Zamknij

Głośni, agresywni, pod wpływem alkoholu. Młodzi ludzie, którzy "okupują" w weekendy krobskie parki śmiecą, niszczą, a potem chwalą się w si

12:09, 24.10.2019 MiS Aktualizacja: 12:27, 24.10.2019
Skomentuj

Głośni, agresywni, pod wpływem alkoholu. Młodzi ludzie, którzy "okupują" w weekendy krobskie parki  śmiecą, niszczą, a potem chwalą się zdjęciami  w mediach społecznościowych. Urzędnicy powiedzieli "dość" i publikują na Facebooku artykuł, który szczególnie polecają...rodzicom.

"Poniższy artykuł jest obszerny jednak wszystkim Państwu, w tym rodzicom, polecamy zapoznanie się z nim" – tak rozpoczyna się wpis, który pojawił się wczoraj na profilu facebookowym Gminy Krobia. Na wstępie autor przypomina o tym, że zdolnej, ułożonej młodzieży w gminie nie brakuje, niestety nie brakuje też negatywnych przykładów. - Głośne i często agresywne zachowanie grup młodzieży, spożywanie alkoholu w miejscach publicznych, zaśmiecanie przestrzeni publicznej coraz częściej "wchodzą" do "kanonu" sposobów na spędzenie weekendowych wieczorów i niestety również nocy - twierdzi Adam Sarbinowski, naczelnik Wydziału Organizacyjnego UM w w Krobi.

W grupach "nocnych marków" ma nie brakować osób w wieku 12 lat. - Wiek ten nie jest wskazany tutaj bezpodstawnie, bowiem zdjęcia z melanży młodzież wrzuca na portale społecznościowe. (...) Fotografie czy filmy młodzież opatruje komentarzami, do których również można dotrzeć bez trudu - podkreśla Adam Sarbinowski.

Te informacje jak podkreślają urzędnicy nie są wyssane z palca. - W piątek, ok. godz. 20:30, grupa ok. 30 nastolatków okupowała m.in. Park im. Jana Pawła II w Krobi. (...) Z informacji przekazywanych przez mieszkańców gminy, głośne i agresywne zachowanie młodzieży powodowało rezygnację z przejścia przez te osoby przez park w obawie o własne bezpieczeństwo - relacjonuje Adam Sarbinowski. Ponadto nastolatkowie forsowali urządzenia na placu zabaw, wchodząc m.in. na kosz do gry, wzniesiony na wysokości ok. 2,5 metra.

Podobnych przykładów jak zastrzega urzędnik jest znacznie więcej. Do libacji dochodzi najczęściej w krobskich parkach, na Wyspie kasztelańskiej, na placach zabawach, czy w rejonie stadionu w Pudliszkach. - Znajdują się również "śmiałkowie", którzy urządzają spacery po dachu krobskiego kina czy też amatorzy kąpieli w fosie - mówi Adam Sarbinowski, dodając że nagminnym problemem jest zaśmiecanie publicznej przestrzeni. Butelki, puszki, niedopałki papierosów czy łuski po słoneczniku bez trudu znaleźć można w miejscach grupowania się młodzieży, a za uprzątnięcie tego płaci każdy podatnik.

- Z pewnością w tym miejscu pojawi się pytanie wielu z Państwa – gdzie jest czy była Policja? Nie nam na nie w tej chwili odpowiadać, jednak warto zwrócić uwagę na dwie kwestie - mówi Adam Sarbinowski. - Z przeprowadzonej rozmowy w funkcjonariuszami policji w Krobi i Gostyniu wynika, że chociażby w miniony piątek nie mieli oni żadnych zgłoszeń dotyczących niewłaściwego zachowania młodzieży i zakłócania przez nią porządku publicznego czy ciszy nocnej. Tym samym przypuszczać można, że żaden ze świadków nie zgłosił tego faktu w dniu samego zdarzenia. Poza tym trzeba wziąć pod uwagę to, iż obsada policyjnych służb nie pozwala chociażby funkcjonariuszom z Krobi na patrolowanie kilku miejsc jednocześnie - wyjaśnia urzędnik. - Ktoś zapytać może również, po co nam w takim razie miejski monitoring? Również i tutaj potrzebny jest komentarz. Monitoring ten, przynajmniej na chwilę obecną, nie jest obsługiwany na bieżąco (nie ma osoby, która 24 godziny na dobę obserwowałaby obraz z kamer) - tłumaczy urzędnik i dodaje, że warto zastanowić się nad rolą rodziców i nauczycieli. - Być może rodzice powinni - przynajmniej od czasu do czasu - spojrzeć na profile swoich dzieci na portalach społecznościowych i pochylić się nad zamieszczanymi tam materiałami, tym bardziej, iż wielu z nich ma swoje córki czy synów chociażby w „znajomych” na Facebooku - kontynuuje. - W opinii społecznej ważną rolą w eliminowaniu niewłaściwych zachowań młodzieży przypada również nauczycielom szkół. Pamiętać jednak należy, że za wychowanie dzieci i młodzieży odpowiadać powinni jednak przede wszystkim rodzice. Niektórzy z nich tymczasem, szczególnie w obliczu „występków” swoich dzieci, stoją na stanowisku, iż „takiego zachowania moja córka czy syn na pewno się nie dopuścili” albo że „miał do tego prawo bo musi się wyszaleć”. Postawy dorosłych nie są wyssane z palca - twierdzi Adam Sarbinowski.

Jak zauważa Adam Sarbinowski młodość ma swoje prawa, ale również granice. - Pamiętajcie, że w tak niewielkich społecznościach jak Krobia czy nawet Gostyń, rzadko jesteście anonimowi. Podobnie zresztą jak internecie, chociaż czasami wydaje Wam się inaczej. Zapamiętajcie również, że bohaterstwo nie jest liczone ilością wypitego piwa, wypalonych papierosów, przepłyniętych metrów w miejskiej fosie, wysokością dachu, na który się wespniecie - apeluje do młodych ludzi Adam Sarbinowski. - Jeżeli już jednak spotykacie się jakiejś grupie, zachowujcie się tak, by Wasza postawa nie godziła w poczucie bezpieczeństwa innych osób, nie utrudniała im korzystania z miejsc publicznych i nie skłaniała do tezy, że dzisiejsza młodzież jest zła - dodaje.

Jak informuje urzędnik o ekscesach młodzieży powiadomiono już policję. W najbliższym czasie wiadomości zostaną przekazane również dyrektorom szkół.

[ALERT]1571911582813[/ALERT]

Foto: Facebook/Gmina Krobia

(MiS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(54)

:):)

32 0

Na każdym z orlików czy parków młodzież w tym wieku spotyka się i popisuje. Na pozegowie nic nie lepiej. W niedzielę na placu zabaw rodzice z dzieciaczkami a kawałek dalej popis wulgarnych piosenek z głośniczków z komunii. Butelki porozbijane na pozegowie pod wiatą to standard. Hektolitry wypijanych energetyków i piwa... Wypalane papierosy i elektroniczne papierosy. Gdzie jest policja ? Podejrzane typy kręcące się po osiedlu samochodami. 12:39, 24.10.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

HeheHehe

0 19

Czyli co nie można używać głośniczków? Mam nadzieję że Pani bombelek też się zachowuje cicho, bo mnie irytuje płacz dzieci, nie pozdrawiam 13:12, 24.10.2019


Do heheDo hehe

12 0

Do hehe, można tych śmiesznych glosniczkow z komunii używać, ale zachowajmy umiar, a nie, że gówniarze idą, z puszczona muzyka na całą epe, tak że między sobą nie są w stanie porozmawiać, a co dopiero usłyszeć własne myśli... No i po drugi, smarki po 10 lat, słuchające rapu, gdzie non stop "k..." itp.. Na kogo ma wyrosnac taki młodzieniec? 15:24, 24.10.2019


KamilKamil

3 1

Głośniki powinny być dla osób dorosłych bo młodzież przesadza 17:00, 24.10.2019


HeheHehe

1 0

Na raperów? 22:51, 24.10.2019


reo

Gdzie rodziceGdzie rodzice

40 1

Norma wychowania dzieci przez portale społecznościowe a rodzice gdzie są ze wypuszczają dzieci o tych godzinach z domu. Wychowanie bezstresowe niszczenie mienia za które my płacimy podatki. Każdy z nich powinien zapłacić za zdewastowane mienie. Rodzice raz by zapłacili już by bardziej swoje aniołki pilnowali. A jak kogoś napadną w nocy ? 12:45, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KamilKamil

31 3

W du... nikt za ciebie naszych dzieci nie wychowa! Jak taki przykład mieli skąd niby się tego nauczyli? Macie bezstresowe wychowanie! I tyle! 12:48, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KkKk

17 2

A niby są te dzieci takie wychowane poukładane ,normalnym rodzinom co dzieci nie broją na ulicach jest zarzucane jakie one nie wychowane i że rodzice są nieodpowiedni bo dziecko w szkole dostało jedynkę a bo czytać nie umie a tu proszę wielce uczone dzieci górują z alkoholem i papierosami a gdzie rodzice ???? ,Aż wstyd .publicznie publikować zdjęcia imiona i nazwiska jak i filmy tych super dobrych dzieci a rodzicom wziasc się za tyłek 12:54, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OnOn

7 10

Zgadzam się młodzi przesadrzajom ale oni uczyom się od rodziców jak tata morze balaganic to on terz np Mickiewicza wczoraj tata bloto na drogę wywozi a nie poszprzota i pu ulicy w blocie 12:58, 24.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

onon

17 7

Kurła od ciebie to się raczej nie nauczy radzę cofnąć się do szkoły po ortografię bo chybaz tam została. 13:00, 24.10.2019


GostynianinGostynianin

3 3

Do "on" "Kurła od ciebie to się raczej nie nauczy radzę cofnąć się do szkoły po ortografię bo chybaz tam została. "

Biedni ludzie piszący "ciebie", którzy pouczają innych na temat ortografii i zestawiają umiejętność posługiwania się nią z umiejętnością wychowania dziecka na dobrego człowieka :) 13:32, 24.10.2019


OnOn

7 3

Ortografii nie umie ale rację ma 14:26, 24.10.2019


KtosKtos

22 2

Ja już kiedyś zgłosiłam co się wyczynialo w Krobi przez tą niby,, młodzież,, i co przyjechał policjant z Krobi rozmawiał z nimi jak Pani w przedszkolu z dziećmi, uśmiechnął się i pojechał. Policja się tłumaczy że nie będzie w kilku miejscach naraz jak są to i tak z nimi gadają jak wuja z siostrzencem.,, Nie wolnoI dzieci tak,, tyle,co przeciętny,, Nowak,, ma im powiedzieć. Powinien do radiowozu i domu pozawozic a rodzice *%#)!& Powinni dać. 12:59, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodzicRodzic

30 2

Wszystkiemu winni są rodzice. Jak to możliwe, że nie wiedzą gdzie przebywają i co robią ich dzieci w godzinach nocnych. Policja może zrobić tylko to na co pozwala im prawo a rodzic ma wiele możliwości wychowania swojego dziecka. Poza tym rodzice mają 1,2 lub trzy dzieci a policja tysiące do upilnowania i wiele innych spraw do wykonania. Społeczeństwo również powinno pomów w wychowywaniu dzieci poprzez sygnalizowanie nieprawidłowości w momencie ich popełniania. Jeżeli chodzi o nauczycieli to skończyły się czasy, gdy uczeń czuł jakikolwiek respekt przed nauczycielem a to moim zdaniem również wina rodziców roszczeniowych i z wiecznymi pretensjami. Spójrzmy najpierw na siebie a potem na innych. 13:13, 24.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GostynianinGostynianin

13 0

Zgodzę się, ogromna - podkreślę - na prawdę ogromna jest rola rodzica w kształtowaniu zachowań swojego dziecka i żadna policja nic tu nie zmieni. "Gdzie jest policja" hah, tam gdzie powinna być, pytanie musi brzmieć zawsze "gdzie są rodzice?". 13:33, 24.10.2019


PpPp

7 31

Ah ci krobscy konfideńci ciekawe czy oni byli tacy grzeczni za młodu 13:41, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

76894327689432

30 2

Dupe loć!!! 13:46, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

unyuny

28 0

Za szkody spowodowane przez niepołnotelnie dziecko odpowiadają rodzice. To na co czeka Policja/Straz Miejska? Mandaty po 500zł od rodziców i jak sie powtórzy to do bólu karać . Policja /Straż Miejska do roboty . Co robi nadzór?Za co biora pensje? 13:50, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkana Pozegowamieszkana Pozegowa

12 1

komentarz tej PANI CO DO pOZEGOWA MIALA RACJE tam kiedys takie malzenstwo sprzatalo teraz tylko jedna Pani i ma cale Pozegowo ponoc ZGK NIE MA PIENIEDZY WIEC OBCIETO JEJ GODZ ale i taki balagan w calym Gostyniu co na to P KULAK I STAROSTWO nie ma pieniedzy 14:51, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do mieszkanka PozegoDo mieszkanka Pozego

6 1

To teren gminy więc do nich idź na skargę. 14:58, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzesadaPrzesada

6 12

A ja czytałem całość i owszem zgadzam się z tym że porządku należy pilnować że źle zrobili itd. Ale miejsce sposób i treść to zakrawa o nagane jakim prawem urzędnik na stronie gminy wylewa swoje żale i pretensje do ogółu rodziców za kogo się uważa czy też namawia do kapowania bo tak to trzeba nazwać. Jako rodzic informuje cię że moje dziecko tam nie było sprawdź sobie na monitoringu i nie życzę sobie takich publicznych uwag pod moim adresem tacy urzędnicy i takie podejście do mieszkańców jak do idiotow to tylko w krobi jeszcze nie spotkałem się z takimi wypocinami nigdy a nauczyciele też skarżą się na rodziców? To teraz już chyba na wszystko. Najchętniej to by w tej krobi wrócili do publicznego kaminiowania. 21 wiek są od tego odpowiednie służby. 16:04, 24.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ja ja

10 1

Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Oj, chyba mamuśka lub tatusiek boi się, że synusia nagrali i opublikują to. Przesada to jest to, co ta młodzież robi i że ktoś się oburza, że urzędnik głośno powiedział (napisał), to co myślą inni ludzie. Place zabaw są budowane z moich podatków i oczekuję, że gmina i policja zadba o to, żeby nikt nie marnował moich ciężko zarobionych pieniędzy. 19:01, 24.10.2019


JoołJooł

9 1

Ale z drugiej strony w Krobi nie ma miejsca gdzie młodzież mogłaby spędzać czas ... 16:29, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krobiak krobiak

7 2

Gdyby w Krobi były jakieś fajne rozrywki dla młodzieży, to pewnie by nie rozrabiali w parku. To co tam powstało przy fosie, to nie może być dla młodzieży jakąś atrakcją? 16:49, 24.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

9 0

A czy kiedys w Krobi byly jakies atrakcje czy kluby w Krobi czy Gostyniu? Jest harcerstwo jest straż jest klub przy kinie gdzie sie normalna mlodziez moze spotykac i nawet w parku czy przy fosie ale to sie trzeba umiec zachować przy tym a nie jakod pługa oderwanii niszczą coś na to inni pracowali. Zastanawia mnie tylko czy w domu tez niszcza to na co praciwali ich rodzice. Pozdrawiam 17:50, 24.10.2019


LaćLać

10 5

Wychowanie wynosi się z domu więc jest to nic innego jak wizytówka dla rodziców! Pasa i z dziesięć na dupę to zaraz zrozumie! 17:21, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:):)

4 2

A Młodzieżowa Świetlica Środowiskowa w Krobia tak się chwali, że działa w samych pozytywach na krobska młodzież, oj chyba jednak nie działa.... 17:23, 24.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pawełpaweł

0 0

Przepraszam bardzo to że ktoś robi wielki bałgan na mieście to nie oznacza że to muszą być osoby które przebywają na świetlicy, i tak robią więcej niż kto kolwiek
18:19, 26.10.2019


Rodzic 1Rodzic 1

9 4

Dokladnie to samo mam zdanie. Wina leży po stronie rodziców. Brak szacunku dla ludzi i rzeczy wynosi sie niestety z domu. Gdzie byli rodzice skoro to byly godziny nocne? Obarczac nauczycieli wina? Uczniowie nie maja kompletnie do nich szacunku dzieki rodzica ktorzy też kompletnie go nie okazują. 18:00, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BetBet

5 0

Po 500zl z dwa razy i po sprawie 18:27, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

6 3

A gdzie macie Policje ja się pytam płacimy podatek by ich utrzymywać to niech wychodzą i pilnują a nie robią idiotyczne strajki jak nauczyciele i lekarze do roboty lenie! 18:44, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary mordziaty...stary mordziaty...

4 1

Gaz pała i wąskie drzwi kto wie co to znaczy jest Git..? 19:07, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

imprezkaimprezka

13 0

Kto pamięta dyskoteki u Berka, imprezy w Pudliszkach chyba velvet, w Darwidzie też były, Sarnowa, Ziółkowo, Księginki w Poniecu też coś było. W Gostyniu Batyskaf czy tak jakoś. Młodzież miała się gdzie spotkać, wybawić, wyszaleć i do tego pogadać, a teraz gdzie mogą? 19:23, 24.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

starystary

2 0

Dziś tylko bary z piwem
08:58, 25.10.2019


RodzicRodzic

4 7

Przykład idzie z góry. Wina zawsze spadnie na rodziców bo to ich dzieci i oni za nie odpowiadają. Niepotrzebne takie referaty bo raczej skutek z nich odwrotny. Swoją drogą to nauczyciele trabili jaką to rolę odgrywają w kształtowaniu młodego człowieka ponoć większą niż rodzic to jak w końcu jest. Wszystko co dobre to od nauczycieli a co złe to od rodziców? Zastanawia mnie jedno Skoro sprawa jest zgłoszona na policję jest nagranie z monitoringu to po co taki szum robi gmina? Jakieś drugie dno? A może odciagają uwagę od innej sprawy? Ktoś coś wie? 19:31, 24.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LolaLola

2 0

A kto ma odpowiadać za TWOJE dzieci sąsiad ? 16:33, 29.10.2019


edek edek

5 0

POlicja PO godz 19 w piatki w gostyniu juz spi :) tak to na każdym kroku radiowóz a w weekend jakoś spokój Bolidy Młodzieży Wiejskiej bujaja się z piskiem opon i tez cisza ale juz w niedziele z radarkiem , badz piękna czarną insygnia pobujac sie po miescie juz pasuje :D 19:32, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do LacDo Lac

2 0

Hej pasa i z dziesięć na dupe? Spróbuj to w szkole zgłoszą na policję a policja na gminę mało takich przypadków jest? i jadą z tobą. I nikt ci w szkole ani na gminie nie przytakne że problemy wychowawcze że bardziej mu to pomogło niż zaszkodziło. Teraz krzyczą że źle wychowane a jak byś dał klapsa to pedagogów i urzędników się nie pozbędziesz 20:01, 24.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do rodzic !!!!Do rodzic !!!!

7 0

Co ty piszesz ???? Nauczyciele !!!!! Weź się za wychowanie swojej dziatwy sam !!!! Bo szkoła nie jest od wychowania a od nauczania !!! I tak powinno w POLSCE być . Z domu się wynosi wychowanie a nie ze szkoły !!! Życzę drogi rodzicu dobrego wychowania swoich milusińskich . 05:12, 25.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do krzykaczaDo krzykacza

1 2

Co piszę? A to że rodzic wychowuje swoje dzieci a moja dziatwa? Nie narzekam spoko. Niestety jako rodzic muszę powiedzieć że to że szkoły przynoszą takie pomysły że w domu trzeba ich temperowac. A czemu wspomniałem o nauczycielach? Bo to oni sami sobie wychowanie dzieci przypisują jak jest ok i z racji dnia nauczyciela poczytaj sobie jak się świta wypowiadala. Jakim prawem przypisują sobie taką rolę i takie zasługi? A teraz gdy młodzież zaszalala to już nie oni? Jak be to rodzic jak ok to nauczyciel? 09:17, 25.10.2019


HmHm

6 1

Jak dobrze, że w czasach mojej
i waszej młodości nie było internetòw, komórek i innych fejsòw. Jeden bardziej święty od drugiego. Zapomniał wół... 21:44, 25.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


R.Sz.R.Sz.

3 1

Słuchaj. Daje Tobie czas do końca tygodnia. Skontaktuj się ze mną i po prostu powiesz mi co ten mój syn tam robi, a ja wyciągnę z Tego konsekwencje.
Jeśli tego nie zrobisz, w poniedzialek jestem w Prokuraturze celem złożenia zawiadomienia o zniesławienie. Czekam do piątku. 10:51, 28.10.2019


starystary

0 0

Jak tam Rafi, zgłoszenie złożone? 19:58, 28.10.2019


DoksDoks

4 2

Uczyć patriotyzmu a nie pogoni za kasą albo LGBT i temat sie skończy. 08:33, 27.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KorsKors

0 0

Co za pedryl daje łapki w dół!!!??? 16:06, 29.10.2019


xxxxxx

0 0

w piątek ? Policja? taka jak wojsko ma wolne bo weeeeekend jeest. Trzeba plany na emke snuć. 20 lat temu policjanty w Krobi wiedzial wszystko o każdym 07:27, 29.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TttTtt

0 0

I to ci się podobało dobre hehe 17:21, 29.10.2019


HubaHuba

0 0

Bo pełno kapusi było dlatego wszystko wiedzieli. Kapowali po to żeby ich się milicja nieczepiala w szarych interesach. Tak jest do dzisiaj. 11:22, 26.11.2019


xxxxxx

0 0

ale spokój był, prawda? 09:05, 30.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

0 0

jak gówniarze mogą pić i palić w miejscu publicznym Jestem osób a pełnoletnia jak ja bym tak zrobiła to mandat mam na miejscu.Racja mandat raz drugi konkretny i się odechce i zaraz mamusia z tatusiem będą wiedzieli co zrobić z gówniarzem do nauki lenie śmierdzące. Ten swiat schodzi na psy 12:32, 30.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HubaHuba

1 0

Wychowanie wychodzi z domu. 19:19, 14.11.2019


jiji

1 0

Policja po co sobie problem ma robić lepiej nic nie widzieć i spokój.Ludzie co za czasy.Jak się nie zacznie temperować to nam łby poodrąbują. A te odzywki jeden do drugiego aż się słuchać nie chce od *%#)!& się wyzywają a nauczyciele udają ze nie słyszą bo po co wyjdzie ze szkoły nauczyciela wyzwie od *%#)!& każdej szkole jest problem z młodzieżą większy lub mniejszy znęcają się jeden nad drugim ale lepiej nie widzieć, nie słyszeć zamiecione po dywan bo tak wygodniej. 12:42, 30.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

loli,loli,

0 0

no myslalam ze w krobi dzieci grzeczne oj oj napewno z bobrych rodzinek w parku wciaz byl alkohol seks 13:33, 31.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%