Zamknij

Naczelnik Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych UM w Gostyniu zaprzecza jakoby taka sytuacja miała miejsce. Przyznaje jednak, że od nowego ro

16:56, 23.06.2021 M.S Aktualizacja: 11:19, 24.06.2021
Skomentuj Gostyn24/fotomontaż Gostyn24/fotomontaż

Dlaczego w szkole SP1 likwidują oddziały integracyjne skoro są dzieci niepełnosprawne? - zapytanie tej treści przesłali do nas zaniepokojeni Czytelnicy. Temat wydaje się być ważny, dlatego o wyjaśnienie poprosiliśmy urzędników gostyńskiego magistratu. 

W Szkole Podstawowej Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Czarnego Legionu w Gostyniu od lat działają oddziały, w których wspólne kształcą się dzieci niepełnosprawne z dziećmi zdrowymi. Zaniepokojeni Czytelnicy dopytują dlaczego oddziały te są likwidowane? . - Dlaczego w szkole SP1 likwidują oddziały integracyjne skoro są dzieci niepełnosprawne? Czy te dzieci i ich nauczyciele nie zasługują już na normalną nauczanie? - brzmi treść wiadomości jaką otrzymaliśmy na Gostyn24 

Naczelnik Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych UM w Gostyniu zaprzecza, jakoby taka sytuacja miała miejsce. Przyznaje jednak, że od nowego roku szkolnego nie zostanie uruchomiony oddział integracyjny klasy pierwszej. -  W Szkole Podstawowej Nr 1 nie likwidujemy żadnego z funkcjonujących dotychczas oddziałów klasy integracyjnej. - informuje Aldona Grześkowiak, naczelnik Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych UM w Gostyniu. - Ze względu na brak wystarczającej liczby uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności nie otwieramy oddziału klasy I. Ponadto mamy pełną świadomość, że wszystkie dzieci z  Gostynia i okolic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi  mogą realizować obowiązek szkolny oraz mają zapewnioną profesjonalną opieką w Zespole Szkół Specjalnych w Brzeziu - wyjaśnia Aldona Grześkowiak, 

[ALERT]1624460059209[/ALERT]

(M.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(61)

RodzicRodzic

27 5

Prawda jest taka że dzieci które idą do klasy 3 od września zostały pozbawione nauczyciela wspomagającego , dlaczego te dzieci zostają pokrzywdzone . Czy nie można do końca 3 klasy zostawić tak jak jest .Dzieci z orzeczeniem i niepełnosprawnościami potrzebują 2 nauczyciela do pomocy . 17:56, 23.06.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

wqrzony tatawqrzony tata

5 2

prosze przeczytac
http://sp.poniatowa.pl/pdf/Informator-Wszystko-Jasne.pdf

poradnik wraz z podstawami prawnymi nie dajmy się 20:30, 23.06.2021


AbcAbc

2 3

Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Nie utworzy się nowa klasa. Dziecko idące do 3 klasy będzie miało takie same możliwości i wsparcie jak dotychczas, więc nie rozumiem zbulwersowana. 22:26, 23.06.2021


RodzicRodzic

5 0

Do ABC czytam ze zrozumieniem i jestem rodzicem jednego z uczniów klasy 2 a od września klasy 3 i wiem że dzieciom odebrano nauczyciela wspomagającego , więc zmieni się bardzo dużo ..... 23:43, 23.06.2021


reo

Rodzic Rodzic

44 7

Bo mają dyrektora, który robi wszystko dla własnej wygody. Byle łatwiej i byle prościej. Do tego przyniesiony w teczce. Nie prawdaż pani Aldono? Czyż to nie pani kolega z poprzedniej pracy?
Pomijam dwóch wice. Zenada. Cała trójka do dymisji.
A co na to Pan burmistrz? Przecież kiedyś było to Pana mottem wyborczym. 18:02, 23.06.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wyborcawyborca

4 2

a co na to pan wiceburmistrz? 09:21, 24.06.2021


TRAGEDIA !TRAGEDIA !

6 3

Ręka rękę myje ... układy układziki a ludzie myślą że konkurs ogłoszony na nowego dyrektora ahhh i ohhh wszystko odbyło się tak jak miało..
Cała prawda w końcu ujrzy światło dzienne.
Wice...* będzie siedział cicho jak mysz pod miotłą po co ma się wychylać ? Kasa spływa to po co robić sobie problemu 10:04, 24.06.2021


Rodzic 3 Rodzic 3

28 7

Rodzice nie zostali poinformowani ,że dzieci zostają bez nauczyciela wspomagającego . A czy te dzieci są inne czy one są gorsze . Dlaczego zaraz na Brzezie .. ..Pan Dyrektor od początku miał problem do dzieci z niepełnosprawnością . 18:14, 23.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wqrzony tatawqrzony tata

6 3

http://sp.poniatowa.pl/pdf/Informator-Wszystko-Jasne.pdf

prosze przeczytac wytlumaczone z podstawami prawnymi - trzymam kciuki 20:28, 23.06.2021


....

11 39

Zasady ustala rząd PIS. Obecnie są takie i tyle. Jak się zmienią będzie inaczej 18:42, 23.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PrawdaPrawda

17 8

Ty to piszesz na kacu czy prosisz się o pomoc psychiatry. Co ty masz w tej głowie. Chyba błyskawice. 19:07, 23.06.2021


Ola1Ola1

24 5

Wszystko zależy od organu prowadzącego czyli od gminy. Najlepiej Wszystko zlikwidować nie będzie barier! 18:59, 23.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wqrzony tatawqrzony tata

8 3

niby zależy ale nie do końca - ludzie nie znaja swoich praw a jak nie znaja to ich nie dochodzą-takim osobom jak ten dyrektor jest to na ręke. Prosze informator przeczytac i pisac pisma - http://sp.poniatowa.pl/pdf/Informator-Wszystko-Jasne.pdf 20:27, 23.06.2021


MamaMama

28 7

Dokładnie jak wyżej dzieci idąc do klasy 3 są pozbawione nauczyciela to ja pytam po co napis w nazwie szkoły " z oddziałami integracyjnymi" moja córka mam problemy ze wzrokiem to nie widzę potrzeby uczenia się w brzeziu !! Dyrektor z teczki może ktoś w miarę to napisał nigdy tam problemów nie było z kadrą ,a od kiedy jest nowy dyrektor nie przyjemny to aby się słyszy oszczędności !!!! Drogi burmistrzu dużo Panu zawdzięczamy Gostyń Pięknieje , ale są dzieci ważniejsze nie można z nimi aż tak postępować okropnie moja córka to nawet nie *%#)!& tak jej smutno!!!! A oszczędzać można jeśli odda się swój portfel 19:14, 23.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No to TataNo to Tata

29 6

Powiedzieć szok...?!?!? to jakby... nic nie powiedzieć... Zaczynamy walkę, tyle powiem... nie może być tak, że tak bardzo ważna decyzja dla naszych dzieci, 'mojej córki' zapada bez jakichkolwiek konsultacji z rodzicami tych dzieci... istnieje wiele dróg, które wykorzystamy, by trzecie klasy były od września bez zmian... tzn, zmian na 'gorsze'... są formy dialogu, rozmów, petycji, strajku itd.

Mam nadzieję..., ba żywię głęboką wiarę... że do 'najgorszego' nas nie zmuszą... nas rodziców... tych dzieci trzecich klas... WYGRAMY!!! innej możliwości nie ma i nie będzie... 19:45, 23.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MamaMama

11 2

Jestem w Panem tatą proszę dać znać co jak z czym chętnie ja i zapewne inni rodzice przyłącza się do Pana bo tak być nie może!!!!! że w ostatniej chwili takie cyrki są ja twierdzę że te dzieci które zaczęły uczyć się w tej szkole starym systemem powinny skończyć ja starym systemem!!!! 20:13, 23.06.2021


wqrzony tatawqrzony tata

24 6

Kochani rodzice dzieci z różnymi dysfunkcjami. Nie dajmy się. Poniżej wklejam link do informatora gdzie od a do z wszystko napisane łacznie z podstawami prawnymi - proszę pisać petycje do samego burmistrza - nie może tak byc że dzieci pozostaja same sobie. A jesli taka osoba jest 'dyrektorem' to czas aby mu podziękować - bo w ogromnej mierze to własnie od dyrekcji zależy jaka pomoc dzieci z dysfunkcjami będą miały zapewnioną. Niestety szkoła publiczna i wszelkie subwencje idą do 1 wora nie idą niestety za dzieckiem- także nie dajcie się. Czas zabrać sprawy w swoje ręce! Poniżej link :

http://sp.poniatowa.pl/pdf/Informator-Wszystko-Jasne.pdf
20:24, 23.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asas

29 5

Podobno Gostyń ma się dobrze finansowo. Nie rozumiem dlaczego się oszczędza na dzieciach. Edukacja dzieci to podstawowe zadanie samorządów i nie można oszczędzać na tym. Rodzice nie dajcie się. 21:02, 23.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

He nas He nas

13 21

Buta i arogancji wg pis, polityka czrnka, miłosierdzie katobasa. Wstyd p. naczelnik. 21:05, 23.06.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

wierny wierny

12 8

a co PIS ma do tego to wina Kulaka 21:09, 23.06.2021


Nie nieNie nie

9 5

Doszły mnie słuchy że to polecenie z góry zobaczymy co będzie od września oj będzie się działo 23:03, 23.06.2021


JaJa

1 1

Idź się lecz do psychiatry! 19:34, 24.06.2021


QnQn

10 7

Budujmy getta dla niepełnosprawnych. 😢 21:09, 23.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ankaanka

24 7

Przecież to burmistrz Kulak podejmuje decyzje. Chce likwidować szkoły wiejskie a teraz ogranicza edukacje dzieci niepełnosprawnych. 21:15, 23.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wqrzony tatawqrzony tata

2 1

prosze nie odpuszczać i przeczytac pisac pisma do burmistrza nie mozna sie poddac

http://sp.poniatowa.pl/pdf/Informator-Wszystko-Jasne.pdf 14:26, 24.06.2021


rodzicrodzic

26 5

A czy obecnemu w jedynce dyrektorowi wogóle zależy na edukacji dzieci niepełnosprawnych? Na razie to mu chyba pasuje że przyszedł na gotowe i dobrze mu z tym.. 21:17, 23.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Marek01Marek01

5 0

Ręka rękę myje kolego nie wiesz ... przyszedł na gotowy stołek, który przepchneli dalej
I efekty już widać teraz... a co będzie poźniej, STRACH! 10:13, 24.06.2021


emerytowany nauczyciemerytowany nauczyci

29 5

Z tego co słyszałam to dyrektorowi zbytnio nie zależy żeby o cokolwiek powalczyć, jak widać mu dobrze. A szkoda, żeby psuć to, co było tworzone przez wiele lat i to z dużym trudem. 21:28, 23.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oburzonyoburzony

32 6

Jestem oburzonym rodzicem dziecka niepełnosprawnego, dla którego według pani naczelnik niepełnosprawnego miejsce jest na Brzeziu!!! A czy pani naczelnik wie, że niepełnosprawny to także niedowidzący albo niesprawny ruchowo ???? Inteligencję ma w normie a nawet powyżej!!! Jego miejsce też jest w szkole specjalnej ??? SKANDAL ! Brak wiedzy pani Grześkowiak !!!! 21:54, 23.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZEROZERO

10 15

Więcej komentarzy niż chętnych niepełnosprawnych. To ciekawe 22:25, 23.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do zerado zera

3 2

Każde dziecko niepełnosprawne podobnie jak sprawne ma dwoje rodziców i jest jeszcze kilka osób którym na tych dzieciach zależy. Może stąd ten bilans ci się "zero" nie zgadza? Wygodniej byłoby gdyby wszyscy zamilkli? 09:31, 24.06.2021


... ...

18 6

Niewiedza tej Pani przeraża. Dzieci z niepełnosprawnościami coraz więcej. Jaknie wiadomo oco chodzi, ale to chodzi o pieniądze. Dziecko wyłącznie z niedosłuchem, niedowidzeniem czy niepełnosprawne ruchowo, ale czy też z zespołem aspergera jest skazane na szkołę specjalną? Kiepski żart...
Na miejscu rodziców nie odpuściłabym. W Lesznie szkoły integracyjne dobrze funkcjonują, że to szansa nie tylko d la dzieci niepełnosprawnych ale też dla rówieśników, uczy empatii, wrażliwości na krzywdę.
Żenujące, takie rzeczy tylko w Gostyniu, Pani powinna zrezygnować ze stanowiska, jej niewiedza i postawa karygodna.
Może jakby chociażby 1 rok popracowała z takimi dziećmi miałaby pojęcie...
Zabrakło do tej woli i empatii... 22:28, 23.06.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wqrzony tatawqrzony tata

3 1

prosze przeczytac i pisac nie poddawac sie nie mozemy do tego dopuscic

http://sp.poniatowa.pl/pdf/Informator-Wszystko-Jasne.pdf 14:27, 24.06.2021


goścgośc

1 0

masz racje popieram w pełni twoją wypowiedz kazdemu z tych decydentów dalabym na miesiąc pod opieke takie dziecko wtedy by zrozumieli może ile pracy trzeba włożyc w wychowanie takiego dziecka może po zmianie władzy coś sie zmieni 10:28, 28.06.2021


Tata Tata

4 10

wqrzony tata tak się udziela dlatego komentarze rosną 😂 22:31, 23.06.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

? ?

10 4

Żenujący jesteś, oby w Twojej rodzinie pojawiło się dziecko z jakąkolwiek niepełnosprawnością. Zapewniam Ciebie, że zmienisz zdanie. Tak samo jesteś niedouczony jak Pani urzędnik
Totalny ignorant... 23:37, 23.06.2021


wqrzony tatawqrzony tata

6 1

oczywiscie ze bede sie udzialc walcze o dobre nie tylko swojego dziecka ale innych choc moje dziecko jeszcze do tej szkoly nie chodzi i nie zamierzam odpuscic. Prawo jest po naszej stronie.

pamietaj KARMA WRACA 14:29, 24.06.2021


AbcAbc

4 13

Każdy rodzic chce dla dziecka jak najlepiej, ale czy naprawdę myślicie że posyłając je do szkoły, gdzie będzie się uczyć przykładowo w 7-osobowej klasie ma sens? Dziecko potrzebuje bodźców, rówieśników. Poza tym w szkołach dzieci zdrowe często wyszydzają te z klas integracyjnych co jeszcze bardziej zaniża ich możliwości i osiągnięcia. Wiara dziecka we własne możliwości i specjalistyczna opieka są bardzo ważne, a właśnie to zapewnia szkoła na Brzeziu... 22:31, 23.06.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RomanRoman

16 4

Z tego co wiem szkoła w Brzeziu jest dla uczniów z upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym lub znacznym...........a co z dziećmi z niepełnosprawnością ruchową, niedowidzącymi, niedosłyszącymi? Też je do jednego wora z dziećmi opóźnionymi intelektualnie aby równały w dół? 22:51, 23.06.2021


RodzicRodzic

8 1

Przepraszam ale moje dziecko ma niepełnosprawność i chodzi do szkoły nr 1 ma super nauczycielki i cudowna klasę. I tak jak na 1 zebraniu powiedziała nasza wychowawczyni ,, to dorośli powinni się uczyć od dzieci tolerancji ,, 23:53, 23.06.2021


Do AbcDo Abc

6 1

Brzezie ma być najlepszym miejscem dla takich osób? Nie zgodzę się. Nie mam miłych wspomnień z tą szkołą, a uczęszczał do niej mój brat. Tylko przeogromny stres. Wieczne czepianie się. Jakby myśleli, że im się na złość robi. Jakby nie rozumieli czasem z kim pracują i pstryknięcie palcy nie uzdrowi niepełnosprawnego intelektualnie. 02:49, 24.06.2021


Xd:(((Xd:(((

14 8

Dyrekcja ma ważniejsze sprawy niż szkoła i uczniowie!!!Teraz jest przedszkole!!!hierarcha priorytetów żenująca !!! 22:45, 23.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KotekKotek

6 7

To polecenie z góry 23:01, 23.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KAROLINA9004KAROLINA9004

11 3

I tak się w naszym kraju traktuje słabszych! I mam jedną uwagę do artykułu. Od dawna wiadomo, że nie powinno się mówić "osoba niepełnosprawna" a "osoba z niepełnosprawnością". Niepełnosprawność to nie jedyna cecha jaka definiuje osobę a stosując sformułowanie "osoba niepełnosprawna" tak właśnie się czyni. Pamiętajcie. Mówimy osoba z niepełnosprawnością. 02:00, 24.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Na spokojnieNa spokojnie

8 17

Zastanawia mnie czy tych 3 komentujących na przemian przeczytało artykuł,bo jeżeli przeczytało to ma duży problem ze zrozumieniem. Jeżeli przy naborze do pierwszego oddziału BRAK dzieci z niepełnosprawnością, to zdaniem komentatorów należy go stworzyć na siłę? A może lepiej posłać do niego tych 3 komentatorów. Jeden facet nakręca wydumane w swojej głowie sytuacje,sam siebie wspiera i komentuje to on ma problem a nie dzieci,rodzice i urzędnicy. 07:32, 24.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OMOM

5 21

Dwie roszczeniowe madki powypisywały 30 komentarzy. Naobrażały wszystkich dookoła, a nawet przeczytać ze zrozumieniem artykułu nie potrafiły. Przecież Gostyń jest mały. Po nazwiskach można was łatwo wymienić. Albo wejść na FB. Żenada panienki, żenada. Na Brzezie to te madki się nadają , trzeba tam otworzyć dla nich klasę. 09:23, 24.06.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

matkamatka

14 3

to chyba ty "madko" powinnaś szukać swego miejsca tam gdzie uczą ortografii. 09:38, 24.06.2021


poziom nisko ściętejpoziom nisko ściętej

8 5

właśnie widzimy poziom Twojej wypowiedzi..

Przepraszamy ale nie będziemy się zniżać do takiego poziomu 10:17, 24.06.2021


DetektywDetektyw

5 16

A ja mam inną teorię. Skoro nie ma dzieci chętnych do uczenia w klasie integracyjnej , w takim razie fali pomyj nie wylewają tu rodzice. Logiczne. Musi to robić ktoś inny niezadowolony? Nauczyciel ? To byłyby dopiero jaja gdyby pracownik szkoły obrzucał błotem swoich przełożonych (dyrektora, panią naczelnik). Warto to sprawdzić! I dla przykładu - dyscyplinarka.
Bo jak inaczej uzasadnić bzdury wypisywane pod artykułem. I sam artykuł mówiący o zamykaniu oddziałów, które zamykane nie są. 10:44, 24.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

3 4

Ale bzdety piszesz zamykają córka do takiej klasy chodzi i co bo nie widzi w 100% to na Brzezie ludki uderz się w głowę i pomysł 10 razy albo dowiedz się i potem pisz 14:35, 24.06.2021


Bez przesady!Bez przesady!

5 16

Pani naczelnik-panie dyrektorze poprosić o sprawdzenie skąd te bzdury są wypisywane w komentarzach i kto jest autorem tych inwektyw. Stanowisko Gminy i szkoły jest jasne-nie ma problemu . Bezkarność i głupota powinny zostać upublicznione. 11:44, 24.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HehHeh

2 12

A może madka i tata aktorzy grający dobrych rodziców ? Heh 11:52, 24.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

<><>

4 8

Jaki wstyd. Paniusia troszkę w komentarzach poszalała. Ale smrodek teraz się będzie za nią ciągnął w każdej szkole, w której przyjdzie jej pracować. Na miejscu dyrektora już bym wypowiedzenie dla paniusi pisał. 13:54, 24.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No to tataNo to tata

6 4

Kłania się czytanie ze zrozumieniem... dla większości tutaj piszących... chodzi przecież nie o wprowadzane nowe zmiany... tylko zachowanie ciągłości nauczania początkowego dla klas, które mają nauczyciela wspomagającego a od września... już nie... swoimi pochopnymi decyzjami, burzą cykl trzyletni... tyle w tym temacie... gdyż tutaj już nie ma większego sensu... 16:09, 24.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pedagogpedagog

5 5

widać że nauczycielka... Do roboty się weź, a nie dziesiątki komentarzy. Wstyd, tyle mogę powiedzieć, wstyd 16:50, 24.06.2021


Ale Ale

3 3

Niektórzy potrafią się ośmieszać... żenada 16:42, 24.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

co to ma byćco to ma być

5 9

Skoro nie ma chętnych dzieci do tego oddziału- to skąd w komentarzach tyle jadu? Pani aktywna nauczycielka niech się weźmie za robotę i po problemie. Świat stoi na głowie. Sami nauczyciele potrzebni? Nawet jak dzieci nie ma? Od tego dobrobytu się w 4 literach poprzewracało? 16:54, 24.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ankado anka

2 5

fakt, szkoda pozamykanych szkół wiejskich, teraz to.... :( 18:53, 24.06.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŻalŻal

6 4

Szkoły dalej pootwierane. Tylko nikt się nie zgłosił do pierwszych klas. I dalej utrzymujemy pustki. Tak się to skończyło. Ale nauczyciele mają płacone. Tylko to się dla nich liczy. A ze dzieci nie ma. Szkoła bez dzieci tez jest możliwa haha po co dzieci w szkole. 19:14, 24.06.2021


koniec żenadykoniec żenady

2 4

Nauczycielka rozpoznana... i się komentarze od razu skończyły 09:30, 25.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goscgosc

1 1

najpierw pis walczy aby rodziły się dzieci niepełnosprawne a jak mają pomóc im i rodzicom to zostawiają ich samym sobie .Tak samo akcje charytatywne zbierają przed kosciolem na różne akcje a pózniej chełpią się że to kosciol pomogł a to ludzie na to skladją.Ze swojej kasy nie zrezygnują bo w czasie mszy zbierają dla siebie i nie odstąpią tych pieniedzy a jak ludzie wychodzą z kosciola to już majaresztki pieniedzy albo wcale.hipokryzja -żal mi tylko tych rodzicow co mają dzieci niepełnosprawne zdaje sobie sprawe ile muszą z siebie dac a jak ich zabraknie to kto te biedne dzieci przytuli. 10:23, 28.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%