Zamknij

Mieszkańcy tego budynku narzekają, że są traktowani jak ludzie gorszego sortu. Burmistrz tłumaczy, rozkłada ręce, ale też deklaruje...

16:40, 24.05.2019 MiS Aktualizacja: 17:20, 24.05.2019
Skomentuj

Niewymienione drzwi po pożarze, dziurawy dach, korytarze w złym stanie technicznym. To zdaniem części lokatorów budynków komunalnych przy ul. Gostyńskiej w Pogorzeli, tylko niektóre zaniedbania ze strony gminy. Mieszkańcy skarżą się, że są traktowani jak ludzie gorszego sortu. Burmistrz tłumaczy, rozkłada ręce, ale też deklaruje. Czy coś w tej sprawie się zmieni?

Po pożarze komina w jednym z mieszkań komunalnych przy ul. Gostyńskiej w Pogorzeli, do którego doszło kilka tygodni temu rozgorzała dyskusja na temat stanu technicznego budynków pozostających w zasobach tej gminy. - W ciągu kilku lat było tutaj kilka pożarów. Jeden z budynków spłonął doszczętnie, ale został odbudowany - usłyszeliśmy od pani Wandy, która mieszka w budynku od 26 lat razem mężem i dwoma synami. - Kilkanaście dni temu doszło do pożaru komina w naszym budynku. Paliła się smoła akurat w naszym kominie. Gdyby to się stało w nocy, nie rozmawialibyśmy dzisiaj - relacjonuje kobieta. Mieszkańcy podejrzewali, że pożar był efektem zaniedbań ze strony zarządcy budynków, czyli gminy.

Jak ustaliliśmy kominy przeglądane są systematycznie przez kominiarzy, ale ze względu na ich wiek i nie zawsze odpowiednią eksploatację, niszczeją. Potwierdza to kominiarz, który regularnie zajmuje się ich przeglądem. - Temperatura spalania jest za niska, czego efektem jest osmalanie kominów. Jedynym sposobem na jej pozbycie się jest mechaniczne czyszczenie, ale tego tak stare kominy mogłyby nie przetrwać - mówi Krzysztof Głowacz, kominiarz. - Pomocne może okazać się w przypadku tych mieszkań specjalne urządzenie, które rozdziela ciepło na grzejniki i komin. Można osiągnąć wówczas odpowiednią temperaturę i smoła nie będzie osadzać się w kominie - wyjaśnia nasz rozmówca i przyznaje, że najbezpieczniejszym rozwiązaniem byłoby założenie gazu, to jednak spory wydatek.

Pani Wanda przekonuje, że wielokrotnie interweniowała u burmistrza, zgłaszając chęć założenia ogrzewania gazowego w budynku, tak jak to miało miejsce w stojącym nieopodal "czworaku". - U nas jest piec centralnego ogrzewania, ale reszta ma piece kaflowe. Pisałam do burmistrza czy jest możliwość założenia ogrzewania gazowego...Do dziś nie dostaliśmy odpowiedzi, jakiejkolwiek odpowiedzi pisemnej. O czym to świadczy? To nie jest poważne traktowanie ludzi. Jednego roku zadzwoniłam do burmistrza to powiedział, że w przedszkolu zepsuł się piec i na drugi rok sprawę rozpatrzy...I jak się okazuje nic w tym temacie nie zrobił...Po pożarze komina straciliśmy cierpliwość... - opowiada pani Wanda. - Najgorsze jest to, że pan burmistrz już dawno nas zaszufladkował...Traktują nas jak slumsy, a przecież nie można wrzucać wszystkich do jednego worka. Pracujemy uczciwie, remontujemy mieszkania, płacimy czynsze - co prawda nie są wysokie max. około 200 złotych, ale to nie znaczy, że jesteśmy gorsi - mówi pani Wanda. - Zniszczone po pożarze sprzed kilku lat do dzisiaj nie doczekały się wymiany albo chociażby remontu...Jak to wszystko wygląda? jak wchodzi się na nasz korytarz, to pierwsze co przychodzi do głowy to słowa - "Ale tu musi mieszkać patologia..." - dodaje.

Rozżalonych lokatorów zdaniem których gmina zupełnie nie przejmuje się stanem budynków, jest więcej. - Mieszkam w budynku, w którym kilka lat temu płonęło mieszkanie...Niech pani zobaczy - wyremontowali mieszkanie, odnowili elewację i szczyty dachu tylko od strony, gdzie był pożar, a resztę zostawili...Jak tam można? Jak to wygląda? - żaliła się lokatorka. Jeszcze gorzej wygląda korytarz. - W dachu widać prześwity. Śnieg nam zimą padał na korytarz...A schody? Tragedia. Strach po nich chodzić. - mówi inna lokatorka. - My mieszkamy na poddaszu, w którym nie okien...jak w puszcze...A chodzi nam o montaż tylko jednego okna - żali się inna z kobiet

W rozmowie z nami burmistrz Piotr Curyk zapewniał, że sprawę podłączenia gazu rozpatrzy. Nie ukrywa jednak, że będzie to trudne do wykonania z co najmniej dwóch powodów. - Nie może być tak, że w jednym mieszkaniu założymy gaz, a innych w tym samym budynku nie podłączymy. Po drugie są to ogromne koszty, co najmniej 20 tys. złotych na mieszkanie...Wykonanie przyłącza gazowego też kosztuje... - mówił burmistrz Piotr Curyk. - Mamy w gminie ponad 60 mieszkań komunalnych - dodaje.

Włodarz twierdzi, że zajmie się wszystkimi kwestiami zgłoszonymi przez mieszkańców, ale ich realizacja będzie zależna od pieniędzy w gminnym budżecie. - Środki mamy ograniczone, a obecnie priorytetem jest dla nas remont budynku komunalnego na rynku. - mówił burmistrz Piotr Curyk, nie omieszkał również odnieść się do zarzutów zaniedbań stawianych mu przez mieszkańców budynku przy ul. Gostyńskiej. - Przez 5-6 lat zainwestowaliśmy tam około pół miliona złotych... - zaczął burmistrz Piotr Curyk i wymienił kilka inwestycji. - W mieszkaniach komunalnych gmina odpowiada za dach, podłogi, ogrzewanie, okna...Co do ulepszeń, powiem tak - nie jesteśmy w stanie wszystkiego sponsorować. Podstawowe rzeczy staramy się robić, a jeśli ktoś chce mieszkać w wyższych standardach powinien zmienić lokal albo wziąć kredyt i budować się - stwierdził burmistrz Piotr Curyk. - W tych mieszkaniach socjalno-komunalnych ludzie płacą niskie czynsze. Cześć osób byłoby stać na podwyżkę, ale nie możemy zrobić tak, ze jedni płaca więcej, a inni mniej, a już na pewno nie możemy podwyższyć czynszu wszystkim. Nie wyobrażam sobie, że samotna starsza kobieta z emerytura na poziomie 800 złotych będzie w stanie wydać kilkaset złotych na czynsz...To nie realne - tłumaczył burmistrz gminy Pogorzela. Włodarz przyznał jednak, ze byłby gotowy sprzedać mieszkania za przysłowiowa złotówkę. Muszą się jednak na to zgodzić wszyscy mieszkańcy danego budynku.

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(54)

pogorzela  pogorzela

18 2

Proponuje oddać mieszkania za 1 zł i wtedy zobaczymy .Najlepiej wymagać standardy jak w Mercedesie ale od siebie zero!
Prawda jest taka czm palisz to masz w kominie a po drugie proponuje podać kwoty czynszu jako płacą lokatorzy tych niby socjalnych mieszkań! 17:41, 24.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Leszno Leszno

1 8

Madrosci możecie sobie schować w kieszeń jak nie wiecie jak jest, Żeby cokolwiek zrobić ludzi musza składać pisma do burmistrza ktory wychodzi na to ze to olewa i nic z tym nie robi!!! Wszyscy są madrzy bo to nie ich spotkało to nieszczęście, a nie czyszczone kominy zachodzą sadza to normalne i trzeba je co jakiś czas czyścić, do tego te budynki są starsze od was wszystkich razem wzieltych! Wiec swoje mądrości schowajcie w kieszeń i się nie wypowiadajcie, bo najlepiej jest ujeżdżać po czyjejś krzywdzie!!! Natomiast kto ile i jak tam mieszka to nie wasza sprawa, najpierw spójrzcie na siebie żeby osadzać innych!!!Mam nadzieje ze was kiedyś dotknie taka tragedia!!! 20:57, 24.05.2019


reo

zeze

24 1

no wreszcie niech się te wszystkie damy do roboty wezmą a nie aby stynkacoś! 17:46, 24.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szokszok

28 2

Mieszkać 26 lat w mieszkaniu z czynszem na poziomie 200 zł i jeszcze stawiać wymagania... Popieram burmistrza, gmina nie powinna być niczyim sponsorem. 18:31, 24.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Zmiana burmistrzaZmiana burmistrza

0 11

Pewnie twoim jest sponsorem i trzymasz mu palec głęboko w .... 21:00, 24.05.2019


do zmiana burmistrzado zmiana burmistrza

12 0

Nie mieszkam nawet w Pogorzeli i guzik mnie obchodzi wasz Burmistrz, ale ma 100% racji w tym, żeby nie być sponsorem takich osób. 21:59, 24.05.2019


......

17 5

Przez 26 lat nie dorobiła się Pani własnego mieszkania? W sumie to po co jak można żyć wygodnie za nic nie płacąc, a jeszcze wielkie wymagania... Zastanawia mnie jak są przyznawane takie mieszkania... 18:55, 24.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jankieljankiel

4 5

No tak, przez 26 lat. Mieszkanie o średnim standardzie na terenie powiatu gostyńskiego to koszt minimum 150 tysięcy złotych. Standardowy zarobek w powiecie to ok 2 tysiące złotych. A jak już płacą 3 tys. i 4 tys. to w standardzie musisz przepracować 300 godzin, na co wychodzi, że lepiej pracować po 8 h i mieć te 2. Czyli miesięcznie zarabiając 2 tysiące złotych ta Pani musiała by odłożyć 480 zł przez 26 lat i żyć za 1520 zł miesięcznie. Niby ok, tak można, ale pewnie ty i ci, co dali łapkę w górę dorobiliście się własnych mieszkań inaczej, w inny sposób inny miałeś ty start i inne mają te panie. Inaczej ty i inaczej te Panie podchodzą do życia. Jak kurczę od początku życia masz pod górkę to w jakimś momencie nie chce już się dążyć do celu, A po za tym może te Panie stworzyły strukturę kiedyś, w której ty dziś możesz się tak szybko dorobić.
21:03, 24.05.2019


WW

2 5

Dla jasności remonty robię z własnych pieniedzy zapraszam to pokażę moje inwestycje. 22:28, 24.05.2019


RajedenRajeden

20 2


Najwięcej na tym edenie do powiedzenia mają ci co mają sprawne ręce ale nygusa do roboty.. lepiej siedzieć na progu i
Zajmowac się plotami.. 19:48, 24.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OloOlo

3 13

Żal dupe ci ściska to dołącz do tych pań 21:42, 24.05.2019


RajedenRajeden

9 1

Do takiej żenady nie jestem godzien dołączyć Olo 13:42, 25.05.2019


RoloRolo

11 6

Tutaj mieszkają też ludzie co uczciwie pracują gdybyś nie wiedział . 20:29, 24.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TobiTobi

1 0

dokładnie 21:21, 24.05.2019


IzaIza

8 8

Wiadomo gmina biedna lecz czy tak ciężko kupić farbę i pomalować budynki ile kosztuje farba ?Burmistrz powinien to zrobić popieram mieszkańców. 21:11, 24.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

cc

1 0

do roboty niech idą nieroby 10:17, 28.05.2019


JoJo

7 8

Za to niech burmistrz sponsoruje ulice i oświetlenia żeby synusie trafili do własnych domów ( od tatusia w prezencie pod choinkę podarowanych) 22:10, 24.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Nikt Nikt

2 0

Tam nie tylko synuś mieszka 22:32, 24.05.2019


TylkoTylko

2 0

Tylkoctodzina się liczy i znajomości 11:26, 25.05.2019


KseKse

4 3

Absurd to co wiem to ludzie w tym edenie sami wstawiaja drzwi okna i inne inwestycje robią bo ciągle gmina nie ma pieniedzy. 06:29, 25.05.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

DJ DJ

2 0

Popieram ciężko jest zrozumieć mieszkańców którzy tam mieszkają i boją się o swoje życie bo już trochę tych pożarów bylo 06:38, 25.05.2019


wwwwwwwwww

4 0

A co to gmina tylko EDEN ma gmina ma ważniejsze inwestycje proponuje wykupić sobie mieszkanka i wtedy się oczka otworzą jak się sponsor skończy! !! 07:41, 25.05.2019


plpl

5 0

Sami niech zabiorą się do pracy. Tam tylko jeden cyrk jest w tym edenie. Wszystko tylko biorą z gminy. Mieszkają tam to niech remontuja sami A nie liczą na społeczeństwo gminy Pogorzela. 13:33, 25.05.2019


wwwwwwww

8 1

Jeżeli jest smoła w kominie to wyłącznie jest to wina lokatora a nie burmistrza no przecież chyba Burmistrz im w piecu nie pali! A po drugie najlepiej jest wymagać a od siebie nic bo się należy! 07:38, 25.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TomTom

1 4

Chcemy wykupić lecz burmistrz nie chce nam ich sprzedać. WIĘC dowiec się szczegółów potem cokolwiek pisz. 07:51, 25.05.2019


TomTom

1 4

Odnośnie kominów kominiarz kręci gdyż nigdy nie powiedział osobiście lokatorów że coś trzeba zrobić założyć jakiś zawór i tym pod.dopiero teraz tyle ma do powiedzenia. 07:54, 25.05.2019


LokatorLokator

4 4

Miaszkania sprzedać i problem rozwiązany każdy o swoje będzie dbał 07:57, 25.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

makomako

3 0

ja dziękuję , nie z tymi ludzmi , w każdym budynku jest jakaś czarna owca. 23:06, 25.05.2019


PioPio

3 8

Najlepiej pisać komentarze anonimowo, a jak dojdzie co do czego to tacy mądrzy nie jesteście i nie potraficie powiedzieć tego w twarz. Postawilibyście się na miejscu mieszkańców podwórka a nie komentujecie nie wiedząc szczegółów dokładnie. Pozdrawiam???? 11:30, 25.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

renerene

3 2

przedstaw się mądralo 23:01, 25.05.2019


PioPio

5 10

Bórmistrz niech coś zrobi wogóle w pogorzeli a nie siedzi na dópie i nic nie robi tylko robi wokuł swoih synkuw 19:43, 25.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

As As

1 0

Ty też coś zrobić od siebie i wracaj do szkoły nieuku 22:48, 28.05.2019


FnfjgFnfjg

1 7

Nieh bórmistż się wypowię w komentażah a ne 19:51, 25.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PP

2 8

Ludzie co wy macie do edenu że się zapaliło to wina buburmistrza bo gówno z tym robił a jak się paliło to sobie siedział w strażnicy wielki panicz 22:25, 25.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SAPIESZ MI?SAPIESZ MI?

5 2

Akurat z tym plotkowaniem się zgodzę bo wiem że są tam panie które ciągle na okrągło umieją aby dogadywać i nic więcej nie robic, ale z drugiej strony sa tez normalni ludzie którzy pracują zeby zarobic na swoją rodzine, i idą z pomocą do burmistrza aby cos zrobil, a on ma to w DUPIE więc nie piszcie mi tu ze eden jest taki i taki bo kur... nie każdy jest na tym podwórku taki jak te panie które nic nie robią aby siedzą, inni ludzie tez tam są i przestańcie tak komentować to w ten sposób bo czytając to aż żal dupe ściska 09:39, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..

4 3

zakładając, jestem w 100% za mieszkańcami podwórka, nie jestem z Pogorzeli ale wiele słyszałem na temat tego podwórka, bylo tam juz wiele pożarów i powinniście sie postawic na ich miejscu a nie komemtowac bez sensu bo jak czytam niektóre komentarze to aż mi się słabo robi, jesteście tacy mądrzy zapraszam na Borek Wielkopolski 09:47, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

10 0

jestem z Pogorzeli. swoją drogą na tym podwórku są ludzie których szanuje bo pracują, zarabiają na rodziny, a z drugiej strony tam sa ludzie którzy siedzą na *%#)!& i obgaduja aby sie wejdzie na to podwórko mają nowy temat do obgadania, każdy pewnie wie o kogo chodzi, przychodzi tez na to podworko tzw. pogorzelski internet co wszystko wie i sie wtrąca czasami tam gdzie nie ma,. ale jestem 100000000% za uczciwymi mieszkańcami podwórka 09:52, 26.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

2 0

dobre, POGORZELSKI INTERNET , ha,ha..... nawet pasuje do niej 19:53, 26.05.2019


kundelkundel

6 6

Burmistrz tylko w dupke synką pakuje a w lokatorów już nie łaska ile farba moze kosztowac 50-60 zl a nie laska kupic kur°° farby żeby budynki pomalować wstyd!!!! 11:16, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kundelkundel

9 1

*%#)!& na tym pseudo podwórku tylko baby które mają nygusa mieszkają. do roboty *%#)!& a nie pieniadze wolac imbecyle w tych czasach praca szuka pracowników a nie pracownik pracy te plotkary powinny nadal cebuje obierać 11:21, 26.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

......

2 3

Ale też mieszkają ludzie którzy chcą pracować ale nie mogą bo im zdrowie na to nie pozwala, nie kładź wszystkich do jednego worka. 12:23, 26.05.2019


kundelkundel

1 0

pff 13:29, 26.05.2019


..

8 1

nie że nie każdy moze pracowac ale sie nie chce, są na podwórku osoby które pracuja uczciwie i ida do burmistrza w sprawie to ja rozumiem a sa osoby które wgl nic nie robia aby siedzą i chodzą w sprawie ze cos trzeba zrobic, PRZESADA 12:45, 26.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

5 0

pokaż mi jedną chorą osobę na tym podwórku ,chyba na lenistwo , nie mówię o starszych paniach rencistkach. 19:47, 26.05.2019


kundel kundel

5 1

prawda :D
13:06, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZohanZohan

13 1

Mieszkam tam i powiem tak, prócz kilku osób i rodzin to mieszkaja tam same nygusy, którzy żyją z tego co gmina im da.. Nie chcą sie wziąść za robotę bo po co skoro gmina wszystko da... lepiej siedzieć na progu i klepać *%#)!& kto co kupił itd.. a sami po regipsy, okna, drzwi to do gminy, może niech gmina nygusom dorzuci jeszcze 500+ do mieszkania.. pozdrawiam? 15:44, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mnie to..mnie to..

2 4

a ja nie popieram Burmistrza wręcz w dupie go mam, a komunalka jest taka jaka władza. 20:45, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pampońpampoń

3 1

panu burmistrzowi coś sie pod strychem pomieszało niema mowy o żadnym sponsorowaniu, mieszkanie komunalne jest i bedzie nadal własnością gminy chyba że je sprzeda, więc jeżeli wydaje pieniążki na remont to u siebie. a może by tak sprawdzić rachuneczki kto za ile i kiedy? 20:50, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

omoomo

10 0

Pracować nie, aby czekać aż bedzie 500+, rodzinne, węgiel na zimę. Do czego to podobne !!!!!Zdrowi ludzie i do pracy (nie mam na myśli wszystkich mieszkańców), a potrafią tylko obgadywać i czekać aż wszystko pod nos dostaną. Może jeszcze pałace dla wielmoznych państwa wybudować?!
Bez przesady, języki zdrowe i ręce też. Przestańcie ludzie i weźcie się do pracy, bo to co robicie jest żałosne i osmieszacie się i tym razem wy jesteście na językach wszystkich
Burmistrz/gmina nie powinien/a złotówki dać 10:24, 28.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Iza Iza

3 2

SĄ RODZINY KTÓRYCH OJCOWIE PRACUJĄ A MAMY ZAJMUJĄ SIE DZIEĆMI I NIE MAJĄ JAK IŚĆ DO PRACY WIĘC PRZESTAŃCIE PISAĆ TAKIE RZECZY A BURMISTRZ POWINIEN DBAĆ O MIESZKANIA KOMUNALNE A JEDNI DOSTAJĄ TOWAR NA REMONT A INNI NIE WIĘC JAK TO JEST I DUŻO LUDZI REMONTUJE SAMEMU JAK I W ŚRODKU JAK I NA ZEWNĄTRZ MIESZKANIA JEDNA RODZINA ZROBIŁA SOBIE MIESZKANIE NA PODDASZU OD BURMISTRA NIE OTRZYMALI NIC WSZYSTKO ZA SWOJE PIENIĄDZE KUPILI ALE CZYNSZ PŁACĄ ZA TO MIESZKANIE WIĘC TO NIE JEST FER Z STRONY BURMISTRZA .NIE JEST BURMISTRZ ŚWIĘTY SWOJE ZA USZAMI MA 21:42, 29.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

władek bezradekwładek bezradek

4 0

Polska w pigułce. "Bezradny" burmistrz czekając na emeryturę kontra roszczeniowcy żyjący z socjalu. W tych domach mieszka może z 5-6 osób które uczciwie pracują, reszta to stali klienci MOPSu i innych socjalodajnych jednostek. Jeśli ktoś przez 26 lat płaci DWIEŚCIE zł czynszu i ma pretensje do właściciela budynku, że nie remontuje, to ja nie mam pytań. Może gmina powinna zrobić jak ktoś wcześniej napisał - oddać lokale za złotówkę i proszę je utrzymywać samemu. Oczka się otworzą. 09:28, 30.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%