Zamknij

E-marketingowe gruszki na wierzbie

11:49, 26.11.2019 J.J Aktualizacja: 12:18, 26.11.2019
Skomentuj

Jeżeli prowadzisz własny biznes i dbasz o obecność swojej firmy w internecie, z pewnością niejednokrotnie poruszany był temat pozycjonowania. Wysokie miejsce w Google gwarantuje ogromny wzrost zainteresowania potencjalnych klientów. Jednak osiągnięcie celu wcale nie należy do łatwych, prostych i przyjemnych. Dlatego zajmują się tym wyspecjalizowane agencje SEO. Niestety niektóre stosują metody wątpliwe etycznie, przynoszące więcej szkód niż pożytku – podpowiemy, czego się wystrzegać.

Zajęcie pierwszego miejsca na najpopularniejsze frazy w tydzień? Przy dzisiejszych standardach to niewykonalne

Zdecydowanie najwięcej ruchu z Google przejmują strony, które roboty indeksujące umieściły na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jak mówią eksperci z Agencji AFTERWEB: w niektórych sektorach witryny z organicznego TOP 10 mają razem 95% udziałów w kliknięciach. Co równie istotne, serwis z najwyższego miejsca może liczyć na 40-60% wszystkich wejść. Pytanie brzmi: ile czasu zajmuje przebicie się na sam szczyt? Otóż jedyna rzetelna odpowiedź brzmi... to zależy. Skuteczne pozycjonowanie stron uzależnione jest od:

- rodzaju i specyfiki branży, w której działa firma
- obecnego stanu pozycjonowanej witryny internetowej
- działań konkurencji w zakresie SEO oraz link buildingu
- fraz kluczowych, na które strona ma się wyświetlać najwyżej

O ile jeszcze kilkanaście lat temu algorytmy wyszukiwarki były proste i podatne na różne „manipulacje”, tak dziś stosowanie zakazanych przez Google praktyk kończy się nałożeniem filtra lub bana. Masowe spamowanie linkami lub sprytne ukrywanie sztucznego tekstu wypełnionego słowami kluczowymi (np. czarna czcionka na czarnym tle) może zadziałać tylko na chwilę. Po wykryciu nieprawidłowości strona, na której zastosowano Black Hat SEO, zaliczy bolesny spadek w rankingu.

Pamiętaj, że pozycjonowanie stron to stopniowy proces. Kolejne szczeble trzeba pokonywać krok po kroku

Z pewnym przymrużeniem oka można powiedzieć, że złota zasada e-marketingu to „spiesz się powoli”. Wszelkie decyzje należy bardzo dokładnie przemyśleć, zacząć działać z odpowiednim wyprzedzeniem. Branże sezonowe w rodzaju turystyki czy przedsiębiorcy operujący na rynku lokalnym powinni polegać na konkretnych przykładach i twardych danych. Jeżeli spece SEO niechętnie chwalą się swoimi wynikami, to lepiej poszukać kogoś, kto może przedstawić konkretne case study. W takich miastach jak Warszawa, Wrocław czy Kraków z pewnością nie brakuje agencji, które mogą się pochwalić bogatym portfolio zadowolonych klientów. Taką firmą niewątpliwie będzie wzmiankowany wyżej AFTERWEB.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%