Zamknij

Podczas ostatniej sesji Rady Gmina Piaski, rajcy jednogłośnie poparli uchwałę podwyższająca cenę odbioru śmieci do 23 zł na głowę mieszkańca

12:48, 23.11.2019 J.J Aktualizacja: 13:51, 23.11.2019
Skomentuj

Podwyżki cen śmieci, to temat, który w ostatnim czasie mocno podgrzewa emocje. Po zaproponowaniu cen dla mieszkańców Gostynia, w sieci zawrzało. Związek wycofał się jednak z przetargu, licząc, że będzie taniej, ale... Z kolei w Piaskach, które do Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego nie należą, podwyżka też została zaplanowana. Wójt Wiesław Glapka, nie jest jednak przekonany czy to wystarczy...

Podczas ostatniej sesji Rady Gmina Piaski, rajcy jednogłośnie poparli uchwałę podwyższająca cenę odbioru śmieci do 23 zł na głowę mieszkańca. Jak przekonuje wójt, cena ta nie została wzięta „z sufitu”, a wyliczenia oparto o konkretne analizy – Cenę wyliczyliśmy na podstawie ilości śmieci, odbieranych w tym roku, na prognozowanej cenie wyższej „na bramie” w Jarocinie po 1 stycznia 2020 roku. Przyjęliśmy też średnie koszty transportu jakie odnotowano w innych gminach, które są już po przetargu. Natomiast nie jestem wcale taki pewien w kontekście tego co się w tej chwili dzieje, czy nam to 23 zł wystarczy – informuje Wiesław Glapka, wójt, gminy Piaski dodając, że – Na dniach ogłosimy przetarg i będziemy bacznie się przyglądać (…) Cena którą zaproponowaliśmy, nie jest ceną „z sufitu”, bo myśmy radnym podali wszystkie dane, jakie przewidujemy, że będą – dodaje wójt

Przypomnijmy, że Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego, do którego należy większość gmin z naszego powiatu, ustalił początkowo stawkę na poziomie 24 zł od mieszkańca, jednak po otwarciu kopert związanych z przetargiem, wycofał się z tej decyzji, bo okazało się, że może dojść nawet do 30 zł. Ostatecznie przetarg na odbiór odpadów z samorządów należących do Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego unieważniono i na dniach ma zostać ogłoszony kolejny. Czy będzie taniej? Władze związku obawiają się, że nie. Piaski nie należą do KZGRL, śmieci  z tej gminy trafiają do Witaszyczek w powiecie jarocińskim, gdzie ma udziały w spółce. Planowana podwyżka w Piaskach, jest również  wysoka. Może się jednak okazać, że będzie jeszcze drożej – Boję się, patrząc na to, co dzieje się dookoła, że to może nie być koniec... Ktoś zrobił duże zamieszanie i bałagan w gospodarce śmieciowej. Widząc to, ludzie mogą się zacząć buntować, jeśli dotrze do nich, że będą płacić więcej za śmieci niż za prąd miesięcznie – przekonuje wójt Glapka.

[ZT]47267[/ZT]

 

(J.J)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(72)

Bartek Bartek

23 5

Glapka patrzy na cenę w Gostyniu bo tam mieszka i tam płaci za śmieci... Piaski to miejsce dochodu. ? 13:05, 23.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Swój Swój

4 1

Kolejny wójt który nie mieszka w Piaskach i ma Nas gdzieś, masz racje 08:31, 24.11.2019


BałaganBałagan

3 3

Bartek. To co gmina zbierze za śmieci musi wydać na śmieci... Nie wolno na tym zarabiać!!!
Proponuję się trochę rozeznać przed osądzaniem..
To nie wina Wójta czy radnych tylko rządu. Gratulacje dla wyborców!! Będzie jeszcze lepiej! 11:19, 26.11.2019


reo

AsAs

6 59

Jestem za podniesieniem cen za śmieci, państwo daje nam na to pieniądze chodzi mi o tezynasta pensje i 500 +. Według mnie może to być nawet kwota 40 zł.
Przecież stać nas na to. ??? 13:06, 23.11.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Janusz Janusz

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BartekBartek

8 1

Baranka w kancik sobie strzela... ? 13:50, 23.11.2019


TT

12 0

kto cie ć... upoważnił bazgrać w moim imieniu ? chyba ze "nas" ty ze szwagrem 14:42, 23.11.2019


kaka

15 1

A ja nie dostaje 13 pensji ani +500 i co mam też płacić 30 lub 40 zł za śmieci ???? jeśli tyle dostajesz to sie podziel. 16:28, 23.11.2019


jjjj

7 0

widać że wielu musi się walnąć klka razy w łeb a i tak ironi na zrozumie 18:33, 23.11.2019


GostynianinGostynianin

0 0

Do As. Weź się rozpędź i *%#)!& w ścianę z całej siły. Może mózg się tobie zresetuje. 06:25, 02.12.2019


Lol Lol

31 2

To jest jakaś przesada z tymi cenami a wypłaty stoją w miejscu 13:07, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka gm. BOREKMieszkanka gm. BOREK

22 0

Gm. Borek również oddaje śmieci do Witaszyczek a cena za śmieci jest 15 zł od osoby (segregacja) po podwyżce od września. 13:07, 23.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZenekZenek

7 0

Jednak nie wiadomo co będzie od stycznia? 15:15, 23.11.2019


SerSer

3 0

Poczekajcie parę miesięcy... 19:30, 23.11.2019


GadGad

28 4

Przecież to jawna klika czy nikt się nie może za to zabrać!!?? To po co przystępować gdzieś skoro takie ceny są. Czy oni maja monopol ?? Zmuszają ludzi trzymają za pyski. I narzucają ze musza płacić jakiś haracz przecież gorzej niż za komuny. Nie masz żadnego wyboru. Musisz i h.. i jeszcze jakies zmuszanie do segregacji. I płacisz za to i tak a oni podjada skasują i jeszcze sprzedają dalej. A jeśli kotos nie chce robić z domu sortowni śmieci to co ??! Ile tych koszy trzeba nadstawiać w domu ? Co. Niech radni i władza ruszy zady i coś z tym zrobi 13:20, 23.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mnmn

2 1

śmieci należy segregować! ludzie ,którzy w tym pracują naprawdę się napracują to nie jest łatwa ani przyjemna praca -nie ma czego zazdrościć 20:09, 26.11.2019


Unia?Unia?

34 0

Czy posiada ktoś dane ile się sprowadza śmieci do Polski z całego świata z samej europy są to setki tysięcy ton dlatego są takie podwyżki bo ktoś musi za utylizacje zapłacić 13:40, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aleale

19 3

Ale nie Glapka głosował . To radni podnieśli łapki . 13:51, 23.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Swój Swój

5 2

Po prostu sprzedawczyki brzydze się takimi 08:38, 24.11.2019


WandaWanda

23 5

Radnych wogole nie powinno być to jakiś chory twór. I tak grają do jednej bramki wszyscy. Tylko koszty generują niepotrzebnie. 14:01, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pisior = pelikanPisior = pelikan

7 11

Nawet jak cena będzie wynosić 50 złoty to w Polin nie będzie problemem, namiestniczy, socjalistyczny rząd rozdaje tyle plusów że każdego na to stać. 14:01, 23.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TT

8 1

znawca socjalizmu się objawił 14:44, 23.11.2019


PjoterPjoter

13 0

A do kogo idzie opłata Marszałkowska wliczona w opłaty za śmieci 15:06, 23.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OgarniętyOgarnięty

1 1

Do marszałka województwa jak sama nazwa wskazuje.. 11:16, 26.11.2019


RRRR

27 0

Należy sprawdzić tych co w ogóle nie płacą ile jest nie zgłoszonych płacą za 2 a mieszka w domu 4 i Ci co uczciwie płacą muszą jeszcze płacić za tych co nie płacą a druga sprawa dlaczego płacimy od osoby a nie za ilość sąsiad płaci za 2 osób i co tydzień kosz śmieci ja płacę za 6 osób i też kosz śmieci to jak to jest. 15:16, 23.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NWNW

9 0

Z drugiej strony gdyby wprowadzić od ilości wywożonych kubłów, to wielu podrzucałaby odpady komuś innemu np do lasu, do współnych koszy, do sąsiada itd. W Gostyniu pomimo, że płacą od osoby to i tak w wielu przypadkach widać jak z 'miasta' śmieci podrzucane są do kontenerów w Spółdzielni Mieszkaniowej. Nie wiem jednak jaki widzą w tym sens. 15:25, 23.11.2019


Mieszkanka gminy Mieszkanka gminy

17 2

To są chyba jakieś żarty! 15:27, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MellaMella

12 1

Chyba im tam na głowę padło 16:11, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZuchZuch

15 0

Trzeba coś zrobić i wiecie co mam na myśli bo inaczej zawsze nas będą dy-ać jak bure su-i 16:17, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

netnet

15 1

"Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą"- Otto von Bismarck. 18:18, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wwwwww

13 0

musze złozyć nowy wnosek zamiast 5 osób 2 osoby .pozdrawiam 18:33, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

spalarnia spalarnia

18 1

NIECH ZADZWONIĄ DO ŚREMU TAM MAJA NIŻSZE CENY MOŻE IM PODPOWIEDZĄ JAK TO ZROBIĆ??? 18:49, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec gostyniaMieszkaniec gostynia

21 1

Jak tona śmieci niby około 600zl kosztuje to sam może smieci oddam rocznie tony napewno nie uzbieram .mam rodzinę 6 osob x 24 144x 12 miesięcy robi sie duża kwota złodzieje złodzieje i jeszcze raz złodzieje . Czemu ja mam płacić za tych co unikają płacenia i za tych co powinni płacić a nie płacą w pszokach tylko na lewo idą śmieci i w kieszeń obsługi. Powinien wrócić system od oddanych śmieci. 19:06, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piaskpiask

14 1

Wójt oblicza cenę na podstawie ilości zebranych w ubiegłym roku śmieci. A ile tych śmieci jest prawidłowo odstawianych? Ile razy gmina zrobiła kontrolę odstawianych śmieci. Może powinni się ruszyć i pomyśleć jak obniżyć koszty, a nie chrzanić o ilości odstawianych śmieci i siedzieć tylko za biurkami. W końcu oni są dla mieszkańców, a nie odwrotnie. 19:14, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoaskowiankaPoaskowianka

13 3

Trzeba o tym pamiętać przy następnych wyborach i wybrać naszego mieszkańca. 20:01, 23.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nasznasz

5 1

Właśnie zagłosował za … . 21:10, 23.11.2019


folfol

10 3

władza obieca na minimalne wynagrodzenie na poziomie 4000 zł. Wiele innych socjalnych dobrodziejstw to myślę że przy następnym przetargu już nikogo nie zdziwi kwota 50-60 zł za osobę a pyrki w sklepie 5zł za kilogram
mam nadzieję ze w przyszłych wyborach rządzący będą mieć 99% poparcia????? haha brawo WY 20:58, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

osiolosiol

6 1

ja cie krece 21:35, 23.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

12 3

Wiesiu znam ciebie od dziecka ale im starszy jesteś tym gorszym człowiekiem, ale pieniądze nie smierdzi przykro mi że jesteś z Piaskow 08:35, 24.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ktosktos

1 4

Albo tępak,albo złosliwy gnom jesteś. 17:49, 26.11.2019


MieszkaniecMieszkaniec

2 3

Lepszego wójta już mieć nie będziecie, tego przyłożyć do rany. Przydał by sie wam taki który by was je..ł jak psy . 12:24, 29.11.2019


OjOj

6 4

Tylko ten , któremu pieniądze nie śmierdzą będzie tą samą miarą mierzył drugą osobę .Nie używam określenia człowiek , bo daleko ci do człowieczeństwa .Spoufalasz się , ale tak naprawdę to tylko brak kultury i samooceny .Właśnie tacy ludzie napawają mnie obrzydzeniem i obawą o przyszłość ludzkości . 10:13, 24.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SuSu

1 0

Spadaj na drzewo 14:15, 28.11.2019


Do ja Do ja

3 4

W imię miłości bliźniego niszczysz dawnych "przyjaciół" ,dzisiaj /w twoim mniemaniu / nieprzyjaciół .Chyba nie tak postępuje chrześcijanin . 11:28, 24.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

4 0

Wiesiu nigdy nie był moim przyjacielem, proszę czytać ze zrozumieniem po prostu znam go od malenkosci, a co ma do tego chrześcijaństwo, gdyby on był nim inaczej by postępował, ale pieniądze i władza niestety zmieniają człowieka, amen 04:46, 25.11.2019


Sasiad Sasiad

14 0

Płacimy za segregacje wykonujemy za innych robotę a oni sprzedają to za niezłe pieniądze a reszta na kupke i puszczone z dymem nie pamiętam aby przed wprowadzeniem tej ustawy smieciowej plonelo tyle wysypisk już nie wspomnę o magazynach w całej Polsce z tonami śmieci 11:40, 24.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Były gostyniak Były gostyniak

14 0

Nie zgadzam się na odpłatność za śmieci od głowy. Tak jak za wszystko powinno się płacić za rzeczywistą ilość wyprodukowanych śmieci a nie za ilość wziętą z kosmosu. Taki system nigdy nie nauczy ludzi oszczędności w produkcji śmieci. Mniej produkuję mniej płacę i wszystko w temacie. 12:19, 24.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Waldemar StachWaldemar Stach

14 0

Panie wójcie cena faktycznie nie jest z sufitu. Na bramce od 2020 będzie więcej. Ale dlaczego?Już Panu i innym zainteresowanym tłumaczę.Nie chodzi o 500 + czy inne rządowe wymysły.Od 2011 mieliśmy czas (głównie chodzi o gminy) by procent segregowanych śmieci wyniósł odpowiedni poziom.Nasza gmina jak i inne tego pułapu nie osiągnęły.275 zł za tonę to kara.kara za kilka lat będzie jeszcze większą bo musim poddać recyklingowi 70 % odpadów. Co zrobił nasz wójt od 2011 by zwiększyć segregację śmieci wśród mieszkańców ?przy takim zaangażowaniu wójta radnym zostaje tylko podnoszenie rączki na sesji.za piść lat będzie znacznie gorzej .miłego dnia. 19:05, 24.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie do jaNie do ja

2 2

Nie ucz mnie czytania ze zrozumieniem, tylko sam naucz się poprawnego czytania i pisania .W mojej wypowiedzi nie ma wzmianki o osobie ,do której zwracasz się w bardzo poufałej formie . 13:20, 25.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

2 2

Filozof się znalazł i to na Piaskach bo padne z wrażenia, albo z mojego wieku 21:56, 25.11.2019


Mieszkanka Piasków Mieszkanka Piasków

10 2

Jeśli Wójt zarabia 5 razy więcej ode mnie no to go stać na takie kwoty bo mnie niestety nie !,Panie Wojcie z przyjemnością przyjdę na kolejną sesję radę! Teraz widać jakim jest Pan gospodarzem ! 16:18, 25.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IDZIIDZI

0 3

Wybierz sie i ośmiesz się. 17:56, 26.11.2019


Do mieszkanki Do mieszkanki

6 3

Wójta to macie że ho ho ! dba o Wasze porfele ho ho ! Tylko czy przy kolejnych wyborach....? 16:23, 25.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

6 0

Rząd powinien się wziąść do roboty nad tym tematem.Od kilku lat wiadomo,że cały bałagan i odpowiedzialność za to zrzuca się na samorządy. 18:04, 25.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawelPawel

4 0

Pytanie czy za tą kwotę będą odbierać śmieci raz w tygodniu tak jak w innych gminach? 08:19, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

b-5xb-5x

12 0

Czy może mi ktoś powiedzieć ile zarabia prezes PSZOK we Witaszyczkach oraz ile pieniędzy pobiera rada nadzorcza? 16:47, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŁOLABOGAŁOLABOGA

3 4

i tak to słowo ŚMIEĆ nabrało wartosci materialnej i historycznej dobra nazwa dla partji Prawo I ŚMIECI 18:42, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Takie wymogiTakie wymogi

4 1

Nie chodzi o 500 + czy inne rządowe wymysły. Ponieważ od 2011 mieliśmy czas (głównie chodzi o gminy) by procent segregowanych śmieci wyniósł odpowiedni poziom. Wymogi unijne. Skoro gminy nie potrafiły się dostosować w większości za sprawą swoich władz to ktoś musi płacić teraz te "wyższe kary", w tym przypadku my podatnicy. Mamy władze lokalne jakie sami sobie wybraliśmy. Skoro mało zapobiegliwe to teraz ponośmy tego konsekwencję w Gostyniu oraz Piaskach. 19:16, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

loglog

4 1

Jak można utrzymać odpowiedni procent segregowanych śmieci, który nam narzuca Unia, jak co miesiąc do prawie każdej gminy czy powiatu sprowadza się po kilka tirów śmieci miesięcznie nawet z Afryki, a o tym nie wie (nie chce wiedzieć?) wójt czy burmistrz, choć to się dzieje na jego terenie. Kto na takim procederze zarabia, a kto później musi to utylizować? Oczywiście podatnik. Kto ponosi koszty ew. pożarów dzikich wysypisk? Podatnik! I nie ma się co dziwić, że rosną koszty wywozu śmieci dla zwykłych, uczciwych mieszkańców! 20:01, 26.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Super dzięki radni! Super dzięki radni!

9 2

Dziękujemy Panie Glapka ! odplacimy sie za to Panu w następnych wyborach ! 21:12, 26.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XIXXIX

1 3

Podziękuj radny
M a nie wójtowi 12:30, 29.11.2019


Skandaliczny wzrost!Skandaliczny wzrost!

10 1

Dlaczego w gminie Piaski o podwyżkach decyduje wójt z sekretarzem co nawet zdaje się nie mieszkają w tej gminie? 10:11, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SwójSwój

4 4

A dlaczego radny Nowak nie wywiązuje się ze swoich obowiązków i nie chodzi na sesje. Brak odpowiedzialności , jompletne dno. 12:34, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

domidomi

7 3

Cena śmieci powinna być od odstawionego kubła a nie od osoby. Są rodziny które wystawiają jeden kubeł miesięcznie a są które wystawiają cztery. Tak by było sprawiedliwie. Proste jak 2x2 17:29, 29.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wwwwww

0 2

Dokłanie tak powinno być od ilosci a nie od osoby . osobiscie nie kupujemy w plastikach jeden zółty worek na 3 miesiące 20:49, 30.11.2019


kogutkogut

1 1

Nieprzyzwoicie wysokie opłaty za śmieci to kompromitacja władzy samorządowej która nie umiała dostosować się do wiadomych wymogów recyklingu. Nieprzyzwoite że podwyżki robią włodarze którzy nawet nie mieszkają na Piaskach. Ludzie muszą się obudzić i wybrać swojego wójta który zna ich problemy bo mieszka tam gdzie jego wyborcy. 14:07, 02.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kinolek0@op.pl[email protected]

4 0

Może już czas zająć się w gminie Piaski osobami które wogóle nie płacą za śmieci, dlaczego pozostali mieszkańcy mają rekompensować braki w budżecie gminy? O jakich kosztach mowa? Paliwo stoi w miejscu wahania niewielkie,pracownicy obsługujący wywóz jak sądzę podwyżki swoich pensji nie zauwazyli lub nie dostali jej wcale tak po prostu 100% do góry? NIGDY śmieci znowu wylądują w lesie, przykro na to wszystko patrzeć☻ 06:33, 03.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

1 1

Mamy tego samego odbiorce , co gmina Borek. Dlaczego u nich śmieci nie podrożeją ,a u nas od razu o 100% w górę. 17:27, 04.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

1 1

Glapka na taczkę i wywieźć go z ratusza, tak jak kiedyś wyborcy wywieźli Buzka co też podwyżki serwował 09:38, 05.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uważaj uważaj

1 0

Jak Kuba … ,tak … Kubie . Żeby ciebie nie wywieźli . A tak przy okazji ,temat oświaty w gminie Gostyń już poszedł … ,a Piaski ,jak widać ,są dobrze przyklejone ,chociaż problem mniejszego kalibru . 17:21, 05.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarolKarol

1 1

Czy ten artykuł będzie utrzymywał się przez cały rok ? Przecież te podwyżki będą we wszystkich gminach kwestia miesięcy również w Borku Nie można dopłacać z budżetu no chyba że ktoś ma zamiar łamać prawo ? Poczytało by się o likwidacji szkół w gminie Gostyń znacznie istotniejszy problem ale pewnie dla kogoś nie wygodny ? Nie ma to jak o wszystko czepiać się gm. Piaski !!!!! 09:25, 06.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MAŁGORZATAMAŁGORZATA

1 1

Proszę o wyjaśnienie skąd się wzięła stawka 23,00 zł. Ile z tego zostanie przekazane na fundusz ochrony środowiska , ile trzeba zapłacić cementowniom za spalanie śmieci .Gdyby dokładnie wyjaśnić sprawę wiele osób to zaakceptuje , chodzi o nasze dzieci , o czyste powietrze , ale proszę uczciwie to wyjaśnić. 22:29, 08.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%