Zamknij

W pierwszej klasie gimnazjum po raz pierwszy poczuła pociąg do kobiet. Wywiad z 18-letnią mieszkanką Gostynia, która odkryła ze jest lesbij

11:48, 10.11.2020 Mikołaj Majchrzak Aktualizacja: 12:16, 10.11.2020
Skomentuj

Natalia ma 18 lat, od urodzenia mieszka w Gostyniu. Zaocznie uczy się w Liceum, a za dnia pracuje z mamą w szwalni, gdzie pakuje paczki. Co ją wyróżnia? Jest lesbijką. O trudach dorastania osób homoseksualnych w Gostyniu rozmawiał z nią Mikołaj Majchrzak.

Mikołaj Majchrzak: Kiedy odkryłaś swoją orientację?
Natalia Kowalczyk: W pierwszej klasie gimnazjum po raz pierwszy poczułam pociąg do kobiet. Na początku czułam strach, mam czwórkę rodzeństwa, bałam się odrzucenia przez rodzinę i przyjaciół. W drugiej klasie gimnazjum po raz pierwszy się zakochałam w dziewczynie, która przejechała do naszego gimnazjum. Na początku jej nie lubiłam, bo myślałam, że ta nowa jest obca i będzie się u nas panoszyć, ale zaczęła wychodzić z paczką moich koleżanek na miasto i pewnego razu po prostu ją pocałowałam.

M. M.: Jaka była reakcja tej dziewczyny?
N. K.: Ona też tego chciała. Po pół roku zostaliśmy parą, co było trudne, bo na początku bałyśmy się nawet iść ze sobą za rękę. Musiałyśmy się ukrywać. Dla mnie takim przełomowym momentem, było, gdy powiedziałam prawdę swoim przyjaciółkom i one nas zaakceptowały. Zrozumiałam, że bycie osobą homoseksualną to nic złego, a na pewno nic, co należałoby ukrywać.

M. M.: A rodzice?
N. K.: Rodzice dowiedzieli się dopiero, gdy poszłam do liceum. Przez dwa lata ukrywałam prawdę przed rodzicami. Byli przekonani, że jesteśmy tylko przyjaciółkami. Pomimo tego, że koleżanki wiedziały o naszym związku nadal bałam się przyznać przed rodziną, nie wiedziałam, jaka będzie ich reakcja. Wyobrażałam sobie, że mogą nam zabronić się spotykać albo wyślą do psychiatry. W zasadzie dowiedzieli się przypadkiem. Po gimnazjum wybrałam liceum w Koninie, w związku z czym mieszkałam w bursie. W wyniku kłótni z koleżankami wylądowałam na dywaniku u wychowawczyni, a ta zadzwoniła do mojej matki. Do dziś pamiętam, jak nauczycielka rozmawiając z nią mówi: „Niech się Pani lepiej usiądzie, bo nie wiem, czy wie Pani jakiej orientacji seksualnej jest Pani córka.” Moja mama przyznała wtedy, że podejrzewała, że jestem lesbijką, ale nigdy wcześniej mnie o to nie pytała.

M. M.: Jaka wyglądała pierwsza rozmowa, gdy rodzice już się dowiedzieli?
N. K.: Mama zapaliła papierosa i zapytała, czy to prawda? Na początku powiedziałam, że jestem biseksualna, bo myślałam, że wtedy będzie jej się łatwiej pogodzić z tą sytuacją. Chciałam jej dać nadzieję, że jeszcze sobie znajdę chłopaka i założę normalna rodzinę. Mama powiedziała, że najważniejsze żebym była szczęśliwa i nie musiała udawać kogoś kim nie jestem.

M. M.: Jaka była reakcja ojca?
N. K.: Mój tata jest kierowcą zawodowym, więc jeździ w długie trasy, często nie ma go w domu. Po raz pierwszy rozmawiałam, z nim dużo później niż z mamą. Przyznał się wtedy, że podejrzewał już to wcześniej. Kiedyś nawet przyłapał mnie, gdy całowałam się z dziewczyną, ale wtedy po prostu powiedziałam mu, że to taki szczeniacki wybryk i na tym się skończyło.

M. M.: W jaki sposób poznajesz się z osobami homo?
N. K.: Najczęściej przez Internet. I nie tylko mam na myśli portale do szybkich randek takich, jak Tinder, czy Badoo. Jest bardzo dużo grup na Facebooku, które są zamknięte tylko dla osób LGBT. Wiele ludzi o innej orientacji seksualnej bardzo często się ukrywa, boją się reakcji sąsiadów, przyjaciół, często nawet rodziny. To nie jest tak, że jeżeli dziewczyna ma krótko ścięte włosy i chodzi ubrana, jak chłopak na pewno jest lesbijką. Jest bardzo wiele wyjątkowo atrakcyjnych i podkreślających swoją urodę kobiet, które są homo.

M. M.: Jak reagujesz na to co o LGBT mówią w mediach? Gdy słyszysz, że ktoś zarzuca, że jesteś efektem manipulacji przez ideologię homoseksualną?
N. K.: Jestem bardzo zła, gdy ktoś mówi o nas, że nie jesteśmy ludźmi, albo że propagujemy jakąś ideologię, która ma zniszczyć polskie rodziny. Nie mogę pozostać spokojna, gdy z jednej strony, zmienia się prawo w taki sposób, żeby zmuszało kobiety do rodzenia ciężko chorych albo martwych dzieci, a z drugiej nawołuje do agresji i zabrania się funkcjonowania zdrowym ludziom, którzy chcą normalnie pracować, kochać i cieszyć się życiem. Sama jestem bardzo przywiązana do mojej rodziny. Nie zależy mi na tym, żeby afiszować się ze swoją seksualnością na ulicach. Uważam, że heteroseksualni też nie powinny tego robić. Jestem osobą, która całą swoją siłę bierze ze wsparcia i akceptacji, które dostałam od swoich najbliższych. Dlaczego obcy ludzie chcą odebrać mi prawo do miłości? Po co chcą zaglądać do mojego łóżka?

M. M.: O co zapytałabyś polityków, którzy są przeciwni ruchom LGBT?
N. K.: Chciałabym zapytać, dlaczego oni nas nienawidzą? Co powoduje, że tyle czasu, energii i złości poświęcają sprawą mniejszości seksualnej? Dlaczego mówią, że nie jesteśmy ludźmi? Jak zareagowaliby, gdyby dowiedzieli się, że ich własne dzieci nie są hetero normatywne? Najgorsze jest, że przez takich polityków zwykli ludzie zaczynają agresywnie reagować na osoby homoseksualne.

M. M.: Spotkałaś się z agresją?
N. K.: Kilka miesięcy temu byłam na marszu równości we Wrocławiu. Miałam przez ramię przewieszoną tęczową opaskę. Gdy już wracałam do domu i stałam na przystanku tramwajowym podeszło do mnie czterech facetów, mieli około 30 lat i zaczęli zaczepiać. Dlaczego mam taką opaskę? Czy jestem lesbijką? Po co tu przyjechałam? Mówili, że powinnam nosić flagę Polski, a nie taką tęczową szmatę. Na szczęście było tam dużo ludzi, więc bali się mnie zaatakować. Wystraszyłam się, więc schowałam tą flagę. Gdy wróciłam do domu nadal byłam przerażona, zadzwoniłam po kuzynkę, żeby tylko nie siedzieć sama w mieszkaniu.

M. M.: Jak często czujesz się zagrożona na ulicy?
N. K.: Gdy jestem sama czuję się bezpieczna, ale obawiam się chodzić z dziewczyną. Często słyszałam, że ktoś krzyczy za mną na ulicy „Patrzcie, to idzie taka owaka”. Pamiętam taką sytuacje, gdy byłam jeszcze w gimnazjum i już krążyły o mnie różne plotki. Szłam z mamą na zakupy i jacyś chłopcy zaczęli do nas krzyczeć, że lesba idzie. Moja mama zapytała mnie wtedy, co oni krzyczą? Ja się wystraszyłam, więc szybko odpowiedziałam, że nie wiem, żeby tylko uniknąć tematu.

M. M.: Jak zareagowali nauczyciele, gdy zaczęły pojawiać się takie plotki?
N. K.: Rozmawiałam o tym z moją wychowawczynią w gimnazjum. Usłyszałam, że wcale nie jestem homoseksualna, tylko staram się zwrócić na siebie uwagę. Pamiętam rozmowę, którą z nią odbyłam przy całej klasie. Powiedziała mi, że nie powinnam się afiszować. W mojej obronie stanął najpierw jeden z chłopców, co ciekawe nie była to osoba, z którą się jakoś szczególnie przyjaźniłam. Wstał z ławki i powiedział, że to nie sprawiedliwe, bo w takim razie pary hetero też nie powinny się afiszować. Po tych słowach kolejni uczniowie zaczęli wstawać. Poczułam, bardzo silne wsparcie ze strony kolegów i koleżanek. Wychowawczyni musiała skapitulować. Pani od polskiego od momentu, w którym nauczyciele dowiedzieli się o mojej orientacji brała mnie do odpowiedzi na każdej lekcji. Z drugiej strony, miałam świetną nauczycielkę od angielskiego, która zawsze wspierała wszystkich uczniów, którzy przychodzili do niej z różnymi problemami.

M. M.: Bardziej bolesne była dla Ciebie reakcje uczniów czy nauczycieli?
N. K.: Oczywiście nauczycieli. Bardzo bolało mnie, że starali się mi wmówić, że to jest mój sposób na zwrócenie na siebie uwagi. Miałam nadzieję, że dorośli i dobrze wykształceni ludzie, będą mieli w sobie więcej empatii i kultury, aby powstrzymać się od złośliwych komentarzy. Uważam, że w polskich szkołach brakuje porządnej edukacji seksualnej. Tematy odmienności powinny być jasno wyjaśniane w czasie takich zajęć. Gdybyśmy mogli o tym porozmawiać już w szkole, ludzie nie obawialiby się homoseksualizmu, być może nie reagowali agresywnie na widok pary gejów czy lesbijek. Najbardziej boimy się tego czego nie znamy.

M. M.: Jaki jest Twój stosunek do Kościoła i religii?
N. K.: Jestem osobą bardzo wierzącą. Długo należałam do duszpasterstwa, z którego zrezygnowałam dlatego, że zabronili nam brać udział w protestach związanych z zaostrzeniem prawa aborcyjnego. Uważam, że prawo do wolnego wyboru jest darem Boga. Chodzę na mszę święte, regularnie się spowiadam. Znajduje wiele oparcia w Bogu, modlitwa pomaga mi poradzić sobie z niechęcia innych ludzi. Wiara daje mi nadzieję.

M. M.: Jak planujesz swoją przyszłości?
N. K.: Chciałabym zostać policjantką. Bardzo lubię pomagać innym ludziom. Uważam, że wszyscy powinniśmy się starać zwracać uwagę na słabszych i pokrzywdzonych, powinniśmy się wspierać. Pomagać starszym, niepełnosprawnych. Długo jeździłam jako wolontariusz do schroniska dla zwierząt w Dalabuszkach. Niestety, jeżeli politycy w naszym kraju nadal nie będą szanować słabszych i nie chodzi mi tylko o mniejszości seksualne, ale także o przestrzeganie prawa kobiet to nie widzę dla siebie przyszłości. Będę musiał wyjechać za granicę.

M. M.: Jaką radę dałabyś osobą, które ukrywają swoje preferencje seksualne?
N. K.: Powiedziałabym, żeby się nie ukrywali. Wiem, że bardzo ciężko pokonać strach przed przyznaniem się do homoseksualizmu, ale gdy już to zrobicie poczujecie wielką ulgę. Oczywiście narazicie się na szykany, czy głupie uwagi ze stronny innych ludzi. Z doświadczenia wiem, że to lepsze niż życie w ciągłym strachu przed tym, że ktoś może odkryć waszą tajemnice. Wiele osób, zwłaszcza wśród nastolatków popełnia samobójstwa ze strachu przed przyznaniem się do tego kim są. Jeżeli jako społeczeństwo nie zaczniemy rozmawiać i nie nauczymy się tolerancji to ta sytuacji się nie zmieni.

Imię bohaterki zostało zmienione na jej prośbę. Wywiad został autoryzowany

(Mikołaj Majchrzak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(160)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


SOBSOB

0 0

No 13:11, 10.11.2020


reo

kolkol

20 0

imię zostało zmienione a nazwisko zostało ??
12:13, 10.11.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

presspress

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


DSDS

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Dokańczacz zdań - seDokańczacz zdań - se

0 0

,,(...) a nazwisko z stało zmienione".
Mam nadzieję, że pomogłem. 13:23, 10.11.2020


StaryprykStarypryk

56 26

To nie jest powod do promocji leczyc sie
G24 SCHODZICIE NA PSY 12:22, 10.11.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

dnodno

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


InaIna

2 1

No jak widać starepryki już trzeźwo nie myślą. 23:08, 10.11.2020


Szymon WieczorekSzymon Wieczorek

4 1

Leczyć się można z homofobii, a nie z homoseksualizmu. Więc komentarz chyba do siebie. 11:46, 11.11.2020


oakoak

68 9

Chcesz być hetero ? - Bądź
Chcesz być homo ? - Bądź
Chcesz być bi ? - Bądź

Nikt normalny się nie afiszuje i nie szuka akceptacji? Jeżeli CI z tym źle , to znaczy , że Ci to nie leży.
Nie mam osobiście nic do homoseksualistów - ale na siłe pokazywanie, że to dobre i fajne, oraz kręcenie afer i dziwnych otoczek staję się niesmaczne.
12:23, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JaJa

4 10

Nie chcesz czytać? Nie czytaj.
Nie chcesz komentować? Nie komentuj.
Hueh. Czy może coś jednak uwiera w bucie? 13:08, 10.11.2020


przecinekprzecinek

7 6

Niby nic do homoseksualistów nie masz, ale jednak temat temat w jakiś sposób uwiera. Czy jesteś w stanie z ręką na sercu oznajmić, że osoby homoseksualne nie są w żaden sposób dyskryminowane przez polskie prawo? Że społeczeństwo zgodnie akceptuje ich istnienie? Nikt ich nie obraża, nie spotykają się z wrogością? Nic a nic się nie dzieje? Poczytaj komentarze. Może dlatego takim osobom jest źle.
13:54, 10.11.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


brawo dziewczyno brawo dziewczyno

8 32

ciekawe co na ten temat sądzi Don Stanislao
facet który chronił meksykańskiego sadystę i pedofila pewnie bardzo potępia takich ludzi jak Natalia Kowalczyk 12:26, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Elton Elton

33 14

I już oswajają ludzi. Żeby się nie okazało ze 3/4 gostynia jest homo bo to modne. Zobaczcie co się w świecie dzieje jak nid jesteś homo to kariery nie zrobisz. I powiedzcie ze tak nie jest. 12:26, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Tak nie jest.Tak nie jest.

7 2

J.W. 13:02, 10.11.2020


Do eltonDo elton

2 3

No właśnie właśnie.. Święta racja... jeśli nie jesteś homo i pedofil to biskupem nie zostaniesz 16:17, 10.11.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Gdzie?Gdzie?

1 0

Gdzie? Gdzie? Gdzie? Jest np. Targ dzieci w Heerenveen czy coś takiego? 13:01, 10.11.2020


ŻałosneŻałosne

14 29

Żenujący poziom kłamstw w stylu TVP. Nie, nikt nie prześladuje homosiów, nie nazywa ich ideologią, nie dehumanizuje, a zabijanie nienarodzonych dzieci nie jest prawem. 12:43, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DarekDarek

14 3

Chyba żyjemy w równoległych wszechświatach. 13:07, 10.11.2020


XDXD

6 6

Piszesz, że nikt nikogo nie prześladuje, po czym nazywasz osoby homoseksualne „homosiami” XD miękka homofobia to nadal homofobia 16:13, 10.11.2020


Zabijanie dzieciZabijanie dzieci

32 14

Od kiedy możliwość zabicia nienarodzonego dziecka to prawo wyboru dane przez Boga? 12:49, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dziękuje Dziękuje

16 27

Jaka wyglądała pierwsza rozmowa, gdy rodzice już się dowiedzieli?
N. K.: Mama zapaliła papierosa i zapytała, czy to prawda? Na początku powiedziałam, że jestem biseksualna, bo myślałam, że wtedy będzie jej się łatwiej pogodzić z tą sytuacją. Chciałam jej dać nadzieję, że jeszcze sobie znajdę chłopaka i założę normalna rodzinę.

Życzę wam wszystkiego dobrego i dziękuję za szczerość, że normalną rodzinę może tworzyć tylko chłopak i dziewczyna. 12:50, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Katolik Katolik

22 26

Po treści komentarzy widać że większość w Gostyniu to jacyś sataniści i agresywni zbocze;cy.... Dziewczyna mówi że jest normalna, wierzącą w Boga i to otoczeniu przeszkadza z kim chce spać lub nie.... Czytajcie że zrozumieniem.. Jeśli są wywiady z posłami kierowcami radnymi sprzedawcami chleba dlaczego akurat wywiad z dziewczyną która ma inną fascnację niż utartą do tej pory to szerzenie czegoś złego i moda??? Katolik powinien patrzeć na każdego z miłością.... A nie tylko na drugiego katolika.... A tu tyle nienawistnych wpisów chyba trochę chorych i powiedziałbym zboczonych właśnie 12:52, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XX

28 20

Najważniejsze że dziewczyna jest szczęśliwa!Każdy rodzic chyba chce,by w życiu,jego dziecko było szczęśliwe. 12:58, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

13 latek13 latek

22 15

Jestem heteroseksualny, ukrawam prawdę przed rodzicami że współżyje z 14 letnią koleżanką, ale mam sukces, że media może napiszą? Tak hipotetycznie zagaduje..... 13:05, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AniaAnia

4 0

To ciesz się, bo może z powodu orientacji rodzice się Ciebie nie wyprą 😉 16:11, 10.11.2020


jhjh

0 2

Pedofil? 16:25, 10.11.2020


DarekDarek

23 13

Fajne te komentarze, takie nie za mądre. 13:05, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

peryskopperyskop

10 19

Oni może i schodzą, ty zachowujesz się za to jak burek zerwany z łańcucha. Dziewczyna ma jaja większe niż takie zera jak ty powielone do potęgi entej. żal mi ciebie i tego drugiego kolesia. Oby wasze dzieci okazały się homo. Dla mnie to nic złego. Wy będziecie mieć problem :) 13:05, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TT

0 0

" Dziewczyna ma jaja większe niż takie zera jak ty....." a jakie ty masz jaja ? chyba jak berety 21:31, 13.11.2020


peryskopperyskop

5 24

I jeszcze jedno. Skoro tak dawno zeszli na psy, to po jakiego ch.... tu włazisz? 13:06, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tiktik

4 5

lubi siem babroć w guuunwie XD lol 13:08, 10.11.2020


do don stanislaodo don stanislao

14 1

1 Racy Gostynia to powiedz. 13:07, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do KatolikDo Katolik

15 28

Katolik to fanatyk który zabije cię jak masz inne poglądy niż on sam ,dla nich wszyscy musimy być równi oni nie akceptują nikogo innego w imię miłości do swego Boga 13:09, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KatolikKatolik

6 4

I widzisz że tak samo jak gdzie indziej są różni katolicy.... 13:12, 10.11.2020


OnOn

25 12

Ciekaw ktora będzie mamą A ktora tatą 13:09, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OO

8 2

Dobre, mocne, wielkie pytanie. Dowcipne, aforystyczne jest tu wartość. 13:28, 10.11.2020


do peryskopdo peryskop

19 5

może aby sprawdzać ile reklam zamieszczają instytucje gminne z naszych podatników pieniędzy w tym portalu jawnie wspierającym określony światopogląd nie zachowując obiektywizmu dziennikarskiego a możliwe że wynika to z faktu że redaktor naczelny był radnym środowiska światopoglądowo lewicowego? 13:09, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zgadza sięZgadza się

5 3

Tu potrzebny jest właśnie jakiś Paszczak z Doliny Lewaków, który pod lupą zbada każdą reklamę i przyporządkuj w ją właściwemu środowisku. Dopiero wtedy dowiemy się kto stoi za reklamą sedesów Koło, kto za fotowoltaiką, a kto za zberezeceńskimi gadżetami erotycznymi z Aliexpres. 13:16, 10.11.2020


ONON

23 18

Jeszcze mozesz sie z tego wyeczyć dziewczyno, to chorobA która mozna normalnie leczyć.
G24 nie promujcie tutaj takich rzeczy! 13:12, 10.11.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

LolLol

7 9

No nie wiem może być trochę za stara ☹biskupi i kardynałowie leczą raczej młodszych chłopców i małe dziewczynki ale może jakiś wiejski ksiądz by chciał ją wyleczyć 13:18, 10.11.2020


xdxd

5 10

niestety na leczenie ciebie jest juz ewidentnie za pozno 13:20, 10.11.2020


plumplum

5 5

Promocja to coś za co się płaci. Widzisz tu gdzieś wzmiankę materiał promocyjny? Tacy ludzie żyją wśród nas i tego nie zmienisz, nawet jak będziesz glośno krzyczec w sieci. 13:34, 10.11.2020


Doktor Doktor

2 1

Chyba mówisz o sobie. Nie ma czegoś takiego, jak leczenie homoseksualizmu, zapytaj lekarza! Może sam powinieneś się leczyć, albo odstawić dragi. Znam dobrego psychoterapeutę w Gostyniu. 01:46, 11.11.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Do BurmistrzaDo Burmistrza

17 7

Homoseksualizm to choroba? Tak uważa prawie połowa lekarzy w Europie. Oficjalnie homoseksualizm został wykreślony z listy zaburzeń psychicznych 17 maja 1990 roku. Prawie połowa lekarzy europejskich uważa, że homoseksualizm jest chorobą, którą da się wyleczyć. Z tym, że homoseksualizm jest jedną z naturalnie występujących seksualności człowieka, zgadzają się największe światowe organizacje. Od Światowej Organizacji Zdrowia i Światowego Towarzystwa Medycznego, Psychiatrycznego i Zdrowia Seksualnego, po nasze rodzime Polskie Towarzystwo Seksuologiczne. Jednak nie wszyscy się z tym zgadzają. Prawie połowa lekarzy w Europie uważa, że homoseksualizm jest chorobą, którą da się wykryć i wyleczyć. 13:27, 10.11.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

xdxd

3 6

serio jestes az tak *%#)!& ze cytujesz artykul krytykujacy wlasnie takich lekrzay o ktorych piszesz?? XDD
inteligentny to na pewno nie jestes 13:32, 10.11.2020


OO

5 6

Uff, ulga, ale mam pytania:
No to co robi ta połowa lekarzy? Na co czekają? Czym leczą? Jak się zrzeszają? Ilu lekarzy to połowa wszystkich lekarzy? Gdzie znajdę spis lekarzy? Kto kogo uważa za muflona? 13:33, 10.11.2020


do Odo O

4 2

to był artykuł z lewackiego portalu, więc musisz zgłosić się z pytaniem skąd lewackie dziennikarze mają takie dane, że połowa lekarzy uważa homoseksualizm za chorobę, która można leczyć :D 13:36, 10.11.2020


xdxd

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Szymon WieczorekSzymon Wieczorek

1 0

Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd fałszywymi informacjami. Wystarczy wejść na wikipedię, żeby przekonać się, że cały cywilizowany świat, na podstawie badań, uznaje homoseksualizm za zupełnie naturalne zjawisko: https://pl.wikipedia.org/wiki/Homoseksualizm. 11:54, 11.11.2020


HeheheHehehe

8 14

Czyli jak g24 opublikuje wywiad z Dziedziczakiem to będzie promować ideologię pis.... I to z naszych podatków... Ja się na to nie zgadzam...... 13:29, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do HeheheDo Hehehe

11 4

Od Posła Dziedziczaka to chyba redakcja pobiera pieniądze, które pewnie przeznacza w swej krucjacie w obronie ideologii LGBT? :D 13:31, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pikapika

9 17

Powoływanie się na K.?
1. Modlenie się do ikon i obrazków?
2. Stawianie pieniędzy na piedestale?
3. Kto zasiada w pierwszych ławkach?
4. Kto święci czołgi i pistolety? i w imię czego, miłości?
5. Cudzołożenie? Złodziejstwo?

Otwórz oczy, znasz odpowiedzi. 13:35, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rence opadywująRence opadywują

15 8

A ja lubię zwierzątka...i nie obnoszę sie z Tym! Jesteś inny to bądź ale nie roztrząsaj tego. 13:36, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Roman to jaRoman to ja

2 0

To ja. Ja. Piszę pod tym wspaniałym komentarzem o zoofilii, ale to ja. 13:45, 10.11.2020


zofijazofija

2 2

To uważaj bo zofija czy jak to się nazywa jest raczej nie legalna 13:52, 10.11.2020


przecinekprzecinek

18 13

Poziom jadu w komentarzach świadczy jednak o tym, że wołanie osób ze środowisk LGBT o akceptację i tolerancję jest jak najbardziej zasadne. Homoseksualiści byli, są i będą. Świat byłby piękniejszy gdyby z tego powodu zwykli, nieznający się ludzie nie skakali sobie do gardeł, tylko zaakceptowali ten fakt i zajęli się czymś pożytecznym. Nikt nikogo do niczego nie zmusza, nikomu z powodu istnienia takich relacji międzyludzkich nie dzieje się krzywda.
Bohaterce wywiadu życzę wszystkiego dobrego!
13:40, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do przecinekdo przecinek

18 8

w latach 80tych homoseksualizm był uważany za chorobę lub zaburzenie psychiczne które należy leczyć jak mnie mnie nie myli pamięć, a w latach 90tych był bodajże jeszcze ścigany karnie w samych Niemczech 13:44, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

przecinekprzecinek

4 6

A w latach 80. XX wieku wciąż przeprowadzano skomplikowane operacje na niemowlętach i małych dzieciach bez jakiegokolwiek znieczulenia, ponieważ twierdzono, że dzieci takie są zbyt małe, aby odczuwać ból. Na szczęście rozwijamy się. 14:04, 10.11.2020


Roman, Miki to jaRoman, Miki to ja

5 11

***** *** 13:50, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytaniePytanie

10 16

Jeżeli ktoś żyje z kimś tej samej płci to homoseksualizm i grzech i choroba.... To co powiedzieć o człowieku który żyje cały czas z kotem a nawet dwoma? Czy to jest normalna rodzina akceptowalna przez większość? 13:52, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MagdaMagda

1 3

Życie z kotem w tym przypadku to posiadanie zwierzaka. On tego kota nie traktuje jak swojej drugiej połówki. 15:36, 10.11.2020


Do magdaDo magda

3 2

A ty skąd takie informacje masz? Podglądałaś? 16:03, 10.11.2020


Módlmy się za niąMódlmy się za nią

14 7

Reportaż TVN "Don Stanislao. Druga twarz kard. Dziwisza", który trafił do Internetu 8 listopada, przedstawia dokumenty i zapisy rozmów, z których wynika, że kard. Dziwisz uczestniczył w procederze tuszowania nadużyć seksualnych w środowisku księży na całym świecie. Miał też przyjmować łapówki. Przez wiele lat konserwatywne środowiska z kościoła informowały o obawie że "Don Stanislao" ukrywa sprawy dotyczące pedofilii przed świętym Janem Pawłem II, niektórzy podejrzewali że "Don Stanislao" był również współpracownikiem służb z okresu PRL, aby zinfiltrować kościół katolicki od środka, jak ksiądz Oko podobne twierdzenia, który stwierdził że w Watykanie blisko 15 procent to środowisko homoseksualistów lub biseksualistów, którzy niszczą od środka kościół katolicki, tym samym wiarę. 13:57, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MagdaMagda

17 17

Kochana Natalio.
Domyślam się, że mój komentarz niczego nie zmieni ale chcę Ci powiedzieć, że nie będziesz szczęśliwa z takim wyborem.
Zostaliśmy stworzeni jako hetero, tylko w taki sposób ludzie są w stanie posiadać dzieci.
Rozumiem, że Ty czujesz inaczej i nie potępiam tego, ale wiedz, że to wynik czegoś nieprawidłowego w działaniu umysłu.
Gdybyś trafiła na ludzi naprawdę chcących Ci pomóc, trafiłabyś pod opiekę fantastycznego psychoterapeuty, który pomógł by Ci się uporać z tym trudnym problemem.
Słuchając jednak osób o lewicowych poglądach utwierdzasz się tylko w tym, że idziesz w dobrym kierunku.
Jeżeli zaś chodzi o Twoją wiarę, Pan Bóg naprawdę mocno Cię kocha, niezależnie od Tego, co myślisz a nawet robisz, ale wiedz, że sama sobie szkodzisz a Bóg jako kochający rodzic chciałby Ci tego oszczędzić. Pan Bóg daje nam wolność, to prawda, ale czy wykorzystywanie tej wolności w zły sposób podoba się Bogu. Myślę, że nikomu podobać się to nie będzie.
Serdecznie pozdrawiam i życzę Ci wszystkiego dobrego :)
14:03, 10.11.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Do MagdaDo Magda

9 3

Nie kompromituj się kobieto. Naprawdę masz nieźle namieszane w głowie 14:18, 10.11.2020


Do Magda Do Magda

9 3

I nie niszcz innym życia kłamstwami, dobra? Nie mów ludziom kiedy i z kim będą szczęśliwi 😉 14:21, 10.11.2020


KingaKinga

10 2

Pomyliłaś homoseksualizm z pedofilią droga Madziu. Niech Bóg się nad tobą zlituje, skoro wiedzy nie dał 14:46, 10.11.2020


SecuritullusSecuritullus

7 2

Tępa, pusta, niema rozpacz.

Pani Magdo proszę się dużo modlić, w każdej wolnej chwili, aż pojawi się przed Panią złoty właz do do nieba. A w nim samo gęste. I proszę wejść.
Wszystkiego dobrego.
14:55, 10.11.2020


AnonimAnonim

3 3

Nie wierze. Żyjemy w XX1 wieku. W miarę cywilizowanym wieku jak można pisać takie bzdury. Ta dziewczyna nikomu krzywdy nie robi. Chce być szczęśliwa kochana jak wszyscy. Wylewajcie hejt na pedofili, morderców, księży krzywdzacych dzieci, ludzi którzy maltretuja dzieci, facetów którzy biją swoje żony. Ta dziewczyna nic złego wam nie zrobiła więc zostawcie ją w spokoju
00:38, 11.11.2020


ZdsiśZdsiś

2 2

Pani Magdo, radzę wizytę u psychoterapeuty, na pewno Pani znajdzie dobrego, który dobierze właściwe leki. Jest jeszcze szansa... 01:36, 11.11.2020


Do módlmy Do módlmy

11 11

Ale homoseksualizm i pedofilia księży a potem biskupów to już nie jest grzech... To dla większości normalność.... 14:03, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do przecinekdo przecinek

8 3

jak napisałeś/napisałaś - "w latach 80. XX wieku wciąż przeprowadzano skomplikowane operacje na niemowlętach i małych dzieciach bez jakiegokolwiek znieczulenia, ponieważ twierdzono, że dzieci takie są zbyt małe, aby odczuwać ból." - masz całkowitą rację, dlatego należałoby całkowicie zakazać aborcji na jak napisałeś/napisałaś małych dzieciach, która często dokonywana jest bez jakiegokolwiek znieczulenia tak jak napisałeś/napisałaś. 14:10, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mendel GdańskiMendel Gdański

5 15

Ja wychowuję córkę na lesbijkę właśnie. Tak zdecydowałem jako rodzic. Czy macie dla mnie jakieś rady? Co się daje jeść? Co wkładać do głowy? Są jakieś modlitwy o lebijskość? 14:11, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


edekedek

12 7

Ta przypadłość do się wyleczyć. Nie ma problemu.
W Polsce nikt nikogo nie pociąga do odpowiedzialności za to z kim pełnoletnim się sypia i tak jest od 1918 roku i niech tak zastanie. W Polsce jest całkowita tolerancja.
Osobiście mi się to bardzo nie podoba i mam do tego prawo.
14:33, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Szymon WieczorekSzymon Wieczorek

2 1

Co za kompletna bzdura, nie ma żadnych dowodów na skuteczność pseudoterapii konwersyjnych. Orientacja jest warunkowana już w łonie matki, biologicznie, więc wyleczyć może się tylko Pan - z homofobii. 11:52, 11.11.2020


Heh Heh

7 6

Troszkę to takie nawoływanie do ludzi którzy inaczej rozumieją tradycyjny świat a też są homo i żyją w inny niż ona sposób z partnerami, ale nie mają za to problemów z ogólną akceptacją.
Być może homoseksualizm będzie widziany w świetle hetero za 50/100 lat jako rzecz na początku dziennym, ale niestety nie teraz. To że niektórzy się z tym obnoszą to walka o bycie sobą podobna do walki z cieniem, ewentualnie brak chęci pracy nad wiecznym ukrywaniem się.
Napisałbym że mnie to nie dotyczy ale po co. Mi się nie chce tłumaczyć nad tym że jestem hetero jak bohaterce nie chce się żyć pod przykrywką. 14:37, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hifhif

5 12

lesbijki są spoko ale geje juz nie 14:44, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HmmmHmmm

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ZbokiZboki

2 2

Wszystko hivole 17:20, 10.11.2020


KolanoKolano

15 11

No i tym artykułem gazeta strzeliła sobie w kolano...rzadko tu wchodziłem bo syf Zlew..acki leje się tu jak wisła z Warszawy...tylko jedno tu pływa 14:46, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ty kolanoTy kolano

2 6

Ale na twoim miejscu to bym o głowę zadbał..... 14:54, 10.11.2020


Dwa lędźwia jedno lęDwa lędźwia jedno lę

2 3

I teraz wreszcie będziesz wchodził tam gdzie Ci się podoba. I o to chodzi, zuchu. 15:19, 10.11.2020


WIERNYWIERNY

9 7

Widzisz Don Stanislao trzeba było tych wszystkich księży leczyć a tych co gwałcą niepełnoletnie dzieci przekazywać do organów ścigania . Ty wolałeś wszystko zamiatać pod dywan zamiast wyrywać chwasty z KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO i teraz doczekacie się zasłużonej kary razem z jp2 14:51, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KatolikKatolik

3 4

I tu się też muszę zgodzić... My katolicy najpierw zajmijmy się własnymi zboczeńcami w hierarchii a dopiero potem możemy mówić co należy robić innym....upadek kościoła zawdzięczamy takim ludziom jak Rydzyk Jędraszewski Dziwisz jankowski Gulbinowicz i całej obecnej władzy co rozpętała wojnę z innymi ludźmi którzy też są Polakami.... Dzięki pis!!!! 15:04, 10.11.2020


Just.Just.

12 15

Świetny wywiad. Temat nie tylko modny, ale przede wszystkim ważny. Świat jest super w swojej różnorodności, a szufladkowanie ludzi z jakiegokolwiek powodu jest zwyczajnie słabe. Kto ma prawo decydować o tym, co jest normalne i kto jest normalny? Pozdrawiam 15:03, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ff

11 13

Poziom komentarzy to zwyczajny rynsztok, idealnie obrazuje jaka patologia i prostactwo mieszka w Gostyniu, a wychowawczyni, która w ten sposób potraktowała Natalię powinna się zapaść pod ziemię ze wstydu i zamiatać ulice, a nie uczyć dzieci.
Wszystkiego dobrego Natalio :) Bądź szczęśliwa i nigdy nie zawracaj sobie głowy złymi ludźmi. 15:17, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stop tej zarazieStop tej zarazie

14 11

Patologie się leczy nie promuje! Chcecie normalności? Dlaczego więc tyle uwagi poświęcacie jakimś marginalnym wynaturzeniom? 15:43, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Hej stopHej stop

4 2

A co to jest normalność? 16:08, 10.11.2020


Książę KaszubKsiążę Kaszub

4 3

Zgadza się. Jutro wywiad z Panem Zbyszkiem co zjadł ziemniaki. Zobaczymy czym nas zaskoczy ten gagatek. 16:31, 10.11.2020


lobolobo

20 4

Ja w pierwszej klasie liceum zacząłem tracić chęci do życia. Dziś mam 31 lat i mimo leczenia depresja postępuje. Powiedziałem o tym kilku "dobrym" znajomym to zaczęli mnie wyzywać od lenia, psychola, ściemniacza. Nie trzeba być homo, by ludzie cię odrzucili. 15:45, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Neo Neo

2 1

Bo miałeś nie odpowiednich przyjaciół.
Ludzie nie chcą słuchać czyiś problemów, ale sami o nich komuś chcą mówić.
Lekarze odsyłają od razu do psychiatry a ten daje pastylki i masz przyjść za Mc.
Warto poszukać obcych ludzi z poza galaktyki Gostyń. Często obcy ci bardziej pomoże niż ten co wydaje się być twoim kolegą. 00:35, 11.11.2020


Lubimy kogoś oceniaćLubimy kogoś oceniać

15 9

Gostyń to taka mała pipidówa! Wytykać palcami i obgadywać to najlepsze co umiecie! Zajmij się jeden z drugim swoim życiem! 15:52, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NeoNeo

2 0

Bo dano nam taką możliwość a sama bohaterka wywiadu dała ku temu powód.
Jeżeli masz 20 lat to urodziłaś się kiedy les i geje już byli jakby w legalu, ale kiedy masz 40/50/60 lat i więcej to przez pierwsze 30 lat wmawiano ci ze homo to coś złego to zboczenie a zboczeń ów powinno się tępić. Jeżeli przez 30 lat mówiono mi że homoseksualizm jest czymś złym to ciężko mi teraz zaakceptować coś co do niedawna nazywano wynaturzeniem i niebezpiecznym patogenem. 00:27, 11.11.2020


WowWow

11 8

W Holandii podobno chcą zeofile zabiegać również o swoje prawa, powołują się na homoseksualistów, że kiedyś homoseksualizm był uważany za chorobę psychiczną a dzisiaj nie jest, bo jest tolerancja, a oni też chcą żyć ze swoimi zwierzątkami, które bardzo kochają.... 15:59, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Hehe wowHehe wow

5 3

Chyba Ci chodziło o zoofilię. Nie ma czegoś takiego jak zeofilia😂 16:11, 10.11.2020


Zeofile z Holandi Zeofile z Holandi

2 3

No dzień dobry! To my. Wszystko się zgadza. Tak chcemy robić. Ukłony dla pracowitych Polaków. 16:27, 10.11.2020


MnnmMnnm

6 10

W tym wieku to jeszcze za wcześnie żeby mówić o orientacji. 16:01, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do Magda Do Magda

4 4

I nie niszcz innym życia kłamstwami, dobra? Nie mów ludziom kiedy i z kim będą szczęśliwi 😉 16:07, 10.11.2020


Książę KaszubKsiążę Kaszub

4 1

To w jakim wieku należy mówić o orientacji? Kto komu co powinien mówić o orientacji? W jakim wieku orientacyjny Bóg wskazuje orientację? Albo orientacyjna policja? 16:23, 10.11.2020


PipaPipa

3 11

Jest jeszcze gorzej w galeri dworcowej szło dwu chłopaków i trzymało się za ręce, ale sa gorsze przypadki bezdomni menelstwo i psychicznie chorzy to nie jest najgorszy przypadek. 16:05, 10.11.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

7 000 zł7 000 zł

1 5

Całkiem dobry jest to przypadek. Domy bez firan w oknach jak w chlewie to zły przypadek. Ludzie, co obmawiają innych za plecami nie będąc lepszymi to zły przypadek. Biedni ludzie okradający innych biednych ludzi to zły przypadek. Smacznego rosołu. 16:15, 10.11.2020


PipaPipa

2 3

7000 to ty Janusz. 17:12, 10.11.2020


7000 zł7000 zł

3 1

Tak to ja. Starałem się odwrócić Twoją uwagę od ZSRR i PRL i bezdomności i chorób psychicznych. 18:21, 10.11.2020


Brawo dziewczynoBrawo dziewczyno

7 7

Brawo Panie Mikołaju. Zgadzam się, że trzeba więcej historii spoza osiedli willowych, spoza metropolii i spoza uniwersytetu i spoza Netflixa. Tu jest rozmowa o tolerancji, tam tolerancja już jest. 16:10, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiernywierny

9 7

Sodomia jest bardzo poważnym grzechem. Uderza nie tylko w 6, ale i w 1 przykazanie. Chrześcijanin powinien zwrócić uwagę bliźniemu, który grzeszy( podyktowany miłością do bliźniego). Inaczej sam będzie miał grzech zaniechania. Jeżeli bliźni nie usłucha to już jest jego sprawa. Sam za swoje czyny będzie odpowiadał. 16:36, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KatolikKatolik

2 4

Proszę Księdza a jak biskup nawet nie dopuszcza do siebie zwrócenia uwagi..... To co to jest wtedy? Jak można upomnieć skoro tego robić nie wolno?.... Taką sobie hierarchię stworzyli.... 17:20, 10.11.2020


Powiedz to swoim bisPowiedz to swoim bis

1 1

Powiedz to swoim gejowskim i pedofilskim biskupom. Oni coś wiedzą na ten temat. Acha, i nie zapomnij dać na tacę! A "Sodoma" to taka popularna książka o kościele. Powinien przeczytać ją każdy katolik w Polsce. Gorąco polecam. 01:44, 11.11.2020


PipaPipa

5 5

ZSRR panowało i założenia mieli chyba słuszne chociażby pod kątem policji zatrudniano tam wtedy policjantów teraz też ale nie wszystkich, wiele po tym okresie zostało ile sprzedano a ile niszczeje.
Ogladając filmy z perspektywy czasu tragiczne dzisiaj wydają się słuszne w porównaniu z tym co się dzieje.
Na przykład wydaje się że zabójcy księdza popiełuszki w przyszlości będą uważani że działali słusznie.

Aktualna sytuacja i widok ulic wskazuje na ogromne zróżnicowanie że przy tym wszyskim to LGBT jest odwróceniem uwagi od rzeczywistości. Nikomu nie przeszkadza bezdomność i patologia w kolejce do mopsu. Są też takie zróżnicowania jak premier nam dał na to na i jeszcze na to i tamto to my głosujemy dał temu powiatowi a nie innemu dał nam czyli kocha was jak LGBT bo dał wam a nie innym to jest polska.
16:49, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gtygty

12 8

Chłopak i dziewczyna to normalna rodzina , a reszta to z.......e 17:03, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PipaPipa

4 8

Ochydny kraj, jak ten rząd posłowie radni i pozostali, polityka płatna i medialnie reklamowane rzekome darowizny od premiera na szpital lub na sikawkę. Zakładam że nigdy ta sikawka mi nie będzie potrzebna i to wyposażenie szpitala i ta głupota tej nacji nam dał my mamy to gdyby nie dał to wynagrodzenie by sobie podniósł bo polityka jest płatna.Jaka ogromna manipulacja ZSRR nad tym panowało, teraz nikt tego nie nadzoruje tylko LGBT nigdy nie widziałem takich na co dzien widzę psychicznych bezdomnych i menelstwo. Tylko proszę zwrócić uwagę na szczegóły daje się pieniądze i wtedy dana jednostka straży i starostwo ma do dyspozycji te pieniądze i może je wydać według własnego uznania to znaczy dokonać zakupu w wybranych przez siebie firmach w ZSRR nawet tego nie było. 17:05, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ggg!!!ggg!!!

9 8

Człowiek jest człowiekiem. Miłość, miłością.
Wszyscy powinniśmy być szczęśliwi zgodnie z własnymi wartościami.
Życzę powodzenia! 17:10, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PipaPipa

4 6

Czyli to co zrobiono za czasów ZSRR jest pomimo ogromnego marnotrawsta i wyprzedaży, wyprzedano ogrom firm zostały mieszkania i gierkówki i wiele, co się zmieniło to że obłowiono się kasą firmami które były państwowe i majątkiem PGR ziemią to był cel bo później coraz trudniej byłoby znaleźć dzieci hrabiów i w ten sposób wielu cwaniaczków tak się zaobroczyło że na kilka pokoleń starczy. No i nic więcej po za tym że deweloperka robi kasę buduje z dykty i nie placi wcale podatków ba podwykonawcy tracą majątki prywatne pracując u nich na termin i jeszcze z materiałem tak samo jest przy autostradach,no i napłyneło ogrom menelstwa. A odwróceniem medialnym jest LGBT czyli robią sobie brudzia no to jest poważny problem. 17:28, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gresgres

10 9

Znowu ta marksistowska propaganda genderowa. Skrajnie lewicowy portal 18:20, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lklk

4 10

jak by miała spłodzić taką Kaje Godek czy inne prawicowe goowno to nie lepiej będą lesbami 19:30, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dr Jezus z sosem na Dr Jezus z sosem na

9 6

Tragedia, szanowałem ten portal. Na szczęście was nikt nie szanuje. 19:37, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tylko przeziębienieTylko przeziębienie

2 1

Szanuj nadal. To czyjaś praca. Jezus szanował pracę. 21:19, 10.11.2020


KarolKarol

3 6

Na *%#)!& wy o takim czymś piszecie !!! 19:50, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻenadaŻenada

3 5

Żeby komuś z piszących nie zdażyło się spłodzić coś gorszego. Wszystko przed wami. Powodzenia. 20:10, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Teresa z PoniecaTeresa z Ponieca

3 1

Bóg z Tobą! 20:24, 10.11.2020


Terynia spod TworzymTerynia spod Tworzym

1 0

Zawsze jest z Tobą. Patrzy uważnie jak się brzydko dotykasz i płacze. 09:57, 11.11.2020


AdrianAdrian

7 5

Ja uważam że dobrze zrobiła. Dobra dziewucha 20:27, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KatoclickKatoclick

7 2

Chrystus kocha was wszystkich. Nawet ludzi z ksenofobicznego, małomiasteczkowego Gostynia. 20:35, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tylko przeziębienieTylko przeziębienie

2 3

Życzę by w tych trudnych czasach nie pękł Ci hemoroid. 21:22, 10.11.2020


1500 19001500 1900

2 2

Gdzie można kupić najtaniej kebab w Gostyniu? 20:42, 10.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JanuszJanusz

1 3

Wiem ale nie moge tak publicznie ostatnio tam stał pod rozładunkiem bacutil i kontener z fabryki prosto z łodzi z luźnym serem ladowanym koparką może *%#)!& też. 20:50, 10.11.2020


Anioł Anioł

0 0

Tak, ale trzeba uważać, bo coś złego dzieje się z energią, od rana czujemy się wszyscy czymś przepełnieni. I czakry... Widzę, że to Pan Mikołaj jest demonem i to już w czwartej gęstości, ja tu nie pomogę, potrzeba silnego różdżkarza. Bohaterka jest zagubiona ale nie czuję mocy demonicznej nawet w 1 gęstości Storioniego, jest szansa dla niej. Najlepszy kebab na poznańskiej. 09:29, 11.11.2020


PipaPipa

1 3

Interpelacja nr 32656 Nigdzie tego nie był ZSRR nie miało tego problemu zasuwały extra fury na wschód

do ministra infrastruktury i rozwoju

w sprawie niejasności interpretacyjnych prawa, powstałych przy rejestrowaniu w Polsce pojazdów sprowadzonych z zagranicy, które zostały złożone z oryginalnych części na terenie Polski

Szanowna Pani Minister

W okresie, gdy można było rejestrować pojazdy zbudowane jako tzw. "składak" ,nagminnie korzystano z tego przywileju, w przypadku sprowadzania samochodów z zagranicy. Innymi słowy sprowadzano osobno samochód bez silnika a osobno silnik z tego samochodu.

Samochód taki był wówczas kwalifikowany jako części.WPolsce zakładano silnik do samochodu i rejestrowano jako tzw. "składak".

Część tych samochodów obecnie już jest zezłomowanych i – tako takie –nie są w tej sytuacji brane pod uwagę. Ale w latach 90 sprowadzano samochody, które teraz nierzadko mogą być traktowane jako tzw.pojazdy zabytkowe.Pasjonaci tych samochodów przywracają im oryginalny blask.

Rzeczoznawca zazwyczaj bez problemu jest w stanie zakwalifikować i określić, czy pojazd jest złożony z przypadkowych części, czy z części wyprodukowanych w tym samym roku na zamówienie jednego producenta. Niektórzy producenci samochodów wyszli naprzeciw oczekiwaniom posiadaczy klasycznych już aut, i wydają tak zwane Raporty DNA samochodu, z pełnym opisem wyposażenia i specyfikacją fabryczną.

Jak zatem widać, możliwe jest sprawdzenie, kiedy dany pojazd ( albo przynajmniej jego główne podzespoły), zmontowane zostały razem po raz pierwszy. Zaś tzw. "Składak" rejestrowany w Polsce, posiada dwie różne daty produkcji. Nominalną - czyli tę, kiedy faktycznie opuścił fabryczne hale i nadaną ponownie przez wydziały komunikacji.

Pani Minister, ponieważ różnic w kwestii interpretacji przedstawionego problemu w praktyce jest wiele, kieruję do Pani następujące pytania i proszę o jednoznaczną odpowiedź:

1. Czy posiadając stosowną opinię rzeczoznawcy - można ubiegać się o zmianę wpisu w dowodzie rejestracyjnym, na tzw. datę „nominalną”, lub proszę wskazać, w jaki sposób można doprowadzić do przywrócenia stanu faktycznego pojazdu?

2. Czy, kiedy i jakie regulacje prawne w tym zakresie przewiduje resort w najbliższym czasie? 21:09, 10.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pani ministerPani minister

1 0

Już odpowiadam Panie Pipo, przepraszam, że tak późno, ale wczoraj nie wchodziłam na g24.
Ad. 1 Tak można. Gdyby to było złe Bóg by inaczej świat stworzył.
Ad. 2 Nie interesuje mnie Pana składak, nikogo nie interesuje. Proszę rejestrować dowolnie na kościół i nakleić rybę na bagażnik, to policja Pana nie zatrzyma. 09:37, 11.11.2020


Heniu GuzikHeniu Guzik

6 6

W bardzo poczytnej książce dotyczącej zboczeń jest przeprowadzona analiza kiedy dzieci stają się homoseksualne. Kobiety wtedy gdy nie mają obok siebie ojca. Bo ten pokazuje córce jak wspaniała jest kobietą i daje wzór mężczyzny. Często tak się dzieję, gdy ojciec wyjeżdża za granicę do pracy lub jest kierowcą zawodowym wyjeżdżającym w długie trasy. I co podają w tym tekście? ze ojciec jest kierowca zawodowym. Bo to nie żadna orientacja, odkrycie pociągu itp tylko zaburzony proces wychowawczy i zwichrowana percepcja świata. 21:51, 10.11.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Rajmund KoszulaRajmund Koszula

2 3

Mój Boże... Czyli wystarczy odburzyć proces wychowawczy i odwichrować percepcję świata! Dlaczego Pan nie pisał wcześniej?! Dlaczego piszę Pan tu a nie prosto do rządu? 22:12, 10.11.2020


🤣🤣🤣🤣🤣🤣

3 3

Ten ma ale łeb zje...y 🤣
22:51, 10.11.2020


ZdiśZdiś

2 1

Można prosić o tytuł? Chętnie bym poczytał. 01:38, 11.11.2020


AdrianAdrian

4 3

Chłopie, wracaj do szkoły podstawowej nr 3 przeprosić swoją edukację. 05:22, 11.11.2020


Szymon WieczorekSzymon Wieczorek

0 1

Bzdura kompletna. Polecam przeczytać rzetelne opracowanie o aktualnych badaniach: https://oko.press/gotowe-biologia-glupcze-badania-dowodza-ze-rodzimy-sie-jako-homo-lub-hetero-zycie-plodowe/ 11:48, 11.11.2020


Do heniuDo heniu

3 4

Heniu dziecko Ty masz tak proste postrzeganie rzeczywistości.... Czyli wystarczy by ojciec nie był kierowcą i nie wyjeżdżał w długie trasy i mamy naprostowaną percepcję świata.... Kurde czy wszyscy pisowcy musieli mieć ojców kierowców? 22:30, 10.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PipaPipa

1 3

jesli samochod ma bitke jest tanszy i wyklepie sie 23:16, 10.11.2020


julekjulek

5 8

lewackie bagno G24 23:29, 10.11.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

JulciuJulciu

1 5

A jakie to jest lewacki? Wytłumaczysz? 23:48, 10.11.2020


julek julek

4 3

powiedz po co mi artykuł o lesbach kogo to interesuje wynaturzenia 00:56, 11.11.2020


JulciuJulciu

1 2

No to nie czytaj o lesbach jak to nazywasz... Czytaj o problemach życia niektórych w naszym społeczeństwie 07:36, 11.11.2020


No właśnieNo właśnie

3 1

Leciejewskiemu poprosiła się maciora w zeszłym tygodniu i ja się dowiedziałem od sołtysowej dopiero! Cały tydzień wchodzę na g24 i nic nie piszą! Tylko o tych wezbijkach wszystko. 09:52, 11.11.2020


NeoNeo

6 3

A jakiej reakcji i komentarzy spodziewała się bohaterka newsa? 00:19, 11.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lujluj

4 6

jedynie współczucia dla rodziców 00:59, 11.11.2020


KubaKuba

7 4

Dziękuję za ten wywiad: piękny, szczery i prawdziwy. Przerażony jestem postawą osób pracujących w szkołach, nauczycieli i wychowawców z wyższym wykształceniem. Ich postawa to prawdziwy skandal! Niechęć do osób nieheteronormatywnych bierze się przede wszystkim z niewiedzy i lęków przed nieznanym. Pochodzę z Gostynia, i też kiedyś nie akceptowałem LGBT, bo się nigdy z tym wcześniej nie zetknąłem. Ale podczas studiów, zacząłem natrafiać na takie osoby wśród swoich kolegów i koleżanek, potem również coming out mieli niektórzy dawni znajomi z Gostynia, którzy dotąd to ukrywali. Dziś, choć sam jestem "heterykiem" z żoną i dziećmi, mam wielu przyjaciół i znajomych, którzy są gejami i lesbijkami. Miłość jest dla każdego, a pod dachem nieba jest miejsce dla wszystkich ludzi! 01:26, 11.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do lujDo luj

3 5

Z pewnością. Przekaż zatem swoim rodzicom, że gostyńska społeczność łączy się z nimi w bólu. Moje uszanowanie. 05:28, 11.11.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Katolik Katolik

0 0

I widzisz wiara to jest bardzo intymna rzecz.... Ja też wierzę i co z tego... Można akceptować innych ludzi można z nimi rozmawiać na pewno nie należy im ubliżać i wydalać na margines..... Poza tym w świetle najnowszych informacji o KK my katolicy mamy bardzo dużo do zrobienia u siebie na podwórku... Całą hierarchię musimy wymienić.... 07:43, 11.11.2020


Przypominam! Przypominam!

3 4

Papież Franciszek uprasza o poszanowanie i tolerancję i wspieranie dla wszystkich cheścijan. Bez wyjątku. 09:52, 11.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xdxd

2 2

Tekst napisany przez osobę niekompetentną. Bardzo dużo błędów, np. słowo "osobą" piszemy, gdy mówimy o jednej osobie, a "osobom", gdy o więcej niż jednej. Takie błędy rażą w oczy. Treść traci wiarygodność. Smutne. 09:53, 11.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TakTak

4 2

Traci wiarygodność w tym rozumieniu, że przestaje się wierzyć, że ten wywiad się wydarzył, że autor i dziewczyna istnieją, że życie jest tylko przechodnim półcieniem i nędznym aktorem, który wygrawszy swą scenę w nicość przepada. Powieścią idioty. Wrzaskliwą aczkolwiek nic nie znaczącą. 10:04, 11.11.2020


KaikKaik

0 0

To jest indywidualna spraw i robienie tego rozglosu ma tylko jeden cel, dobrze o tym wiedza lewacy i w tym jest caly cel Byly sa i beda geje czy lesbijki ,kazdy wiedzial ale nikt sie z tym nie obnosił teraz to trendy a normalny czlowiek czuje sie zagrozony . 11:06, 30.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oloolo

0 0

byli sa i bedą ale nigdy sie tak nie obnosili z tym, maja miec wieksze prawa jak człowiek normalny to chore 08:26, 23.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%