanie problemu. Jest też dobra wiadomość. Samorząd otrzymał dotację na uruchomienie żłobka.
W najbliższą środę 5 lutego dyrektorzy przedszkoli i oddziałów przedszkolnych poinformują rodziców o wynikach naboru poprzez wywieszenie ostatecznej listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych. Tyle, że już teraz wiadomo, że nie będzie miejsca dla wszystkich, dlatego w pierwszej kolejności mają być przyjmowane dzieci urodzone w 2014 roku, które podlegają obowiązkowi przedszkolnemu.
W sumie w miejskich przedszkolach brakuje ponad...sto miejsc, choć z liczb złożonych wniosków wynika, że dużo więcej. Jak to możliwe? Okazuje się, że rodzice i opiekunowie mogli składać wnioski o przyjęcie do trzech przedszkoli równocześnie. I tak w Przedszkolu Miejskim nr 1 w Gostyniu na 24 wolne miejsca rodzice złożyli 80 wniosków, w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Gostyniu na 30 miejsc zgłoszono 80 dzieci, w Przedszkolu Miejskim nr 5 im. Kubusia Puchatka w Gostyniu wolnych miejsc jest 44, a chętnych aż 120 dzieci, natomiast w Przedszkolu Miejskim nr 7 w Gostyniu na 27 wolnych miejsc złożono łącznie 84 wnioski. Co warto podkreślić rodzice dziecka maja możliwość złożenia łącznie aż 3 wniosków w gminnych placówkach. Z kolei w oddziałach przedszkolnych na wsiach tego problemu nie ma, wolne miejsca są. Wyjątek stanowi oddział przedszkolny w Daleszynie, gdzie na 12 wolnych miejsc zgłoszono 17 maluchów.
Rekrutacja pokazała, że zapotrzebowanie na miejsca w przedszkolach jest spore. Jak gmina zamierza rozwiązać ten problem? Na pewno nie wybuduje nowego obiektu. - Demograficznie jest to nieuzasadnione - mówił Grzegorz Skorupski, wiceburmistrz Gostynia. – W poprzednim roku zabrakło miejsca dla około 20 dzieci. Tegoroczna sytuacja związana jest z „wypuszczaniem” małej ilości dzieci starszych, co nie będzie miało już przełożenia na przyszły rok. Budowa kolejnego, nowego przedszkola wiązałaby się z ryzykiem, że za dwa lata stało by ono puste. Gmina rozważa m.in. otwarcie oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, ale już wiadomo, że nie będzie to możliwe przy "piątce" i "dwójce". Pojawił się też pomysł "zakwaterowania" dzieci w oddziałach przedszkolnych na wsiach, jednak decyzja będzie należała do rodziców. Wyjściem awaryjnym może być zapisanie dzieci do przedszkoli prywatnych albo oddanie pod opiekę dziadków lub niani.
Jest też dobra informacja. Wczoraj wiceburmistrz Grzegorz Skorupski w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu odebrał z rąk minister rodziny pracy i polityki społecznej Marleny Maląg promesę z rządowego programu "Maluch+". - Otrzymaliśmy dotację w wysokości 660 tys. złotych na przystosowanie i doposażenie pomieszczeń po Szkole Podstawowej nr 2, które mieściły się w Szkole Muzycznej. Dwa lata temu uruchomione zostały tam cztery oddziały przedszkolne - mówi Grzegorz Skorupski, wiceburmistrz Gostynia. Od września powstanie tam odrębne, piąte przedszkole publiczne w Gostyniu (jako Przedszkole nr 2). Natomiast po wykonaniu potrzebnych remontów i montażu windy z początkiem nowego roku szkolnego 2020/2021 do żłobka zostanie przyjętych 20 dzieci. Wraz z otwarciem tych nowych placówek konieczne będzie też zatrudnienie opiekunów oraz dyrektorów przedszkola i żłobka. Dodajmy, że samorząd podjął również starania o dotację na funkcjonowanie obiektu żłobka.
[ALERT]1580806754321[/ALERT]
Ojoj14:18, 04.02.2020
Brakuje miejsca bo tak wojujące rodzice dzieci z wsi posyłają dzieci do przedszkoli w mieście oczywiście dochodzą do tego osoby nie zameldowane w Gostyniu które powinny zostać automatycznie przekierowane na koniec kolejki. 14:18, 04.02.2020
Karolina15:17, 04.02.2020
Dokładnie jak wyżej. A co do braku miejsc cóż gmina ma obowiązek zapewnić miejsce. Zapraszam do urzędów 15:17, 04.02.2020
Zapraszamy 23:32, 04.02.2020
Siemowo czeka z niecierpliwością... 23:32, 04.02.2020
drek15:38, 04.02.2020
Zobaczcie ile nowych bloków się budowało i nadal buduje to tego sporo nowych domów w całym mieście a liczba mieszkańców pozostaje bez zmian to zaskakujące a w końcu podatki które płacimy nie wszyscy wpłacają tam gdzie mieszkają mieszkańcy dokładają się to nie zameldowanych. 15:38, 04.02.2020
Zenon18:31, 04.02.2020
Co za bzdury pleciesz. Raptem jeden góra dwa małe bloki na rok. W dawnych latach przypadało 12 - 15 metrów kwadratowych na mieszkańca, obecnie 23 -25, dlatego nie przybywa mieszkańców. A co do podatków część nie płaci tutaj (pracują w innych miejscowościach), ale inni płacą bo są z Ukrainy. Lepiej przypatrz się cudownej polityce Morawieckiego, Kaczyńskiego i Dudy. 18:31, 04.02.2020
T11:09, 05.02.2020
Zenon , weź stoperan bywa ze pomaga ! 11:09, 05.02.2020
Pitt15:41, 04.02.2020
Co to za bzdury nie potrzeba nowego przedszkola???? A ile w Gostyniu jest prywatnych przedszkoli i wszystkie pękają w szwach i Herr Skorupski ma czelność mówić że nie ma potrzeby ??????Jaja jak cały sejm na Wiejskiej. A co do komentarzy wyżej samem prawdą dzieci z Goli , Kunowa itp chodzą do Gostynia z dzieci z Gostynia mają jeździć na Wieś jaka tu Logika się pytam ????? 15:41, 04.02.2020
Obywatel22:23, 04.02.2020
Gola i Kunowo to nadal gmina Gostyn
wiec dzieci z tych wiosek jak najbardziej maja prawo do puplicznych przedszkoli w Gostyniu 22:23, 04.02.2020
Ojciec23:10, 04.02.2020
Do obywatel. Zgadza sie maja praw do publicznych przedszkoli ale najpierw pierwszeństwo maja dzieci z miast. Co mnie interesuje ze rodzic np pracuje w hucie i mu na rękę jest dac dziecko do przedszkola przy hucie bo po pracy sobie je odbierze a dziecko ktore jest z miasta spełnia warunki i ma przedszlole pod nosem to ma jezdzic po wsiach. To jest totalny brak logiki i kompletna Badura
23:10, 04.02.2020
Baska15:41, 04.02.2020
Albo matki samotne, podjeżdżające pod przedszkole miejskie autem za 100 tys bo żyje z facetem bez ślubu i ona ma więcej punktów niż rodzice, którzy pracują obydwoje za najniższa krajowa, ta punktacja też jest niesprawiedliwa 15:41, 04.02.2020
Danka16:06, 04.02.2020
Mk oka córka też się nie dostała do żadnego przedszkola , dzwoniłam do prywatnych też pękają w szwach .jak można mówić że przedszkole nie potrzebne to jak mam wrócic do pracy jeśli nie mam babci dziadka a opiekunce musiałabym zapłacic to lepiej w domu siedzieć. Zamiast ulic na pozegowie było trzeba otworzyć przedszkole dziecko może być w domu bo kocham je, ale od pewnego momentu musi iść w ludzi i poznawac co to życie 16:06, 04.02.2020
Brak slow16:23, 04.02.2020
W przyszlym roku oprocz dzieci ktore sie nie dostaly w tym roku, wnioski zloza rodzice z kolejnego rocznika i znowu bedzie dramat bo bedzie jeszcze wiecej dzieci. przedszkola prywatne pekaja w szwach a p. Skorupski twierdzi ze bedzie puste stalo. Teraz niech gmina dopla roznice pomiedzy przedszkolem prywatnym a publicznym jesli twierdzi ze przedszkola sa niepotrzebne. Moje dziecko z gostynia pojdzie na wioske a dziecko z wioski do gostynia paranoja totalna 16:23, 04.02.2020
Ja20:39, 04.02.2020
Nie wyrażam zgody na taki układ pracuje w Gostyniu i mam specjalnie objezdzac, 4 razu bez sensu 20:39, 04.02.2020
Mama17:25, 04.02.2020
Kiedyś dzieci dostawały się do przedszkoli jak rodzice pracowali widocznie teraz dostają się dzieci matek nie pracujących muszących odpoczywać to jest jedyny powód. Sprawiedliwości nie ma. 17:25, 04.02.2020
Oż17:49, 04.02.2020
Gdzie i kiedy będzie można się ubiegać o pracę w zlobku? 17:49, 04.02.2020
Ja18:00, 04.02.2020
Przedszkole powinno być dla rodziców pracujących.Jesli mama siedzi w domu to zapewnia opiekę dziecku-Samotna niepracujaca z 500 plus i alimentami również ma czas zająć się dzieckiem.Chory kraj ,kto wymyśla te punkty...
18:00, 04.02.2020
Samotna18:45, 04.02.2020
Jeżeli jest dwóch rodziców to jeden z nich niech wychowuje dzieci 500 plus kogo to obchodzi ? 18:45, 04.02.2020
Xyz21:22, 11.02.2020
Niektóre mamy siedzą w domu bo dzieci się nie dostały do przedszkola a, rodzice nie mają ich z kim zostawić. Są też rodzice których nie stać na prywatne Przedszkole a niestety nie pochodzą z rodzib wielodzietnych żeby się dostać. 21:22, 11.02.2020
Jerzy18:22, 04.02.2020
Wychodzi na jaw prawdziwa polityka "rodzinna" PiSowskiego rządu. Dali 500+, aby rodziły się dzieci , a zapomnieli o dalszych skutkach tej "chorej"polityki. Dlatego brakuje miejsc w żłobkach i przedszkolach (zawsze taniej aniżeli zatrudnienie opiekunki).
18:22, 04.02.2020
Ona3018:38, 04.02.2020
Brak miejsc... W Siemowie i nie tylko, Pan Burmistrz zamyka oddziały przedszkolne i szkolne. Nie dziwmy się że w przedszkolach Gostyniu brakuje miejsc. Gdzie ludzie z mniejszych wiosek mają posłać dzieci... 18:38, 04.02.2020
Leper18:48, 04.02.2020
Wniosek taki z tego że , przedszkole publiczne ale dla kogo przecież nie ma dzieci hmmm poczekajmy ile jest przedszkoli prywatnych w Gostyniu hmm plus minus 10 i otwierają się następne bo brakuje miejsc. No to jak ??? jest zapotrzebowania czy nie ma ... Pan Skorupski i Pan Kulak?? Ja odbieram to w ten sposób że : nie dostałeś się do publicznego - masz problem a my to w du..., nie dostałeś się lub nie stać Cię na prywatne - masz problem ale to nie nasz problem, nie masz babci albo nie stać Cię na nianię- to masz Gruby problem a my mamy to .... Jednak że, ustawa zmusza nas do tego aby zapewnić miejsce w przedszkolu, to zaproponujemy Ci np oddział w Goli koło szkoły mimo iż mieszkasz na Os. Słonecznym, Wojska Polskiego czy ul. Mostowej. A pracujesz w strefie na Czachorowie , ale nie możesz powiedzieć że nie zapewnilismy twojemu dziecku miejsca w przedszkolu. 18:48, 04.02.2020
Hah18:49, 04.02.2020
Czy to już skutki produkcji dzieci dla 500 plus ? Wezmą teraz kasę na budowę przedszkoli heh 18:49, 04.02.2020
Mieszkaniec18:54, 04.02.2020
Prosze aby gostyn 24 opublikowal liczbe dzieci z jaka punktacja sie dostaly do przedszkoli. Co w przypadku gdy kilkoro dzieci miało ta sama liczbe punktow- jedno sie dostalo a inne nie. Takie sprawy powinny byc jawne. 18:54, 04.02.2020
gost119:26, 04.02.2020
Super pomysł pana Skorupskiego. Ja zapisuję dziecko do przedszkola prywatnego. Ale rachunek zanoszę do urzędu i pan Skorupski poprze jego zapłatę przez urząd. 19:26, 04.02.2020
Ojciec23:24, 04.02.2020
Zgadzam sie z mowca ja zapisuje dziecko do przedszkola prywatnego lub zatrudniam nianię a PAN Kulak i PAN Skorupki pokrywają koszty przedszkola lub Niani 23:24, 04.02.2020
Tak tylko 23:33, 04.02.2020
500 plus na wódkę ? Czy na dziecko dostajesz ? 23:33, 04.02.2020
Ojciec23:44, 04.02.2020
Na dziecko a od alkoholu stronie. Pieniadze te sa na dziecko przeznaczone a nie na moje przyjemnosci. A niestety rzeczy i jedzenie trzeba kupic dziecku. A za najniższa krajowa raczej nie wyzyjesz człowieku. 23:44, 04.02.2020
nieuk10:21, 05.02.2020
Trzeba było się uczyć. Nie zarabiałbyś najniżej. Do kogo masz pretensje? 10:21, 05.02.2020
jA10:34, 05.02.2020
to rozumiem ze mojego dziecka 500 plus przeznaczę na przedszkole prywatne a rodzic z publicznego przedszkola zamiast 500 plus weźmie od państwa tylko tyle ile zapłaci za przedszkole publiczne około 150zł- wtedy będzie sprawiedliwe. co ty wygadujesz 10:34, 05.02.2020
.13:35, 05.02.2020
Nie patrz na innych, patrz na siebie. Może wtedy nie będziesz zarabiał najniższego. Dostajesz od gminy 500 to masz z czego zapłacić za przedszkole. Koniec i kropka 13:35, 05.02.2020
mieszkaniec20:14, 04.02.2020
zamiast przeczkola na pozegowie chcieli aby wybudowali i drogi teraz skreslic dzieci z pozegowa beda wolne miejsca 20:14, 04.02.2020
Ta20:45, 04.02.2020
Trochę nie fer ja mieszkam na pozegowie starym i jakoś mi drogi nie robili byłam na zebraniu i fakt chcieli drogi i mają ja chciałam przedszkole wiedzieli gdzie działki kupują i gdzie budują ale co tam teraz sami mają problem i wielki hallo 20:45, 04.02.2020
Do mieszkaniec23:17, 04.02.2020
Co to jest przeć kole? 23:17, 04.02.2020
Qwe23:18, 04.02.2020
Co to jest przeczkole? 23:18, 04.02.2020
On23:52, 04.02.2020
Pajac, sam idź do "przeczkola" bo chyba tam się zatrzymałeś z inteligencja 23:52, 04.02.2020
.... 02:48, 05.02.2020
Ja swojego syna musiałam zapisać do przedszkola w Gostyniu mimo, że jestem z innej miejscowości. Niestety na wsi przedszkola funkcjonują do 13, a my z mężem pracujemy do 16 02:48, 05.02.2020
Pańcia06:41, 05.02.2020
A ja sie wozę ałtem za200tysi mam meldunek w gostyniu po rozwodzie nie pracuje bo nie musze bo byly maz mnie utrzymuje i udalo sie moja curcia sie dostala mozna ? Mozna:) 06:41, 05.02.2020
Do Pańci18:03, 05.02.2020
Jak nie pracujesz to masz czas żeby dokończyć podstawówkę, tam się douczysz , jak napisać CÓRCIA ? 18:03, 05.02.2020
Do Pańci18:05, 05.02.2020
I do szkoły koniecznie swoim AUTEM 18:05, 05.02.2020
Pańcia05:06, 06.02.2020
A ałto dobze napisałam? 05:06, 06.02.2020
magik07:41, 05.02.2020
2 pracujących rodziców meldunek w Gostyniu i da się.... dziecko w publicznym przedszkolu potem w szkole chociaż mieszka gdzie indziej i do innej szkoły powinno chodzić, ale urzędnicy mają klapki na oczach i nikt tego nie weryfikuje. Takie czary mary.... 07:41, 05.02.2020
kł10:20, 05.02.2020
Czyli ludzie kłamią a winny urzędnik czy dyrektor przedszkola? No brawo. Logika godna budki z piwem 10:20, 05.02.2020
Lolo07:43, 05.02.2020
Karty na stół burmistrzu! Jak to panu wyszło, że nie potrzeba przedszkola? 07:43, 05.02.2020
Nonan13:57, 05.02.2020
Dziecko burmistrza ma miejsce w przedszkolu. 13:57, 05.02.2020
zwykły cham16:56, 05.02.2020
Dzieci zostaw w spokoju. Frustracie. 16:56, 05.02.2020
do Lolo09:57, 05.02.2020
Lolo -proste i bez kart, kompromitujesz się tym wpisem . Jeżeli rodzice zapisywali w 3 przedszkolach jedno dziecko to wyszło jak wyszło . Czytanie ze zrozumieniem za trudne? 09:57, 05.02.2020
11:20, 05.02.2020
ale faktem jest że ok 100 miejsc brakuje 11:20, 05.02.2020
spokojnie12:27, 05.02.2020
Poczekaj na końcowy rezultat. Dzisiaj niby brakuje a na początku roku szkolnego będą wolne miejsca. 12:27, 05.02.2020
Woźna14:27, 05.02.2020
Jak to kto się dostanie w pierwszej kolejności - znajomi dyrekcji. 14:27, 05.02.2020
tylko pytam21:59, 05.02.2020
No tak warto zadac to pytanie.Dziecko burmistrza ma miejsce w przedszkolu? 21:59, 05.02.2020
?10:02, 06.02.2020
Nawet dzieciom nie odpuścisz ? Hejterze. Wstyd 10:02, 06.02.2020
Do Pańci22:38, 05.02.2020
Oczywiście, że córcię wozić drogim autem i koniecznie do przedszkola w Gostyniu. 22:38, 05.02.2020
Rodzic12:04, 06.02.2020
A co z dziećmi z dysfunkcjami z kształceniem specjalnym? Jak z realizacją zaleceń? Potrzeba przedszkola z oddziałem integracyjnym bo dodatkowe punkty otrzymuje kandydat z orzeczeniem ale jak wygląda to dalej? Dodatkowo chodzą słuchy że szkoła nr 1 z oddziałami integracyjnymi będzie odchodzić od integracji czyli na co poszły pieniądze? Co z dziećmi z dysfunkcjami, które wymagają dodatkowego wsparcia? I nie są upośledzone jak co niektórzy myślą? Gostyń 24 tu ciekawy temat bo dzieci jest sporo poradnia pęka w szwach a nie stać wszystkich na prywatne szkoły i przedszkola. Rodzice również nie znają swoich praw. Może warto tym tematem się zainteresować na co idzie subwencja na dziecko z kształceniem specjalnym
12:04, 06.02.2020
tata07:40, 07.02.2020
dokładnie. Gdzie te dzieciaczki się maja podziać a do tego ludzie nie wiedza jak to powinno wyglądać. Jest fajny poradnik i wszystko jasne w pdfie do sciagniecia z internetu a subwencja na dziecko z orzeczeniem kształcenia specjalnego jest spora wiec nie dajcie sobie zamydlić oczu 07:40, 07.02.2020
pedagog12:43, 07.02.2020
Jest też 500 zł co miesiąc na konto. Więc jest za co opłacić prywatne szkoły i przedszkola (jeśli jest taka potrzeba). Zalecenia to na szczęście nie wymóg i skoro rodzic ma zarzuty że szkoła nie robi czegoś po jego myśli, może swoją pociechę posłać gdziekolwiek indziej. Gdyby każda szkoła realizowała wszystko czego sobie życzą rodzice ( w dzisiejszych czasach roszczeniowi jak nigdy) świat stałby na głowie. W czasach mojej młodości była szkoła dla zdrowych i inna dla chorych (Brzezie). Rodzic ma wybór. A jak chce czegoś więcej - to może wybrać inną niepubliczną. I za to zapłacić (na co dostaje zresztą pieniądze z 500+) 12:43, 07.02.2020
Do pedagog12:57, 07.02.2020
Domniemam że jest Pan/Pani pedagogiem... Pozostawie to bez komentarza i ten system myślenia. Nie dość że takie osoby są już pokrzywdzonego przez los to te marne 500 zł w większości nie starcza na terapie na które uczęszczają dzieci i ci roszczeniowi rodzice mają płacić za coś co ustawowo ma być zapewnione. Jak najdalej od takich "pedagogów" 12:57, 07.02.2020
Pedagog 18:00, 07.02.2020
Jeśli jest ustawowo zapewnione to po co te komentarze? Czas zrozumieć słowa Zapewnienie i Zalecenie . 18:00, 07.02.2020
Też pedagog 15:58, 08.02.2020
Zgadzam się. 15:58, 08.02.2020
Hmm19:23, 04.02.2020
5 2
Dzieci że wsi są mieszkańcami gminy.To mają prawo do miejsca w przedszkolu.Brzezie nie ma przedszkola.Dzieci tam dużo 19:23, 04.02.2020
Ojciec22:59, 04.02.2020
4 0
Zgadzam sie z przedmowca co mnie interesuje skoro dzieci sa mieszkańcami gminy skoro pierwszeństwo maja najpierw dzieci z miasta a z gminy dopiero pozniej ja mieszkam w miescie a moje dziecko nie dostali sie do przedszkola skoro jest mieszkańcem miasta a nie gminy. I spełnia wszystkie wymagania kpina. 22:59, 04.02.2020