Zamknij

Tworzenie serwisów internetowych - jak dobrze zaprojektować sklep internetowy?

11:32, 31.05.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 11:41, 31.05.2019

Dobrze przygotowany serwis internetowy, to klucz do serc i portfeli internautów. Przytrzyma ich uwagę, zachęci do zrobienia zakupów i ponownego odwiedzenia. Tworzenie serwisów internetowych na odpowiednio wysokim poziomie przynosi wymierne efekty przede wszystkim w przypadku e-sklepów.

Ludzie decydując o zakupie bardzo często nie kierują się tylko najniższą ceną. Wybierają na podstawie emocji i setek innych czynników. Dlatego musisz zadbać, żeby wizyta w twoim sklepie internetowym, była jak najbardziej przyjemnym doświadczeniem. Od pierwszych sekund na stronie, przez wybór przedmiotów, dodanie ich do koszyka, po płatność.

Możesz mieć najlepszą ofertę, ale to niestety nie wystarczy. Musisz jeszcze dobrze ją zaprezentować na swoim serwisie.

Tworzenie serwisów internetowych - 3 podstawowe zasady projektowania sklepów internetowych

1. Funkcjonalność ponad wszystko

Funkcjonalność strony jest fundamentalną zasadą projektowania serwisów internetowych. Każda witryna musi być prosta i intuicyjna w obsłudze. Oczywiście tak samo jest w sklepach www.

Użytkownik musi szybko dotrzeć do produktu, który go interesuje i równie bezproblemowo dodać go do koszyka, a potem zapłacić. Każda chwila wahania, zbyt duża liczba kliknięć do wykonania lub brak pewności jaki ma być następny krok, sprawi, że potencjalny klient zrezygnuje z zakupów.

Każdy z nas ma dostęp do takich samych lub podobnych produktów w dziesiątkach, a nawet setkach witryn e-commerce. Ceny często są zbliżone. Dlatego liczy się jakość obsługi czyli funkcjonalność strony. Tworząc sklep www pamiętaj o swoich doświadczeniach. Jeśli masz kłopoty z odnalezieniem swojego koszyka lub dodaniem produktów, to wybierzesz stronę innego sklepu.

2. Zaufanie do sklepu

To prawda, że handel w sieci przeszedł długą drogę i nie budzi już takich wątpliwości jak jeszcze kilka lat temu. Całkiem niedawno wiele osób po prostu bało się kupować w sklepach internetowych. Nie można wziąć towaru do ręki, nie widać sprzedawcy…

Teraz branża e-commerce przeżywa rozkwit. W sieci można kupić dosłownie wszystko. Każdy towar jest na wyciągnięcie ręki. Jednak nawet jeśli jesteś stuprocentowo uczciwym sprzedawcą, to musisz pamiętać o podstawowej zasadzie projektowanie sklepów internetowych.

E-sklep już na pierwszy rzut oka musi budzić zaufanie wyglądem. Jeśli użytkownik nabierze podejrzeń co do uczciwości sprzedawcy, to natychmiast opuści twój serwis.

Ważne jest wszystko, co sprawi, że e-sklep będzie wyglądał profesjonalnie i bezpiecznie. Dlatego niektórzy sprzedawcy np. eksponują informacje o dożywotniej gwarancji czy możliwości zwrotu zakupionego przedmiotu bez podania przyczyn. Z pewnością jeśli informacja o sposobach płatności i zwrotu towaru będzie ukryta lub po prostu trudno dostępna, to ryzykujesz utratę zaufania.

3. Estetyka strony

Internauci nie wczytują się w treści zawarte na stronie www. Skanują je. Kierują się wrażeniami. Dlatego projektowanie logo i pozostałych elementów wyglądu strony ma tak ogromne znaczenie.

Sklep internetowy, który wygląda brzydko, jest zaśmiecony reklamami, chaotycznie skomponowany, odstraszy potencjalnego klienta. Dlatego zadbaj o dobrej jakości zdjęcia, przejrzysty układ strony, brak kontrowersyjnych treści.

Produkty powinny mieć unikalne i przyciągające uwagę internautów opisy. W ten sposób upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu. Google premiuje witryny z oryginalnymi treściami - zyskasz lepsze pozycjonowanie strony, czyli wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania - a klienci nie będą znudzeni czytaniem gotowców pobranych z materiałów producenta.

Wyróżnij się spośród konkurencji, a jednocześnie niech twój sklep kojarzy się z branżą w której działasz. Seth Godin, guru marketingu, radzi, aby wysłać sygnał, który brzmi znajomo i budzi zaufanie, a potem zmienić go na tyle, żeby twoja propozycja wyglądała świeżo i oryginalnie.

Jak widzisz, osoba projektująca serwis internetowy musi mieć umiejętności techniczne oraz wyczucie estetyki i zdolność do wczucia się w człowieka, który odwiedzi sklep. Dlatego warto wybrać specjalistę.

Tworzenie stron www, pozycjonowanie stron oraz tworzenie sklepów internetowych to specjalność agencji D2M z Warszawy. Prawie 20 lat na rynku gwarantuje, że pracownicy tej firmy mają odpowiednie doświadczenie i umiejętności. Agencja interaktywna D2M świetnie zrealizuje zlecenie nawet najbardziej wymagającego klienta. Jej ofertę poznasz wysyłając pytanie na adres e-mail: [email protected] lub [email protected] (obsługa klientów w języku angielskim).

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%