Zamknij

Co wpływa na pozycje twojej strony w wyszukiwarce

12:27, 22.10.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:28, 22.10.2020

Pozycja w Google? Kluczowe, aby była jak najwyższa. Wpływa na to szereg zmiennych, z których część to twarde argumenty, część to raczej mity, a część to czynniki, które podlegają zmianom czy aktualizacjom. Można się pogubić. Można także wskazać te jednoznacznie istotne i niezmiennie występujące. I na nich warto się z pewnością skoncentrować. Co zatem wpływa na pozycjonowanie stron internetowych?

Zwróć uwagę na domenę

Pozycjonowanie stron w internecie, o którym najwięcej eksperckiej wiedzy znajdziesz na https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/, nie może obejść się bez dobrej domeny. Tutaj kluczową rolę odgrywają takie czynniki jak wiek domeny, ilość i jakość linków oraz kary. Wszelkie działania realizowane podczas istnienia domeny mają wpływ na pozycjonowanie, a zatem Twoim obowiązkiem będzie na pewno bieżące wprowadzanie do domeny zmian, kontrolowanie linków przychodzących, a także unikanie kar w formie filtrów lub banów.

Mówiąc o domenie nie można pominąć roli jej właściciela - w przypadku jego zmiany może dojść do skasowania historii domeny, czyli usunięcia linków przychodzących, a te z kolei trzeba będzie odbudowywać. Co więcej, ukrywanie tożsamości właściciela domeny także może wpływać na kiepską pozycję w rankingach.

Słowa kluczowe to podstawa

Dobrze dobrane słowa kluczowe to podstawa. Ważne, aby znalazły się nie tylko w treściach zamieszczanych na stronie, ale także:

  • w tytule strony, który definiuje witrynę w internecie,
  • w opisie strony,
  • w adresie URL.

Zawarcie słów kluczowych we wszystkich wymienionych elementach będzie miało zasadnicze znaczenie dla rankingów Google'a. 

Dobre treści

Jakie treści umieszczane na stronie będą atrakcyjne zarówno dla użytkowników, jak i dla samego Google'a? Poza kwestiami tak oczywistymi, jak poprawność językowa czy przestrzeganie zasad ortografii i interpunkcji, tworząc treści na stronę, która ma osiągać wysokie pozycje w rankingach, warto pamiętać, aby były to treści:

  • wartościowe merytorycznie,
  • oryginalne i unikatowe,
  • cyklicznie aktualizowane (treści aktualizowane są wręcz faworyzowane i stanowią o konkurencyjności strony),
  • aktualizowane w szerokim zakresie (wymiana całych sekcji artykułów z pewnością zostanie przez Google'a doceniona).

Optymalizacja

Dla pozycjonowania równie istotne znaczenie ma zoptymalizowanie poszczególnych elementów strony, np. czasu, jaki potrzebny jest na wczytanie treści witryny. Wyszukiwarki oceniają, jak szybko strona się ładuje i informacje na ten temat uwzględniane są właśnie w rankingach.

Optymalizacji powinny także bezwzględnie podlegać takie elementy jak grafiki (w tym rozmiar, nazwa, stosowanie atrybutu ALT), czy mapa strony, która pozwoli robotom na łatwiejszą nawigację po stronie.

Linkowanie do twojej strony

Na pozycjonowanie stron internetowych wpływa również zdobywanie linków. Pozyskując je, warto jednak pamiętać o kilku zasadach, które pomogą w uzyskaniu dobrej pozycji w rankingach Google'a. Przede wszystkim przy linkach znaczenie ma moc witryny, z której one prowadzą. Tutaj wartościowa (pod względem SEO) witryna pozytywnie zaświadczy także o Twojej stronie. Inna ważna kwestia to ilość linków wychodzących - zbyt duża nie wpłynie dobrze na pozycję strony w rankingu, a nawet może ją obniżyć.

Jakość oraz ilość linków wewnętrznych (z podstron do strony głównej lub pomiędzy kategoriami i produktami w przypadku e-commerce) także pozostają nie bez znaczenia. To właśnie dzięki nim roboty Google'a będą swobodnie poruszały się po Twojej stronie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%