Zamknij

Blogi najważniejszą platformą w content marketingu

18:19, 13.12.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 18:21, 13.12.2018
Skomentuj

Blogowanie w Polsce jest kojarzone przede wszystkim z osobami takimi jak Kasia Tusk, Maffashion, Macademian Girl i Ania Lewandowska. Polska Blogosfera jest jednak znacznie szersza, a za wieloma stronami stoją osoby o mniej znanych nazwiskach lub pseudonimach. Ze względu na wysokie zainteresowanie blogami, marketingowcy wykorzystują je do prowadzenia działań content marketingowych. Jak wygląda ten rynek opowiadają specjaliści od content marketingu z platformy content marketingowej - marketin9.

Jak wygląda Polska Blogosfera?

Raport Polska Blogosfera 2016 wykazał, że aż 84 procent polskich blogerów to kobiety. Jedynie 4 procent z nich utrzymuje się wyłącznie z prowadzenia strony, pozostali pracują zawodowo. Średni zarobek z bloga w 2016 roku wyniósł 4650 złotych - zyski pochodziły głównie z reklam oraz realizowania wpisów sponsorowanych (tworzy je 40 procent blogerów). Dla marketingowców jest to ważna wiadomość, gdyż daje szerokie możliwości zaiwania wpisów na temat różnych produktów i usług. Dzięki sponsorowanym postom, blogerzy zarabiają więcej, natomiast treść dociera do szerokiego grona użytkowników. Korzyści są spore, dlatego na współpracę z blogerami decyduje się coraz więcej marketerów. Im poczytniejszy blog, tym więcej płaci się za wpis, jednak zasięg treści jest większy niż w przypadku blogów śledzonych przez mniejszą liczbę użytkowników. Polscy blogerzy dodatkowo korzystają z Google Analitycs i śledzą statystyki strony (robi to aż 77 procent z nich), dlatego marketingowcy mają pewność, że sponsorowana treść będzie dobrze widoczna w sieci.

Znaczenie blogów w content marketingu jest duże, gdyż według HubSpot 53 procent marketingowców wskazało, że tworzenie treści na blogi jest dla nich priorytetem (dane z 2017 roku). 1 na 10 wpisów powstaje z myślą o konkretnym odbiorcy, co przekłada się na zwiększony ruch na stronie, a dedykowane wpisy generują około 38 procent całkowitego ruchu. Więcej o zarabianiu na blogach przeczytasz na https://www.marketin9.com/20-ways-to-monetise-your-blog-and-make-money-blogging/.

Z myślą o grupie docelowej

Raport HubStpot z 2015 roku wykazał, że blogi z ponad 16 wpisami miesięcznie generują 3,5 razy większy ruch niż strony, na których pojawia się do 4 postów na miesiąc. W content marketingu ważne jest regularne dostarczanie treści grupie docelowej, gdyż w ten sposób odpowiada się na jej potrzeby i utrzymuje się jej zaangażowanie. Treści muszą być użyteczne i wartościowe, gdyż mało interesujące i nieprzydatne wpisy szybko zniechęcają użytkowników do dalszego śledzenia bloga. Ważne jest nie tylko zadbanie o merytoryczność i poprawność językową posta, ale również o chwytliwy tytuł oraz przyjazność treści dla SEO. Według HubSpot w 2016 roku najspójniejszy i najwyższy ruch przyciągały tytuły o długości od 6 do 13 słów. W przypadku pozycjonowania powinno się pamiętać o umieszczeniu odpowiednich fraz kluczowych, dzięki którym użytkownicy trafią do treści poprzez wyszukiwarkę. Szczególnie ważne jest pozycjonowanie long tail, w którym stawia się nacisk na rozbudowane zapytania. W ten sposób tworzy się strategię, dzięki której content marketing przynosi jeszcze lepsze rezultaty. Przeczytaj więcej na https://www.marketin9.com/strategy-and-planning-in-content-marketing/.

Aby zwiększać zasięg wpisów na blogu, dobrze jest promować stronę w social media. Posty na Facebooku, Instagramie lub Snapchacie mogą zarówno skłaniać użytkowników do dyskusji, jak i informować ich o nowych wpisach na blogu. Dodatkowo aktywność w mediach społecznościowych pomaga zdobywać wartościowe leady i wysyłać do nich newslettery. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%