Konkurencja na lokalnym rynku bywa ogromna. Doskonale wiedzą o tym mieszkańcy Gostynia – miasta, w które przechodzi nieustanny rozwój i również odnotowuje wzrost na obszarze firm lokalnych. Kluczem do zdobycia i utrzymania klientów jest marketing, również ten prowadzony w sieci. Aby skierować ruch na swoją stronę i zachęcić odbiorców do skorzystania z oferty, warto poznać i zastosować w praktyce usługę SXO.
SXO to innowacyjna usługa, która łączy w sobie elementy SEO (czyli pozycjonowania stron internetowych) oraz UX (budowania doświadczeń użytkownika). Jak dowiadujemy się ze stronyt sxo.pl ten pierwszy komponent ma sprawić, że więcej osób odwiedzi Twoją witrynę; drugi, że zostaną na niej dłużej niż kilka sekund.
W Grupa iCEA efekt ten zostaje osiągnięty w wyniku współpracy grupy ekspertów: od specjalistów SEO i web developerów, aż po ekspertów UX, analityków czy wreszcie copywriterów. Anna Witkowska, SEO Specialist z Grupa iCEA dodaje:
Wielu właścicieli biznesów online zastanawia się, jak zwiększyć zyski i przyciągnąć klientów. W każdym przypadku powinniśmy zacząć od zrozumienia potrzeb użytkownika i zastanowienia się czy to, czego szuka, znajdzie w prosty sposób na naszej stronie. Istotna jest także kwestia treści nasyconych słowami kluczowymi, które są wartościowe dla użytkowników i trafiają tematycznie do potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców. Skoro częścią SXO jest doświadczenie, to równie ważnym elementem jest optymalizacja strony internetowej. Dobrze zbudowana witryna pod kątem technicznym to nie wszystko – liczy się przyjazność, intuicyjność oraz wygoda użytkownika.
SEO (z ang. Search Engine Optimization) to innymi słowy pozycjonowanie stron internetowych. O co chodzi z tym całym pozycjonowaniem? Wyjaśnijmy to na przykładzie:
Gdy szukasz drogerii w Gostyniu, wpisujesz w wyszukiwarkę proste hasło: drogeria Gostyń, a roboty Google przedstawiają Ci strony z nim powiązane. Jest ich bardzo dużo, rodzi się więc myśl: jak to się dzieje, że określone drogerie pojawiają się w czołówce wyników, a inne dopiero na piątej, szóstej i dziesiątej stronie, na które i tak nikt nie zagląda? To właśnie skutek pozycjonowania.
Za sprawą wielu skoordynowanych działań (zarówno tych czysto technicznych, jak i związanych z komunikacją z klientem czy copywritingiem), a także zmian wprowadzonych na stronie, algorytm wyszukiwarki zaczyna oceniać witrynę jako bardziej wartościową. A skoro strona jest wartościowa, warto polecać ją użytkownikom sieci.
W ten właśnie sposób zyskujesz pierwszy element sprzedażowej układanki: ruch na stronie i zainteresowanie Twoją marką.
Doświadczenie klienta, czyli UX od podszewki
W tej grze liczy się jednak nie tylko sam ruch, ale także jego efekt. Jeśli witrynę odwiedzi tysiąc osób, a żadna nie kupi Twojego produktu lub usługi, nie był to ruch wartościowy. Tu właśnie rozpoczyna się rola UX.
Wspomnieliśmy już, że UX (od User Experience) odwołuje się do doświadczeń użytkownika. Chodzi więc o to, co czuje użytkownik, który odwiedza Twoją witrynę i w jaki sposób z niej korzysta.
Analitycy UX nie tylko zadają te pytania, ale także na nie odpowiadają.
Jak już powiedzieliśmy, SXO to połączenie całej wiedzy SEO z praktycznymi wskazówkami UX. Stosując się do zasad obu tych dziedzin możesz stworzyć prawdziwy „kombajn” sprzedaży w internecie.
Jakie korzyści zaobserwujesz w praktyce? Mogą być one bardzo różne, w zależności od specyfiki Twojego biznesu, np.:
A może jest zupełnie inaczej: strona jest taka sobie, z zarobkami bywa różnie, ale nie chcesz teraz inwestować w nowe dla Ciebie działania?
W obu przypadkach dobrym rozwiązaniem będzie darmowy audyt. Dzięki niemu dowiesz się, co na Twojej witrynie funkcjonuje bez zarzutu, a co konkretnie możesz jeszcze poprawić, by zwiększyć swoją sprzedaż. W ten sposób zobaczysz, że SXO to nie modne słowo-wydmuszka, ale realne działania, oparte na analityce i liczbach.
A te, jak wiemy, nigdy nie kłamią.
Materiał partnera
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz